ΚΕΝΤΡΑ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΑΓΩΓΗΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
Μανχάταν 2015.
Τα τελευταία χρόνια, στελέχη της εκπαίδευσης, εκπαιδευτικοί και γονείς συμφωνούν στο γεγονός ότι τα παιδιά προσχολικής ηλικίας παρουσιάζουν ολοένα και περισσότερες δυσκολίες να ενταχθούν στο σχολικό περιβάλλον, να αυτοεξυπηρετηθούν αλλά και να πραγματοποιήσουν δραστηριότητες ολοκληρωμένα και σε πνεύμα συνεργασίας και αποδοχής με τους συνομηλίκους τους. Με στόχο την αντιμετώπιση των παραπάνω δυσκολιών, οργανώθηκε ένα μακρόπνοο σεμινάριο εργαστηριακής μορφής για τους/τις εκπαιδευτικούς της προσχολικής βαθμίδας στο Ηράκλειο Κρήτης με επιμορφώτριες τις συγγραφείς του παρόντος βιβλίου.
Παρά τις αντίξοες συνθήκες, λόγω της πανδημίας από τον ιό SARS CoV-19, τα εργαστήρια του προγράμματος πραγματοποιήθηκαν ακολουθώντας είτε δια ζώσης είτε εξ αποστάσεως διαδικασίες και ολοκληρώθηκαν με το παρόν πόνημα. Οι συγγραφείς, βασιζόμενες στη διεθνή βιβλιογραφία αλλά και σε συγκεκριμένες ευρωπαϊκές πρακτικές, έθεσαν ως βασικό σκοπό των εργαστηρίων την ενίσχυση της αυτονομίας των μικρών παιδιών με βιωματικά εργαστήρια, τα οποία στόχευαν κυρίως στην ανάπτυξη των λεπτών τους δεξιοτήτων, ενώ παράλληλα, εξυπηρετούσαν ένα εύρος στόχων από όλες τις μαθησιακές περιοχές του τρέχοντος αναλυτικού προγράμματος. Στα εν λόγω εργαστήρια, έλαβαν μέρος ένας σημαντικός αριθμός εκπαιδευτικών της προσχολικής βαθμίδας, οι οποίοι/ες δημιούργησαν νέα κέντρα μάθησης μέσα στην τάξη τους αξιοποιώντας μια σειρά υλικών με πρωτότυπο, δημιουργικό αλλά κυρίως παιδαγωγικό τρόπο. Τα παρατηρήσιμα οφέλη από την εφαρμογή τους ήταν ο ενθουσιασμός και η έντονη διάθεση ενασχόλησης των παιδιών με τα ποικίλα υλικά που διαχειρίστηκαν, η αυξημένη συγκέντρωση και αφοσίωση στο έργο τους, η ενδυνάμωση των λεπτών τους δεξιοτήτων, η ενίσχυση των προσωπικών και κοινωνικών τους δεξιοτήτων μέσα από τις ατομικές ή/και συλλογικές τους προσπάθειες, όπως και των γνωστικών τους δεξιοτήτων, εφόσον μια πλειάδα νέων ιδεών προτείνονταν καθημερινά από τα ίδια με στόχο την εξέλιξη ή την επέκταση ενός εργαστηρίου.
Το παρόν έργο συμβάλλει με ουσιαστικό τρόπο στον εμπλουτισμό των διδακτικών πρακτικών των εκπαιδευτικών, καθώς δημιουργεί μια νέα διάσταση στην παιδευτική διαδικασία υποστηρίζοντας κομβικής σημασίας δεξιότητες (δεξιοκινητικές, συγκέντρωσης προσοχής, ανάπτυξης της δημιουργικής σκέψης και φαντασίας κ.λπ.), οι οποίες θα σταθούν θεμέλιο στην περεταίρω σχολική πορεία και ακαδημαϊκή εξέλιξη των μικρών μαθητών/τριών.
ΚΕΝΤΡΑ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΑΓΩΓΗΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
Μανχάταν 2015.
Τα τελευταία χρόνια, στελέχη της εκπαίδευσης, εκπαιδευτικοί και γονείς συμφωνούν στο γεγονός ότι τα παιδιά προσχολικής ηλικίας παρουσιάζουν ολοένα και περισσότερες δυσκολίες να ενταχθούν στο σχολικό περιβάλλον, να αυτοεξυπηρετηθούν αλλά και να πραγματοποιήσουν δραστηριότητες ολοκληρωμένα και σε πνεύμα συνεργασίας και αποδοχής με τους συνομηλίκους τους. Με στόχο την αντιμετώπιση των παραπάνω δυσκολιών, οργανώθηκε ένα μακρόπνοο σεμινάριο εργαστηριακής μορφής για τους/τις εκπαιδευτικούς της προσχολικής βαθμίδας στο Ηράκλειο Κρήτης με επιμορφώτριες τις συγγραφείς του παρόντος βιβλίου.
