ISBN: 978-960-635-370-3 Συγγραφέας: ΠΑΠΑΖΑΦΕΙΡΗ ΜΑΡΙΑ, ΑΡΓΥΡΟΠΟΥΛΟΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ Εκδοτικός οίκος: ΠΕΔΙΟ Σελίδες: 256 Διαστάσεις: 17Χ24 Ημερομηνία Έκδοσης: Οκτώβριος 2021 Το παρόν βιβλίο, μοναδικό στην ελληνόγλωσση βιβλιογραφία, μελετά με διεξοδικό τρόπο θέματα που αφορούν την εκπαίδευση των παιδιών με αναπηρία όρασης και πολλαπλές αναπηρίες ή τυφλοκώφωση, καθώς και τη λειτουργία της αφής σε σχέση με τη διαδικασία της εκπαιδευτικής αξιολόγησης και παρέμβασης. Στο πρώτο μέρος αναλύονται οι σχετικές έννοιες και οι ανάγκες που προκύπτουν από τον συνδυασμό των αναπηριών, και αναδεικνύεται η σημαντικότητα της χρήσης της αφής στην κοινωνική, συναισθηματική και γνωστική ανάπτυξη και εξέλιξη του συγκεκριμένου πληθυσμού παιδιών. Περιγράφονται επίσης οι πιο χρήσιμες και σύγχρονες έρευνες για το θέμα της εκπαίδευσης και αξιολόγησης, καθώς και επιστημονικά τεκμηριωμένες πρακτικές που εφαρμόζονται σε εθνικό και διεθνές επίπεδο για την αξιολόγηση σε προγράμματα έγκαιρης παρέμβασης, με ιδιαίτερη έμφαση στις απτικές λειτουργίες των παιδιών αυτών. Το δεύτερο μέρος αναφέρεται στο Συνθετικό Εργαλείο Εκτίμησης Λειτουργικών Απτικών Συμπεριφορών (ΣΕΕΛΑΣ), το οποίο δημιουργήθηκε με στόχο την αξιολόγηση των λειτουργικών απτικών συμπεριφορών των παιδιών με αναπηρία όρασης και πολλαπλές αναπηρίες ή τυφλοκώφωση. Ανοίγοντας ένα «παράθυρο» στο πολυσήμαντο και πολύτροπο περιεχόμενο της αφής, το βιβλίο θα φανεί ιδιαίτερα χρήσιμο στους επαγγελματίες που εμπλέκονται στην εκπαιδευτική αξιολόγηση και παρέμβαση σχεδιάζοντας και εφαρμόζοντας κατάλληλα εξατομικευμένα προγράμματα για παιδιά με αναπηρία όρασης και πολλαπλές αναπηρίες ή τυφλοκώφωση με στόχο την απόκτηση κατάλληλων δεξιοτήτων σε όλους σχεδόν τους τομείς της καθημερινότητάς τους, για να μπορούν να αντιμετωπίζουν τις μεγάλες δυσκολίες πρόσβασής τους στην πληροφορία, στην επικοινωνία και στην κίνηση και να αυξήσουν έτσι σημαντικά την αυτονομία και την ποιότητα της ζωής τους.
|