To Νο1 Ηλεκτρονικό πολυκατάστημα
Αγορά χωρίς εγγραφή
Δωρεάν αποστολή για αγορές άνω των 90€
Για τηλεφωνικές παραγγελίες
211 500 0 500
Αρχική > Βιβλία > Κλασσικές Επιστήμες > ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ΤΟΥ ΠΕΝΘΟΥΣ
 
 
 
   
 
to prosopo toy penthoys photo

to prosopo toy penthoys photo


ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ΤΟΥ ΠΕΝΘΟΥΣ

BKS.0029628      
ΚατηγορίαΚΛΑΣΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
ΠΑΠΑΖΟΓΛΟΥ ΕΛΕΝΗ στην κατηγορία ΚΛΑΣΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
Διαθεσιμότητα: Κατόπιν παραγγελίας
Χωρίς έξοδα αποστολής για παραλαβή από οποιοδήποτε eshop point!
Π.Τ.Λ.22.00 €
μόνο17.60 €
περιλαμβάνει ΦΠΑ

Προσθήκη στη wishlist
Περιγραφή
ISBN: 978-960-435-434-4
Συγγραφέας: ΠΑΠΑΖΟΓΛΟΥ ΕΛΕΝΗ
Εκδοτικός οίκος: ΠΟΛΙΣ
Σελίδες: 462
Διαστάσεις: 17Χ24
Ημερομηνία Έκδοσης: Απρίλιος 2014

Η ΗΛΕΚΤΡΑ ΤΟΥ ΣΟΦΟΚΛΗ ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ

Ευγενική, ηρωική, συνετή, ευσεβής και (κυρίως) πενθούσα τυραννοκτόνος κόρη που αποζητά τη δικαιοσύνη ή στυγνή, αισχρά, αναιδής, φρενήρης και (κυρίως) οργισμένη, αμετανόητη μητροκτόνος εκδικήτρια; Φωτεινή φωνή της επανάστασης ή σκοτεινή κραυγή μιας αδιέξοδης αυτοδικίας; Ηγερία της εξέγερσης ή εγκλωβισμένη στην ψυχοπαθολογία; Αρχετυπική "μορφή" ή ιδιοσυγκρασιακός "χαρακτήρας"; Και τελικά: ποιο είναι το πρόσωπο του πένθους που ταιριάζει στη σοφόκλεια Ηλέκτρα; Αλλά και: πως μας αναγκάζει και πως μας επιτρέπει το θέατρο να στοχαστούμε πάνω στη βία της πραγματικότητας;

Οι απαντήσεις που έδωσε σε αυτά τα ερωτήματα το ευρωπαϊκό θέατρο, μέσα από τις διασκευές και τις παραστάσεις του σοφόκλειου έργου τους τελευταίους τέσσερις αιώνες, ήταν πολλές και ποικίλες. Και πιστοποιούν ότι η σοφόκλεια Ηλέκτρα είναι περισσότερο αποκαλυπτική ως παράδειγμα πρόσληψης της αρχαιότητας απ' ό,τι η συντριπτικά δημοφιλέστερη Αντιγόνη, διότι τόσο η ίδια η Ηλέκτρα, όσο και η αρχαιότητα που εκπροσωπεί, αποδείχθηκαν πιο δύσκολες και εντέλει πιο ξένες - και γι' αυτό πιο προκλητικές για όσες κοινωνίες θέλησαν να οικειωθούν τους αρχαίους και πίστεψαν ότι τα κατάφεραν.

Ανάλογη ποικιλία, αλλά και αντιφατικότητα, καταγράφεται στις προσεγγίσεις της σοφόκλειας Ηλέκτρας στο πλαίσιο των αρχαιογνωστικών σπουδών: υπονομεύοντας άρδην την ιδέα του κειμένου ως σταθερού, στατικού και κυρίαρχου νοηματοδοτικού μηχανισμού της παράστασης, ο βιβλιογραφικός ορίζοντας του έργου καταδεικνύει το εντυπωσιακό εύρος των ερμηνευτικών (και τραγικών) δυνατοτήτων που η επιστημονική θεωρία επιτρέπει - παρόλο που ούτε διαθέτει ούτε διεκδικεί ούτε προαπαιτεί την "ποιητική άδεια" της καλλιτεχνικής δημιουργίας.

