Οι Σημειώσεις Ειδικής Διδακτικής που έχετε στα χέρια σας αναφέρονται στη διδασκαλία των Μαθηματικών στο Γυμνάσιο και το Λύκειο. Είναι γραμμένες με βάση τις διδακτικές οδηγίες του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου και τις εμπειρίες που έχουν οι Καθηγητές που ήδη διδάσκουν το μάθημα στα σχολεία μας και έχουν αξιόλογο διδακτικό έργο. Ακολουθήσαμε πιστά την επίσημη αντίληψη ότι, για κάθε τάξη, η διδασκαλία των Μαθηματικών, πρέπει να οργανωθεί στη βάση μιας συνύπαρξης από τη μια ενός σχεδιασμού κατάλληλων και πλούσιων δραστηριοτήτων και από την άλλη ενός προγραμματισμού μιας επιθυμητής τελικής συμπεριφοράς. ’λλωστε, η περιγραφή των στόχων με όρους επιδιωκόμενων «προϊόντων» όταν πρόκειται για απόκτηση υψηλού επιπέδου διανοητικών ικανοτήτων είναι συχνά ατελής, αν όχι και ανέφικτη (π.χ. δεν μπορείς να εκφράσεις με τη μορφή «προϊόντος» την αναλογική σκέψη ή την κριτική ικανότητα).
Γι' αυτό και η διδασκαλία πρέπει να οργανωθεί στη βάση δραστηριοτήτων για την επίτευξη των γενικών στόχων της μαθηματικής εκπαίδευσης, με τους συγκεκριμένους μετρήσιμους στόχους να ενέχουν το ρόλο του παραδείγματος για τον διδάσκοντα προκειμένου αυτός να βοηθηθεί στη μετάφραση των γενικών στόχων.
Εξάλλου, κατά το σχεδιασμό των διδακτικών δραστηριοτήτων, πρέπει να λαμβάνεται υπόψη το γεγονός ότι η κατανόηση των εννοιών και η απόκτηση ουσιαστικής γνώσης επιτυγχάνονται, όταν βασίζονται σε προηγούμενες γνώσεις, εμπειρίες και βιώματα των μαθητών. Η διδασκαλία θα πρέπει να βοηθά τους μαθητές να ανακαλύπτουν και οι ίδιοι τη γνώση, όπου αυτό είναι εφικτό, μέσα από μια ενιαία και συνεχή δημιουργική διαδικασία, προτρέποντας και εθίζοντας τους να αναπτύσσουν πρωτοβουλίες. Αυτό προϋποθέτει τη χρήση μεθόδων που να προωθούν, να ενισχύουν και να ενθαρρύνουν την ενεργοποίηση του μαθητή, τη δημιουργική δράση και τον πειραματισμό, την εμπλοκή του σε διαδικασίες, μέσα από τις οποίες θα κατακτά ο ίδιος τη γνώση, τη συνεργατική και ανακαλυπτική μάθηση, την ανάπτυξη ικανοτήτων και δεξιοτήτων μεθοδολογικού χαρακτήρα, την απόκτηση της ικανότητας για συζήτηση, τον προβληματισμό και την καλλιέργεια κριτικής σκέψης, την καλλιέργεια ελεύθερης σκέψης και έκφρασης, τη μάθηση του ''πώς μαθαίνουμε''. Τα ενδεικτικά σχέδια μαθήματος και οι διδακτικές προσεγγίσεις των σχετικών Μαθημάτων που καταχωρούνται στο παρόν εγχειρίδιο είναι τυπολογημένα και στοιχίζονται στις πιο πάνω διδακτικές αρχές και θεωρίες.
Οι Σημειώσεις Ειδικής Διδακτικής που έχετε στα χέρια σας αναφέρονται στη διδασκαλία των Μαθηματικών στο Γυμνάσιο και το Λύκειο. Είναι γραμμένες με βάση τις διδακτικές οδηγίες του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου και τις εμπειρίες που έχουν οι Καθηγητές που ήδη διδάσκουν το μάθημα στα σχολεία μας και έχουν αξιόλογο διδακτικό έργο. Ακολουθήσαμε πιστά την επίσημη αντίληψη ότι, για κάθε τάξη, η διδασκαλία των Μαθηματικών, πρέπει να οργανωθεί στη βάση μιας συνύπαρξης από τη μια ενός σχεδιασμού κατάλληλων και πλούσιων δραστηριοτήτων και από την άλλη ενός προγραμματισμού μιας επιθυμητής τελικής συμπεριφοράς. ’λλωστε, η περιγραφή των στόχων με όρους επιδιωκόμενων «προϊόντων» όταν πρόκειται για απόκτηση υψηλού επιπέδου διανοητικών ικανοτήτων είναι συχνά ατελής, αν όχι και ανέφικτη (π.χ. δεν μπορείς να εκφράσεις με τη μορφή «προϊόντος» την αναλογική σκέψη ή την κριτική ικανότητα).
