Το βιβλίο αυτό επικεντρώνεται στη μελέτη παλιότερων έργων της νεοελληνικής λογοτεχνίας (12ος αι.-1669), τα οποία μιλούν για τις αρετές των ανθρώπων με τρόπο διδακτικό, σατιρικό ή περιπετειώδη. Ο διπλός τίτλος, Τα μη του Έρωτα. Virtu persensi, αναφέρεται αντιθετικά στις αρετές που είναι δύσκολο να εφαρμοστούν στην καθημερινή ζωή, μιας και οι σωματικές αισθήσεις και τα πάθη κυβερνούν τον άνθρωπο? από την άλλη, στις αρετές εκείνες που οξύνουν τις αισθήσεις μας ώστε να χαιρόμαστε τον όμορφο κόσμο που δημιούργησε ο Θεός. Στη δεύτερη περίπτωση έχουμε κείμενα σαν τον Απόκοπο του Μπεργαδή (15ος αι.), ενώ στην πρώτη, κείμενα όπως τα ανώνυμα Συναξάριον και Έπαινος των γυναικών (15ος αι.). Σε όλα τα κείμενα, πάντως, της πρώιμης λογοτεχνίας, που είναι γραμμένα σε δημώδη γλώσσα και απευθύνονται σε ένα ευρύ κοινό αναγνωστών/ακροατών, τονίζεται η αδυναμία των γυναικών να δαμάσουν τα πάθη τους? όπως λέει κι ο ανώνυμος ποιητής του Επαίνου, τη γυναίκα μόνο αν την κλείσεις σε ένα σεντούκι και μείνεις άγρυπνος δίπλα της, μέρα νύχτα να τη φυλάς, ίσως τότε μόνο μπορείς να την ελέγξεις.
Η συγγραφέας, πανεπιστημιακή καθηγήτρια της Νεοελληνικής Φιλολογίας, διαβάζει εδώ τη δημώδη λογοτεχνία με γνώση των πηγών, από τις οποίες αυτή αντλεί, και διερευνά τα μέσα που αξιοποιεί ο παλιός δημιουργός προκειμένου να επιτύχει την άμεση επικοινωνία και ανταπόκριση των αναγνωστών του? κάτι που παραμένει ζητούμενο από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα.
Το βιβλίο αυτό επικεντρώνεται στη μελέτη παλιότερων έργων της νεοελληνικής λογοτεχνίας (12ος αι.-1669), τα οποία μιλούν για τις αρετές των ανθρώπων με τρόπο διδακτικό, σατιρικό ή περιπετειώδη. Ο διπλός τίτλος, Τα μη του Έρωτα. Virtu persensi, αναφέρεται αντιθετικά στις αρετές που είναι δύσκολο να εφαρμοστούν στην καθημερινή ζωή, μιας και οι σωματικές αισθήσεις και τα πάθη κυβερνούν τον άνθρωπο? από την άλλη, στις αρετές εκείνες που οξύνουν τις αισθήσεις μας ώστε να χαιρόμαστε τον όμορφο κόσμο που δημιούργησε ο Θεός. Στη δεύτερη περίπτωση έχουμε κείμενα σαν τον Απόκοπο του Μπεργαδή (15ος αι.), ενώ στην πρώτη, κείμενα όπως τα ανώνυμα Συναξάριον και Έπαινος των γυναικών (15ος αι.). Σε όλα τα κείμενα, πάντως, της πρώιμης λογοτεχνίας, που είναι γραμμένα σε δημώδη γλώσσα και απευθύνονται σε ένα ευρύ κοινό αναγνωστών/ακροατών, τονίζεται η αδυναμία των γυναικών να δαμάσουν τα πάθη τους? όπως λέει κι ο ανώνυμος ποιητής του Επαίνου, τη γυναίκα μόνο αν την κλείσεις σε ένα σεντούκι και μείνεις άγρυπνος δίπλα της, μέρα νύχτα να τη φυλάς, ίσως τότε μόνο μπορείς να την ελέγξεις.
Η συγγραφέας, πανεπιστημιακή καθηγήτρια της Νεοελληνικής Φιλολογίας, διαβάζει εδώ τη δημώδη λογοτεχνία με γνώση των πηγών, από τις οποίες αυτή αντλεί, και διερευνά τα μέσα που αξιοποιεί ο παλιός δημιουργός προκειμένου να επιτύχει την άμεση επικοινωνία και ανταπόκριση των αναγνωστών του? κάτι που παραμένει ζητούμενο από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα.
