To Νο1 Ηλεκτρονικό πολυκατάστημα
Αγορά χωρίς εγγραφή
Δωρεάν αποστολή για αγορές άνω των 90€
Για τηλεφωνικές παραγγελίες
211 500 0 500
Αρχική > Βιβλία > Δοκίμια > ΤΑ ΛΟΓΙΑ ΤΑ ΚΑΤΑΡΑΤΑ ΓΡΙΚΩΝΤΑΣ
 
 
 
   
 
ta logia ta katarata grikontas photo

ta logia ta katarata grikontas photo


ΤΑ ΛΟΓΙΑ ΤΑ ΚΑΤΑΡΑΤΑ ΓΡΙΚΩΝΤΑΣ

BKS.0691302      
ΚατηγορίαΔΟΚΙΜΙΑ
ΓΚΙΚΟΠΟΥΛΟΣ ΦΟΙΒΟΣ στην κατηγορία ΔΟΚΙΜΙΑ
Διαθεσιμότητα: Κατόπιν παραγγελίας
Χωρίς έξοδα αποστολής για παραλαβή από οποιοδήποτε eshop point!

Σταθερά Χαμηλές Τιμές!

Εδώ θα βρείτε κάθε μέρα τις πιο ανταγωνιστικές τιμές

14.40 €
Προτεινόμενη λιανική 16.00 €

Προσθήκη στη wishlist
Περιγραφή
ISBN: 978-960-579-156-8
Συγγραφέας: ΓΚΙΚΟΠΟΥΛΟΣ ΦΟΙΒΟΣ
Εκδοτικός οίκος: ΤΑΞΙΔΕΥΤΗΣ
Σελίδες: 260
Διαστάσεις: 14Χ21
Ημερομηνία Έκδοσης: Μάιος 2023

Τι ακριβώς συνέβη στις δεκαετίες ’70 και ‘80, σε μια Ελλάδα ιδεολογικά κλειστή, ακόμη διαιρεμένη ανάμεσα στον ιδεαλισμό και τον μαρξισμό, με την προέλαση των ανθρωπιστικών επιστημών και των νέων κατευθύνσεων της κριτικής;

Τι ακριβώς συνέβη όταν τα διασταυρούμενα μηνύματα που εξέπεμπαν φορμαλιστές, στρουκτουραλιστές, σημειολόγοι, γλωσσολόγοι, επιστημολόγοι έφτασαν όλα μαζί, και τα βιβλία του Αουερμπαχ, του Λεβί-Στρος, του Σκλόφσκι, του Αντόρνο, του Μπένζαμιν, του Φουκώ, του Γιάκομπσον, του Λακάν, του Μπροντέλ, του Μπαρτ, του Μπάχτιν, και ούτω καθεξής, εισέβαλλαν στα βιβλιοπωλεία και στα μυαλά; Συνέβη αυτό που μοιραία έπρεπε να συμβεί σε τόσο μικρό χρονικό διάστημα, δηλαδή η μεγάλη πλειοψηφία των μαθητών και των μελετητών αμέσως οικειοποιήθηκε με ζήλο τη μέθοδο των μαέστρων, αλλά σπάνια κατάφερε να εκφράσει εκείνο το ελάχιστο της δημιουργικότητας που ήταν αναγκαία για να τη ζωντανέψει. Η υποχρέωση της εξειδίκευσης οδήγησε τους λάτρεις των λεγόμενων ανθρωπιστικών επιστημών περισσότερο προς τη μεριά της επιστήμης παρά προς τη μεριά του «ανθρώπου», και η επιστημονική σκέψη οικειοποιήθηκε μια προηγούμενη μέθοδο για να προχωρήσει, χρησιμοποιώντας την για περισσότερες κατακτήσεις. Βέβαια, αν μια μέθοδος μπορεί να αποκτηθεί με την ευφυΐα, η δημιουργικότητα απαιτεί ένα σύνολο από αρετές ακριβώς ανθρώπινες (όπως φαντασία, ευαισθησία, έμπνευση) που δεν τις έχουν όλοι οι άνθρωποι. Έτσι συνέβη ότι σήμερα αυτή η μέθοδος είναι στη διάθεση του καθενός, αλλά η ουσία που ήθελε να δώσει η μέθοδος αυτή -η ποίηση, μια ιδέα της λογοτεχνίας, μια στιγμή της Ιστορίας, ή τον Αλλο, τον Διαφορετικό- ολοένα και χανόταν, γιατί για να την αποκτήσεις έπρεπε να έχεις για όπλο, κυρίως, τη δημιουργικότητα.

