''Στην ανθρώπινη ψυχή απλώνονται δύο μαρμαρένια αλώνια, όπου ολοζωής παλεύουνε δυο ζευγάρια για τη νίκη. Το καλό παλεύει με το κακό στο πρώτο αλώνι το εγώ με το εμείς, στο δεύτερο. Αθλοθέτης, προπονητής, διαιτητής και στα δύο: ο πειρασμός. Μια οντότητα φανταστική, την οποία επινόησε ο αμαρτωλός άνθρωπος για ν' αθωώσει τον αναμάρτητο Θεό. Η φιλοσοφία, σε τελική ανάλυση, αποβλέπει στην υπαρξιακή πορεία του σκεπτόμενου και διαισθανόμενου ατόμου της μειοψηφίας, που ζητάει ν' αναλάβει την ευθύνη των ηθικών επιλογών του που ζητάει να προασπίσει το μόνο πρωτογενές και αναφαίρετο αγαθό που του τάχθηκε: την προσωπική του αξιοπρέπεια.''
Ένα επιστημονικό συνέδριο στην καλοκαιρινή Ζάκυνθο, μια ετερόκλητη ομάδα συνέδρων και μια νεαρή κοπέλα, αινιγματική και απρόβλεπτη, συνθέτουν τον παραστατικό κόσμο αυτού του πρωτότυπου ''φιλοσοφικού μυθιστορήματος''. Η εξέλιξη του ζακυνθινού συνεδρίου, στην πρώτη του φάση, είναι ενδιαφέρουσα και τερπνή. Λείπει όμως ένας καταλύτης ανανέωσης, αμφισβήτησης και διαλεκτικής αναζήτησης. Αιφνιδιαστικά, ο καταλύτης προκύπτει στο πρόσωπο της νεαρής κοπέλας. Είναι αυθάδης, κάποτε προσβλητική, είναι ατίθαση, είναι απρόβλεπτη, είναι απαιτητική είναι ερωτική και, σίγουρα, ερωτεύσιμη. Δείχνει ν' αδιαφορεί για την απόλυτη γνώση και περιορίζεται στα προσωπικά της υπαρξιακά ερωτήματα. Λαχταράει ένα νεύμα έστω του Θεού, αλλά και ενοχοποιεί τον Θεό για τη σιωπή του. Ψάχνει λογικές απαντήσεις αφού της δόθηκε η λογική. Πιστεύει ότι το αναπάντητο έστω ερώτημα, διασώζει την τιμή του ερωτώντος. Και ανοίγεται στις τρεις ανθρώπινες υπερβάσεις, στην τέχνη, στο χιούμορ και στον έρωτα. Εμπνέει και εμπνέεται από τον έρωτα, όμως δείχνει έτοιμη και να τον θυσιάσει για το απόλυτο ζητούμενο: την ανθρώπινη αξιοπρέπεια.
Ο άλλος ήρωας του βιβλίου, ένας από τους συμμετέχοντες στο συνέδριο, γίνεται ο αποδέκτης των αναζητήσεων της νεαρής αυτής γυναίκας, αναπτύσσοντας μαζί της έναν διάλογο ουσίας, προσπαθώντας ο ίδιος να ισορροπήσει ανάμεσα στην ανάγκη της ερμηνείας και στο ερωτικό συναίσθημα που υπερβαίνει κάθε λογική.
''Στην ανθρώπινη ψυχή απλώνονται δύο μαρμαρένια αλώνια, όπου ολοζωής παλεύουνε δυο ζευγάρια για τη νίκη. Το καλό παλεύει με το κακό στο πρώτο αλώνι το εγώ με το εμείς, στο δεύτερο. Αθλοθέτης, προπονητής, διαιτητής και στα δύο: ο πειρασμός. Μια οντότητα φανταστική, την οποία επινόησε ο αμαρτωλός άνθρωπος για ν' αθωώσει τον αναμάρτητο Θεό. Η φιλοσοφία, σε τελική ανάλυση, αποβλέπει στην υπαρξιακή πορεία του σκεπτόμενου και διαισθανόμενου ατόμου της μειοψηφίας, που ζητάει ν' αναλάβει την ευθύνη των ηθικών επιλογών του που ζητάει να προασπίσει το μόνο πρωτογενές και αναφαίρετο αγαθό που του τάχθηκε: την προσωπική του αξιοπρέπεια.''
