Η ελληνική επανάσταση ήταν κοινωνική, όπως είναι κάθε πραγματική επανάσταση που "φέρνει στην εξουσία μια καινούργια τάξη και της επιτρέπει να μεταμορφώσει την κοινωνία κατ' εικόνα της", να της επιβάλει δηλαδή τον δικό της τρόπο ιδιοποίησης. Από αυτή την άποψη, η ελληνική επανάσταση ήταν εθνική στη μορφή και αστική στο περιεχόμενο. Γιατί μόνο αστική μπορεί να είναι μια εθνική επανάσταση, αφού "η κυριαρχία της αστικής τάξης πουθενά δεν είναι δυνατή χωρίς την εθνική ανεξαρτησία". Και επειδή "η αστική τάξη δεν έχει βασιλιά, η αληθινή μορφή της κυριαρχίας της είναι η δημοκρατία", γι' αυτό "η επανάσταση του 1821 που άρχισε το 1822" θεμελίωσε το ελληνικό κράτος, το πρώτο ενιαίο ανεξάρτητο εθνικό κράτος "από την Αδριατική ως τον κόλπο της Βεγγάλης", με τη μορφή της αβασίλευτης, της πολιτικής δημοκρατίας, που ήταν και η πρώτη δημοκρατία της Ανατολής. Γιατί όπως ο κυρίαρχος στην τουρκοκρατία ασιατικός τρόπος παραγωγής δεν μπορούσε ποτέ να διαλυθεί μέσα στη δυτική φεουδαρχία, αλλά μοναδικά μέσα στον σύγχρονο αστικό καπιταλισμό, έτσι και το πολιτικό εποικοδόμημά του, ο "αγροίκος ανατολίτικος δεσποτισμός", δεν μπορούσε να διαλυθεί οριστικά μέσα στη νεότερη κληρονομική μοναρχία, απόλυτη ή συνταγματική, παρά αποκλειστικά μέσα στην αστική αντιπροσωπευτική δημοκρατία. Αλλά την υλική, την οικονομική βάση του εθνικού συγκεντρωτισμού, της "αστικής ενότητας του έθνους", αποτελεί η ενιαία εσωτερική, η λεγάμενη εθνική αγορά, που φυσικό θεμέλιό της είναι η εμπορευματοποίηση της γης, η αστικοποίηση της γαιοκτησίας, "η μετατροπή της γης σε εμπόρευμα, ώστε να μπορεί να παράγει εμπορεύματα". Γύρω λοιπόν από το ζήτημα της γης περιστρέφονται όλοι οι εσωτερικοί αγώνες και οι εμφύλιοι πόλεμοι της ελληνικής επανάστασης, η ιστορία της γαιοκτησίας αντιπροσωπεύει τη δική της μυστική ιστορία, που την κατακλείδα της συνιστά το αστικό εθνικό κράτος.
Η ελληνική επανάσταση ήταν κοινωνική, όπως είναι κάθε πραγματική επανάσταση που "φέρνει στην εξουσία μια καινούργια τάξη και της επιτρέπει να μεταμορφώσει την κοινωνία κατ' εικόνα της", να της επιβάλει δηλαδή τον δικό της τρόπο ιδιοποίησης. Από αυτή την άποψη, η ελληνική επανάσταση ήταν εθνική στη μορφή και αστική στο περιεχόμενο. Γιατί μόνο αστική μπορεί να είναι μια εθνική επανάσταση, αφού "η κυριαρχία της αστικής τάξης πουθενά δεν είναι δυνατή χωρίς την εθνική ανεξαρτησία". Και επειδή "η αστική τάξη δεν έχει βασιλιά, η αληθινή μορφή της κυριαρχίας της είναι η δημοκρατία", γι' αυτό "η επανάσταση του 1821 που άρχισε το 1822" θεμελίωσε το ελληνικό κράτος, το πρώτο ενιαίο ανεξάρτητο εθνικό κράτος "από την Αδριατική ως τον κόλπο της Βεγγάλης", με τη μορφή της αβασίλευτης, της πολιτικής δημοκρατίας, που ήταν και η πρώτη δημοκρατία της Ανατολής. Γιατί όπως ο κυρίαρχος στην τουρκοκρατία ασιατικός τρόπος παραγωγής δεν μπορούσε ποτέ να διαλυθεί μέσα στη δυτική φεουδαρχία, αλλά μοναδικά μέσα στον σύγχρονο αστικό καπιταλισμό, έτσι και το πολιτικό εποικοδόμημά του, ο "αγροίκος ανατολίτικος δεσποτισμός", δεν μπορούσε να διαλυθεί οριστικά μέσα στη νεότερη κληρονομική μοναρχία, απόλυτη ή συνταγματική, παρά αποκλειστικά μέσα στην αστική αντιπροσωπευτική δημοκρατία. Αλλά την υλική, την οικονομική βάση του εθνικού συγκεντρωτισμού, της "αστικής ενότητας του έθνους", αποτελεί η ενιαία εσωτερική, η λεγάμενη εθνική αγορά, που φυσικό θεμέλιό της είναι η εμπορευματοποίηση της γης, η αστικοποίηση της γαιοκτησίας, "η μετατροπή της γης σε εμπόρευμα, ώστε να μπορεί να παράγει εμπορεύματα". Γύρω λοιπόν από το ζήτημα της γης περιστρέφονται όλοι οι εσωτερικοί αγώνες και οι εμφύλιοι πόλεμοι της ελληνικής επανάστασης, η ιστορία της γαιοκτησίας αντιπροσωπεύει τη δική της μυστική ιστορία, που την κατακλείδα της συνιστά το αστικό εθνικό κράτος.