Εστιάζοντας παράλληλα στη Θεωρία και την Τέχνη, τη φιλολογία και το θέατρο, το βιβλίο ανιχνεύει τη δυναμική που αναπτύχθηκε και εξακολουθεί να αναπτύσσεται ανάμεσα στο σοφόκλειο κείμενο και τις παραστάσεις του, έχοντας δύο βασικούς στόχους: αφενός, να εξετάσει τη σοφόκλεια Ηλέκτρα και τη θεατρική αλλά και αρχαιογνωστική πρόσληψή της αφετέρου, και χωρίς να συμβιβάσει την επιστημονική προοπτική, να συμβάλει με αμεσότητα και ευθυβολία στην ευρύτερη (και εντελώς ιδεολογική) συζήτηση για το αρχαίο δράμα, η οποία στη χώρα μας διεξάγεται κατά κύριο λόγο από τις σελίδες των εφημερίδων και διαμορφώνει μια επιπόλαιη "κοινόχρηστη αρχαιογνωσία" - μια αρχαιογνωσία που εγκλωβίζει τις παραστάσεις, την κριτική τους, αλλά και αυτήν την ευρύτερη σχέση μας με την Αρχαιότητα, σε ψευδο-επιστημονικά ερμηνευτικά σχήματα.


Βαθμολογία & Σχόλια προιόντος
Σύνολο ψήφων: 0 Σχολιάστε και ψηφίστε

Last viewed
ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ΤΟΥ ΠΕΝΘΟΥΣ (BKS.0029628)
to prosopo toy penthoys photo
Κατόπιν παραγγελίας
Wishlist
Share
ΠΤΛ 22.00 € μόνο 17.60
Περιγραφή
Αξιολόγηση
Σχετικά
Κατηγορία: ΚΛΑΣΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
ΠΑΠΑΖΟΓΛΟΥ ΕΛΕΝΗ στην κατηγορία ΚΛΑΣΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ

ISBN: 978-960-435-434-4
Συγγραφέας: ΠΑΠΑΖΟΓΛΟΥ ΕΛΕΝΗ
Εκδοτικός οίκος: ΠΟΛΙΣ
Σελίδες: 462
Διαστάσεις: 17Χ24
Ημερομηνία Έκδοσης: Απρίλιος 2014

Η ΗΛΕΚΤΡΑ ΤΟΥ ΣΟΦΟΚΛΗ ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ

Ευγενική, ηρωική, συνετή, ευσεβής και (κυρίως) πενθούσα τυραννοκτόνος κόρη που αποζητά τη δικαιοσύνη ή στυγνή, αισχρά, αναιδής, φρενήρης και (κυρίως) οργισμένη, αμετανόητη μητροκτόνος εκδικήτρια; Φωτεινή φωνή της επανάστασης ή σκοτεινή κραυγή μιας αδιέξοδης αυτοδικίας; Ηγερία της εξέγερσης ή εγκλωβισμένη στην ψυχοπαθολογία; Αρχετυπική "μορφή" ή ιδιοσυγκρασιακός "χαρακτήρας"; Και τελικά: ποιο είναι το πρόσωπο του πένθους που ταιριάζει στη σοφόκλεια Ηλέκτρα; Αλλά και: πως μας αναγκάζει και πως μας επιτρέπει το θέατρο να στοχαστούμε πάνω στη βία της πραγματικότητας;

Οι απαντήσεις που έδωσε σε αυτά τα ερωτήματα το ευρωπαϊκό θέατρο, μέσα από τις διασκευές και τις παραστάσεις του σοφόκλειου έργου τους τελευταίους τέσσερις αιώνες, ήταν πολλές και ποικίλες. Και πιστοποιούν ότι η σοφόκλεια Ηλέκτρα είναι περισσότερο αποκαλυπτική ως παράδειγμα πρόσληψης της αρχαιότητας απ' ό, τι η συντριπτικά δημοφιλέστερη Αντιγόνη, διότι τόσο η ίδια η Ηλέκτρα, όσο και η αρχαιότητα που εκπροσωπεί, αποδείχθηκαν πιο δύσκολες και εντέλει πιο ξένες - και γι' αυτό πιο προκλητικές για όσες κοινωνίες θέλησαν να οικειωθούν τους αρχαίους και πίστεψαν ότι τα κατάφεραν.