Γι' αυτό και η διδασκαλία πρέπει να οργανωθεί στη βάση δραστηριοτήτων για την επίτευξη των γενικών στόχων της μαθηματικής εκπαίδευσης, με τους συγκεκριμένους μετρήσιμους στόχους να ενέχουν το ρόλο του παραδείγματος για τον διδάσκοντα προκειμένου αυτός να βοηθηθεί στη μετάφραση των γενικών στόχων.
Εξάλλου, κατά το σχεδιασμό των διδακτικών δραστηριοτήτων, πρέπει να λαμβάνεται υπόψη το γεγονός ότι η κατανόηση των εννοιών και η απόκτηση ουσιαστικής γνώσης επιτυγχάνονται, όταν βασίζονται σε προηγούμενες γνώσεις, εμπειρίες και βιώματα των μαθητών. Η διδασκαλία θα πρέπει να βοηθά τους μαθητές να ανακαλύπτουν και οι ίδιοι τη γνώση, όπου αυτό είναι εφικτό, μέσα από μια ενιαία και συνεχή δημιουργική διαδικασία, προτρέποντας και εθίζοντας τους να αναπτύσσουν πρωτοβουλίες. Αυτό προϋποθέτει τη χρήση μεθόδων που να προωθούν, να ενισχύουν και να ενθαρρύνουν την ενεργοποίηση του μαθητή, τη δημιουργική δράση και τον πειραματισμό, την εμπλοκή του σε διαδικασίες, μέσα από τις οποίες θα κατακτά ο ίδιος τη γνώση, τη συνεργατική και ανακαλυπτική μάθηση, την ανάπτυξη ικανοτήτων και δεξιοτήτων μεθοδολογικού χαρακτήρα, την απόκτηση της ικανότητας για συζήτηση, τον προβληματισμό και την καλλιέργεια κριτικής σκέψης, την καλλιέργεια ελεύθερης σκέψης και έκφρασης, τη μάθηση του ''πώς μαθαίνουμε''. Τα ενδεικτικά σχέδια μαθήματος και οι διδακτικές προσεγγίσεις των σχετικών Μαθημάτων που καταχωρούνται στο παρόν εγχειρίδιο είναι τυπολογημένα και στοιχίζονται στις πιο πάνω διδακτικές αρχές και θεωρίες.
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑBKS.0477036BKS.0477036ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΔΗΣ ΑΝΤΩΝΗΣΕΛΕΥΘΕΡΙΑΔΗΣ ΑΝΤΩΝΗΣΑ.Σ.Ε.Π.Κατηγορία: Α.Σ.Ε.Π. •ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΔΗΣ ΑΝΤΩΝΗΣ στην κατηγορία Α.Σ.Ε.Π. ISBN: 978-960-7591-43-7 Συγγραφέας: ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΔΗΣ ΑΝΤΩΝΗΣ Εκδοτικός οίκος: ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΠΕΝΝΑ Σελίδες: 88 Διαστάσεις: 21Χ29 Ημερομηνία Έκδοσης: 2005 Οι Σημειώσεις Ειδικής Διδακτικής που έχετε στα χέρια σας αναφέρονται στη διδασκαλία των Μαθηματικών στο Γυμνάσιο και το Λύκειο. Είναι γραμμένες με βάση τις διδακτικές οδηγίες του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου και τις εμπειρίες που έχουν οι Καθηγητές που ήδη διδάσκουν το μάθημα στα σχολεία μας και έχουν αξιόλογο διδακτικό έργο. Ακολουθήσαμε πιστά την επίσημη αντίληψη ότι, για κάθε τάξη, η διδασκαλία των Μαθηματικών, πρέπει να οργανωθεί στη βάση μιας συνύπαρξης από τη μια ενός σχεδιασμού κατάλληλων και πλούσιων δραστηριοτήτων και από την άλλη ενός προγραμματισμού μιας επιθυμητής τελικής συμπεριφοράς. ’λλωστε, η περιγραφή των στόχων με όρους επιδιωκόμενων «προϊόντων» όταν πρόκειται για απόκτηση υψηλού επιπέδου διανοητικών ικανοτήτων είναι συχνά ατελής, αν όχι και ανέφικτη (π.