ΓΗ ΚΑΙ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑBKS.0411403BKS.0411403ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ ΛΥΣΑΝΔΡΟΣΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ ΛΥΣΑΝΔΡΟΣΙΣΤΟΡΙΚΑΚατηγορία: ΙΣΤΟΡΙΚΑ •ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ ΛΥΣΑΝΔΡΟΣ στην κατηγορία ΙΣΤΟΡΙΚΑ ISBN: 978-960-485-391-5 Συγγραφέας: ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ ΛΥΣΑΝΔΡΟΣ Εκδοτικός οίκος: ΗΡΟΔΟΤΟΣ Σειρά: ΠΗΓΕΣ ΚΑΙ ΜΕΛΕΤΕΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ Σελίδες: 138 Διαστάσεις: 15Χ24 Ημερομηνία Έκδοσης: Ιούνιος 2021 Η ΜΥΣΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗΣ Η ελληνική επανάσταση ήταν κοινωνική, όπως είναι κάθε πραγματική επανάσταση που "φέρνει στην εξουσία μια καινούργια τάξη και της επιτρέπει να μεταμορφώσει την κοινωνία κατ' εικόνα της", να της επιβάλει δηλαδή τον δικό της τρόπο ιδιοποίησης. Από αυτή την άποψη, η ελληνική επανάσταση ήταν εθνική στη μορφή και αστική στο περιεχόμενο. Γιατί μόνο αστική μπορεί να είναι μια εθνική επανάσταση, αφού "η κυριαρχία της αστικής τάξης πουθενά δεν είναι δυνατή χωρίς την εθνική ανεξαρτησία". Και επειδή "η αστική τάξη δεν έχει βασιλιά, η αληθινή μορφή της κυριαρχίας της είναι η δημοκρατία", γι' αυτό "η επανάσταση του 1821 που άρχισε το 1822" θεμελίωσε το ελληνικό κράτος, το πρώτο ενιαίο ανεξάρτητο εθνικό κράτος "από την Αδριατική ως τον κόλπο της Βεγγάλης", με τη μορφή της αβασίλευτης, της πολιτικής δημοκρατίας, που ήταν και η πρώτη δημοκρατία της Ανατολής. Γιατί όπως ο κυρίαρχος στην τουρκοκρατία ασιατικός τρόπος παραγωγής δεν μπορούσε ποτέ να διαλυθεί μέσα στη δυτική φεουδαρχία, αλλά μοναδικά μέσα στον σύγχρονο αστικό καπιταλισμό, έτσι και το πολιτικό εποικοδόμημά του, ο "αγροίκος ανατολίτικος δεσποτισμός", δεν μπορούσε να διαλυθεί οριστικά μέσα στη νεότερη κληρονομική μοναρχία, απόλυτη ή συνταγματική, παρά αποκλειστικά μέσα στην αστική αντιπροσωπευτική δημοκρατία. Αλλά την υλική, την οικονομική βάση του εθνικού συγκεντρωτισμού, της "αστικής ενότητας του έθνους", αποτελεί η ενιαία εσωτερική, η λεγάμενη εθνική αγορά, που φυσικό θεμέλιό της είναι η εμπορευματοποίηση της γης, η αστικοποίηση της γαιοκτησίας, "η μετατροπή της γης σε εμπόρευμα, ώστε να μπορεί να παράγει εμπορεύματα". Γύρω λοιπόν από το ζήτημα της γης περιστρέφονται όλοι οι εσωτερικοί αγώνες και οι εμφύλιοι πόλεμοι της ελληνικής επανάστασης, η ιστορία της γαιοκτησίας αντιπροσωπεύει τη δική της μυστική ιστορία, που την κατακλείδα της συνιστά το αστικό εθνικό κράτος. ΓΗ ΚΑΙ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ
Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για την ευκολία της περιήγησης, την εξατομίκευση περιεχομένου και διαφημίσεων και την ανάλυση της επισκεψιμότητάς μας. Δείτε τους ανανεωμένους όρους χρήσης για την προστασία δεδομένων και τα cookies. ΠληροφορίεςΡυθμίσειςΑπόρριψηΑποδοχή
Αναγκαία-Λειτουργικότητας: Τα αναγκαία cookies είναι ουσιαστικής σημασίας για την ορθή λειτουργία της ιστοσελίδας μας επιτρέποντάς σας να κάνετε περιήγηση και να χρησιμοποιήσετε τις λειτουργίες της. Αυτά τα cookies δεν αναγνωρίζουν την ατομική σας ταυτότητα. Χωρίς αυτά τα cookies, δεν μπορούμε να προσφέρουμε αποτελεσματική λειτουργία της ιστοσελίδας μας.
Επιδόσεων: Τα cookies αυτά συλλέγουν πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο που ανώνυμα οι επισκέπτες χρησιμοποιούν την ιστοσελίδα μας, για παράδειγμα, ποιές σελίδες έχουν τις πιο συχνές επισκέψεις.
Διαφήμισης: Αυτά τα cookies χρησιμοποιούνται για την παροχή περιεχομένου, που ταιριάζει περισσότερο στα ενδιαφέροντά σας. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν για την αποστολή στοχευμένης διαφήμισης/προσφορών ή την μέτρηση αποτελεσματικότητας μιας διαφημιστικής καμπάνιας. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν για να καθορίσουμε ποια ηλεκτρονικά κανάλια marketing είναι πιο αποτελεσματικά.
Αποθήκευση