ISBN: 978-960-612-082-4 Συγγραφέας: ΚΟΛΙΑΔΗΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ Εκδοτικός οίκος: ΓΡΗΓΟΡΗ Σειρά: ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΕΣ ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ Σελίδες: 640 Διαστάσεις: 17Χ24 Ημερομηνία Έκδοσης: Απρίλιος 2018 ΜΟΝΤΕΛΟ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ Η σειρά «Σύγχρονες Ψυχολογικές Θεωρίες Μάθησης» πραγματεύεται τις ψυχολογικές θεωρίες μάθησης και τις εφαρμογές τους στην εκπαιδευτική πράξη. Έρχεται να καλύψει ένα κενό στην ελληνόγλωσση βιβλιογραφία αναφορικά με τη συνάφεια των ψυχολογικών θεωριών μάθησης και της εκπαιδευτικής πράξης, ιδιαίτερα στον τομέα της μάθησης και της διδασκαλίας. Απευθύνεται στους σπουδαστές των παιδαγωγικών και καθηγητικών τμημάτων καθώς και σε όλους που συμμετέχουν στη διαδικασία της κοινωνικοποίησης του αναπτυσσόμενου ατόμου (ιδίως τους εκπαιδευτικούς, τους γονείς, τους ειδικούς παιδαγωγούς, τους ψυχολόγους, τους κοινωνικούς λειτουργούς κ.ά.). Αποτελείται από τέσσερις τόμους: Τόμος Α': Συμπεριφοριστικές θεωρίεςΤόμος Β': Κοινωνικογνωστικές θεωρίεςΤόμος Γ': Γνωστικές θεωρίεςΤόμος Δ': Γνωστική Ψυχολογία -Γνωστική Νευροεπιστήμη: Το Μοντέλο Επεξεργασίας Πληροφοριών Στο Δ΄ τόμο γίνεται διεξοδική αναφορά στο Μοντέλο Επεξεργασίας των Πληροφοριών, το οποίο αποτέλεσε το κυρίαρχο θεωρητικό παράδειγμα της Γνωστικής Ψυχολογίας ύστερα από την επίδραση κατά κύριο λόγο των Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και των σύγχρονων νευροβιολογικών ερευνών της Γνωστικής Νευροεπιστήμης. Ο τόμος περιλαμβάνει 14 κεφάλαια. Στα πρώτα επτά κεφάλαια γίνεται θεωρητική αναφορά στην εξέλιξη του Μοντέλου, στα σύγχρονα δεδομένα της Γνωστικής Επιστήμης, στα κλασικά και σύγχρονα μνημονικά συστήματα και σ' ένα αντιπροσωπευτικό Τριμερές Μοντέλο Επεξεργασίας των Πληροφοριών, σύμφωνα με το οποίο το άτομο προσλαμβάνει, κωδικοποιεί, συγκρίνει και χρησιμοποιεί τη γνώση. Στα υπόλοιπα επτά κεφάλαια παρατίθενται οι γενικές εφαρμογές στην εκπαιδευτικο-διδακτική πράξη. Συγκεκριμένα γίνεται αναφορά στις στρατηγικές και τεχνικές μάθησης, στις στρατηγικές συστηματικής μελέτης, στις μεταγνωστικές ικανότητες, στην επίλυση προβλημάτων και στην κριτική σκέψη. Στο τέλος επιχειρείται μια γενική αξιολόγηση του Μοντέλου Επεξεργασίας των Πληροφοριών, ιδιαίτερα στο χώρο της Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας.
|