ISBN: 960-393-714-2 Συγγραφέας: ΚΥΠΡΙΩΤΑΚΗΣ ΑΝΤΩΝΗΣ Εκδοτικός οίκος: ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ Σειρά: ΘΕΩΡΙΑ ΚΑ ΠΡΑΞΗ ΤΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ Σελίδες: 132 Ημερομηνία Έκδοσης: 2001 ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΑΝΤΙΛΗΨΕΙΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΕ ΕΜΠΟΔΙΑ ΣΤΗ ΖΩΗ ΚΑΙ ΣΤΗ ΜΑΘΗΣΗ Μέχρι σήμερα θεωρείται σχεδόν αυτονόητο ότι τα παιδιά με εμπόδια στη ζωή και τη μάθηση, για να στηριχθούν καλύτερα, πρέπει να φοιτήσουν σε ειδικά σχολεία ή ιδρύματα. Έτσι, κατά κανόνα, τα παιδιά αυτά αναπτύσσονται απομονωμένα-ξεκομμένα από τον κοινωνικό ιστό. Χαρακτηριστική εικόνα της πραγματικότητας είναι, επίσης, το γεγονός ότι τα παιδιά χωρίς εμπόδια δεν αποκτούν σχετικές εμπειρίες και δεν γνωρίζουν, εξαιτίας έλλειψης συγχρωτισμού, ποιοι είναι, πώς ζουν, ποιες δυσκολίες έχουν εκείνοι οι ''άλλοι'' και ποιες προσπάθειες καταβάλλουν καθημερινά για να επιβιώσουν και να κρατηθούν στη ζωή. Αισθήματα «αποξένωσης», τάσεις «ρατσισμού», ανασφάλειας συμπεριφοράς, προβλήματα επικοινωνίας...είναι μερικές από τις συνέπειες της κατάστασης αυτής που εμείς οι ενήλικες γνωρίζουμε καλύτερα και ζούμε καθημερινά. Βασισμένο στις σύγχρονες αντιλήψεις και τα επιστημονικά δεδομένα, το βιβλίο αυτό επιχειρεί μια νέα προσέγγιση των προβλημάτων αγωγής και εκπαίδευσης των παιδιών με εμπόδια. Περιγράφει τη φοίτηση στο κοινό σχολείο όλων των παιδιών, τη συνεκπαίδευση και τη σχολική ενσωμάτωση στη θεωρία και στην πράξη. Για έναν πιο αποτελεσματικό προσανατολισμό και αισιόδοξες προοπτικές στην αντιμετώπιση των προβλημάτων της μεγάλης αυτής μερίδας των συνανθρώπων μας.
|