ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΣΗ ΜΝΗΜΕΙΩΝ, ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΩΝ ΧΩΡΩΝ ΚΑΙ ΓΛΥΠΤΩΝ (1839-1980)
Η διδακτορική διατριβή της Myrtia Hellner εξετάζει την αρχαιολογική φωτογραφία στην Ελλάδα έως την εισαγωγή της ψηφιακής τεχνολογίας. Πραγματεύεται διεξοδικά την εξέλιξη της αρχαιολογικής φωτογραφίας στην Ελλάδα από την εμφάνισή της έως πρόσφατα, δηλαδή έως την αντικατάσταση της αναλογικής φωτογραφίας από την ψηφιακή, και συνεξετάζει τα ιστορικά και αρχαιολογικά δεδομένα της εκάστοτε εποχής, εφόσον η φωτογραφία αντικατοπτρίζει τη χρονική στιγμή της λήψης και τις κοινωνικές αντιλήψεις της εκάστοτε εποχής. Σε επιμέρους κεφάλαια εξετάζονται ειδικότερα θέματα αναφορικά με την εμφάνιση της αρχαιολογικής φωτογραφίας, το σκοπό της ανά εποχή, την αλληλεπίδραση φωτογραφίας-εποχής, τη συμβολή φωτογράφου και αρχαιολόγου, την εξέλιξη της φωτογραφίας σε ιστορικό τεκμήριο και μέσο καλλιτεχνικής έκφρασης ή, τέλος, την αντικειμενικότητά της. Η παρούσα εργασία καλύπτει ένα κενό στην έρευνα, καθώς η ιστορία της φωτογραφίας στην Ελλάδα έχει μελετηθεί διεξοδικά, όχι όμως η αρχαιολογική φωτογραφία. Η εργασία αποτελείται από δύο μέρη και ένα επίμετρο.
Το Μέρος I πραγματεύεται συνοπτικά την ιστορία της φωτογραφίας και ειδικότερα την απεικόνιση αρχαιοελληνικών μνημείων πριν από την εφεύρεση της φωτογραφίας και εξής, τους φωτογράφους αρχαιοτήτων και την αντιμετώπιση της αρχαιολογικής φωτογραφίας από τους αρχαιολόγους. Το Μέρος II συνιστά το σημαντικότερο τμήμα της μελέτης, προσωπική συμβολή της γράφουσας, και περιλαμβάνει την ανάλυση τριών επιμέρους περιπτώσεων εργασίας, που αντιστοιχούν σε τομείς της αρχαιολογικής φωτογραφίας, δηλαδή τη φωτογράφιση μνημείων με την περίπτωση της αθηναϊκής Ακρόπολης, τη φωτογράφιση ανασκαφικών εργασιών με την περίπτωση της αρχαίας Ολυμπίας και, τέλος, τη φωτογράφιση γλυπτών, έναν από τους δυσκολότερους τομείς της αρχαιολογικής φωτογραφίας, με την περίπτωση του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου Αθηνών. Η εργασία ολοκληρώνεται με την παράθεση των συμπερασμάτων.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΣΗ ΜΝΗΜΕΙΩΝ, ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΩΝ ΧΩΡΩΝ ΚΑΙ ΓΛΥΠΤΩΝ (1839-1980)
Η διδακτορική διατριβή της Myrtia Hellner εξετάζει την αρχαιολογική φωτογραφία στην Ελλάδα έως την εισαγωγή της ψηφιακής τεχνολογίας. Πραγματεύεται διεξοδικά την εξέλιξη της αρχαιολογικής φωτογραφίας στην Ελλάδα από την εμφάνισή της έως πρόσφατα, δηλαδή έως την αντικατάσταση της αναλογικής φωτογραφίας από την ψηφιακή, και συνεξετάζει τα ιστορικά και αρχαιολογικά δεδομένα της εκάστοτε εποχής, εφόσον η φωτογραφία αντικατοπτρίζει τη χρονική στιγμή της λήψης και τις κοινωνικές αντιλήψεις της εκάστοτε εποχής. Σε επιμέρους κεφάλαια εξετάζονται ειδικότερα θέματα αναφορικά με την εμφάνιση της αρχαιολογικής φωτογραφίας, το σκοπό της ανά εποχή, την αλληλεπίδραση φωτογραφίας-εποχής, τη συμβολή φωτογράφου και αρχαιολόγου, την εξέλιξη της φωτογραφίας σε ιστορικό τεκμήριο και μέσο καλλιτεχνικής έκφρασης ή, τέλος, την αντικειμενικότητά της. Η παρούσα εργασία καλύπτει ένα κενό στην έρευνα, καθώς η ιστορία της φωτογραφίας στην Ελλάδα έχει μελετηθεί διεξοδικά, όχι όμως η αρχαιολογική φωτογραφία. Η εργασία αποτελείται από δύο μέρη και ένα επίμετρο.
Το Μέρος I πραγματεύεται συνοπτικά την ιστορία της φωτογραφίας και ειδικότερα την απεικόνιση αρχαιοελληνικών μνημείων πριν από την εφεύρεση της φωτογραφίας και εξής, τους φωτογράφους αρχαιοτήτων και την αντιμετώπιση της αρχαιολογικής φωτογραφίας από τους αρχαιολόγους. Το Μέρος II συνιστά το σημαντικότερο τμήμα της μελέτης, προσωπική συμβολή της γράφουσας, και περιλαμβάνει την ανάλυση τριών επιμέρους περιπτώσεων εργασίας, που αντιστοιχούν σε τομείς της αρχαιολογικής φωτογραφίας, δηλαδή τη φωτογράφιση μνημείων με την περίπτωση της αθηναϊκής Ακρόπολης, τη φωτογράφιση ανασκαφικών εργασιών με την περίπτωση της αρχαίας Ολυμπίας και, τέλος, τη φωτογράφιση γλυπτών, έναν από τους δυσκολότερους τομείς της αρχαιολογικής φωτογραφίας, με την περίπτωση του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου Αθηνών. Η εργασία ολοκληρώνεται με την παράθεση των συμπερασμάτων.