Παρά τις αντίξοες συνθήκες, λόγω της πανδημίας από τον ιό SARS CoV-19, τα εργαστήρια του προγράμματος πραγματοποιήθηκαν ακολουθώντας είτε δια ζώσης είτε εξ αποστάσεως διαδικασίες και ολοκληρώθηκαν με το παρόν πόνημα. Οι συγγραφείς, βασιζόμενες στη διεθνή βιβλιογραφία αλλά και σε συγκεκριμένες ευρωπαϊκές πρακτικές, έθεσαν ως βασικό σκοπό των εργαστηρίων την ενίσχυση της αυτονομίας των μικρών παιδιών με βιωματικά εργαστήρια, τα οποία στόχευαν κυρίως στην ανάπτυξη των λεπτών τους δεξιοτήτων, ενώ παράλληλα, εξυπηρετούσαν ένα εύρος στόχων από όλες τις μαθησιακές περιοχές του τρέχοντος αναλυτικού προγράμματος. Στα εν λόγω εργαστήρια, έλαβαν μέρος ένας σημαντικός αριθμός εκπαιδευτικών της προσχολικής βαθμίδας, οι οποίοι/ες δημιούργησαν νέα κέντρα μάθησης μέσα στην τάξη τους αξιοποιώντας μια σειρά υλικών με πρωτότυπο, δημιουργικό αλλά κυρίως παιδαγωγικό τρόπο. Τα παρατηρήσιμα οφέλη από την εφαρμογή τους ήταν ο ενθουσιασμός και η έντονη διάθεση ενασχόλησης των παιδιών με τα ποικίλα υλικά που διαχειρίστηκαν, η αυξημένη συγκέντρωση και αφοσίωση στο έργο τους, η ενδυνάμωση των λεπτών τους δεξιοτήτων, η ενίσχυση των προσωπικών και κοινωνικών τους δεξιοτήτων μέσα από τις ατομικές ή/και συλλογικές τους προσπάθειες, όπως και των γνωστικών τους δεξιοτήτων, εφόσον μια πλειάδα νέων ιδεών προτείνονταν καθημερινά από τα ίδια με στόχο την εξέλιξη ή την επέκταση ενός εργαστηρίου.
Το παρόν έργο συμβάλλει με ουσιαστικό τρόπο στον εμπλουτισμό των διδακτικών πρακτικών των εκπαιδευτικών, καθώς δημιουργεί μια νέα διάσταση στην παιδευτική διαδικασία υποστηρίζοντας κομβικής σημασίας δεξιότητες (δεξιοκινητικές, συγκέντρωσης προσοχής, ανάπτυξης της δημιουργικής σκέψης και φαντασίας κ.λπ.), οι οποίες θα σταθούν θεμέλιο στην περεταίρω σχολική πορεία και ακαδημαϊκή εξέλιξη των μικρών μαθητών/τριών.
ΧΤΙΖΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑBKS.0089252BKS.0089252ΑΘΑΝΑΣΟΠΟΥΛΟΥ ΑΝΝΑ, ΒΡΕΤΟΥΔΑΚΗ ΕΛΕΝΗΑΘΑΝΑΣΟΠΟΥΛΟΥ ΑΝΝΑ, ΒΡΕΤΟΥΔΑΚΗ ΕΛΕΝΗΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΚατηγορία: ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ •ΑΘΑΝΑΣΟΠΟΥΛΟΥ ΑΝΝΑ, ΒΡΕΤΟΥΔΑΚΗ ΕΛΕΝΗ στην κατηγορία ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ISBN: 978-618-202-145-3 Συγγραφέας: ΑΘΑΝΑΣΟΠΟΥΛΟΥ ΑΝΝΑ, ΒΡΕΤΟΥΔΑΚΗ ΕΛΕΝΗ Εκδοτικός οίκος: ΔΙΣΙΓΜΑ Σελίδες: 178 Διαστάσεις: 21Χ29 Ημερομηνία Έκδοσης: Μάιος 2023 ΚΕΝΤΡΑ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΑΓΩΓΗΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ Μανχάταν 2015. Τα τελευταία χρόνια, στελέχη της εκπαίδευσης, εκπαιδευτικοί και γονείς συμφωνούν στο γεγονός ότι τα παιδιά προσχολικής ηλικίας παρουσιάζουν ολοένα και περισσότερες δυσκολίες να ενταχθούν στο σχολικό περιβάλλον, να αυτοεξυπηρετηθούν αλλά και να πραγματοποιήσουν δραστηριότητες ολοκληρωμένα και σε πνεύμα συνεργασίας και αποδοχής με τους συνομηλίκους τους. Με στόχο την αντιμετώπιση των παραπάνω δυσκολιών, οργανώθηκε ένα μακρόπνοο σεμινάριο εργαστηριακής μορφής για τους/τις εκπαιδευτικούς της προσχολικής βαθμίδας στο Ηράκλειο Κρήτης με επιμορφώτριες τις συγγραφείς του παρόντος βιβλίου. Παρά τις αντίξοες συνθήκες, λόγω της πανδημίας