ISBN: 978-960-568-459-4 Συγγραφέας: ΠΑΠΑΝΗΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ Εκδοτικός οίκος: ΣΑΚΚΟΥΛΑΣ Σελίδες: 165 Ημερομηνία Έκδοσης: Ιούνιος 2016 ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΕΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ Κατά τη διάρκεια των τελευταίων δεκαετιών έχει παρατηρηθεί μια ριζική αλλαγή στα διάφορα εκπαιδευτικά προγράμματα, με ιδιαίτερη έμφαση στην αυτονομία των μαθητών και στην ενεργητική και αυτορρυθμιζόμενη εμπλοκή τους στις μαθησιακές διαδικασίες. Μέσα σε αυτό το νέο πλαίσιο, η χρήση των στρατηγικών εκμάθησης διαδραματίζει έναν ευεργετικό ρόλο. Διευκολύνει και επιταχύνει την εσωτερίκευση, την αποθήκευση, την ανάκληση και την αποτελεσματική χρήση της γλώσσας-στόχου. Επιπλέον, αποτελεί ένα καλό δείκτη για το πώς οι μαθητές προσεγγίζουν τις διάφορες γλωσσολογικές και επικοινωνιακές δραστηριότητες και για το πώς αντιμετωπίζουν τα προβλήματα που συναντούν κατά τη διάρκεια της μάθησής τους. Το παρόν βιβλίο είναι χρήσιμο για κάθε μαθητή, σπουδαστή και φοιτητή που ενδιαφέρεται να γνωρίσει συστηματικά τον ρόλο, τα χαρακτηριστικά και τη λειτουργία των στρατηγικών εκμάθησης κατά την εκμάθηση της Αγγλικής ως ξένης γλώσσας. Ακόμη, τους παρέχεται η δυνατότητα να εντρυφήσουν -σε θεωρητικό επίπεδο- στις σημαντικότερες επιστημονικές τυπολογίες που έχουν αναπτυχθεί έως τώρα, ενώ παράλληλα έρχονται σε πρώτη επαφή με όλους τους παράγοντες εκείνους (ατομικούς γλωσσικούς, κοινωνικούς και ψυχολογικούς) που επηρεάζουν καθοριστικά τόσο τους μαθητές της Μέσης Εκπαίδευσης όσο και τους φοιτητές της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης στην επιλογή των στρατηγικών εκμάθησης. Το παρόν βιβλίο είναι όμως εξίσου βοηθητικό και για κάθε εκπαιδευτικό. Με τις προσεχτικά σχεδιασμένες δραστηριότητες και με πολύτιμο οδηγό το ειδικά διαμορφωμένο ερωτηματολόγιο (όπως αυτά παρουσιάζονται στο Β΄ Μέρος του Βιβλίου), οι εκπαιδευτικοί ενθαρρύνονται στην αποτελεσματική εξοικείωσή τους με τις στρατηγικές εκμάθησης και παρακινούνται στο να μεταλαμπαδεύσουν τις γνώσεις τους και τις πρακτικές τους στους δικούς τους μαθητές, καθώς αυτοί μαθαίνουν την Αγγλική γλώσσα.
|