ISBN: 978-618-5123-98-7 Συγγραφέας: ΠΑΛΙΟΥΡΑΣ ΑΡΙΣΤΕΙΔΗΣ, ΓΕΩΡΓΟΥΛΙΑ ΙΟΥΛΙΑ Εκδοτικός οίκος: ΦΥΛΑΤΟΣ Σελίδες: 216 Ημερομηνία Έκδοσης: Απρίλιος 2015 ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΖΩ ΚΑΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΖΩ ΜΕ ΤΟ EV3 Η Εκπαιδευτική Ρομποτική δίνει τη δυνατότητα στους μαθητές να εμπλακούν με την επίλυση αυθεντικών προβλημάτων, εργαζόμενοι σε ομάδες, χρησιμοποιώντας γνώσεις από τα Μαθηματικά, την Πληροφορική, τις Φυσικές Επιστήμες και άλλα γνωστικά αντικείμενα. Συνδυάζει τη μάθηση με το παιχνίδι και χρησιμοποιεί τις διδακτικές προσεγγίσεις της διερευνητικής μάθησης, της επίλυσης προβλήματος, των Project, και της ανακαλυπτικής μάθησης. Το παρόν βιβλίο απευθύνεται, κατά κύριο λόγο, σε μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου που επιθυμούν να ασχοληθούν με την κατασκευή και τον προγραμματισμό ρομποτικών μηχανών χρησιμοποιώντας την εκπαιδευτική πλατφόρμα EV3. Προσπαθεί με μια βήμα προς βήμα προσέγγιση να παρουσιάσει με ποιο τρόπο μπορούμε να κατασκευάσουμε απλές ρομποτικές μηχανές και στη συνέχεια να τις προγραμματίσουμε (να ελέγξουμε δηλαδή τη συμπεριφορά τους) χρησιμοποιώντας το περιβάλλον οπτικού προγραμματισμού του EV3. Αρχικά, το βιβλίο αναφέρεται στο θεωρητικό πλαίσιο της εκπαιδευτικής ρομποτικής και στο ρόλο του εκπαιδευτικού για την αποτελεσματική ένταξη και αξιοποίηση της ρομποτικής στην εκπαιδευτική διαδικασία. Στη συνέχεια, αφού γίνει μια σύντομη αναφορά στα σημαντικότερα δομικά στοιχεία του πακέτου εκπαιδευτικής ρομποτικής EV3, προσπαθεί με μια βήμα προς βήμα προσέγγιση να παρουσιάσει με ποιο τρόπο μπορούμε να κατασκευάσουμε απλές ρομποτικές μηχανές και να τις προγραμματίσουμε (να ελέγξουμε δηλαδή τη συμπεριφορά τους) χρησιμοποιώντας το περιβάλλον οπτικού προγραμματισμού του EV3. Χωρίς να υπεισέρχεται σε λεπτομέρειες, παρουσιάζει ενδεικτικά παραδείγματα προβλημάτων καθώς και τον τρόπο επίλυσής τους. Οι μαθητές μπορούν να αξιοποιήσουν τις γνώσεις και τις εμπειρίες που θα αποκτήσουν χρησιμοποιώντας το EV3 και να συμμετάσχουν στο τέλος κάθε σχολικής χρονιάς στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής. Ένας από τους βασικούς στόχους του βιβλίου είναι να ενθαρρύνει και να βοηθά τους μαθητές να αναπτύσσουν πρωτοβουλίες, να ανακαλύπτουν τη γνώση, να εκφράζονται και να δημιουργούν. Χωρίς να υπεισέρχεται σε λεπτομέρειες, παρουσιάζει ενδεικτικά παραδείγματα προβλημάτων καθώς και τον τρόπο επίλυσής τους. Μέσω αναφοράς κατάλληλων δραστηριοτήτων αναδεικνύονται προχωρημένα θέματα προγραμματισμού όπως για παράδειγμα η χρήση των μεταβλητών και η δημιουργία νέων εντολών. Το βιβλίο αυτό απευθύνεται και σε όσους επιθυμούν να ασχοληθούν με την εκπαιδευτική ρομποτική είτε ως εκπαιδευτές είτε ως εκπαιδευόμενοι. Η εκπαιδευτική ρομποτική συνδυάζει τη μάθηση με το παιχνίδι και τα παιδιά μαθαίνουν παίζοντας. Ο προγραμματισμός του ρομπότ από τους ίδιους τους μαθητές οδηγεί στην καλλιέργεια και ανάπτυξη σημαντικών νοητικών δεξιοτήτων (Papert 1980). Έννοιες από τα μαθηματικά, την τεχνολογία, την φυσική γίνονται αντικείμενο προβληματισμού μέσα από πρακτικές δραστηριότητες που σχετίζονται άμεσα με τα ενδιαφέροντα των μαθητών.
|