ΤΑ ΜΗ ΤΟΥ ΕΡΩΤΑBKS.0158260BKS.0158260ΣΤΑΥΡΑΚΟΠΟΥΛΟΥ ΣΩΤΗΡΙΑΣΤΑΥΡΑΚΟΠΟΥΛΟΥ ΣΩΤΗΡΙΑΜΕΛΕΤΕΣΚατηγορία: ΜΕΛΕΤΕΣ •ΣΤΑΥΡΑΚΟΠΟΥΛΟΥ ΣΩΤΗΡΙΑ στην κατηγορία ΜΕΛΕΤΕΣ ISBN: 978-960-599-202-6 Συγγραφέας: ΣΤΑΥΡΑΚΟΠΟΥΛΟΥ ΣΩΤΗΡΙΑ Εκδοτικός οίκος: ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΚΥΡΙΑΚΙΔΗ Σελίδες: 264 Διαστάσεις: 17Χ24 Ημερομηνία Έκδοσης: Μάιος 2017 Το βιβλίο αυτό επικεντρώνεται στη μελέτη παλιότερων έργων της νεοελληνικής λογοτεχνίας (12ος αι.-1669), τα οποία μιλούν για τις αρετές των ανθρώπων με τρόπο διδακτικό, σατιρικό ή περιπετειώδη. Ο διπλός τίτλος, Τα μη του Έρωτα. Virtu persensi, αναφέρεται αντιθετικά στις αρετές που είναι δύσκολο να εφαρμοστούν στην καθημερινή ζωή, μιας και οι σωματικές αισθήσεις και τα πάθη κυβερνούν τον άνθρωπο? από την άλλη, στις αρετές εκείνες που οξύνουν τις αισθήσεις μας ώστε να χαιρόμαστε τον όμορφο κόσμο που δημιούργησε ο Θεός. Στη δεύτερη περίπτωση έχουμε κείμενα σαν τον Απόκοπο του Μπεργαδή (15ος αι.), ενώ στην πρώτη, κείμενα όπως τα ανώνυμα Συναξάριον και Έπαινος των γυναικών (15ος αι.). Σε όλα τα κείμενα, πάντως, της πρώιμης λογοτεχνίας, που είναι γραμμένα σε δημώδη γλώσσα και απευθύνονται σε ένα ευρύ κοινό αναγνωστών/ακροατών, τονίζεται η αδυναμία των γυναικών να δαμάσουν τα πάθη τους? όπως λέει κι ο ανώνυμος ποιητής του Επαίνου, τη γυναίκα μόνο αν την κλείσεις σε ένα σεντούκι και μείνεις άγρυπνος δίπλα της, μέρα νύχτα να τη φυλάς, ίσως τότε μόνο μπορείς να την ελέγξεις. Η συγγραφέας, πανεπιστημιακή καθηγήτρια της Νεοελληνικής Φιλολογίας, διαβάζει εδώ τη δημώδη λογοτεχνία με γνώση των πηγών, από τις οποίες αυτή αντλεί, και διερευνά τα μέσα που αξιοποιεί ο παλιός δημιουργός προκειμένου να επιτύχει την άμεση επικοινωνία και ανταπόκριση των αναγνωστών του? κάτι που παραμένει ζητούμενο από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα. ΤΑ ΜΗ ΤΟΥ ΕΡΩΤΑ
Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για την ευκολία της περιήγησης, την εξατομίκευση περιεχομένου και διαφημίσεων και την ανάλυση της επισκεψιμότητάς μας. Δείτε τους ανανεωμένους όρους χρήσης για την προστασία δεδομένων και τα cookies. ΠληροφορίεςΡυθμίσειςΑπόρριψηΑποδοχή
Αναγκαία-Λειτουργικότητας: Τα αναγκαία cookies είναι ουσιαστικής σημασίας για την ορθή λειτουργία της ιστοσελίδας μας επιτρέποντάς σας να κάνετε περιήγηση και να χρησιμοποιήσετε τις λειτουργίες της. Αυτά τα cookies δεν αναγνωρίζουν την ατομική σας ταυτότητα. Χωρίς αυτά τα cookies, δεν μπορούμε να προσφέρουμε αποτελεσματική λειτουργία της ιστοσελίδας μας.
Επιδόσεων: Τα cookies αυτά συλλέγουν πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο που ανώνυμα οι επισκέπτες χρησιμοποιούν την ιστοσελίδα μας, για παράδειγμα, ποιές σελίδες έχουν τις πιο συχνές επισκέψεις.
Διαφήμισης: Αυτά τα cookies χρησιμοποιούνται για την παροχή περιεχομένου, που ταιριάζει περισσότερο στα ενδιαφέροντά σας. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν για την αποστολή στοχευμένης διαφήμισης/προσφορών ή την μέτρηση αποτελεσματικότητας μιας διαφημιστικής καμπάνιας. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν για να καθορίσουμε ποια ηλεκτρονικά κανάλια marketing είναι πιο αποτελεσματικά.
Αποθήκευση