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΗΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑBKS.0287045BKS.0287045HELLNER MYRTIAHELLNER MYRTIAΤΕΧΝΕΣΚατηγορία: ΤΕΧΝΕΣ •HELLNER MYRTIA στην κατηγορία ΤΕΧΝΕΣ ISBN: 978-618-5563-28-8 Συγγραφέας: HELLNER MYRTIA Εκδοτικός οίκος: ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΟΤΑΝ Σελίδες: 572 Διαστάσεις: 17Χ24 Ημερομηνία Έκδοσης: Μάιος 2023 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΣΗ ΜΝΗΜΕΙΩΝ, ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΩΝ ΧΩΡΩΝ ΚΑΙ ΓΛΥΠΤΩΝ (1839-1980) Η διδακτορική διατριβή της Myrtia Hellner εξετάζει την αρχαιολογική φωτογραφία στην Ελλάδα έως την εισαγωγή της ψηφιακής τεχνολογίας. Πραγματεύεται διεξοδικά την εξέλιξη της αρχαιολογικής φωτογραφίας στην Ελλάδα από την εμφάνισή της έως πρόσφατα, δηλαδή έως την αντικατάσταση της αναλογικής φωτογραφίας από την ψηφιακή, και συνεξετάζει τα ιστορικά και αρχαιολογικά δεδομένα της εκάστοτε εποχής, εφόσον η φωτογραφία αντικατοπτρίζει τη χρονική στιγμή της λήψης και τις κοινωνικές αντιλήψεις της εκάστοτε εποχής. Σε επιμέρους κεφάλαια εξετάζονται ειδικότερα θέματα αναφορικά με την εμφάνιση της αρχαιολογικής φωτογραφίας, το σκοπό της ανά εποχή, την αλληλεπίδραση φωτογραφίας-εποχής, τη συμβολή φωτογράφου και αρχαιολόγου, την εξέλιξη της φωτογραφίας σε ιστορικό τεκμήριο και μέσο καλλιτεχνικής έκφρασης ή, τέλος, την αντικειμενικότητά της. Η παρούσα εργασία καλύπτει ένα κενό στην έρευνα, καθώς η ιστορία της φωτογραφίας στην Ελλάδα έχει μελετηθεί διεξοδικά, όχι όμως η αρχαιολογική φωτογραφία. Η εργασία αποτελείται από δύο μέρη και ένα επίμετρο. Το Μέρος I πραγματεύεται συνοπτικά την ιστορία της φωτογραφίας και ειδικότερα την απεικόνιση αρχαιοελληνικών μνημείων πριν από την εφεύρεση της φωτογραφίας και εξής, τους φωτογράφους αρχαιοτήτων και την αντιμετώπιση της αρχαιολογικής φωτογραφίας από τους αρχαιολόγους. Το Μέρος II συνιστά το σημαντικότερο τμήμα της μελέτης, προσωπική συμβολή της γράφουσας, και περιλαμβάνει την ανάλυση τριών επιμέρους περιπτώσεων εργασίας, που αντιστοιχούν σε τομείς της αρχαιολογικής φωτογραφίας, δηλαδή τη φωτογράφιση μνημείων με την περίπτωση της αθηναϊκής Ακρόπολης, τη φωτογράφιση ανασκαφικών εργασιών με την περίπτωση της αρχαίας Ολυμπίας και, τέλος, τη φωτογράφιση γλυπτών, έναν από τους δυσκολότερους τομείς της αρχαιολογικής φωτογραφίας, με την περίπτωση του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου Αθηνών. Η εργασία ολοκληρώνεται με την παράθεση των συμπερασμάτων. ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΗΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για την ευκολία της περιήγησης, την εξατομίκευση περιεχομένου και διαφημίσεων και την ανάλυση της επισκεψιμότητάς μας. Δείτε τους ανανεωμένους όρους χρήσης για την προστασία δεδομένων και τα cookies. ΠληροφορίεςΡυθμίσειςΑπόρριψηΑποδοχή
Αναγκαία-Λειτουργικότητας: Τα αναγκαία cookies είναι ουσιαστικής σημασίας για την ορθή λειτουργία της ιστοσελίδας μας επιτρέποντάς σας να κάνετε περιήγηση και να χρησιμοποιήσετε τις λειτουργίες της. Αυτά τα cookies δεν αναγνωρίζουν την ατομική σας ταυτότητα. Χωρίς αυτά τα cookies, δεν μπορούμε να προσφέρουμε αποτελεσματική λειτουργία της ιστοσελίδας μας.
Επιδόσεων: Τα cookies αυτά συλλέγουν πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο που ανώνυμα οι επισκέπτες χρησιμοποιούν την ιστοσελίδα μας, για παράδειγμα, ποιές σελίδες έχουν τις πιο συχνές επισκέψεις.
Διαφήμισης: Αυτά τα cookies χρησιμοποιούνται για την παροχή περιεχομένου, που ταιριάζει περισσότερο στα ενδιαφέροντά σας. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν για την αποστολή στοχευμένης διαφήμισης/προσφορών ή την μέτρηση αποτελεσματικότητας μιας διαφημιστικής καμπάνιας. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν για να καθορίσουμε ποια ηλεκτρονικά κανάλια marketing είναι πιο αποτελεσματικά.
Αποθήκευση