Ο σημαιοφόρος του Οθέλλου χλεύασε σε μια σκηνή τον κόσμο μας: «Οι σπαθιές στο κορμί μας, κύριοί μου, πονάνε περισσότερο απ' τη χαμένη μας υπόληψη». Δίκαια συνηγορεί ο κυνικός εκείνος στρατιώτης της Αναγέννησης υπέρ του σώματος. Παρ' όλα ταύτα του διαφεύγει ότι κι ο ίδιος, συνήγορος όντας του σώματος, δεν κάνει άλλο παρά να αγορεύει, να επιχειρηματολογεί, να «λογοδοτεί». Κάθε λογοδοσία είναι μια απολογία. Απευθύνεται στην ιδιότροπη ανθρώπινη τάξη, χαρακτηριστικό της οποίας είναι ότι στηρίζεται ακριβώς στον λόγο τιμής, και στην κοινωνική υπόληψη. Οργανώνει τις ανθρώπινες κοινότητες. Ανάμεσα στο σώμα των ανθρώπων, που δεν υπάρχει χωρίς την γλώσσα η οποία το μιλάει, και την γλώσσα που δεν έχει νόημα αν δεν μιλήσει για το σώμα, φυτρώνει κάτι σαν διαρκής αναμέτρηση, κάτι σαν φαντασίωση και ταυτόχρονα σαν διάλογος, γεγονότα μιας θεωρίας που στοιχειοθετούν το σενάριο της υποκειμενικότητας.
Η θεωρία κινδυνεύει στο ίδιο τουλάχιστον ποσοστό να έχει λάθος με έναν ψυχολογικό εμπειρικισμό που πιστεύει ότι δεν κάνει ποτέ λάθος - που δεν νοείται να κάνει λάθη με δεδομένη την άρτια νοημοσύνη του κομπιούτερ του και την άψογη μεθόδευση της έρευνάς του. Και όμως, η παραγωγική πρόταση κερδίζει από τα ενδεχόμενα λάθη της, προς όφελος της υποκειμενικότητας, ενώ δεν ξέρω πόσα κερδίζει απ' την οίησή του ο τροπαιούχος σήμερα ψυχολογικός εμπειρικισμός. Μεταμφίεση του ακαδημαϊκού ψυχολογισμού. Οπωσδήποτε αυτές οι αρχές διέπουν τις σελίδες της Λογοδοσίας. Η γη του Οιδίποδος έχει ομφαλό που βγάζει στο άπειρον, όπως τα όνειρα. Ο κοινός τόπος ανάμεσα στην Έφεσο του Ηράκλειτου, τη Βιέννη του Φρόυντ, τον Μέλανα Δρυμό του Χάϊντεγγερ και το Παρίσι του Λακάν είναι ο χρησμός των Δελφών. Που δεν λέγει, ούτε κρύβει, αλλά σημαίνει. Αυτή η ελληνική ουσιαστικά λειτουργία είναι η πρόκληση της ψυχαναλυτικής πρότασης - η πρόκληση στην ψυχαναλυτική πρόταση. Κι αν ο ψυχαναλυτής δεν είναι εκείνος που έχει την ετοιμότητα ώστε να ''ακούει τον λόγο'' ως σημαίνοντα λόγο, δεν αξίζει τίποτα.
Λογοδοσία είναι η επιστροφή του λόγου, που ακούστηκε στη θέση του 'Αλλου, στο υποκείμενο που τον επρόφερε.
Επιστροφή ενός μηνύματος που το βιβλίο επιδιώκει, εκεί που αξίζει, να είναι αναποδογυρισμένη, αν όχι και εριστική.
Ο σημαιοφόρος του Οθέλλου χλεύασε σε μια σκηνή τον κόσμο μας: «Οι σπαθιές στο κορμί μας, κύριοί μου, πονάνε περισσότερο απ' τη χαμένη μας υπόληψη». Δίκαια συνηγορεί ο κυνικός εκείνος στρατιώτης της Αναγέννησης υπέρ του σώματος. Παρ' όλα ταύτα του διαφεύγει ότι κι ο ίδιος, συνήγορος όντας του σώματος, δεν κάνει άλλο παρά να αγορεύει, να επιχειρηματολογεί, να «λογοδοτεί». Κάθε λογοδοσία είναι μια απολογία. Απευθύνεται στην ιδιότροπη ανθρώπινη τάξη, χαρακτηριστικό της οποίας είναι ότι στηρίζεται ακριβώς στον λόγο τιμής, και στην κοινωνική υπόληψη. Οργανώνει τις ανθρώπινες κοινότητες. Ανάμεσα στο σώμα των ανθρώπων, που δεν υπάρχει χωρίς την γλώσσα η οποία το μιλάει, και την γλώσσα που δεν έχει νόημα αν δεν μιλήσει για το σώμα, φυτρώνει κάτι σαν διαρκής αναμέτρηση, κάτι σαν φαντασίωση και ταυτόχρονα σαν διάλογος, γεγονότα μιας θεωρίας που στοιχειοθετούν το σενάριο της υποκειμενικότητας.
