Και στις μέρες μας η χαμηλή φωνή ποιητών του μεσοπολέμου εξακολουθεί να ακούγεται επίμονα, ίσως γιατί συμμεριζόμαστε πολλές από τις εμπειρίες που καταγράφουν: την περιθωριοποίηση των ανθρώπων, την ισοπέδωση αξιών, τη μοναξιά, τον εγκλωβισμό σε ρόλους και προσωπεία. Όπως βιώνουμε, μαζί με τους ποιητές εκείνους, την αναγκαιότητα της, έστω μάταιης, διαμαρτυρίας, της περιφρούρησης μιας απλής καθημερινότητας, της αλληλεγγύης, της συνύπαρξης.
Οι μελοποιήσεις ποιημάτων του Καρυωτάκη, του 'Αγρα, της Πολυδούρη, του Λαπαθιώτη, του Παπανικολάου, του Ανθία, του Σκαρίμπα, του Ουράνη, του Φιλύρα? οι θεατρικές παραστάσεις, οι κινηματογραφικές ταινίες, τα λογοτεχνικά κείμενα που εμπνέονται από το έργο και την «καταραμένη» ζωή τους? οι ανθολογίες, οι μελέτες, οι εκδόσεις διαρκώς πληθαίνουν και δείχνουν ένα έντονο ενδιαφέρον για μια ποίηση η οποία άλλοτε παραγκωνιζόταν ως στενά υποκειμενική, ανθελληνικά απαισιόδοξη και παρακμιακή. Μια ποίηση που αποτύπωσε εσωτερικά τοπία, αναζήτησε σημεία συνάντησης του λόγου με τη μουσική αλλά και με τη σιωπή, πρόβαλε πάνω στην εξωτερική πραγματικότητα την ψυχική διάθεση του υποκειμένου. Ανάμεσα στους ποιητές αυτής της ομάδας -του «νεοσυμβολισμού» ή «μετασυμβολισμού»? της «γενιάς του Καρυωτάκη»- ο Τέλλος Αγρας (1899-1944) υπήρξε «ο πιο σημαντικός ίσως μετά τον Καρυωτάκη ... αλλά κι αρκετά αδικημένος για ένα διάστημα απ την κριτική», όπως επισημαίνει ο κατεξοχήν μελετητής του, ο Κώστας Στεργιόπουλος. ...Στις δύο συλλογές που παρουσιάζονται εδώ -Τα Βουκολικά και τα Εγκώμια. Καθημερινές- διακρίνεται η σταδιακή διαμόρφωση του ποιητικού του βλέμματος και η ωρίμανση της ποιητικής του συνείδησης. (Απόσπασμα από το Σημείωμα της επιμελήτριας).
Και στις μέρες μας η χαμηλή φωνή ποιητών του μεσοπολέμου εξακολουθεί να ακούγεται επίμονα, ίσως γιατί συμμεριζόμαστε πολλές από τις εμπειρίες που καταγράφουν: την περιθωριοποίηση των ανθρώπων, την ισοπέδωση αξιών, τη μοναξιά, τον εγκλωβισμό σε ρόλους και προσωπεία. Όπως βιώνουμε, μαζί με τους ποιητές εκείνους, την αναγκαιότητα της, έστω μάταιης, διαμαρτυρίας, της περιφρούρησης μιας απλής καθημερινότητας, της αλληλεγγύης, της συνύπαρξης.
Οι μελοποιήσεις ποιημάτων του Καρυωτάκη, του 'Αγρα, της Πολυδούρη, του Λαπαθιώτη, του Παπανικολάου, του Ανθία, του Σκαρίμπα, του Ουράνη, του Φιλύρα? οι θεατρικές παραστάσεις, οι κινηματογραφικές ταινίες, τα λογοτεχνικά κείμενα που εμπνέονται από το έργο και την «καταραμένη» ζωή τους? οι ανθολογίες, οι μελέτες, οι εκδόσεις διαρκώς πληθαίνουν και δείχνουν ένα έντονο ενδιαφέρον για μια ποίηση η οποία άλλοτε παραγκωνιζόταν ως στενά υποκειμενική, ανθελληνικά απαισιόδοξη και παρακμιακή. Μια ποίηση που αποτύπωσε εσωτερικά τοπία, αναζήτησε σημεία συνάντησης του λόγου με τη μουσική αλλά και με τη σιωπή, πρόβαλε πάνω στην εξωτερική πραγματικότητα την ψυχική διάθεση του υποκειμένου. Ανάμεσα στους ποιητές αυτής της ομάδας -του «νεοσυμβολισμού» ή «μετασυμβολισμού»? της «γενιάς του Καρυωτάκη»- ο Τέλλος Αγρας (1899-1944) υπήρξε «ο πιο σημαντικός ίσως μετά τον Καρυωτάκη ... αλλά κι αρκετά αδικημένος για ένα διάστημα απ την κριτική», όπως επισημαίνει ο κατεξοχήν μελετητής του, ο Κώστας Στεργιόπουλος. ...Στις δύο συλλογές που παρουσιάζονται εδώ -Τα Βουκολικά και τα Εγκώμια. Καθημερινές- διακρίνεται η σταδιακή διαμόρφωση του ποιητικού του βλέμματος και η ωρίμανση της ποιητικής του συνείδησης. (Απόσπασμα από το Σημείωμα της επιμελήτριας).
