Οι εν κοινωνία άνθρωποι υπάρχουν ως ηθικά ή ανήθικα άτομα και ως ηθικές ή ανήθικες ομάδες και γι' αυτό η πρακτική της δημιουργίας γνώσης είναι ηθική ή ανήθικη. Επειδή η επιστήμη έχει ως σκοπό την αναζήτηση της αλήθειας, θα πρέπει να είναι μια ηθική πρακτική. Εάν δεν είναι μια ηθική πρακτική, τότε δεν θα είναι και κριτική και άρα ούτε και επιστήμη. Και ακόμη, εάν η επιστήμη δεν είναι δυνατόν να υπάρξει έξω από την κριτική, τότε δεν θα είναι και ουδέτερη. Η ουδετερότητα της επιστήμης σημαίνει άρνηση κριτικής και άρα δεν είναι παρά μια κομφορμιστική πρακτική. Δηλαδή, η ουδετερότητα της επιστήμης σημαίνει την αποδοχή των αρχών και κανόνων της κυρίαρχης κεφαλαιοκρατικής τάξης, αυτής του ιδιωτικού καπιταλισμού της Δύσης και του κρατικού καπιταλισμού των πρώην Σοβιετικών κοινωνικών σχηματισμών.
Εάν η επιστήμη δεν είναι δυνατόν να υπάρξει έξω από την ηθική, τότε δεν είναι δυνατόν να υπάρξει και έξω από τη φιλοσοφία γενικά. Η επιστήμη υπάρχει μόνο ως φιλοσοφική επιστήμη, διαφορετικά δεν συγκροτείται ως τέτοια αλλά ως πρακτική γνώση. Οι λεγόμενες "εμπειρικές επιστήμες" των νεότερων χρόνων δεν συγκροτήθηκαν ως φιλοσοφικές επιστήμες, αλλά ως πρακτικές γνώσεις της άρχουσας τάξης, πράγμα που σημαίνει ότι δεν εντάχθηκαν στην προοπτική αναζήτησης της αλήθειας, αλλά στην προοπτική των ιδιοτελών συμφερόντων της τελευταίας, που οδηγούν στην καταστροφή της φύσης και των ανθρώπινων κοινωνιών.
Οι "εμπειρικές επιστήμες", για να αποσπαστούν από τα ιδιοτελή συμφέροντα της άρχουσας τάξης, θα πρέπει να γίνουν φιλοσοφικές. Δηλαδή, θα πρέπει να γίνουν ενάρετες, να θέσουν ως σκοπό την εξυπηρέτηση του κοινού καλού και να ορίσουν ως γνωστικό αντικείμενο την κοινωνικο-φυσική ολότητα, που περιλαμβάνει τόσο τις ανθρώπινες κοινωνίες όσο και το σύμπαν που τις περιβάλλει.
Στο βιβλίο αυτό, πρώτον, καταδεικνύεται ότι οι λεγόμενες κοινωνικές επιστήμες δεν συγκροτήθηκαν ως τέτοιες, αλλά ως ιδεολογίες της άρχουσας τάξης, δεύτερον, καταβάλλεται προσπάθεια να οικοδομηθεί μια επιστημονική αναπαράσταση της ολότητας του ανθρωπο-κοινωνικού σχηματισμού και, τρίτον, διαυγάζεται ο τρόπος που οι εργάτες και οι αγρότες θέτουν το πρόβλημα του αμεσοδημοκρατικού σοσιαλισμού, κατά τον 19ο, 20ό και 21ο αιώνα.
Οι εν κοινωνία άνθρωποι υπάρχουν ως ηθικά ή ανήθικα άτομα και ως ηθικές ή ανήθικες ομάδες και γι' αυτό η πρακτική της δημιουργίας γνώσης είναι ηθική ή ανήθικη. Επειδή η επιστήμη έχει ως σκοπό την αναζήτηση της αλήθειας, θα πρέπει να είναι μια ηθική πρακτική. Εάν δεν είναι μια ηθική πρακτική, τότε δεν θα είναι και κριτική και άρα ούτε και επιστήμη. Και ακόμη, εάν η επιστήμη δεν είναι δυνατόν να υπάρξει έξω από την κριτική, τότε δεν θα είναι και ουδέτερη. Η ουδετερότητα της επιστήμης σημαίνει άρνηση κριτικής και άρα δεν είναι παρά μια κομφορμιστική πρακτική. Δηλαδή, η ουδετερότητα της επιστήμης σημαίνει την αποδοχή των αρχών και κανόνων της κυρίαρχης κεφαλαιοκρατικής τάξης, αυτής του ιδιωτικού καπιταλισμού της Δύσης και του κρατικού καπιταλισμού των πρώην Σοβιετικών κοινωνικών σχηματισμών.
