Στην πρώτη ενότητα, πολλές από τις 23 Μικρές Ιστορίες αποτελούν προπλάσματα διηγημάτων. Μεταφέρουν, με λόγο πρωτοπρόσωπο, βιώματα του συγγραφέα με ιστορική ή υπαρξιακή διάσταση, φωτίζουν από διαφορετική οπτική συμβάντα φαινομενικά ασήμαντα, μεταβάλλουν την αδρανή ύλη της σύγχρονης ζωής σε ζωντανό υλικό. Η μοναξιά της πόλης, η ρήξη των πατροπαράδοτων δεσμών, η αποξένωση από τη φύση, η προσωπική ιδιαιτερότητα αποτελούν το πρόσχημα για ποικίλες τοποθετήσεις, στη μεθόριο της λογοτεχνίας, όλες όμως ουσιωδώς πολιτικές.
Στη δεύτερη ενότητα, της ταξιδιωτικής λογοτεχνίας, η μνήμη ανασυνθέτει θραυσματικά εικόνες από το παρελθόν και το παρόν των τόπων που αγάπησε ο συγγραφέας. Ο τόπος σημασιοδοτείται από την ιστορία του, από τα ορατά σημεία του παρελθόντος, αποτελεί αφετηρία και κατάληξη ποικίλων διαδρομών. Οι ευρωπαϊκές πόλεις, η Τεργέστη του νεοελληνικού διαφωτισμού και της ισχυρής ελληνικής παροικίας, το Παρίσι των εμιγκρέδων και της επανάστασης, ψηλαφούν σε επίπεδο συνδήλωσης τη σχέση της χώρας μας με τη Δύση αλλά και τη σχέση της Δύσης με τον εαυτό της. Ο τόπος της παιδικής ηλικίας, η Ηπειρος, όπως επίσης και ο τόπος της ωριμότητας, η Κύπρος, τόπος ακούσιας ετερότητας, αποτελούν αναφορές με μεγάλη συγκινησιακή φόρτιση, η οποία όμως δεν αναιρεί τη διαύγεια. Η περιήγηση του συγγραφέα αγγίζει τα περιγράμματα και τις μνήμες των πραγμάτων με προοπτική ιμπρεσιονιστική, πολιορκώντας την ψυχή τους.
Η τρίτη ενότητα, τέλος, είναι, όπως φαίνεται και από τον τίτλο της, η δοκιμιακή πρόταση του συγγραφέα. Τα 33 κείμενά της ανατρέχουν στο παρελθόν και στο παρόν της γλώσσας, διερευνούν τη μετάγγιση της παράδοσης, ανιχνεύουν το "κερατένιο" επάγγελμα του λογοτέχνη, θεωρητικά αλλά και μέσα από τη συγκεκριμένη στάση φίλων νεκρών, περιηγούνται σε κείμενα παλαιά αλλά ολοζώντανα, σε εικόνες παρελθούσες με έντονα αποτυπώματα στο παρόν.
Στην πρώτη ενότητα, πολλές από τις 23 Μικρές Ιστορίες αποτελούν προπλάσματα διηγημάτων. Μεταφέρουν, με λόγο πρωτοπρόσωπο, βιώματα του συγγραφέα με ιστορική ή υπαρξιακή διάσταση, φωτίζουν από διαφορετική οπτική συμβάντα φαινομενικά ασήμαντα, μεταβάλλουν την αδρανή ύλη της σύγχρονης ζωής σε ζωντανό υλικό. Η μοναξιά της πόλης, η ρήξη των πατροπαράδοτων δεσμών, η αποξένωση από τη φύση, η προσωπική ιδιαιτερότητα αποτελούν το πρόσχημα για ποικίλες τοποθετήσεις, στη μεθόριο της λογοτεχνίας, όλες όμως ουσιωδώς πολιτικές.
Στη δεύτερη ενότητα, της ταξιδιωτικής λογοτεχνίας, η μνήμη ανασυνθέτει θραυσματικά εικόνες από το παρελθόν και το παρόν των τόπων που αγάπησε ο συγγραφέας. Ο τόπος σημασιοδοτείται από την ιστορία του, από τα ορατά σημεία του παρελθόντος, αποτελεί αφετηρία και κατάληξη ποικίλων διαδρομών. Οι ευρωπαϊκές πόλεις, η Τεργέστη του νεοελληνικού διαφωτισμού και της ισχυρής ελληνικής παροικίας, το Παρίσι των εμιγκρέδων και της επανάστασης, ψηλαφούν σε επίπεδο συνδήλωσης τη σχέση της χώρας μας με τη Δύση αλλά και τη σχέση της Δύσης με τον εαυτό της. Ο τόπος της παιδικής ηλικίας, η Ηπειρος, όπως επίσης και ο τόπος της ωριμότητας, η Κύπρος, τόπος ακούσιας ετερότητας, αποτελούν αναφορές με μεγάλη συγκινησιακή φόρτιση, η οποία όμως δεν αναιρεί τη διαύγεια. Η περιήγηση του συγγραφέα αγγίζει τα περιγράμματα και τις μνήμες των πραγμάτων με προοπτική ιμπρεσιονιστική, πολιορκώντας την ψυχή τους.
Η τρίτη ενότητα, τέλος, είναι, όπως φαίνεται και από τον τίτλο της, η δοκιμιακή πρόταση του συγγραφέα. Τα 33 κείμενά της ανατρέχουν στο παρελθόν και στο παρόν της γλώσσας, διερευνούν τη μετάγγιση της παράδοσης, ανιχνεύουν το "κερατένιο" επάγγελμα του λογοτέχνη, θεωρητικά αλλά και μέσα από τη συγκεκριμένη στάση φίλων νεκρών, περιηγούνται σε κείμενα παλαιά αλλά ολοζώντανα, σε εικόνες παρελθούσες με έντονα αποτυπώματα στο παρόν.
