Η σχολική μάθηση, ως προϊόν πολυεπίπεδου εκπαιδευτικού σχεδιασμού που οδηγεί στη γνωστική, κοινωνική και συναισθηματική εξέλιξη του μαθητή, καθώς και η διδασκαλία, ως σκοποθετικά οριοθετημένο και μεθοδολογικά δομημένο εργαλείο επίτευξης της μάθησης, είναι έννοιες πολυδιάστατες ως προς τα στοιχεία που τις συνθέτουν, σύμφωνα με τη μετανεωτερική θεώρηση του εκπαιδευτικού έργου.
Στην παρούσα μονογραφία εξετάζονται οι βασικές πτυχές του εκπαιδευτικού έργου, της σχολικής μάθησης και της διδακτικής αποτελεσματικότητας. Προσδιορίζονται η έννοια και τα στάδια της επαγγελματικής ανάπτυξης του εκπαιδευτικού, οι παράγοντες που επηρεάζουν το κλίμα μάθησης στη σχολική τάξη, καθώς και οι βασικοί πυλώνες της διδακτικής αποτελεσματικότητας, ειδικότερα δε η στοχοθεσία και τα μαθησιακά αποτελέσματα, οι διαδικασίες σχεδιαστικού προγραμματισμού και οργάνωσης της διδασκαλίας, καθώς και η διασύνδεση της διδακτικής αποτελεσματικότητας με τις διδακτικές επιλογές, τον διδακτικό αναστοχασμό και, εν τέλει, τη σταδιακή μεταβίβαση της μαθησιακής υπευθυνότητας από τον εκπαιδευτικό προς τον μαθητή. Υπό το παραπάνω πρίσμα, μελετώνται μεθοδολογικές προσεγγίσεις, διαδικασίες αξιολόγησης της μαθητικής επίδοσης και τεχνικές ορθολογικής διαχείρισης του διδακτικού χρόνου και εξετάζονται παιδαγωγικά ζητήματα που αφορούν αφενός μεν στη διαχείριση της επικοινωνίας στη σχολική τάξη σε σχέση με τα θεσμοθετημένα όρια δράσης του εκπαιδευτικού και τη "δύναμη" του μαθητή, αφετέρου δε στις στρατηγικές πρόληψης και αντιμετώπισης των αποκλινουσών συμπεριφορών στη σχολική τάξη. Στο ίδιο πλαίσιο διερευνάται, τέλος, ο διττός ρόλος του εκπαιδευτικού, δηλαδή ο αξιακός/ψυχοπαιδαγωγικός και ο ακαδημαϊκός/διδακτικός, η αλληλεπιδραστική σχέση του σχολείου με την οικογένεια, αλλά και η επίδραση της σχέσης αυτής στην επίδοση και τη γενικότερη συμπεριφορά του παιδιού όσον αφορά στον βαθμό εμπλοκής του στις μαθησιακές και κοινωνικο-πολιτιστικές δραστηριότητες της σχολικής ζωής.
Χωρίς οι παραπάνω εξεταζόμενες πτυχές να εξαντλούν το θέμα του εκπαιδευτικού έργου, της σχολικής μάθησης και της διδακτικής αποτελεσματικότητας, συνθέτουν, ωστόσο, ένα ευρύ φάσμα θεωρητικών αρχών και εφαρμοστικών στρατηγικών που υποστηρίζουν τον σύγχρονο εκπαιδευτικό, προκειμένου αυτός να ασκεί το έργο του με ώριμο επαγγελματισμό, καθιστώντας τη σχολική μάθηση ενδιαφέρουσα και νοηματοδοτημένη όχι μόνο για τους μαθητές του αλλά και για τον ίδιο, καθώς η τελευταία, ως εξελικτική νοητική και συμπεριφορική διαδικασία, διαθέτει αμφίδρομο χαρακτήρα και επηρεάζει τον άνθρωπο σε όλες τις φάσεις του κοινωνικού του βίου.
Η σχολική μάθηση, ως προϊόν πολυεπίπεδου εκπαιδευτικού σχεδιασμού που οδηγεί στη γνωστική, κοινωνική και συναισθηματική εξέλιξη του μαθητή, καθώς και η διδασκαλία, ως σκοποθετικά οριοθετημένο και μεθοδολογικά δομημένο εργαλείο επίτευξης της μάθησης, είναι έννοιες πολυδιάστατες ως προς τα στοιχεία που τις συνθέτουν, σύμφωνα με τη μετανεωτερική θεώρηση του εκπαιδευτικού έργου.
