ISBN: 978-960-612-108-1 Συγγραφέας: ΠΑΥΛΟΥ ΒΙΚΤΩΡΙΑ Εκδοτικός οίκος: ΓΡΗΓΟΡΗ Σελίδες: 196 Διαστάσεις: 17Χ24 Ημερομηνία Έκδοσης: Δεκέμβριος 2017 Το βιβλίο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς (υποψήφιους και εν ενεργεία) όλων ίων βαθμίδων της εκπαίδευσης που επιθυμούν να μάθουν περισσότερα πράγματα για τον ρόλο των εικαστικών τεχνών στην εκπαίδευση και κυρίως τον τρόπο με τον οποίο αυτοί διαμορφώνουν τα πλαίσια μάθησης των παιδιών έτσι ώστε να μπορούν να επωφεληθούν από την ενασχόλησή τους με τις εικαστικές τέχνες. Σε έναν κόσμο που κατακλύζεται από εικόνες οι οποίες αποτελούν κυρίαρχο μέσο επικοινωνίας στην καθημερινή μας ζωή, οι ικανότητες των παιδιών να κατανοούν τα οπτικά μηνύματα, που υπάρχουν γύρω τους και να μεταδίδουν δικά τους, χρειάζονται ανάπτυξη. Το βιβλίο διερευνά τον διπλό ρόλο των παιδιών κατά την εμπλοκή τους με τις εικαστικές τέχνες, ως θεατών αλλά και ως παραγωγών εικαστικών τεχνών, προσφέροντας ένα παιδαγωγικό πλαίσιο που ενισχύει την προαγωγή της κριτικής και δημιουργικής σκέψης. Έτσι, στοχεύει στο να ανταποκριθεί στην ανάγκη των εκπαιδευτικών να αποκτήσουν μια συγκροτημένη θεωρητική (μέσα από αναφορά σε σύγχρονες εξελίξεις στον χώρο) και πρακτική κατάρτιση (μέσα από αναφορά σε συγκεκριμένα παιδαγωγικά παραδείγματα και έρευνες), που θα τους βοηθήσει να αναπτύξουν τη δική τους φιλοσοφία για τη διδασκαλία. Στη σύγχρονη εποχή δεν υπάρχει ένα και μοναδικό μοντέλο αποτελεσματικής διδασκαλίας, αλλά πολλαπλές εναλλακτικές θεωρήσεις και επιλογές μέσα από τις οποίες συνδιαμορφώνεται η εκπαιδευτική πράξη. Αυτές αποτελούν τον κύριο άξονα του βιβλίου. Επιπλέον, τα ζητήματα που αναπτύσσονται θέτουν τις βάσεις για ένα γόνιμο διάλογο με ακαδημαϊκούς και ερευνητές του χώρου.
|