Το έργο του Βάλιε-Ινκλάν είναι εκτενές και ποικίλο: ποίηση (Aromas de Leyenda, La pipa de Kif, El pasajero,) θέατρο (Voces de gesta, La marquesa Rosalinda, Divinas palabras, Luces de Bohemia κ.ά.) πεζογραφία (Femeninas, Sonata de otoro, Sonata de estno, Sonata de primavera, Sonata de invierno, Flor de Santidad, La guerra carlista, Tirano Banderas κ.ά.)
Ο Βάλιε-Ινκλάν, σύμφωνα με ορισμένους κριτικούς, ανήκει στη φημισμένη γενιά του 98. Ωστόσο, από το ενδιαφέρον του για την τέχνη και τη γλωσσική ομορφιά των πρώτων έργων του, και από το ιδιαίτερο ύφος που καλλιέργησε, δίνοντας σημασία στη μουσικότητα των λέξεων και στη δημιουργία εικόνων, εκτιμάται ως ο κύριος εκπρόσωπος του ισπανικού μοντερνισμού.
Τα κέρατα του δον Φριολέρα (1921) περιλαμβάνονται στα esperpentos, όρος και είδος θεάτρου που ο ίδιος ο Βάλιε-Ινκλάν επινόησε. «Οι κλασικοί ήρωες, καθρεφτισμένοι σε κοίλα κάτοπτρα, δίνουν τα esperpentos» γράφει κάπου και τα χαρακτηρίζει «συζητήσεις πεθαμένων για να διηγηθούν ιστορίες των ζωντανών». Ο Βάλιε-Ινκλάν έχει περάσει πια, χωρίς επιστροφή, από την εκλεπτυσμένη και νοσταλγική λογοτεχνία στην πιο άγρια κριτική, στην πιο τολμηρή σάτιρα της κοινωνικής και πολιτικής ζωής. Χιούμορ, στιλιζάρισμα γκροτέσκο της ισπανικής πραγματικότητας, παραστατική και αδίστακτη γλώσσα είναι πλέον τα κοινά χαρακτηριστικά των έργων του.
Το έργο του Βάλιε-Ινκλάν είναι εκτενές και ποικίλο: ποίηση (Aromas de Leyenda, La pipa de Kif, El pasajero, ) θέατρο (Voces de gesta, La marquesa Rosalinda, Divinas palabras, Luces de Bohemia κ.ά.) πεζογραφία (Femeninas, Sonata de otoro, Sonata de estno, Sonata de primavera, Sonata de invierno, Flor de Santidad, La guerra carlista, Tirano Banderas κ.ά.)
Ο Βάλιε-Ινκλάν, σύμφωνα με ορισμένους κριτικούς, ανήκει στη φημισμένη γενιά του 98. Ωστόσο, από το ενδιαφέρον του για την τέχνη και τη γλωσσική ομορφιά των πρώτων έργων του, και από το ιδιαίτερο ύφος που καλλιέργησε, δίνοντας σημασία στη μουσικότητα των λέξεων και στη δημιουργία εικόνων, εκτιμάται ως ο κύριος εκπρόσωπος του ισπανικού μοντερνισμού.
Τα κέρατα του δον Φριολέρα (1921) περιλαμβάνονται στα esperpentos, όρος και είδος θεάτρου που ο ίδιος ο Βάλιε-Ινκλάν επινόησε. «Οι κλασικοί ήρωες, καθρεφτισμένοι σε κοίλα κάτοπτρα, δίνουν τα esperpentos» γράφει κάπου και τα χαρακτηρίζει «συζητήσεις πεθαμένων για να διηγηθούν ιστορίες των ζωντανών». Ο Βάλιε-Ινκλάν έχει περάσει πια, χωρίς επιστροφή, από την εκλεπτυσμένη και νοσταλγική λογοτεχνία στην πιο άγρια κριτική, στην πιο τολμηρή σάτιρα της κοινωνικής και πολιτικής ζωής. Χιούμορ, στιλιζάρισμα γκροτέσκο της ισπανικής πραγματικότητας, παραστατική και αδίστακτη γλώσσα είναι πλέον τα κοινά χαρακτηριστικά των έργων του.
