Η ενασχόληση του Γιώργου Πετρόπουλου τόσο με τον ρομαντικό 19ο αιώνα και τους εκπροσώπους του, όσο και με τα άγνωστα και καταφρονημένα εν πολλοίς έργα τους, και την προσφορά των έργων αυτών στη νεοελληνική λογοτεχνία και την πνευματική ζωή της νεοσύστατης Ελλάδας, χάρη στη συγκέντρωση στον παρόντα τόμο τόσων ομόθεμων εργασιών, αποκτά, άλλη οντότητα, την οποία οι μελέτες αυτές κατά μόνας και διάσπαρτες όπως πρωτοδημοσιεύτηκαν, δεν ήταν δυνατό να διαμορφώσουν.
Καίτοι δημοσιευμένες, λοιπόν, σε γνωστά φιλολογικά ή λογοτεχνικά έντυπα των Αθηνών, αποκτούν ως σώμα ενότητα και συνεισφέρουν στον σχηματισμό μιας καλής εικόνας του ρομαντικού 19ου αιώνα, όπως εδράσθηκε, διαμορφώθηκε, εξελίχθηκε και παρήκμασε στην πρωτεύουσα, όπου συνέρρευσαν όλοι οι εκπρόσωποι του είδους, φαναριώτικης κατά βάση καταγωγής ή προέλευσης.
Οι μελέτες του Γ. Πετρόπουλου, σύντομες και λιτές, αναδεικνύουν με εύληπτο τρόπο α) σημαντικά πρόσωπα της Α' κυρίως Αθηναϊκής σχολής, με την αυστηρή, λόγια γλώσσα τους, παραθέτοντας άγνωστα στους πολλούς βιογραφικά, ειδολογικά, εργογραφικά και βιβλιογραφικά στοιχεία περί ενός εκάστου αυτών, β) επεκτείνονται στις ειδολογικές προτιμήσεις των εκπροσώπων της εν λόγω σχολής, καθ' όλη τη διαδρομή της, με αποτέλεσμα πέραν του ποιητικού λόγου να πληροφορούμαστε για το θέατρο και την κριτική που εθεράπευσαν, γ) προβάλλουν το ιδανικό της ρομαντικής αυτής εποχής στην Ελλάδα και τις θεματικές της, και δ) μας εισάγουν στο πνεύμα της με τη σύντομη παρουσίαση, εν είδει περιλήψεων, του περιεχομένου του έργου ενός εκάστου εξ αυτών. Θ. Πυλαρινός
Η ενασχόληση του Γιώργου Πετρόπουλου τόσο με τον ρομαντικό 19ο αιώνα και τους εκπροσώπους του, όσο και με τα άγνωστα και καταφρονημένα εν πολλοίς έργα τους, και την προσφορά των έργων αυτών στη νεοελληνική λογοτεχνία και την πνευματική ζωή της νεοσύστατης Ελλάδας, χάρη στη συγκέντρωση στον παρόντα τόμο τόσων ομόθεμων εργασιών, αποκτά, άλλη οντότητα, την οποία οι μελέτες αυτές κατά μόνας και διάσπαρτες όπως πρωτοδημοσιεύτηκαν, δεν ήταν δυνατό να διαμορφώσουν.
Καίτοι δημοσιευμένες, λοιπόν, σε γνωστά φιλολογικά ή λογοτεχνικά έντυπα των Αθηνών, αποκτούν ως σώμα ενότητα και συνεισφέρουν στον σχηματισμό μιας καλής εικόνας του ρομαντικού 19ου αιώνα, όπως εδράσθηκε, διαμορφώθηκε, εξελίχθηκε και παρήκμασε στην πρωτεύουσα, όπου συνέρρευσαν όλοι οι εκπρόσωποι του είδους, φαναριώτικης κατά βάση καταγωγής ή προέλευσης.