ΤΟ ΜΙΚΡΟ ΕΙΝΑΙ ΟΜΟΡΦΟBKS.0120318BKS.0120318ΜΗΛΙΩΝΗΣ ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟΣΜΗΛΙΩΝΗΣ ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟΣΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΚατηγορία: ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ •ΜΗΛΙΩΝΗΣ ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟΣ στην κατηγορία ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ISBN: 978-960-04-1354-0 Συγγραφέας: ΜΗΛΙΩΝΗΣ ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟΣ Εκδοτικός οίκος: ΚΕΔΡΟΣ Σελίδες: 216 Διαστάσεις: 14Χ21 Ημερομηνία Έκδοσης: 2000 Στην πρώτη ενότητα, πολλές από τις 23 Μικρές Ιστορίες αποτελούν προπλάσματα διηγημάτων. Μεταφέρουν, με λόγο πρωτοπρόσωπο, βιώματα του συγγραφέα με ιστορική ή υπαρξιακή διάσταση, φωτίζουν από διαφορετική οπτική συμβάντα φαινομενικά ασήμαντα, μεταβάλλουν την αδρανή ύλη της σύγχρονης ζωής σε ζωντανό υλικό. Η μοναξιά της πόλης, η ρήξη των πατροπαράδοτων δεσμών, η αποξένωση από τη φύση, η προσωπική ιδιαιτερότητα αποτελούν το πρόσχημα για ποικίλες τοποθετήσεις, στη μεθόριο της λογοτεχνίας, όλες όμως ουσιωδώς πολιτικές. Στη δεύτερη ενότητα, της ταξιδιωτικής λογοτεχνίας, η μνήμη ανασυνθέτει θραυσματικά εικόνες από το παρελθόν και το παρόν των τόπων που αγάπησε ο συγγραφέας. Ο τόπος σημασιοδοτείται από την ιστορία του, από τα ορατά σημεία του παρελθόντος, αποτελεί αφετηρία και κατάληξη ποικίλων διαδρομών. Οι ευρωπαϊκές πόλεις, η Τεργέστη του νεοελληνικού διαφωτισμού και της ισχυρής ελληνικής παροικίας, το Παρίσι των εμιγκρέδων και της επανάστασης, ψηλαφούν σε επίπεδο συνδήλωσης τη σχέση της χώρας μας με τη Δύση αλλά και τη σχέση της Δύσης με τον εαυτό της. Ο τόπος της παιδικής ηλικίας, η Ηπειρος, όπως επίσης και ο τόπος της ωριμότητας, η Κύπρος, τόπος ακούσιας ετερότητας, αποτελούν αναφορές με μεγάλη συγκινησιακή φόρτιση, η οποία όμως δεν αναιρεί τη διαύγεια. Η περιήγηση του συγγραφέα αγγίζει τα περιγράμματα και τις μνήμες των πραγμάτων με προοπτική ιμπρεσιονιστική, πολιορκώντας την ψυχή τους. Η τρίτη ενότητα, τέλος, είναι, όπως φαίνεται και από τον τίτλο της, η δοκιμιακή πρόταση του συγγραφέα. Τα 33 κείμενά της ανατρέχουν στο παρελθόν και στο παρόν της γλώσσας, διερευνούν τη μετάγγιση της παράδοσης, ανιχνεύουν το "κερατένιο" επάγγελμα του λογοτέχνη, θεωρητικά αλλά και μέσα από τη συγκεκριμένη στάση φίλων νεκρών, περιηγούνται σε κείμενα παλαιά αλλά ολοζώντανα, σε εικόνες παρελθούσες με έντονα αποτυπώματα στο παρόν. ΤΟ ΜΙΚΡΟ ΕΙΝΑΙ ΟΜΟΡΦΟ
Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για την ευκολία της περιήγησης, την εξατομίκευση περιεχομένου και διαφημίσεων και την ανάλυση της επισκεψιμότητάς μας. Δείτε τους ανανεωμένους όρους χρήσης για την προστασία δεδομένων και τα cookies. ΠληροφορίεςΡυθμίσειςΑπόρριψηΑποδοχή
Αναγκαία-Λειτουργικότητας: Τα αναγκαία cookies είναι ουσιαστικής σημασίας για την ορθή λειτουργία της ιστοσελίδας μας επιτρέποντάς σας να κάνετε περιήγηση και να χρησιμοποιήσετε τις λειτουργίες της. Αυτά τα cookies δεν αναγνωρίζουν την ατομική σας ταυτότητα. Χωρίς αυτά τα cookies, δεν μπορούμε να προσφέρουμε αποτελεσματική λειτουργία της ιστοσελίδας μας.
Επιδόσεων: Τα cookies αυτά συλλέγουν πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο που ανώνυμα οι επισκέπτες χρησιμοποιούν την ιστοσελίδα μας, για παράδειγμα, ποιές σελίδες έχουν τις πιο συχνές επισκέψεις.
Διαφήμισης: Αυτά τα cookies χρησιμοποιούνται για την παροχή περιεχομένου, που ταιριάζει περισσότερο στα ενδιαφέροντά σας. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν για την αποστολή στοχευμένης διαφήμισης/προσφορών ή την μέτρηση αποτελεσματικότητας μιας διαφημιστικής καμπάνιας. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν για να καθορίσουμε ποια ηλεκτρονικά κανάλια marketing είναι πιο αποτελεσματικά.
Αποθήκευση