ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΛΛΑΔΙΚΟ ΧΩΡΟ ΣΤΟΥΣ ΝΕΟΤΕΡΟΥΣ ΧΡΟΝΟΥΣ (16ος-20ός ΑΙΩΝΑΣ)
Για τους χριστιανικούς πληθυσμούς, ανεξαρτήτως δόγματος, ο θάνατος αποτελεί την πύλη εισόδου προς την αιώνια ζωή. Από αυτή την άποψη, η διαθήκη αποτελεί, εκτός των άλλων, το διαβατήριο για τη συγκεκριμένη μετάβαση, διευθετώντας, εν όψει της αναχώρησης, ζητήματα κοσμικής αλλά και υπερκοσμικής/πνευματικής φύσεως. Έτσι, με βάση τον ελληνικό Αστικό Κώδικα, η διαθήκη "είναι η μονομερής δικαιοπραξία, με την οποία ο δικαιοπρακτών ("διαθέτης") ρυθμίζει θέματα της κληρονομικής του διαδοχής ή και ορισμένες οικογενειακές του σχέσεις" όσον αφορά δε στις πνευματικές διευθετήσεις, αυτές επιδέχονται περαιτέρω σχολιασμό, καθώς προκύπτει και από τα παραδείγματα που προέρχονται από την Καρδιανή Τήνου.
Η πρακτική σύνταξης διαθήκης παρουσίασε ευρεία διάδοση στον δυτικό κυρίως κόσμο, στη μακρά διάρκεια, τουλάχιστον ανάμεσα στα ανώτερα κοινωνικοοικονομικά υποκείμενα, τα οποία κατέφευγαν, εξάλλου, μαζικώς στον Νοτάριο (Συμβολαιογράφο) προς νομική κατοχύρωση των συναλλαγών τους. Σε ό, τι αφορά ιδιαίτερα στον ελλαδικό χώρο, που μας ενδιαφέρει, για προφανείς λόγους, εν προκειμένω, η πρακτική αυτή υιοθετήθηκε επί μακρόν σε περιοχές με λατινική/δυτική κυριαρχία ή έστω επιρροή, όπως τα Επτάνησα, η Κρήτη και τα νησιά του Αιγαίου παράλληλα, όμως, ακολουθήθηκε και σε άλλες περιοχές, της οθωμανικής κυριαρχίας αυτές, μολονότι, στη συγκεκριμένη περίπτωση, τα διαθέσιμα νοταριακά στοιχεία (και Αρχεία) είναι σαφώς ολιγότερα, αν και αξίζει να σημειωθεί ότι στο αποτέλεσμα αυτό συνέβαλε και ο διαφορετικός, κατά τόπους, βαθμός διάσωσης αρχειακού υλικού, δεδομένο απότοκο ιστορικών πραγματικοτήτων μακράς διάρκειας αλλά και τοπικών συγκυριών. Οι διαθήκες που διερευνούμε εδώ προέρχονται από την καθολική κοινότητα Καρδιανής και απόκεινται στο Αρχείο Καθολικών Τήνου (ΑΚΤ). Οι κάτοικοι του οικισμού υπήρξαν πάντοτε διαμοιρασμένοι ανάμεσα στα δύο θρησκευτικά δόγματα (καθολικοί και ορθόδοξοι, οι πρώτοι τα 2/3 περίπου του πληθυσμού και οι υπόλοιποι ορθόδοξοι). Η Καρδιανή υπήρξε επί μακρόν βενετοκρατούμενη, όπως και το υπόλοιπο νησί της Τήνου εξάλλου (1390-1715). Η πραγματικότητα αυτή, πέραν πάσης αμφιβολίας, συνέβαλε στη δημιουργία στενής σχέσης του πληθυσμού, τουλάχιστον στις καθολικές περιοχές, με τον Δημόσιο Νοτάριο (Συμβολαιογράφο)
ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΛΛΑΔΙΚΟ ΧΩΡΟ ΣΤΟΥΣ ΝΕΟΤΕΡΟΥΣ ΧΡΟΝΟΥΣ (16ος-20ός ΑΙΩΝΑΣ)
Για τους χριστιανικούς πληθυσμούς, ανεξαρτήτως δόγματος, ο θάνατος αποτελεί την πύλη εισόδου προς την αιώνια ζωή. Από αυτή την άποψη, η διαθήκη αποτελεί, εκτός των άλλων, το διαβατήριο για τη συγκεκριμένη μετάβαση, διευθετώντας, εν όψει της αναχώρησης, ζητήματα κοσμικής αλλά και υπερκοσμικής/πνευματικής φύσεως. Έτσι, με βάση τον ελληνικό Αστικό Κώδικα, η διαθήκη "είναι η μονομερής δικαιοπραξία, με την οποία ο δικαιοπρακτών ("διαθέτης") ρυθμίζει θέματα της κληρονομικής του διαδοχής ή και ορισμένες οικογενειακές του σχέσεις" όσον αφορά δε στις πνευματικές διευθετήσεις, αυτές επιδέχονται περαιτέρω σχολιασμό, καθώς προκύπτει και από τα παραδείγματα που προέρχονται από την Καρδιανή Τήνου.