από τον ιό SARS CoV-19, τα εργαστήρια του προγράμματος πραγματοποιήθηκαν ακολουθώντας είτε δια ζώσης είτε εξ αποστάσεως διαδικασίες και ολοκληρώθηκαν με το παρόν πόνημα. Οι συγγραφείς, βασιζόμενες στη διεθνή βιβλιογραφία αλλά και σε συγκεκριμένες ευρωπαϊκές πρακτικές, έθεσαν ως βασικό σκοπό των εργαστηρίων την ενίσχυση της αυτονομίας των μικρών παιδιών με βιωματικά εργαστήρια, τα οποία στόχευαν κυρίως στην ανάπτυξη των λεπτών τους δεξιοτήτων, ενώ παράλληλα, εξυπηρετούσαν ένα εύρος στόχων από όλες τις μαθησιακές περιοχές του τρέχοντος αναλυτικού προγράμματος. Στα εν λόγω εργαστήρια, έλαβαν μέρος ένας σημαντικός αριθμός εκπαιδευτικών της προσχολικής βαθμίδας, οι οποίοι/ες δημιούργησαν νέα κέντρα μάθησης μέσα στην τάξη τους αξιοποιώντας μια σειρά υλικών με πρωτότυπο, δημιουργικό αλλά κυρίως παιδαγωγικό τρόπο. Τα παρατηρήσιμα οφέλη από την εφαρμογή τους ήταν ο ενθουσιασμός και η έντονη διάθεση ενασχόλησης των παιδιών με τα ποικίλα υλικά που διαχειρίστηκαν, η αυξημένη συγκέντρωση και αφοσίωση στο έργο τους, η ενδυνάμωση των λεπτών τους δεξιοτήτων, η ενίσχυση των προσωπικών και κοινωνικών τους δεξιοτήτων μέσα από τις ατομικές ή/και συλλογικές τους προσπάθειες, όπως και των γνωστικών τους δεξιοτήτων, εφόσον μια πλειάδα νέων ιδεών προτείνονταν καθημερινά από τα ίδια με στόχο την εξέλιξη ή την επέκταση ενός εργαστηρίου. Το παρόν έργο συμβάλλει με ουσιαστικό τρόπο στον εμπλουτισμό των διδακτικών πρακτικών των εκπαιδευτικών, καθώς δημιουργεί μια νέα διάσταση στην παιδευτική διαδικασία υποστηρίζοντας κομβικής σημασίας δεξιότητες (δεξιοκινητικές, συγκέντρωσης προσοχής, ανάπτυξης της δημιουργικής σκέψης και φαντασίας κ.λπ.), οι οποίες θα σταθούν θεμέλιο στην περεταίρω σχολική πορεία και ακαδημαϊκή εξέλιξη των μικρών μαθητών/τριών. ΧΤΙΖΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ
Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για την ευκολία της περιήγησης, την εξατομίκευση περιεχομένου και διαφημίσεων και την ανάλυση της επισκεψιμότητάς μας. Δείτε τους ανανεωμένους όρους χρήσης για την προστασία δεδομένων και τα cookies. ΠληροφορίεςΡυθμίσειςΑπόρριψηΑποδοχή
Αναγκαία-Λειτουργικότητας: Τα αναγκαία cookies είναι ουσιαστικής σημασίας για την ορθή λειτουργία της ιστοσελίδας μας επιτρέποντάς σας να κάνετε περιήγηση και να χρησιμοποιήσετε τις λειτουργίες της. Αυτά τα cookies δεν αναγνωρίζουν την ατομική σας ταυτότητα. Χωρίς αυτά τα cookies, δεν μπορούμε να προσφέρουμε αποτελεσματική λειτουργία της ιστοσελίδας μας.
Επιδόσεων: Τα cookies αυτά συλλέγουν πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο που ανώνυμα οι επισκέπτες χρησιμοποιούν την ιστοσελίδα μας, για παράδειγμα, ποιές σελίδες έχουν τις πιο συχνές επισκέψεις.
Διαφήμισης: Αυτά τα cookies χρησιμοποιούνται για την παροχή περιεχομένου, που ταιριάζει περισσότερο στα ενδιαφέροντά σας. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν για την αποστολή στοχευμένης διαφήμισης/προσφορών ή την μέτρηση αποτελεσματικότητας μιας διαφημιστικής καμπάνιας. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν για να καθορίσουμε ποια ηλεκτρονικά κανάλια marketing είναι πιο αποτελεσματικά.
Αποθήκευση