Στυφοί δασκαλάκοι κριτικών στρατηγικών, ραφινάτοι καθηγητές και μικρές αλεπούδες της ερμηνείας, συχνά μπέρδεψαν τη δημιουργικότητα με την αυθαιρεσία και το ψεύδος, και υπήρξαν εξαιρετικοί στο να αναρριχηθούν στους γυάλινους τοίχους! Όταν αναλύουν ένα κείμενο αυτό γίνεται ένα είδος νεφελώματος που πότε μοιάζει με ελέφαντα και πότε με καμήλα, και καταλήγει να είναι οτιδήποτε άλλο, εκτός από αυτό που πραγματικά είναι. Ο καθένας πιστεύει ότι μπορεί τώρα πια να παραχωρήσει την αφαιρετική συλλογιστική του, και όσο πιο δυσνόητη είναι, τόσο πιο αυθεντική φαίνεται. Πώς έγινε τόσο απάνθρωπη, στα χέρια τους, η συζήτηση γύρω από τις ανθρωπιστικές επιστήμες!


Βαθμολογία & Σχόλια προιόντος
Σύνολο ψήφων: 0 Σχολιάστε και ψηφίστε

Last viewed
ΤΑ ΛΟΓΙΑ ΤΑ ΚΑΤΑΡΑΤΑ ΓΡΙΚΩΝΤΑΣ (BKS.0691302)
ta logia ta katarata grikontas photo
Κατόπιν παραγγελίας

Σταθερά Χαμηλές Τιμές!

Εδώ θα βρείτε κάθε μέρα τις πιο ανταγωνιστικές τιμές

Wishlist
Share
14.40 €
Προτεινόμενη λιανική 16.00 €
Περιγραφή
Αξιολόγηση
Σχετικά
Κατηγορία: ΔΟΚΙΜΙΑ
ΓΚΙΚΟΠΟΥΛΟΣ ΦΟΙΒΟΣ στην κατηγορία ΔΟΚΙΜΙΑ

ISBN: 978-960-579-156-8
Συγγραφέας: ΓΚΙΚΟΠΟΥΛΟΣ ΦΟΙΒΟΣ
Εκδοτικός οίκος: ΤΑΞΙΔΕΥΤΗΣ
Σελίδες: 260
Διαστάσεις: 14Χ21
Ημερομηνία Έκδοσης: Μάιος 2023

Τι ακριβώς συνέβη στις δεκαετίες ’70 και ‘80, σε μια Ελλάδα ιδεολογικά κλειστή, ακόμη διαιρεμένη ανάμεσα στον ιδεαλισμό και τον μαρξισμό, με την προέλαση των ανθρωπιστικών επιστημών και των νέων κατευθύνσεων της κριτικής;

Τι ακριβώς συνέβη όταν τα διασταυρούμενα μηνύματα που εξέπεμπαν φορμαλιστές, στρουκτουραλιστές, σημειολόγοι, γλωσσολόγοι, επιστημολόγοι έφτασαν όλα μαζί, και τα βιβλία του Αουερμπαχ, του Λεβί-Στρος, του Σκλόφσκι, του Αντόρνο, του Μπένζαμιν, του Φουκώ, του Γιάκομπσον, του Λακάν, του Μπροντέλ, του Μπαρτ, του Μπάχτιν, και ούτω καθεξής, εισέβαλλαν στα βιβλιοπωλεία και στα μυαλά; Συνέβη αυτό που μοιραία έπρεπε να συμβεί σε τόσο μικρό χρονικό διάστημα, δηλαδή η μεγάλη πλειοψηφία των μαθητών και των μελετητών αμέσως οικειοποιήθηκε με ζήλο τη μέθοδο των μαέστρων, αλλά σπάνια κατάφερε να εκφράσει εκείνο το ελάχιστο της δημιουργικότητας που ήταν αναγκαία για να τη ζωντανέψει. Η υποχρέωση της εξειδίκευσης οδήγησε τους λάτρεις των λεγόμενων ανθρωπιστικών επιστημών περισσότερο προς τη μεριά της επιστήμης παρά προς τη μεριά του «ανθρώπου», και η επιστημονική σκέψη οικειοποιήθηκε μια προηγούμενη μέθοδο για να προχωρήσει, χρησιμοποιώντας την για περισσότερες κατακτήσεις. Βέβαια, αν μια μέθοδος μπορεί να αποκτηθεί με την ευφυΐα, η δημιουργικότητα απαιτεί ένα σύνολο από αρετές ακριβώς ανθρώπινες (όπως φαντασία, ευαισθησία, έμπνευση) που δεν τις έχουν όλοι οι άνθρωποι. Έτσι συνέβη ότι σήμερα αυτή η μέθοδος είναι στη διάθεση του καθενός, αλλά η ουσία που ήθελε να δώσει η μέθοδος αυτή -η ποίηση, μια ιδέα της λογοτεχνίας, μια στιγμή της Ιστορίας, ή τον Αλλο, τον Διαφορετικό- ολοένα και χανόταν, γιατί για να την αποκτήσεις έπρεπε να έχεις για όπλο, κυρίως, τη δημιουργικότητα.