Ένα επιστημονικό συνέδριο στην καλοκαιρινή Ζάκυνθο, μια ετερόκλητη ομάδα συνέδρων και μια νεαρή κοπέλα, αινιγματική και απρόβλεπτη, συνθέτουν τον παραστατικό κόσμο αυτού του πρωτότυπου ''φιλοσοφικού μυθιστορήματος''. Η εξέλιξη του ζακυνθινού συνεδρίου, στην πρώτη του φάση, είναι ενδιαφέρουσα και τερπνή. Λείπει όμως ένας καταλύτης ανανέωσης, αμφισβήτησης και διαλεκτικής αναζήτησης. Αιφνιδιαστικά, ο καταλύτης προκύπτει στο πρόσωπο της νεαρής κοπέλας. Είναι αυθάδης, κάποτε προσβλητική, είναι ατίθαση, είναι απρόβλεπτη, είναι απαιτητική είναι ερωτική και, σίγουρα, ερωτεύσιμη. Δείχνει ν' αδιαφορεί για την απόλυτη γνώση και περιορίζεται στα προσωπικά της υπαρξιακά ερωτήματα. Λαχταράει ένα νεύμα έστω του Θεού, αλλά και ενοχοποιεί τον Θεό για τη σιωπή του. Ψάχνει λογικές απαντήσεις αφού της δόθηκε η λογική. Πιστεύει ότι το αναπάντητο έστω ερώτημα, διασώζει την τιμή του ερωτώντος. Και ανοίγεται στις τρεις ανθρώπινες υπερβάσεις, στην τέχνη, στο χιούμορ και στον έρωτα. Εμπνέει και εμπνέεται από τον έρωτα, όμως δείχνει έτοιμη και να τον θυσιάσει για το απόλυτο ζητούμενο: την ανθρώπινη αξιοπρέπεια.
Ο άλλος ήρωας του βιβλίου, ένας από τους συμμετέχοντες στο συνέδριο, γίνεται ο αποδέκτης των αναζητήσεων της νεαρής αυτής γυναίκας, αναπτύσσοντας μαζί της έναν διάλογο ουσίας, προσπαθώντας ο ίδιος να ισορροπήσει ανάμεσα στην ανάγκη της ερμηνείας και στο ερωτικό συναίσθημα που υπερβαίνει κάθε λογική.
ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΟΙ ΠΕΙΡΑΣΜΟΙBKS.0341101BKS.0341101ΛΟΥΝΤΖΗΣ ΝΙΚΙΑΣΛΟΥΝΤΖΗΣ ΝΙΚΙΑΣΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΚατηγορία: ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ •ΛΟΥΝΤΖΗΣ ΝΙΚΙΑΣ στην κατηγορία ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ISBN: 978-960-486-058-6 Συγγραφέας: ΛΟΥΝΤΖΗΣ ΝΙΚΙΑΣ Εκδοτικός οίκος: ΠΑΠΥΡΟΣ Σελίδες: 360 Ημερομηνία Έκδοσης: Ιούλιος 2012 EXΕΙ ΤΕΛΙΚΑ Η ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΤΟΝ ΘΕΟ ΤΗΣ; ''Στην ανθρώπινη ψυχή απλώνονται δύο μαρμαρένια αλώνια, όπου ολοζωής παλεύουνε δυο ζευγάρια για τη νίκη. Το καλό παλεύει με το κακό στο πρώτο αλώνι το εγώ με το εμείς, στο δεύτερο. Αθλοθέτης, προπονητής, διαιτητής και στα δύο: ο πειρασμός. Μια οντότητα φανταστική, την οποία επινόησε ο αμαρτωλός άνθρωπος για ν' αθωώσει τον αναμάρτητο Θεό. Η φιλοσοφία, σε τελική ανάλυση, αποβλέπει στην υπαρξιακή πορεία του σκεπτόμενου και διαισθανόμενου ατόμου της μειοψηφίας, που ζητάει ν' αναλάβει την ευθύνη των ηθικών επιλογών του που ζητάει να προασπίσει το μόνο πρωτογενές και αναφαίρετο αγαθό που του τάχθηκε: την προσωπική του αξιοπρέπεια.'' Ένα επιστημονικό συνέδριο στην καλοκαιρινή Ζάκυνθο, μια ετερόκλητη ομάδα συνέδρων και μια νεαρή