ISBN: 978-960-9541-71-8 Συγγραφέας: ΜΑΡΙΔΑΚΗ ΚΑΣΣΩΤΑΚΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ Εκδοτικός οίκος: ΔΙΑΔΡΑΣΗ Σελίδες: 872 Διαστάσεις: 15Χ23 Ημερομηνία Έκδοσης: Αύγουστος 2011 Για να διδάξει κάποιος αποτελεσματικά ένα μάθημα, δεν αρκεί να κατέχει καλά το αντικείμενο της διδασκαλίας του. Χρειάζεται, επιπρόσθετα, να ξέρει τη μέθοδο διδασκαλίας, την ψυχολογία εκείνων στους οποίους απευθύνεται, τις διαδικασίες, σύμφωνα με τις οποίες λαμβάνει χώρα η μάθηση, καθώς και τους τρόπους αντιμετώπισης των σχετικών δυσκολιών. Πρέπει, ακόμη, να γνωρίζει πώς να επιβάλλει με δημοκρατικό τρόπο την πειθαρχία στη σχολική τάξη, πώς να διαχειρίζεται τις διανθρώπινες σχέσεις που αναπτύσσονται στο σχολικό περιβάλλον και να δημιουργεί κίνητρα στους μαθητές του. Όλα αυτά βοηθούν τον εκπαιδευτικό να οργανώνει επιτυχώς τη διδακτική πράξη, να την προσαρμόζει στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των διδασκομένων, να διεγείρει το ενδιαφέρον τους, να τους υποβοηθεί ως σύμβουλος και συμπαραστάτης στην αντιμετώπιση των προβλημάτων τους και να διαμορφώνει το κλίμα της τάξης που είναι αναγκαίο για να λάβει χώρα μάθηση. Η γνώση της Παιδαγωγικής Ψυχολογίας συμβάλλει στην επίτευξη όλων αυτών. Ως εκ τούτου, είναι απολύτως αναγκαία για όλους τους εκπαιδευτικούς. Αλλά και οι σχολικοί ψυχολόγοι και οι γονείς και οι κηδεμόνες, καθώς και όσοι άλλοι εμπλέκονται στις διαδικασίες της αγωγής και της εκπαίδευσης θα βοηθηθούν τα μέγιστα στο έργο τους από τη μελέτη των πορισμάτων της Παιδαγωγικής Ψυχολογίας.
|