Ανάλογη ποικιλία, αλλά και αντιφατικότητα, καταγράφεται στις προσεγγίσεις της σοφόκλειας Ηλέκτρας στο πλαίσιο των αρχαιογνωστικών σπουδών: υπονομεύοντας άρδην την ιδέα του κειμένου ως σταθερού, στατικού και κυρίαρχου νοηματοδοτικού μηχανισμού της παράστασης, ο βιβλιογραφικός ορίζοντας του έργου καταδεικνύει το εντυπωσιακό εύρος των ερμηνευτικών (και τραγικών) δυνατοτήτων που η επιστημονική θεωρία επιτρέπει - παρόλο που ούτε διαθέτει ούτε διεκδικεί ούτε προαπαιτεί την "ποιητική άδεια" της καλλιτεχνικής δημιουργίας.

Εστιάζοντας παράλληλα στη Θεωρία και την Τέχνη, τη φιλολογία και το θέατρο, το βιβλίο ανιχνεύει τη δυναμική που αναπτύχθηκε και εξακολουθεί να αναπτύσσεται ανάμεσα στο σοφόκλειο κείμενο και τις παραστάσεις του, έχοντας δύο βασικούς στόχους: αφενός, να εξετάσει τη σοφόκλεια Ηλέκτρα και τη θεατρική αλλά και αρχαιογνωστική πρόσληψή της αφετέρου, και χωρίς να συμβιβάσει την επιστημονική προοπτική, να συμβάλει με αμεσότητα και ευθυβολία στην ευρύτερη (και εντελώς ιδεολογική) συζήτηση για το αρχαίο δράμα, η οποία στη χώρα μας διεξάγεται κατά κύριο λόγο από τις σελίδες των εφημερίδων και διαμορφώνει μια επιπόλαιη "κοινόχρηστη αρχαιογνωσία" - μια αρχαιογνωσία που εγκλωβίζει τις παραστάσεις, την κριτική τους, αλλά και αυτήν την ευρύτερη σχέση μας με την Αρχαιότητα, σε ψευδο-επιστημονικά ερμηνευτικά σχήματα.