κοπέλα, αινιγματική και απρόβλεπτη, συνθέτουν τον παραστατικό κόσμο αυτού του πρωτότυπου ''φιλοσοφικού μυθιστορήματος''. Η εξέλιξη του ζακυνθινού συνεδρίου, στην πρώτη του φάση, είναι ενδιαφέρουσα και τερπνή. Λείπει όμως ένας καταλύτης ανανέωσης, αμφισβήτησης και διαλεκτικής αναζήτησης. Αιφνιδιαστικά, ο καταλύτης προκύπτει στο πρόσωπο της νεαρής κοπέλας. Είναι αυθάδης, κάποτε προσβλητική, είναι ατίθαση, είναι απρόβλεπτη, είναι απαιτητική είναι ερωτική και, σίγουρα, ερωτεύσιμη. Δείχνει ν' αδιαφορεί για την απόλυτη γνώση και περιορίζεται στα προσωπικά της υπαρξιακά ερωτήματα. Λαχταράει ένα νεύμα έστω του Θεού, αλλά και ενοχοποιεί τον Θεό για τη σιωπή του. Ψάχνει λογικές απαντήσεις αφού της δόθηκε η λογική. Πιστεύει ότι το αναπάντητο έστω ερώτημα, διασώζει την τιμή του ερωτώντος. Και ανοίγεται στις τρεις ανθρώπινες υπερβάσεις, στην τέχνη, στο χιούμορ και στον έρωτα. Εμπνέει και εμπνέεται από τον έρωτα, όμως δείχνει έτοιμη και να τον θυσιάσει για το απόλυτο ζητούμενο: την ανθρώπινη αξιοπρέπεια. Ο άλλος ήρωας του βιβλίου, ένας από τους συμμετέχοντες στο συνέδριο, γίνεται ο αποδέκτης των αναζητήσεων της νεαρής αυτής γυναίκας, αναπτύσσοντας μαζί της έναν διάλογο ουσίας, προσπαθώντας ο ίδιος να ισορροπήσει ανάμεσα στην ανάγκη της ερμηνείας και στο ερωτικό συναίσθημα που υπερβαίνει κάθε λογική. ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΟΙ ΠΕΙΡΑΣΜΟΙ
Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για την ευκολία της περιήγησης, την εξατομίκευση περιεχομένου και διαφημίσεων και την ανάλυση της επισκεψιμότητάς μας. Δείτε τους ανανεωμένους όρους χρήσης για την προστασία δεδομένων και τα cookies. ΠληροφορίεςΡυθμίσειςΑπόρριψηΑποδοχή
Αναγκαία-Λειτουργικότητας: Τα αναγκαία cookies είναι ουσιαστικής σημασίας για την ορθή λειτουργία της ιστοσελίδας μας επιτρέποντάς σας να κάνετε περιήγηση και να χρησιμοποιήσετε τις λειτουργίες της. Αυτά τα cookies δεν αναγνωρίζουν την ατομική σας ταυτότητα. Χωρίς αυτά τα cookies, δεν μπορούμε να προσφέρουμε αποτελεσματική λειτουργία της ιστοσελίδας μας.
Επιδόσεων: Τα cookies αυτά συλλέγουν πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο που ανώνυμα οι επισκέπτες χρησιμοποιούν την ιστοσελίδα μας, για παράδειγμα, ποιές σελίδες έχουν τις πιο συχνές επισκέψεις.
Διαφήμισης: Αυτά τα cookies χρησιμοποιούνται για την παροχή περιεχομένου, που ταιριάζει περισσότερο στα ενδιαφέροντά σας. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν για την αποστολή στοχευμένης διαφήμισης/προσφορών ή την μέτρηση αποτελεσματικότητας μιας διαφημιστικής καμπάνιας. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν για να καθορίσουμε ποια ηλεκτρονικά κανάλια marketing είναι πιο αποτελεσματικά.
Αποθήκευση