Στην παρούσα μονογραφία εξετάζονται οι βασικές πτυχές του εκπαιδευτικού έργου, της σχολικής μάθησης και της διδακτικής αποτελεσματικότητας. Προσδιορίζονται η έννοια και τα στάδια της επαγγελματικής ανάπτυξης του εκπαιδευτικού, οι παράγοντες που επηρεάζουν το κλίμα μάθησης στη σχολική τάξη, καθώς και οι βασικοί πυλώνες της διδακτικής αποτελεσματικότητας, ειδικότερα δε η στοχοθεσία και τα μαθησιακά αποτελέσματα, οι διαδικασίες σχεδιαστικού προγραμματισμού και οργάνωσης της διδασκαλίας, καθώς και η διασύνδεση της διδακτικής αποτελεσματικότητας με τις διδακτικές επιλογές, τον διδακτικό αναστοχασμό και, εν τέλει, τη σταδιακή μεταβίβαση της μαθησιακής υπευθυνότητας από τον εκπαιδευτικό προς τον μαθητή. Υπό το παραπάνω πρίσμα, μελετώνται μεθοδολογικές προσεγγίσεις, διαδικασίες αξιολόγησης της μαθητικής επίδοσης και τεχνικές ορθολογικής διαχείρισης του διδακτικού χρόνου και εξετάζονται παιδαγωγικά ζητήματα που αφορούν αφενός μεν στη διαχείριση της επικοινωνίας στη σχολική τάξη σε σχέση με τα θεσμοθετημένα όρια δράσης του εκπαιδευτικού και τη "δύναμη" του μαθητή, αφετέρου δε στις στρατηγικές πρόληψης και αντιμετώπισης των αποκλινουσών συμπεριφορών στη σχολική τάξη. Στο ίδιο πλαίσιο διερευνάται, τέλος, ο διττός ρόλος του εκπαιδευτικού, δηλαδή ο αξιακός/ψυχοπαιδαγωγικός και ο ακαδημαϊκός/διδακτικός, η αλληλεπιδραστική σχέση του σχολείου με την οικογένεια, αλλά και η επίδραση της σχέσης αυτής στην επίδοση και τη γενικότερη συμπεριφορά του παιδιού όσον αφορά στον βαθμό εμπλοκής του στις μαθησιακές και κοινωνικο-πολιτιστικές δραστηριότητες της σχολικής ζωής.
Χωρίς οι παραπάνω εξεταζόμενες πτυχές να εξαντλούν το θέμα του εκπαιδευτικού έργου, της σχολικής μάθησης και της διδακτικής αποτελεσματικότητας, συνθέτουν, ωστόσο, ένα ευρύ φάσμα θεωρητικών αρχών και εφαρμοστικών στρατηγικών που υποστηρίζουν τον σύγχρονο εκπαιδευτικό, προκειμένου αυτός να ασκεί το έργο του με ώριμο επαγγελματισμό, καθιστώντας τη σχολική μάθηση ενδιαφέρουσα και νοηματοδοτημένη όχι μόνο για τους μαθητές του αλλά και για τον ίδιο, καθώς η τελευταία, ως εξελικτική νοητική και συμπεριφορική διαδικασία, διαθέτει αμφίδρομο χαρακτήρα και επηρεάζει τον άνθρωπο σε όλες τις φάσεις του κοινωνικού του βίου.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΕΡΓΟ ΣΧΟΛΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ ΚΑΙ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑBKS.0071154BKS.0071154ΚΟΥΤΡΟΥΜΠΑ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑΚΟΥΤΡΟΥΜΠΑ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΚατηγορία: ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ •ΚΟΥΤΡΟΥΜΠΑ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ στην κατηγορία ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ISBN: 978-960-646-008-1 Συγγραφέας: ΚΟΥΤΡΟΥΜΠΑ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ Εκδοτικός οίκος: ΔΙΑΔΡΑΣΗ Σελίδες: 416 Διαστάσεις: 17Χ24 Ημερομηνία Έκδοσης: Οκτώβριος 2021 Η σχολική μάθηση, ως προϊόν πολυεπίπεδου εκπαιδευτικού σχεδιασμού που οδηγεί στη γνωστική, κοινωνική και συναισθηματική εξέλιξη του μαθητή, καθώς και η διδασκαλία, ως σκοποθετικά οριοθετημένο και μεθοδολογικά δομημένο εργαλείο επίτευξης της μάθησης, είναι έννοιες πολυδιάστατες ως προς τα στοιχεία που τις συνθέτουν, σύμφωνα με τη μετανεωτερική θεώρηση του εκπαιδευτικού έργου. Στην παρούσα μονογραφία εξετάζονται οι βασικές πτυχές του εκπαιδευτικού έργου, της σχολικής μάθησης και της διδακτικής αποτελεσματικότητας. Προσδιορίζονται η έννοια και τα στάδια της