Εάν η επιστήμη δεν είναι δυνατόν να υπάρξει έξω από την ηθική, τότε δεν είναι δυνατόν να υπάρξει και έξω από τη φιλοσοφία γενικά. Η επιστήμη υπάρχει μόνο ως φιλοσοφική επιστήμη, διαφορετικά δεν συγκροτείται ως τέτοια αλλά ως πρακτική γνώση. Οι λεγόμενες "εμπειρικές επιστήμες" των νεότερων χρόνων δεν συγκροτήθηκαν ως φιλοσοφικές επιστήμες, αλλά ως πρακτικές γνώσεις της άρχουσας τάξης, πράγμα που σημαίνει ότι δεν εντάχθηκαν στην προοπτική αναζήτησης της αλήθειας, αλλά στην προοπτική των ιδιοτελών συμφερόντων της τελευταίας, που οδηγούν στην καταστροφή της φύσης και των ανθρώπινων κοινωνιών.
Οι "εμπειρικές επιστήμες", για να αποσπαστούν από τα ιδιοτελή συμφέροντα της άρχουσας τάξης, θα πρέπει να γίνουν φιλοσοφικές. Δηλαδή, θα πρέπει να γίνουν ενάρετες, να θέσουν ως σκοπό την εξυπηρέτηση του κοινού καλού και να ορίσουν ως γνωστικό αντικείμενο την κοινωνικο-φυσική ολότητα, που περιλαμβάνει τόσο τις ανθρώπινες κοινωνίες όσο και το σύμπαν που τις περιβάλλει.
Στο βιβλίο αυτό, πρώτον, καταδεικνύεται ότι οι λεγόμενες κοινωνικές επιστήμες δεν συγκροτήθηκαν ως τέτοιες, αλλά ως ιδεολογίες της άρχουσας τάξης, δεύτερον, καταβάλλεται προσπάθεια να οικοδομηθεί μια επιστημονική αναπαράσταση της ολότητας του ανθρωπο-κοινωνικού σχηματισμού και, τρίτον, διαυγάζεται ο τρόπος που οι εργάτες και οι αγρότες θέτουν το πρόβλημα του αμεσοδημοκρατικού σοσιαλισμού, κατά τον 19ο, 20ό και 21ο αιώνα.
Η ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΚΑΙ Η ΚΡΙΤΙΚΗ ΤΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΩΝ ΤΗΣ ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝBKS.0074512BKS.0074512ΜΕΛΕΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΟΣΜΕΛΕΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΟΣΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑΚατηγορία: ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ •ΜΕΛΕΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΟΣ στην κατηγορία ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ISBN: 978-960-02-3422-0 Συγγραφέας: ΜΕΛΕΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΟΣ Εκδοτικός οίκος: ΠΑΠΑΖΗΣΗΣ Σειρά: ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΚΕΨΗ ΙΔΕΟΛΟΓΙΑ Σελίδες: 500 Διαστάσεις: 17Χ24 Ημερομηνία Έκδοσης: Σεπτέμβριος 2018 ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΕΣ ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ Οι εν κοινωνία άνθρωποι υπάρχουν ως ηθικά ή ανήθικα άτομα και ως ηθικές ή ανήθικες ομάδες και γι' αυτό η πρακτική της δημιουργίας γνώσης είναι ηθική ή ανήθικη. Επειδή η επιστήμη έχει ως σκοπό την αναζήτηση της αλήθειας, θα πρέπει να είναι μια ηθική πρακτική. Εάν δεν είναι μια ηθική πρακτική, τότε δεν θα είναι και κριτική και άρα ούτε και επιστήμη. Και ακόμη, εάν η επιστήμη δεν είναι δυνατόν να υπάρξει έξω από την κριτική, τότε δεν θα είναι και ουδέτερη. Η ουδετερότητα της επιστήμης σημαίνει άρνηση κριτικής και άρα δεν είναι παρά μια κομφορμιστική πρακτική. Δηλαδή, η ουδετερότητα της επιστήμης σημαίνει την αποδοχή των αρχών και κανόνων της κυρίαρχης