Δεν υπάρχει κανένα σχόλιο
Βαθμολογία    
email    
Σχόλιο (Τα σχόλια σε greeklish δεν θα γίνονται δεκτά)
Με την αποστολή αποδέχεστε τους Όρους και Προυποθέσεις χρήσης καθώς και τους όρους περί προστασίας προσωπικών δεδομένων όπως αναγράφονται στο site.
ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ΤΟΥ ΠΕΝΘΟΥΣ BKS.0029628 BKS.0029628 ΠΑΠΑΖΟΓΛΟΥ ΕΛΕΝΗ ΠΑΠΑΖΟΓΛΟΥ ΕΛΕΝΗ ΚΛΑΣΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ Κατηγορία: ΚΛΑΣΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ •ΠΑΠΑΖΟΓΛΟΥ ΕΛΕΝΗ στην κατηγορία ΚΛΑΣΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ISBN: 978-960-435-434-4 Συγγραφέας: ΠΑΠΑΖΟΓΛΟΥ ΕΛΕΝΗ Εκδοτικός οίκος: ΠΟΛΙΣ Σελίδες: 462 Διαστάσεις: 17Χ24 Ημερομηνία Έκδοσης: Απρίλιος 2014 Η ΗΛΕΚΤΡΑ ΤΟΥ ΣΟΦΟΚΛΗ ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ Ευγενική, ηρωική, συνετή, ευσεβής και (κυρίως) πενθούσα τυραννοκτόνος κόρη που αποζητά τη δικαιοσύνη ή στυγνή, αισχρά, αναιδής, φρενήρης και (κυρίως) οργισμένη, αμετανόητη μητροκτόνος εκδικήτρια; Φωτεινή φωνή της επανάστασης ή σκοτεινή κραυγή μιας αδιέξοδης αυτοδικίας; Ηγερία της εξέγερσης ή εγκλωβισμένη στην ψυχοπαθολογία; Αρχετυπική "μορφή" ή ιδιοσυγκρασιακός "χαρακτήρας"; Και τελικά: ποιο είναι το πρόσωπο του πένθους που ταιριάζει στη σοφόκλεια Ηλέκτρα; Αλλά και: πως μας αναγκάζει και πως μας επιτρέπει το θέατρο να στοχαστούμε πάνω στη βία της πραγματικότητας; Οι απαντήσεις που έδωσε σε αυτά τα ερωτήματα το ευρωπαϊκό θέατρο, μέσα από τις διασκευές και τις παραστάσεις του σοφόκλειου έργου τους τελευταίους τέσσερις αιώνες, ήταν πολλές και ποικίλες. Και πιστοποιούν ότι η σοφόκλεια Ηλέκτρα είναι περισσότερο αποκαλυπτική ως παράδειγμα πρόσληψης της αρχαιότητας απ' ό, τι η συντριπτικά δημοφιλέστερη Αντιγόνη, διότι τόσο η ίδια η Ηλέκτρα, όσο και η αρχαιότητα που εκπροσωπεί, αποδείχθηκαν πιο δύσκολες και εντέλει πιο ξένες - και γι' αυτό πιο προκλητικές για όσες κοινωνίες θέλησαν να οικειωθούν τους αρχαίους και πίστεψαν ότι τα κατάφεραν. Ανάλογη ποικιλία, αλλά και αντιφατικότητα, καταγράφεται στις προσεγγίσεις της σοφόκλειας Ηλέκτρας στο πλαίσιο των αρχαιογνωστικών σπουδών: υπονομεύοντας άρδην την ιδέα του κειμένου ως σταθερού, στατικού και κυρίαρχου νοηματοδοτικού μηχανισμού της παράστασης, ο βιβλιογραφικός ορίζοντας του έργου καταδεικνύει το εντυπωσιακό εύρος των ερμηνευτικών (και τραγικών) δυνατοτήτων που η επιστημονική θεωρία επιτρέπει - παρόλο που ούτε διαθέτει ούτε διεκδικεί ούτε προαπαιτεί την "ποιητική άδεια" της καλλιτεχνικής δημιουργίας. Εστιάζοντας παράλληλα στη Θεωρία και την Τέχνη, τη φιλολογία και το θέατρο, το βιβλίο ανιχνεύει τη δυναμική που αναπτύχθηκε και εξακολουθεί να αναπτύσσεται ανάμεσα στο σοφόκλειο κείμενο και τις παραστάσεις του, έχοντας δύο βασικούς στόχους: αφενός, να εξετάσει τη σοφόκλεια Ηλέκτρα και τη θεατρική αλλά και αρχαιογνωστική πρόσληψή της αφετέρου, και χωρίς να συμβιβάσει την επιστημονική προοπτική, να συμβάλει με αμεσότητα και ευθυβολία στην ευρύτερη (και εντελώς ιδεολογική) συζήτηση για το αρχαίο δράμα, η οποία στη χώρα μας διεξάγεται κατά κύριο λόγο από τις σελίδες των εφημερίδων και διαμορφώνει μια επιπόλαιη "κοινόχρηστη αρχαιογνωσία" - μια αρχαιογνωσία που εγκλωβίζει τις παραστάσεις, την κριτική τους, αλλά και αυτήν την ευρύτερη σχέση μας με την Αρχαιότητα, σε ψευδο-επιστημονικά ερμηνευτικά σχήματα.
14.08
10 1 1

x
Υπολογιστές
Ήχος - Εικόνα
Τηλεπικοινωνίες
Λευκές συσκευές
Ηλεκτρικές συσκευές
Εργαλεία
Οργανα γυμναστικής
Outdoor
Μουσικά όργανα
Security
Ηλεκτρονικά παιχνίδια
Gadgets & Παιχνίδια
Είδη γραφείου
Βιβλία
Ταινίες DVD - Blu Ray
Προσωπική φροντίδα
Ενδυση - Υπόδηση
Αθλητικά είδη
Βρεφικά - Παιδικά
    Stockhouse     Crazysundays     Eshop specials     Zen 10
Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για την ευκολία της περιήγησης, την εξατομίκευση περιεχομένου και διαφημίσεων και την ανάλυση της επισκεψιμότητάς μας. Δείτε τους ανανεωμένους όρους χρήσης για την προστασία δεδομένων και τα cookies.
Πληροφορίες Ρυθμίσεις Απόρριψη Αποδοχή