Η πρακτική σύνταξης διαθήκης παρουσίασε ευρεία διάδοση στον δυτικό κυρίως κόσμο, στη μακρά διάρκεια, τουλάχιστον ανάμεσα στα ανώτερα κοινωνικοοικονομικά υποκείμενα, τα οποία κατέφευγαν, εξάλλου, μαζικώς στον Νοτάριο (Συμβολαιογράφο) προς νομική κατοχύρωση των συναλλαγών τους. Σε ό, τι αφορά ιδιαίτερα στον ελλαδικό χώρο, που μας ενδιαφέρει, για προφανείς λόγους, εν προκειμένω, η πρακτική αυτή υιοθετήθηκε επί μακρόν σε περιοχές με λατινική/δυτική κυριαρχία ή έστω επιρροή, όπως τα Επτάνησα, η Κρήτη και τα νησιά του Αιγαίου παράλληλα, όμως, ακολουθήθηκε και σε άλλες περιοχές, της οθωμανικής κυριαρχίας αυτές, μολονότι, στη συγκεκριμένη περίπτωση, τα διαθέσιμα νοταριακά στοιχεία (και Αρχεία) είναι σαφώς ολιγότερα, αν και αξίζει να σημειωθεί ότι στο αποτέλεσμα αυτό συνέβαλε και ο διαφορετικός, κατά τόπους, βαθμός διάσωσης αρχειακού υλικού, δεδομένο απότοκο ιστορικών πραγματικοτήτων μακράς διάρκειας αλλά και τοπικών συγκυριών. Οι διαθήκες που διερευνούμε εδώ προέρχονται από την καθολική κοινότητα Καρδιανής και απόκεινται στο Αρχείο Καθολικών Τήνου (ΑΚΤ). Οι κάτοικοι του οικισμού υπήρξαν πάντοτε διαμοιρασμένοι ανάμεσα στα δύο θρησκευτικά δόγματα (καθολικοί και ορθόδοξοι, οι πρώτοι τα 2/3 περίπου του πληθυσμού και οι υπόλοιποι ορθόδοξοι). Η Καρδιανή υπήρξε επί μακρόν βενετοκρατούμενη, όπως και το υπόλοιπο νησί της Τήνου εξάλλου (1390-1715). Η πραγματικότητα αυτή, πέραν πάσης αμφιβολίας, συνέβαλε στη δημιουργία στενής σχέσης του πληθυσμού, τουλάχιστον στις καθολικές περιοχές, με τον Δημόσιο Νοτάριο (Συμβολαιογράφο)
ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΑΙ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΤΕΚΜΗΡΙΑBKS.0074407BKS.0074407ΚΟΜΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣΚΟΜΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣΙΣΤΟΡΙΚΑΚατηγορία: ΙΣΤΟΡΙΚΑ •ΚΟΜΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ στην κατηγορία ΙΣΤΟΡΙΚΑ ISBN: 978-960-02-3313-1 Συγγραφέας: ΚΟΜΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ Εκδοτικός οίκος: ΠΑΠΑΖΗΣΗΣ Σελίδες: 308 Διαστάσεις: 17Χ24 Ημερομηνία Έκδοσης: Σεπτέμβριος 2017 ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΛΛΑΔΙΚΟ ΧΩΡΟ ΣΤΟΥΣ ΝΕΟΤΕΡΟΥΣ ΧΡΟΝΟΥΣ (16ος-20ός ΑΙΩΝΑΣ) Για τους χριστιανικούς πληθυσμούς, ανεξαρτήτως δόγματος, ο θάνατος αποτελεί την πύλη εισόδου προς την αιώνια ζωή. Από αυτή την άποψη, η διαθήκη αποτελεί, εκτός των άλλων, το διαβατήριο για τη συγκεκριμένη μετάβαση, διευθετώντας, εν όψει της αναχώρησης, ζητήματα κοσμικής αλλά και υπερκοσμικής/πνευματικής φύσεως. Έτσι, με βάση τον ελληνικό Αστικό Κώδικα, η διαθήκη "είναι η μονομερής δικαιοπραξία, με την οποία ο δικαιοπρακτών ("διαθέτης") ρυθμίζει θέματα της κληρονομικής του διαδοχής ή και ορισμένες οικογενειακές του σχέσεις" όσον αφορά δε στις πνευματικές διευθετήσεις, αυτές επιδέχονται περαιτέρω σχολιασμό, καθώς προκύπτει και από τα παραδείγματα που προέρχονται από την Καρδιανή Τήνου. Η πρακτική σύνταξης διαθήκης