ΤΑ ΚΕΡΑΤΑ ΤΟΥ ΔΟΝ ΦΡΙΟΛΕΡΑBKS.0171916BKS.0171916VALLE INCLAN RAMON MARIA DELVALLE INCLAN RAMON MARIA DELΘΕΑΤΡΟΚατηγορία: ΘΕΑΤΡΟ •VALLE INCLAN RAMON MARIA DEL στην κατηγορία ΘΕΑΤΡΟ ISBN: 978-960-16-1098-6 Συγγραφέας: VALLE INCLAN RAMON MARIA DEL Εκδοτικός οίκος: ΠΑΤΑΚΗ Μετάφραση: ΓΚΑΤΣΙΟΣ ΝΙΚΟΣ Σελίδες: 67 Ημερομηνία Έκδοσης: 2004 Το έργο του Βάλιε-Ινκλάν είναι εκτενές και ποικίλο: ποίηση (Aromas de Leyenda, La pipa de Kif, El pasajero, ) θέατρο (Voces de gesta, La marquesa Rosalinda, Divinas palabras, Luces de Bohemia κ.ά.) πεζογραφία (Femeninas, Sonata de otoro, Sonata de estno, Sonata de primavera, Sonata de invierno, Flor de Santidad, La guerra carlista, Tirano Banderas κ.ά.) Ο Βάλιε-Ινκλάν, σύμφωνα με ορισμένους κριτικούς, ανήκει στη φημισμένη γενιά του 98. Ωστόσο, από το ενδιαφέρον του για την τέχνη και τη γλωσσική ομορφιά των πρώτων έργων του, και από το ιδιαίτερο ύφος που καλλιέργησε, δίνοντας σημασία στη μουσικότητα των λέξεων και στη δημιουργία εικόνων, εκτιμάται ως ο κύριος εκπρόσωπος του ισπανικού μοντερνισμού. Τα κέρατα του δον Φριολέρα (1921) περιλαμβάνονται στα esperpentos, όρος και είδος θεάτρου που ο ίδιος ο Βάλιε-Ινκλάν επινόησε. «Οι κλασικοί ήρωες, καθρεφτισμένοι σε κοίλα κάτοπτρα, δίνουν τα esperpentos» γράφει κάπου και τα χαρακτηρίζει «συζητήσεις πεθαμένων για να διηγηθούν ιστορίες των ζωντανών». Ο Βάλιε-Ινκλάν έχει περάσει πια, χωρίς επιστροφή, από την εκλεπτυσμένη και νοσταλγική λογοτεχνία στην πιο άγρια κριτική, στην πιο τολμηρή σάτιρα της κοινωνικής και πολιτικής ζωής. Χιούμορ, στιλιζάρισμα γκροτέσκο της ισπανικής πραγματικότητας, παραστατική και αδίστακτη γλώσσα είναι πλέον τα κοινά χαρακτηριστικά των έργων του. ΤΑ ΚΕΡΑΤΑ ΤΟΥ ΔΟΝ ΦΡΙΟΛΕΡΑ
Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για την ευκολία της περιήγησης, την εξατομίκευση περιεχομένου και διαφημίσεων και την ανάλυση της επισκεψιμότητάς μας. Δείτε τους ανανεωμένους όρους χρήσης για την προστασία δεδομένων και τα cookies. ΠληροφορίεςΡυθμίσειςΑπόρριψηΑποδοχή
Αναγκαία-Λειτουργικότητας: Τα αναγκαία cookies είναι ουσιαστικής σημασίας για την ορθή λειτουργία της ιστοσελίδας μας επιτρέποντάς σας να κάνετε περιήγηση και να χρησιμοποιήσετε τις λειτουργίες της. Αυτά τα cookies δεν αναγνωρίζουν την ατομική σας ταυτότητα. Χωρίς αυτά τα cookies, δεν μπορούμε να προσφέρουμε αποτελεσματική λειτουργία της ιστοσελίδας μας.
Επιδόσεων: Τα cookies αυτά συλλέγουν πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο που ανώνυμα οι επισκέπτες χρησιμοποιούν την ιστοσελίδα μας, για παράδειγμα, ποιές σελίδες έχουν τις πιο συχνές επισκέψεις.
Διαφήμισης: Αυτά τα cookies χρησιμοποιούνται για την παροχή περιεχομένου, που ταιριάζει περισσότερο στα ενδιαφέροντά σας. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν για την αποστολή στοχευμένης διαφήμισης/προσφορών ή την μέτρηση αποτελεσματικότητας μιας διαφημιστικής καμπάνιας. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν για να καθορίσουμε ποια ηλεκτρονικά κανάλια marketing είναι πιο αποτελεσματικά.
Αποθήκευση