Στυφοί δασκαλάκοι κριτικών στρατηγικών, ραφινάτοι καθηγητές και μικρές αλεπούδες της ερμηνείας, συχνά μπέρδεψαν τη δημιουργικότητα με την αυθαιρεσία και το ψεύδος, και υπήρξαν εξαιρετικοί στο να αναρριχηθούν στους γυάλινους τοίχους! Όταν αναλύουν ένα κείμενο αυτό γίνεται ένα είδος νεφελώματος που πότε μοιάζει με ελέφαντα και πότε με καμήλα, και καταλήγει να είναι οτιδήποτε άλλο, εκτός από αυτό που πραγματικά είναι. Ο καθένας πιστεύει ότι μπορεί τώρα πια να παραχωρήσει την αφαιρετική συλλογιστική του, και όσο πιο δυσνόητη είναι, τόσο πιο αυθεντική φαίνεται. Πώς έγινε τόσο απάνθρωπη, στα χέρια τους, η συζήτηση γύρω από τις ανθρωπιστικές επιστήμες!

Δεν υπάρχει κανένα σχόλιο
Βαθμολογία    
email    
Σχόλιο (Τα σχόλια σε greeklish δεν θα γίνονται δεκτά)
Με την αποστολή αποδέχεστε τους Όρους και Προυποθέσεις χρήσης καθώς και τους όρους περί προστασίας προσωπικών δεδομένων όπως αναγράφονται στο site.
ΤΑ ΛΟΓΙΑ ΤΑ ΚΑΤΑΡΑΤΑ ΓΡΙΚΩΝΤΑΣ BKS.0691302 BKS.0691302 ΓΚΙΚΟΠΟΥΛΟΣ ΦΟΙΒΟΣ ΓΚΙΚΟΠΟΥΛΟΣ ΦΟΙΒΟΣ ΔΟΚΙΜΙΑ Κατηγορία: ΔΟΚΙΜΙΑ •ΓΚΙΚΟΠΟΥΛΟΣ ΦΟΙΒΟΣ στην κατηγορία ΔΟΚΙΜΙΑ ISBN: 978-960-579-156-8 Συγγραφέας: ΓΚΙΚΟΠΟΥΛΟΣ ΦΟΙΒΟΣ Εκδοτικός οίκος: ΤΑΞΙΔΕΥΤΗΣ Σελίδες: 260 Διαστάσεις: 14Χ21 Ημερομηνία Έκδοσης: Μάιος 2023 Τι ακριβώς συνέβη στις δεκαετίες ’70 και ‘80, σε μια Ελλάδα ιδεολογικά κλειστή, ακόμη διαιρεμένη ανάμεσα στον ιδεαλισμό και τον μαρξισμό, με την προέλαση των ανθρωπιστικών επιστημών και των νέων κατευθύνσεων της κριτικής; Τι ακριβώς συνέβη όταν τα διασταυρούμενα μηνύματα που εξέπεμπαν φορμαλιστές, στρουκτουραλιστές, σημειολόγοι, γλωσσολόγοι, επιστημολόγοι έφτασαν όλα μαζί, και τα βιβλία του Αουερμπαχ, του Λεβί-Στρος, του Σκλόφσκι, του Αντόρνο, του Μπένζαμιν, του Φουκώ, του Γιάκομπσον, του Λακάν, του Μπροντέλ, του Μπαρτ, του Μπάχτιν, και ούτω καθεξής, εισέβαλλαν στα βιβλιοπωλεία και στα μυαλά; Συνέβη αυτό που μοιραία έπρεπε να συμβεί σε τόσο μικρό χρονικό διάστημα, δηλαδή η μεγάλη πλειοψηφία των μαθητών και των μελετητών αμέσως οικειοποιήθηκε με ζήλο τη μέθοδο των μαέστρων, αλλά σπάνια κατάφερε να εκφράσει εκείνο το ελάχιστο της δημιουργικότητας που ήταν αναγκαία για να τη ζωντανέψει. Η