ISBN: 960-85085-0-9 Συγγραφέας: ΚΟΛΙΑΔΗΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ Εκδοτικός οίκος: ΙΔΙΩΤΙΚΗ-ΓΡΗΓΟΡΗΣ Σειρά: ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΕΣ ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ Σελίδες: 224 Διαστάσεις: 17Χ24 Ημερομηνία Έκδοσης: 2005 ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΙΣΤΙΚΕΣ ΘΕΩΡΙΕΣ Η σειρά «Σύγχρονες Ψυχολογικές Θεωρίες Μάθησης» πραγματεύεται τις ψυχολογικές θεωρίες μάθησης και τις εφαρμογές τους στην εκπαιδευτική πράξη. Έρχεται να καλύψει ένα κενό στην ελληνόγλωσση βιβλιογραφία αναφορικά με τη συνάφεια των ψυχολογικών θεωριών μάθησης και της εκπαιδευτικής πράξης, ιδιαίτερα στον τομέα της μάθησης και της διδασκαλίας. Απευθύνεται στους σπουδαστές των παιδαγωγικών και καθηγητικών τμημάτων καθώς και σε όλους που συμμετέχουν στη διαδικασία της κοινωνικοποίησης του αναπτυσσόμενου ατόμου (ιδίως τους εκπαιδευτικούς, τους γονείς, τους ειδικούς παιδαγωγούς, τους ψυχολόγους, τους κοινωνικούς λειτουργούς κ.ά.). Αποτελείται από τέσσερις τόμους: Τόμος Α': Συμπεριφοριστικές θεωρίεςΤόμος Β': Κοινωνικογνωστικές θεωρίεςΤόμος Γ': Γνωστικές θεωρίεςΤόμος Δ': Γνωστική Ψυχολογία -Γνωστική Νευροεπιστήμη: Το Μοντέλο Επεξεργασίας Πληροφοριών Στον Α' τόμο γίνεται αρχικά μια σύντομη αναφορά στην πορεία εξέλιξης της επιστημονικής Ψυχολογίας, στις διάφορες ψυχολογικές σχολές που διαμορφώθηκαν, καθώς και στη σχέση Ψυχολογίας και Εκπαίδευσης. Στη συνέχεια παρουσιάζονται και αναλύονται οι πρώιμες συμπεριφοριστικές θεωρίες μάθησης και τα μαθησιακά πρότυπα που προέκυψαν από τις θεωρητικές αυτές θέσεις. Ιδιαίτερα γίνεται λόγος για την κλασική εξαρτημένη μάθηση, τη μάθηση με δοκιμή και πλάνη, τη μάθηση μιας δοκιμής και τη συντελεστική μάθηση. Συνάμα αξιολογείται η προσφορά της κάθε θεωρίας στην εκπαιδευτική και μαθησιακή διαδικασία και προσδιορίζονται οι ψυχοπαιδαγωγικές προεκτάσεις της.
|