Δύο είναι οι σημαντικότερoι κεντρικοί άξονες που θεμελίωσαν τον ποιητικό και τον πεζό λόγο, από καταβολής κόσμου μέχρι τις μέρες μας: Ο Έρωτας και ο Θάνατος. Ενεός μένει ο άνθρωπος, βουβός κι ανυπεράσπιστος φλέγεται από το ερωτικό πάθος που τον κατακεραυνώνει, τον οδηγεί στον έβδομο ουρανό ή τον καταποντίζει σε αδηφάγα τενάγη. Μηδαμινός κι αδύναμος ωχριά μπροστά στο φάσμα του θανάτου, ικετεύει ανώτερες δυνάμεις να τον προστατεύουν και να τον σώσουν από το θανατικό, όπως πολύ χαρακτηριστικά λέει ο λαός μας. "Ην εγγύς έλθη θάνατος, ουδείς βούλεται θνήσκειν", έλεγαν οι πρόγονοί μας. Ωστόσο, οι πύλες του Αδη έχασκαν πάντα ορθάνοιχτες για να χωρέσουν όλο και περισσότερους θνητούς κι ο ποταμός Αχέροντας δεχόταν την ψυχή για τον Κάτω Κόσμο που, ως όφειλε, κρατούσε πάντα έναν οβολό, πικρό εισιτήριο για τα παλάτια του Χάροντα. Kατά τον λυρικό ποιητή Μίμνερμο, οι Μοίρες Λάχεσις, Ατροπος και Κελευθώ στέκουν δίπλα στον άνθρωπο από την ώρα που γεννιέται και του επιφυλάσσουν κάθε καλό ή κακό που θα συναντήσει στην πορεία της ζωής του. Αλλη φέρνει τον Έρωτα, άλλη τις κακοτυχίες, τα οδυνηρά γηρατειά και τον θάνατο. Το φοβερό τέρας που καραδοκεί στις πύλες του Αδη κι αρπάζει τις ψυχές ενέπνευσε πολλούς ποιητές.
Παραθέτω την περιγραφή του Δάντη από την Θεία Κωμωδία: "Ο Κέρβερος, το απάνθρωπο δύσμορφο τέρας, αλυχτά με το τριπλό λαρύγγι του και σαν σκυλί γρυλίζει στους σκιερούς λασπότοπους. Με μάτια που λάμπουν κατακόκκινα και με γενειάδα λιγδερή και μαύρη. Κοιλαράς με οπλές στα πόδια. Αρπάζει, γδέρνει, ξεσκίζει και σπαράζει τις ψυχές". ΔΑΝΤΗΣ, "Η θεία Κωμωδία"
Δύο είναι οι σημαντικότερoι κεντρικοί άξονες που θεμελίωσαν τον ποιητικό και τον πεζό λόγο, από καταβολής κόσμου μέχρι τις μέρες μας: Ο Έρωτας και ο Θάνατος. Ενεός μένει ο άνθρωπος, βουβός κι ανυπεράσπιστος φλέγεται από το ερωτικό πάθος που τον κατακεραυνώνει, τον οδηγεί στον έβδομο ουρανό ή τον καταποντίζει σε αδηφάγα τενάγη. Μηδαμινός κι αδύναμος ωχριά μπροστά στο φάσμα του θανάτου, ικετεύει ανώτερες δυνάμεις να τον προστατεύουν και να τον σώσουν από το θανατικό, όπως πολύ χαρακτηριστικά λέει ο λαός μας. "Ην εγγύς έλθη θάνατος, ουδείς βούλεται θνήσκειν", έλεγαν οι πρόγονοί μας. Ωστόσο, οι πύλες του Αδη έχασκαν πάντα ορθάνοιχτες για να χωρέσουν όλο και περισσότερους θνητούς κι ο ποταμός Αχέροντας δεχόταν την ψυχή για τον Κάτω Κόσμο που, ως όφειλε, κρατούσε πάντα έναν οβολό, πικρό εισιτήριο για τα παλάτια του Χάροντα. Kατά τον λυρικό ποιητή Μίμνερμο, οι Μοίρες Λάχεσις, Ατροπος και Κελευθώ στέκουν δίπλα στον άνθρωπο από την ώρα που γεννιέται και του επιφυλάσσουν κάθε καλό ή κακό που θα συναντήσει στην πορεία της ζωής του. Αλλη φέρνει τον Έρωτα, άλλη τις κακοτυχίες, τα οδυνηρά γηρατειά και τον θάνατο. Το φοβερό τέρας που καραδοκεί στις πύλες του Αδη κι αρπάζει τις ψυχές ενέπνευσε πολλούς ποιητές.