υποχρέωση της εξειδίκευσης οδήγησε τους λάτρεις των λεγόμενων ανθρωπιστικών επιστημών περισσότερο προς τη μεριά της επιστήμης παρά προς τη μεριά του «ανθρώπου», και η επιστημονική σκέψη οικειοποιήθηκε μια προηγούμενη μέθοδο για να προχωρήσει, χρησιμοποιώντας την για περισσότερες κατακτήσεις. Βέβαια, αν μια μέθοδος μπορεί να αποκτηθεί με την ευφυΐα, η δημιουργικότητα απαιτεί ένα σύνολο από αρετές ακριβώς ανθρώπινες (όπως φαντασία, ευαισθησία, έμπνευση) που δεν τις έχουν όλοι οι άνθρωποι. Έτσι συνέβη ότι σήμερα αυτή η μέθοδος είναι στη διάθεση του καθενός, αλλά η ουσία που ήθελε να δώσει η μέθοδος αυτή -η ποίηση, μια ιδέα της λογοτεχνίας, μια στιγμή της Ιστορίας, ή τον Αλλο, τον Διαφορετικό- ολοένα και χανόταν, γιατί για να την αποκτήσεις έπρεπε να έχεις για όπλο, κυρίως, τη δημιουργικότητα. Στυφοί δασκαλάκοι κριτικών στρατηγικών, ραφινάτοι καθηγητές και μικρές αλεπούδες της ερμηνείας, συχνά μπέρδεψαν τη δημιουργικότητα με την αυθαιρεσία και το ψεύδος, και υπήρξαν εξαιρετικοί στο να αναρριχηθούν στους γυάλινους τοίχους! Όταν αναλύουν ένα κείμενο αυτό γίνεται ένα είδος νεφελώματος που πότε μοιάζει με ελέφαντα και πότε με καμήλα, και καταλήγει να είναι οτιδήποτε άλλο, εκτός από αυτό που πραγματικά είναι. Ο καθένας πιστεύει ότι μπορεί τώρα πια να παραχωρήσει την αφαιρετική συλλογιστική του, και όσο πιο δυσνόητη είναι, τόσο πιο αυθεντική φαίνεται. Πώς έγινε τόσο απάνθρωπη, στα χέρια τους, η συζήτηση γύρω από τις ανθρωπιστικές επιστήμες!
12.96
10 1 1

x
Υπολογιστές
Ήχος - Εικόνα
Τηλεπικοινωνίες
Λευκές συσκευές
Ηλεκτρικές συσκευές
Εργαλεία
Οργανα γυμναστικής
Outdoor
Μουσικά όργανα
Security
Ηλεκτρονικά παιχνίδια
Gadgets & Παιχνίδια
Είδη γραφείου
Βιβλία
Ταινίες DVD - Blu Ray
Προσωπική φροντίδα
Ενδυση - Υπόδηση
Αθλητικά είδη
Βρεφικά - Παιδικά
    Stockhouse     Crazysundays     Eshop specials     Zen 10
Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για την ευκολία της περιήγησης, την εξατομίκευση περιεχομένου και διαφημίσεων και την ανάλυση της επισκεψιμότητάς μας. Δείτε τους ανανεωμένους όρους χρήσης για την προστασία δεδομένων και τα cookies.
Πληροφορίες Ρυθμίσεις Απόρριψη Αποδοχή