κεφαλαιοκρατικής τάξης, αυτής του ιδιωτικού καπιταλισμού της Δύσης και του κρατικού καπιταλισμού των πρώην Σοβιετικών κοινωνικών σχηματισμών. Εάν η επιστήμη δεν είναι δυνατόν να υπάρξει έξω από την ηθική, τότε δεν είναι δυνατόν να υπάρξει και έξω από τη φιλοσοφία γενικά. Η επιστήμη υπάρχει μόνο ως φιλοσοφική επιστήμη, διαφορετικά δεν συγκροτείται ως τέτοια αλλά ως πρακτική γνώση. Οι λεγόμενες "εμπειρικές επιστήμες" των νεότερων χρόνων δεν συγκροτήθηκαν ως φιλοσοφικές επιστήμες, αλλά ως πρακτικές γνώσεις της άρχουσας τάξης, πράγμα που σημαίνει ότι δεν εντάχθηκαν στην προοπτική αναζήτησης της αλήθειας, αλλά στην προοπτική των ιδιοτελών συμφερόντων της τελευταίας, που οδηγούν στην καταστροφή της φύσης και των ανθρώπινων κοινωνιών. Οι "εμπειρικές επιστήμες", για να αποσπαστούν από τα ιδιοτελή συμφέροντα της άρχουσας τάξης, θα πρέπει να γίνουν φιλοσοφικές. Δηλαδή, θα πρέπει να γίνουν ενάρετες, να θέσουν ως σκοπό την εξυπηρέτηση του κοινού καλού και να ορίσουν ως γνωστικό αντικείμενο την κοινωνικο-φυσική ολότητα, που περιλαμβάνει τόσο τις ανθρώπινες κοινωνίες όσο και το σύμπαν που τις περιβάλλει. Στο βιβλίο αυτό, πρώτον, καταδεικνύεται ότι οι λεγόμενες κοινωνικές επιστήμες δεν συγκροτήθηκαν ως τέτοιες, αλλά ως ιδεολογίες της άρχουσας τάξης, δεύτερον, καταβάλλεται προσπάθεια να οικοδομηθεί μια επιστημονική αναπαράσταση της ολότητας του ανθρωπο-κοινωνικού σχηματισμού και, τρίτον, διαυγάζεται ο τρόπος που οι εργάτες και οι αγρότες θέτουν το πρόβλημα του αμεσοδημοκρατικού σοσιαλισμού, κατά τον 19ο, 20ό και 21ο αιώνα. Η ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΚΑΙ Η ΚΡΙΤΙΚΗ ΤΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΩΝ ΤΗΣ ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ
Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για την ευκολία της περιήγησης, την εξατομίκευση περιεχομένου και διαφημίσεων και την ανάλυση της επισκεψιμότητάς μας. Δείτε τους ανανεωμένους όρους χρήσης για την προστασία δεδομένων και τα cookies. ΠληροφορίεςΡυθμίσειςΑπόρριψηΑποδοχή
Αναγκαία-Λειτουργικότητας: Τα αναγκαία cookies είναι ουσιαστικής σημασίας για την ορθή λειτουργία της ιστοσελίδας μας επιτρέποντάς σας να κάνετε περιήγηση και να χρησιμοποιήσετε τις λειτουργίες της. Αυτά τα cookies δεν αναγνωρίζουν την ατομική σας ταυτότητα. Χωρίς αυτά τα cookies, δεν μπορούμε να προσφέρουμε αποτελεσματική λειτουργία της ιστοσελίδας μας.
Επιδόσεων: Τα cookies αυτά συλλέγουν πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο που ανώνυμα οι επισκέπτες χρησιμοποιούν την ιστοσελίδα μας, για παράδειγμα, ποιές σελίδες έχουν τις πιο συχνές επισκέψεις.
Διαφήμισης: Αυτά τα cookies χρησιμοποιούνται για την παροχή περιεχομένου, που ταιριάζει περισσότερο στα ενδιαφέροντά σας. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν για την αποστολή στοχευμένης διαφήμισης/προσφορών ή την μέτρηση αποτελεσματικότητας μιας διαφημιστικής καμπάνιας. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν για να καθορίσουμε ποια ηλεκτρονικά κανάλια marketing είναι πιο αποτελεσματικά.
Αποθήκευση