ΤΑ ΠΟΙΗΜΑΤΑ ΤΟΜΟΣ ΑBKS.0599333BKS.0599333ΑΓΡΑΣ ΤΕΛΛΟΣΑΓΡΑΣ ΤΕΛΛΟΣΠΟΙΗΣΗΚατηγορία: ΠΟΙΗΣΗ •ΑΓΡΑΣ ΤΕΛΛΟΣ στην κατηγορία ΠΟΙΗΣΗ ISBN: 978-960-250-611-0 Συγγραφέας: ΑΓΡΑΣ ΤΕΛΛΟΣ Εκδοτικός οίκος: ΜΟΡΦΩΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΕΘΝΙΚΗΣ ΤΡΑΠΕΖΗΣ-ΜΙΕΤ Σελίδες: 424 Διαστάσεις: 19Χ12 Ημερομηνία Έκδοσης: Σεπτέμβριος 2014 ΤΑ ΒΟΥΚΟΛΙΚΑ ΚΑΙ ΤΑ ΕΓΚΩΜΙΑ Και στις μέρες μας η χαμηλή φωνή ποιητών του μεσοπολέμου εξακολουθεί να ακούγεται επίμονα, ίσως γιατί συμμεριζόμαστε πολλές από τις εμπειρίες που καταγράφουν: την περιθωριοποίηση των ανθρώπων, την ισοπέδωση αξιών, τη μοναξιά, τον εγκλωβισμό σε ρόλους και προσωπεία. Όπως βιώνουμε, μαζί με τους ποιητές εκείνους, την αναγκαιότητα της, έστω μάταιης, διαμαρτυρίας, της περιφρούρησης μιας απλής καθημερινότητας, της αλληλεγγύης, της συνύπαρξης. Οι μελοποιήσεις ποιημάτων του Καρυωτάκη, του 'Αγρα, της Πολυδούρη, του Λαπαθιώτη, του Παπανικολάου, του Ανθία, του Σκαρίμπα, του Ουράνη, του Φιλύρα? οι θεατρικές παραστάσεις, οι κινηματογραφικές ταινίες, τα λογοτεχνικά κείμενα που εμπνέονται από το έργο και την «καταραμένη» ζωή τους? οι ανθολογίες, οι μελέτες, οι εκδόσεις διαρκώς πληθαίνουν και δείχνουν ένα έντονο ενδιαφέρον για μια ποίηση η οποία άλλοτε παραγκωνιζόταν ως στενά υποκειμενική, ανθελληνικά απαισιόδοξη και παρακμιακή. Μια ποίηση που αποτύπωσε εσωτερικά τοπία, αναζήτησε σημεία συνάντησης του λόγου με τη μουσική αλλά και με τη σιωπή, πρόβαλε πάνω στην εξωτερική πραγματικότητα την ψυχική διάθεση του υποκειμένου. Ανάμεσα στους ποιητές αυτής της ομάδας -του «νεοσυμβολισμού» ή «μετασυμβολισμού»? της «γενιάς του Καρυωτάκη»- ο Τέλλος Αγρας (1899-1944) υπήρξε «ο πιο σημαντικός ίσως μετά τον Καρυωτάκη ... αλλά κι αρκετά αδικημένος για ένα διάστημα απ την κριτική», όπως επισημαίνει ο κατεξοχήν μελετητής του, ο Κώστας Στεργιόπουλος. ...Στις δύο συλλογές που παρουσιάζονται εδώ -Τα Βουκολικά και τα Εγκώμια. Καθημερινές- διακρίνεται η σταδιακή διαμόρφωση του ποιητικού του βλέμματος και η ωρίμανση της ποιητικής του συνείδησης. (Απόσπασμα από το Σημείωμα της επιμελήτριας). ΤΑ ΠΟΙΗΜΑΤΑ ΤΟΜΟΣ Α
Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για την ευκολία της περιήγησης, την εξατομίκευση περιεχομένου και διαφημίσεων και την ανάλυση της επισκεψιμότητάς μας. Δείτε τους ανανεωμένους όρους χρήσης για την προστασία δεδομένων και τα cookies. ΠληροφορίεςΡυθμίσειςΑπόρριψηΑποδοχή
Αναγκαία-Λειτουργικότητας: Τα αναγκαία cookies είναι ουσιαστικής σημασίας για την ορθή λειτουργία της ιστοσελίδας μας επιτρέποντάς σας να κάνετε περιήγηση και να χρησιμοποιήσετε τις λειτουργίες της. Αυτά τα cookies δεν αναγνωρίζουν την ατομική σας ταυτότητα. Χωρίς αυτά τα cookies, δεν μπορούμε να προσφέρουμε αποτελεσματική λειτουργία της ιστοσελίδας μας.
Επιδόσεων: Τα cookies αυτά συλλέγουν πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο που ανώνυμα οι επισκέπτες χρησιμοποιούν την ιστοσελίδα μας, για παράδειγμα, ποιές σελίδες έχουν τις πιο συχνές επισκέψεις.
Διαφήμισης: Αυτά τα cookies χρησιμοποιούνται για την παροχή περιεχομένου, που ταιριάζει περισσότερο στα ενδιαφέροντά σας. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν για την αποστολή στοχευμένης διαφήμισης/προσφορών ή την μέτρηση αποτελεσματικότητας μιας διαφημιστικής καμπάνιας. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν για να καθορίσουμε ποια ηλεκτρονικά κανάλια marketing είναι πιο αποτελεσματικά.
Αποθήκευση