Παραθέτω την περιγραφή του Δάντη από την Θεία Κωμωδία: "Ο Κέρβερος, το απάνθρωπο δύσμορφο τέρας, αλυχτά με το τριπλό λαρύγγι του και σαν σκυλί γρυλίζει στους σκιερούς λασπότοπους. Με μάτια που λάμπουν κατακόκκινα και με γενειάδα λιγδερή και μαύρη. Κοιλαράς με οπλές στα πόδια. Αρπάζει, γδέρνει, ξεσκίζει και σπαράζει τις ψυχές". ΔΑΝΤΗΣ, "Η θεία Κωμωδία"
ΧΑΡΜΟΛΥΠΗΣ ΣΠΑΡΑΓΜΑΤΑBKS.0234251BKS.0234251ΚΟΡΣΟΥ ΚΑΠΕΛΛΟΥ ΜΙΝΑΚΟΡΣΟΥ ΚΑΠΕΛΛΟΥ ΜΙΝΑΜΕΛΕΤΕΣΚατηγορία: ΜΕΛΕΤΕΣ •ΚΟΡΣΟΥ ΚΑΠΕΛΛΟΥ ΜΙΝΑ στην κατηγορία ΜΕΛΕΤΕΣ ISBN: 978-618-5469-94-8 Συγγραφέας: ΚΟΡΣΟΥ ΚΑΠΕΛΛΟΥ ΜΙΝΑ Εκδοτικός οίκος: 24 ΓΡΑΜΜΑΤΑ Σελίδες: 264 Διαστάσεις: 14Χ21 Ημερομηνία Έκδοσης: Σεπτέμβριος 2020 ΕΡΩΤΑΣ ΚΑΙ ΘΑΝΑΤΟΣ ΣΤΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ Δύο είναι οι σημαντικότερoι κεντρικοί άξονες που θεμελίωσαν τον ποιητικό και τον πεζό λόγο, από καταβολής κόσμου μέχρι τις μέρες μας: Ο Έρωτας και ο Θάνατος. Ενεός μένει ο άνθρωπος, βουβός κι ανυπεράσπιστος φλέγεται από το ερωτικό πάθος που τον κατακεραυνώνει, τον οδηγεί στον έβδομο ουρανό ή τον καταποντίζει σε αδηφάγα τενάγη. Μηδαμινός κι αδύναμος ωχριά μπροστά στο φάσμα του θανάτου, ικετεύει ανώτερες δυνάμεις να τον προστατεύουν και να τον σώσουν από το θανατικό, όπως πολύ χαρακτηριστικά λέει ο λαός μας. "Ην εγγύς έλθη θάνατος, ουδείς βούλεται θνήσκειν", έλεγαν οι πρόγονοί μας. Ωστόσο, οι πύλες του Αδη έχασκαν πάντα ορθάνοιχτες για να χωρέσουν όλο και περισσότερους θνητούς κι ο ποταμός Αχέροντας δεχόταν την ψυχή για τον Κάτω Κόσμο που, ως όφειλε, κρατούσε πάντα έναν οβολό, πικρό εισιτήριο για τα παλάτια του Χάροντα. Kατά τον λυρικό ποιητή Μίμνερμο, οι Μοίρες Λάχεσις, Ατροπος και Κελευθώ στέκουν δίπλα στον άνθρωπο από την ώρα που γεννιέται και του επιφυλάσσουν κάθε καλό ή κακό που θα συναντήσει στην πορεία της ζωής του. Αλλη φέρνει τον Έρωτα, άλλη τις κακοτυχίες, τα οδυνηρά γηρατειά και τον θάνατο. Το φοβερό τέρας που καραδοκεί στις πύλες του Αδη κι αρπάζει τις ψυχές ενέπνευσε πολλούς ποιητές. Παραθέτω την περιγραφή του Δάντη από την Θεία Κωμωδία: "Ο Κέρβερος, το απάνθρωπο δύσμορφο τέρας, αλυχτά με το τριπλό λαρύγγι του και σαν σκυλί γρυλίζει στους σκιερούς λασπότοπους. Με μάτια που λάμπουν κατακόκκινα και με γενειάδα λιγδερή και μαύρη. Κοιλαράς με οπλές στα πόδια. Αρπάζει, γδέρνει, ξεσκίζει και σπαράζει τις ψυχές". ΔΑΝΤΗΣ, "Η θεία Κωμωδία" ΧΑΡΜΟΛΥΠΗΣ ΣΠΑΡΑΓΜΑΤΑ
Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για την ευκολία της περιήγησης, την εξατομίκευση περιεχομένου και διαφημίσεων και την ανάλυση της επισκεψιμότητάς μας. Δείτε τους ανανεωμένους όρους χρήσης για την προστασία δεδομένων και τα cookies. ΠληροφορίεςΡυθμίσειςΑπόρριψηΑποδοχή
Αναγκαία-Λειτουργικότητας: Τα αναγκαία cookies είναι ουσιαστικής σημασίας για την ορθή λειτουργία της ιστοσελίδας μας επιτρέποντάς σας να κάνετε περιήγηση και να χρησιμοποιήσετε τις λειτουργίες της. Αυτά τα cookies δεν αναγνωρίζουν την ατομική σας ταυτότητα. Χωρίς αυτά τα cookies, δεν μπορούμε να προσφέρουμε αποτελεσματική λειτουργία της ιστοσελίδας μας.
Επιδόσεων: Τα cookies αυτά συλλέγουν πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο που ανώνυμα οι επισκέπτες χρησιμοποιούν την ιστοσελίδα μας, για παράδειγμα, ποιές σελίδες έχουν τις πιο συχνές επισκέψεις.
Διαφήμισης: Αυτά τα cookies χρησιμοποιούνται για την παροχή περιεχομένου, που ταιριάζει περισσότερο στα ενδιαφέροντά σας. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν για την αποστολή στοχευμένης διαφήμισης/προσφορών ή την μέτρηση αποτελεσματικότητας μιας διαφημιστικής καμπάνιας. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν για να καθορίσουμε ποια ηλεκτρονικά κανάλια marketing είναι πιο αποτελεσματικά.
Αποθήκευση