Η θεωρία κινδυνεύει στο ίδιο τουλάχιστον ποσοστό να έχει λάθος με έναν ψυχολογικό εμπειρικισμό που πιστεύει ότι δεν κάνει ποτέ λάθος - που δεν νοείται να κάνει λάθη με δεδομένη την άρτια νοημοσύνη του κομπιούτερ του και την άψογη μεθόδευση της έρευνάς του. Και όμως, η παραγωγική πρόταση κερδίζει από τα ενδεχόμενα λάθη της, προς όφελος της υποκειμενικότητας, ενώ δεν ξέρω πόσα κερδίζει απ' την οίησή του ο τροπαιούχος σήμερα ψυχολογικός εμπειρικισμός. Μεταμφίεση του ακαδημαϊκού ψυχολογισμού. Οπωσδήποτε αυτές οι αρχές διέπουν τις σελίδες της Λογοδοσίας. Η γη του Οιδίποδος έχει ομφαλό που βγάζει στο άπειρον, όπως τα όνειρα. Ο κοινός τόπος ανάμεσα στην Έφεσο του Ηράκλειτου, τη Βιέννη του Φρόυντ, τον Μέλανα Δρυμό του Χάϊντεγγερ και το Παρίσι του Λακάν είναι ο χρησμός των Δελφών. Που δεν λέγει, ούτε κρύβει, αλλά σημαίνει. Αυτή η ελληνική ουσιαστικά λειτουργία είναι η πρόκληση της ψυχαναλυτικής πρότασης - η πρόκληση στην ψυχαναλυτική πρόταση. Κι αν ο ψυχαναλυτής δεν είναι εκείνος που έχει την ετοιμότητα ώστε να ''ακούει τον λόγο'' ως σημαίνοντα λόγο, δεν αξίζει τίποτα.
Λογοδοσία είναι η επιστροφή του λόγου, που ακούστηκε στη θέση του 'Αλλου, στο υποκείμενο που τον επρόφερε.
Επιστροφή ενός μηνύματος που το βιβλίο επιδιώκει, εκεί που αξίζει, να είναι αναποδογυρισμένη, αν όχι και εριστική.
ΛΟΓΟΔΟΣΙΑ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ ΣΤΗΝ ΨΥΧΟΠΑΘΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΨΥΧΑΝΑΛΥΣΗBKS.0048420BKS.0048420ΜΑΡΚΙΔΗΣ ΜΑΡΙΟΣΜΑΡΚΙΔΗΣ ΜΑΡΙΟΣΨΥΧΟΛΟΓΙΑΚατηγορία: ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ •ΜΑΡΚΙΔΗΣ ΜΑΡΙΟΣ στην κατηγορία ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ISBN: 960-256-404-0 Συγγραφέας: ΜΑΡΚΙΔΗΣ ΜΑΡΙΟΣ Εκδοτικός οίκος: ΕΞΑΝΤΑΣ Σειρά: ΤΡΙΑΨΙΣ ΛΟΓΟΣ Σελίδες: 230 Διαστάσεις: 14Χ21 Ημερομηνία Έκδοσης: 1999 Ο σημαιοφόρος του Οθέλλου χλεύασε σε μια σκηνή τον κόσμο μας: «Οι σπαθιές στο κορμί μας, κύριοί μου, πονάνε περισσότερο απ' τη χαμένη μας υπόληψη». Δίκαια συνηγορεί ο κυνικός εκείνος στρατιώτης της Αναγέννησης υπέρ του σώματος. Παρ' όλα ταύτα του διαφεύγει ότι κι ο ίδιος, συνήγορος όντας του σώματος, δεν κάνει άλλο παρά να αγορεύει, να επιχειρηματολογεί, να «λογοδοτεί». Κάθε λογοδοσία είναι μια απολογία. Απευθύνεται στην ιδιότροπη ανθρώπινη τάξη, χαρακτηριστικό της οποίας είναι ότι στηρίζεται ακριβώς στον λόγο τιμής, και στην κοινωνική υπόληψη. Οργανώνει τις ανθρώπινες κοινότητες. Ανάμεσα στο σώμα των ανθρώπων, που δεν υπάρχει χωρίς την γλώσσα η οποία το μιλάει, και την γλώσσα που δεν έχει νόημα αν δεν μιλήσει για το σώμα, φυτρώνει κάτι σαν διαρκής αναμέτρηση, κάτι σαν φαντασίωση και ταυτόχρονα σαν διάλογος, γεγονότα μιας θεωρίας που στοιχειοθετούν το σενάριο της υποκειμενικότητας. Η θεωρία κινδυνεύει