επαγγελματικής ανάπτυξης του εκπαιδευτικού, οι παράγοντες που επηρεάζουν το κλίμα μάθησης στη σχολική τάξη, καθώς και οι βασικοί πυλώνες της διδακτικής αποτελεσματικότητας, ειδικότερα δε η στοχοθεσία και τα μαθησιακά αποτελέσματα, οι διαδικασίες σχεδιαστικού προγραμματισμού και οργάνωσης της διδασκαλίας, καθώς και η διασύνδεση της διδακτικής αποτελεσματικότητας με τις διδακτικές επιλογές, τον διδακτικό αναστοχασμό και, εν τέλει, τη σταδιακή μεταβίβαση της μαθησιακής υπευθυνότητας από τον εκπαιδευτικό προς τον μαθητή. Υπό το παραπάνω πρίσμα, μελετώνται μεθοδολογικές προσεγγίσεις, διαδικασίες αξιολόγησης της μαθητικής επίδοσης και τεχνικές ορθολογικής διαχείρισης του διδακτικού χρόνου και εξετάζονται παιδαγωγικά ζητήματα που αφορούν αφενός μεν στη διαχείριση της επικοινωνίας στη σχολική τάξη σε σχέση με τα θεσμοθετημένα όρια δράσης του εκπαιδευτικού και τη "δύναμη" του μαθητή, αφετέρου δε στις στρατηγικές πρόληψης και αντιμετώπισης των αποκλινουσών συμπεριφορών στη σχολική τάξη. Στο ίδιο πλαίσιο διερευνάται, τέλος, ο διττός ρόλος του εκπαιδευτικού, δηλαδή ο αξιακός/ψυχοπαιδαγωγικός και ο ακαδημαϊκός/διδακτικός, η αλληλεπιδραστική σχέση του σχολείου με την οικογένεια, αλλά και η επίδραση της σχέσης αυτής στην επίδοση και τη γενικότερη συμπεριφορά του παιδιού όσον αφορά στον βαθμό εμπλοκής του στις μαθησιακές και κοινωνικο-πολιτιστικές δραστηριότητες της σχολικής ζωής. Χωρίς οι παραπάνω εξεταζόμενες πτυχές να εξαντλούν το θέμα του εκπαιδευτικού έργου, της σχολικής μάθησης και της διδακτικής αποτελεσματικότητας, συνθέτουν, ωστόσο, ένα ευρύ φάσμα θεωρητικών αρχών και εφαρμοστικών στρατηγικών που υποστηρίζουν τον σύγχρονο εκπαιδευτικό, προκειμένου αυτός να ασκεί το έργο του με ώριμο επαγγελματισμό, καθιστώντας τη σχολική μάθηση ενδιαφέρουσα και νοηματοδοτημένη όχι μόνο για τους μαθητές του αλλά και για τον ίδιο, καθώς η τελευταία, ως εξελικτική νοητική και συμπεριφορική διαδικασία, διαθέτει αμφίδρομο χαρακτήρα και επηρεάζει τον άνθρωπο σε όλες τις φάσεις του κοινωνικού του βίου. ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΕΡΓΟ ΣΧΟΛΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ ΚΑΙ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ
Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για την ευκολία της περιήγησης, την εξατομίκευση περιεχομένου και διαφημίσεων και την ανάλυση της επισκεψιμότητάς μας. Δείτε τους ανανεωμένους όρους χρήσης για την προστασία δεδομένων και τα cookies. ΠληροφορίεςΡυθμίσειςΑπόρριψηΑποδοχή
Αναγκαία-Λειτουργικότητας: Τα αναγκαία cookies είναι ουσιαστικής σημασίας για την ορθή λειτουργία της ιστοσελίδας μας επιτρέποντάς σας να κάνετε περιήγηση και να χρησιμοποιήσετε τις λειτουργίες της. Αυτά τα cookies δεν αναγνωρίζουν την ατομική σας ταυτότητα. Χωρίς αυτά τα cookies, δεν μπορούμε να προσφέρουμε αποτελεσματική λειτουργία της ιστοσελίδας μας.
Επιδόσεων: Τα cookies αυτά συλλέγουν πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο που ανώνυμα οι επισκέπτες χρησιμοποιούν την ιστοσελίδα μας, για παράδειγμα, ποιές σελίδες έχουν τις πιο συχνές επισκέψεις.
Διαφήμισης: Αυτά τα cookies χρησιμοποιούνται για την παροχή περιεχομένου, που ταιριάζει περισσότερο στα ενδιαφέροντά σας. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν για την αποστολή στοχευμένης διαφήμισης/προσφορών ή την μέτρηση αποτελεσματικότητας μιας διαφημιστικής καμπάνιας. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν για να καθορίσουμε ποια ηλεκτρονικά κανάλια marketing είναι πιο αποτελεσματικά.
Αποθήκευση