χ. δεν μπορείς να εκφράσεις με τη μορφή «προϊόντος» την αναλογική σκέψη ή την κριτική ικανότητα). Γι' αυτό και η διδασκαλία πρέπει να οργανωθεί στη βάση δραστηριοτήτων για την επίτευξη των γενικών στόχων της μαθηματικής εκπαίδευσης, με τους συγκεκριμένους μετρήσιμους στόχους να ενέχουν το ρόλο του παραδείγματος για τον διδάσκοντα προκειμένου αυτός να βοηθηθεί στη μετάφραση των γενικών στόχων. Εξάλλου, κατά το σχεδιασμό των διδακτικών δραστηριοτήτων, πρέπει να λαμβάνεται υπόψη το γεγονός ότι η κατανόηση των εννοιών και η απόκτηση ουσιαστικής γνώσης επιτυγχάνονται, όταν βασίζονται σε προηγούμενες γνώσεις, εμπειρίες και βιώματα των μαθητών. Η διδασκαλία θα πρέπει να βοηθά τους μαθητές να ανακαλύπτουν και οι ίδιοι τη γνώση, όπου αυτό είναι εφικτό, μέσα από μια ενιαία και συνεχή δημιουργική διαδικασία, προτρέποντας και εθίζοντας τους να αναπτύσσουν πρωτοβουλίες. Αυτό προϋποθέτει τη χρήση μεθόδων που να προωθούν, να ενισχύουν και να ενθαρρύνουν την ενεργοποίηση του μαθητή, τη δημιουργική δράση και τον πειραματισμό, την εμπλοκή του σε διαδικασίες, μέσα από τις οποίες θα κατακτά ο ίδιος τη γνώση, τη συνεργατική και ανακαλυπτική μάθηση, την ανάπτυξη ικανοτήτων και δεξιοτήτων μεθοδολογικού χαρακτήρα, την απόκτηση της ικανότητας για συζήτηση, τον προβληματισμό και την καλλιέργεια κριτικής σκέψης, την καλλιέργεια ελεύθερης σκέψης και έκφρασης, τη μάθηση του ''πώς μαθαίνουμε''. Τα ενδεικτικά σχέδια μαθήματος και οι διδακτικές προσεγγίσεις των σχετικών Μαθημάτων που καταχωρούνται στο παρόν εγχειρίδιο είναι τυπολογημένα και στοιχίζονται στις πιο πάνω διδακτικές αρχές και θεωρίες. ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για την ευκολία της περιήγησης, την εξατομίκευση περιεχομένου και διαφημίσεων και την ανάλυση της επισκεψιμότητάς μας. Δείτε τους ανανεωμένους όρους χρήσης για την προστασία δεδομένων και τα cookies. ΠληροφορίεςΡυθμίσειςΑπόρριψηΑποδοχή
Αναγκαία-Λειτουργικότητας: Τα αναγκαία cookies είναι ουσιαστικής σημασίας για την ορθή λειτουργία της ιστοσελίδας μας επιτρέποντάς σας να κάνετε περιήγηση και να χρησιμοποιήσετε τις λειτουργίες της. Αυτά τα cookies δεν αναγνωρίζουν την ατομική σας ταυτότητα. Χωρίς αυτά τα cookies, δεν μπορούμε να προσφέρουμε αποτελεσματική λειτουργία της ιστοσελίδας μας.
Επιδόσεων: Τα cookies αυτά συλλέγουν πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο που ανώνυμα οι επισκέπτες χρησιμοποιούν την ιστοσελίδα μας, για παράδειγμα, ποιές σελίδες έχουν τις πιο συχνές επισκέψεις.
Διαφήμισης: Αυτά τα cookies χρησιμοποιούνται για την παροχή περιεχομένου, που ταιριάζει περισσότερο στα ενδιαφέροντά σας. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν για την αποστολή στοχευμένης διαφήμισης/προσφορών ή την μέτρηση αποτελεσματικότητας μιας διαφημιστικής καμπάνιας. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν για να καθορίσουμε ποια ηλεκτρονικά κανάλια marketing είναι πιο αποτελεσματικά.
Αποθήκευση