παρουσίασε ευρεία διάδοση στον δυτικό κυρίως κόσμο, στη μακρά διάρκεια, τουλάχιστον ανάμεσα στα ανώτερα κοινωνικοοικονομικά υποκείμενα, τα οποία κατέφευγαν, εξάλλου, μαζικώς στον Νοτάριο (Συμβολαιογράφο) προς νομική κατοχύρωση των συναλλαγών τους. Σε ό, τι αφορά ιδιαίτερα στον ελλαδικό χώρο, που μας ενδιαφέρει, για προφανείς λόγους, εν προκειμένω, η πρακτική αυτή υιοθετήθηκε επί μακρόν σε περιοχές με λατινική/δυτική κυριαρχία ή έστω επιρροή, όπως τα Επτάνησα, η Κρήτη και τα νησιά του Αιγαίου παράλληλα, όμως, ακολουθήθηκε και σε άλλες περιοχές, της οθωμανικής κυριαρχίας αυτές, μολονότι, στη συγκεκριμένη περίπτωση, τα διαθέσιμα νοταριακά στοιχεία (και Αρχεία) είναι σαφώς ολιγότερα, αν και αξίζει να σημειωθεί ότι στο αποτέλεσμα αυτό συνέβαλε και ο διαφορετικός, κατά τόπους, βαθμός διάσωσης αρχειακού υλικού, δεδομένο απότοκο ιστορικών πραγματικοτήτων μακράς διάρκειας αλλά και τοπικών συγκυριών. Οι διαθήκες που διερευνούμε εδώ προέρχονται από την καθολική κοινότητα Καρδιανής και απόκεινται στο Αρχείο Καθολικών Τήνου (ΑΚΤ). Οι κάτοικοι του οικισμού υπήρξαν πάντοτε διαμοιρασμένοι ανάμεσα στα δύο θρησκευτικά δόγματα (καθολικοί και ορθόδοξοι, οι πρώτοι τα 2/3 περίπου του πληθυσμού και οι υπόλοιποι ορθόδοξοι). Η Καρδιανή υπήρξε επί μακρόν βενετοκρατούμενη, όπως και το υπόλοιπο νησί της Τήνου εξάλλου (1390-1715). Η πραγματικότητα αυτή, πέραν πάσης αμφιβολίας, συνέβαλε στη δημιουργία στενής σχέσης του πληθυσμού, τουλάχιστον στις καθολικές περιοχές, με τον Δημόσιο Νοτάριο (Συμβολαιογράφο) ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΑΙ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΤΕΚΜΗΡΙΑ
Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για την ευκολία της περιήγησης, την εξατομίκευση περιεχομένου και διαφημίσεων και την ανάλυση της επισκεψιμότητάς μας. Δείτε τους ανανεωμένους όρους χρήσης για την προστασία δεδομένων και τα cookies. ΠληροφορίεςΡυθμίσειςΑπόρριψηΑποδοχή
Αναγκαία-Λειτουργικότητας: Τα αναγκαία cookies είναι ουσιαστικής σημασίας για την ορθή λειτουργία της ιστοσελίδας μας επιτρέποντάς σας να κάνετε περιήγηση και να χρησιμοποιήσετε τις λειτουργίες της. Αυτά τα cookies δεν αναγνωρίζουν την ατομική σας ταυτότητα. Χωρίς αυτά τα cookies, δεν μπορούμε να προσφέρουμε αποτελεσματική λειτουργία της ιστοσελίδας μας.
Επιδόσεων: Τα cookies αυτά συλλέγουν πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο που ανώνυμα οι επισκέπτες χρησιμοποιούν την ιστοσελίδα μας, για παράδειγμα, ποιές σελίδες έχουν τις πιο συχνές επισκέψεις.
Διαφήμισης: Αυτά τα cookies χρησιμοποιούνται για την παροχή περιεχομένου, που ταιριάζει περισσότερο στα ενδιαφέροντά σας. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν για την αποστολή στοχευμένης διαφήμισης/προσφορών ή την μέτρηση αποτελεσματικότητας μιας διαφημιστικής καμπάνιας. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν για να καθορίσουμε ποια ηλεκτρονικά κανάλια marketing είναι πιο αποτελεσματικά.
Αποθήκευση