στο ίδιο τουλάχιστον ποσοστό να έχει λάθος με έναν ψυχολογικό εμπειρικισμό που πιστεύει ότι δεν κάνει ποτέ λάθος - που δεν νοείται να κάνει λάθη με δεδομένη την άρτια νοημοσύνη του κομπιούτερ του και την άψογη μεθόδευση της έρευνάς του. Και όμως, η παραγωγική πρόταση κερδίζει από τα ενδεχόμενα λάθη της, προς όφελος της υποκειμενικότητας, ενώ δεν ξέρω πόσα κερδίζει απ' την οίησή του ο τροπαιούχος σήμερα ψυχολογικός εμπειρικισμός. Μεταμφίεση του ακαδημαϊκού ψυχολογισμού. Οπωσδήποτε αυτές οι αρχές διέπουν τις σελίδες της Λογοδοσίας. Η γη του Οιδίποδος έχει ομφαλό που βγάζει στο άπειρον, όπως τα όνειρα. Ο κοινός τόπος ανάμεσα στην Έφεσο του Ηράκλειτου, τη Βιέννη του Φρόυντ, τον Μέλανα Δρυμό του Χάϊντεγγερ και το Παρίσι του Λακάν είναι ο χρησμός των Δελφών. Που δεν λέγει, ούτε κρύβει, αλλά σημαίνει. Αυτή η ελληνική ουσιαστικά λειτουργία είναι η πρόκληση της ψυχαναλυτικής πρότασης - η πρόκληση στην ψυχαναλυτική πρόταση. Κι αν ο ψυχαναλυτής δεν είναι εκείνος που έχει την ετοιμότητα ώστε να ''ακούει τον λόγο'' ως σημαίνοντα λόγο, δεν αξίζει τίποτα. Λογοδοσία είναι η επιστροφή του λόγου, που ακούστηκε στη θέση του 'Αλλου, στο υποκείμενο που τον επρόφερε.
Επιστροφή ενός μηνύματος που το βιβλίο επιδιώκει, εκεί που αξίζει, να είναι αναποδογυρισμένη, αν όχι και εριστική. ΛΟΓΟΔΟΣΙΑ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ ΣΤΗΝ ΨΥΧΟΠΑΘΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΨΥΧΑΝΑΛΥΣΗ
Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για την ευκολία της περιήγησης, την εξατομίκευση περιεχομένου και διαφημίσεων και την ανάλυση της επισκεψιμότητάς μας. Δείτε τους ανανεωμένους όρους χρήσης για την προστασία δεδομένων και τα cookies. ΠληροφορίεςΡυθμίσειςΑπόρριψηΑποδοχή
Αναγκαία-Λειτουργικότητας: Τα αναγκαία cookies είναι ουσιαστικής σημασίας για την ορθή λειτουργία της ιστοσελίδας μας επιτρέποντάς σας να κάνετε περιήγηση και να χρησιμοποιήσετε τις λειτουργίες της. Αυτά τα cookies δεν αναγνωρίζουν την ατομική σας ταυτότητα. Χωρίς αυτά τα cookies, δεν μπορούμε να προσφέρουμε αποτελεσματική λειτουργία της ιστοσελίδας μας.
Επιδόσεων: Τα cookies αυτά συλλέγουν πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο που ανώνυμα οι επισκέπτες χρησιμοποιούν την ιστοσελίδα μας, για παράδειγμα, ποιές σελίδες έχουν τις πιο συχνές επισκέψεις.
Διαφήμισης: Αυτά τα cookies χρησιμοποιούνται για την παροχή περιεχομένου, που ταιριάζει περισσότερο στα ενδιαφέροντά σας. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν για την αποστολή στοχευμένης διαφήμισης/προσφορών ή την μέτρηση αποτελεσματικότητας μιας διαφημιστικής καμπάνιας. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν για να καθορίσουμε ποια ηλεκτρονικά κανάλια marketing είναι πιο αποτελεσματικά.
Αποθήκευση