Οι μελέτες του Γ. Πετρόπουλου, σύντομες και λιτές, αναδεικνύουν με εύληπτο τρόπο α) σημαντικά πρόσωπα της Α' κυρίως Αθηναϊκής σχολής, με την αυστηρή, λόγια γλώσσα τους, παραθέτοντας άγνωστα στους πολλούς βιογραφικά, ειδολογικά, εργογραφικά και βιβλιογραφικά στοιχεία περί ενός εκάστου αυτών, β) επεκτείνονται στις ειδολογικές προτιμήσεις των εκπροσώπων της εν λόγω σχολής, καθ' όλη τη διαδρομή της, με αποτέλεσμα πέραν του ποιητικού λόγου να πληροφορούμαστε για το θέατρο και την κριτική που εθεράπευσαν, γ) προβάλλουν το ιδανικό της ρομαντικής αυτής εποχής στην Ελλάδα και τις θεματικές της, και δ) μας εισάγουν στο πνεύμα της με τη σύντομη παρουσίαση, εν είδει περιλήψεων, του περιεχομένου του έργου ενός εκάστου εξ αυτών. Θ. Πυλαρινός
ΣΕΛΙΔΕΣ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΡΟΜΑΝΤΙΣΜΟΥBKS.0458221BKS.0458221ΠΕΤΡΟΠΟΥΛΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣΠΕΤΡΟΠΟΥΛΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣΜΕΛΕΤΕΣΚατηγορία: ΜΕΛΕΤΕΣ •ΠΕΤΡΟΠΟΥΛΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ στην κατηγορία ΜΕΛΕΤΕΣ ISBN: 978-960-522-389-2 Συγγραφέας: ΠΕΤΡΟΠΟΥΛΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ Εκδοτικός οίκος: ΠΕΛΑΣΓΟΣ Σελίδες: 368 Διαστάσεις: 17Χ24 Ημερομηνία Έκδοσης: Ιανουάριος 2014 Η ενασχόληση του Γιώργου Πετρόπουλου τόσο με τον ρομαντικό 19ο αιώνα και τους εκπροσώπους του, όσο και με τα άγνωστα και καταφρονημένα εν πολλοίς έργα τους, και την προσφορά των έργων αυτών στη νεοελληνική λογοτεχνία και την πνευματική ζωή της νεοσύστατης Ελλάδας, χάρη στη συγκέντρωση στον παρόντα τόμο τόσων ομόθεμων εργασιών, αποκτά, άλλη οντότητα, την οποία οι μελέτες αυτές κατά μόνας και διάσπαρτες όπως πρωτοδημοσιεύτηκαν, δεν ήταν δυνατό να διαμορφώσουν. Καίτοι δημοσιευμένες, λοιπόν, σε γνωστά φιλολογικά ή λογοτεχνικά έντυπα των Αθηνών, αποκτούν ως σώμα ενότητα και συνεισφέρουν στον σχηματισμό μιας καλής εικόνας του ρομαντικού 19ου αιώνα, όπως εδράσθηκε, διαμορφώθηκε, εξελίχθηκε και παρήκμασε στην πρωτεύουσα, όπου συνέρρευσαν όλοι οι εκπρόσωποι του είδους, φαναριώτικης κατά βάση καταγωγής ή προέλευσης. Οι μελέτες του Γ. Πετρόπουλου, σύντομες και λιτές, αναδεικνύουν με εύληπτο τρόπο α) σημαντικά πρόσωπα της Α' κυρίως Αθηναϊκής σχολής, με την αυστηρή, λόγια γλώσσα τους, παραθέτοντας άγνωστα στους πολλούς βιογραφικά, ειδολογικά, εργογραφικά και βιβλιογραφικά στοιχεία περί ενός εκάστου αυτών, β) επεκτείνονται στις ειδολογικές προτιμήσεις των εκπροσώπων της εν λόγω σχολής, καθ' όλη τη διαδρομή της, με αποτέλεσμα πέραν του ποιητικού λόγου να πληροφορούμαστε για το θέατρο και την κριτική που εθεράπευσαν, γ) προβάλλουν το ιδανικό της ρομαντικής αυτής εποχής στην Ελλάδα και τις θεματικές της, και δ) μας εισάγουν στο πνεύμα της με τη σύντομη παρουσίαση, εν είδει περιλήψεων, του περιεχομένου του έργου ενός εκάστου εξ αυτών. Θ. Πυλαρινός ΣΕΛΙΔΕΣ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΡΟΜΑΝΤΙΣΜΟΥ
Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για την ευκολία της περιήγησης, την εξατομίκευση περιεχομένου και διαφημίσεων και την ανάλυση της επισκεψιμότητάς μας. Δείτε τους ανανεωμένους όρους χρήσης για την προστασία δεδομένων και τα cookies. ΠληροφορίεςΡυθμίσειςΑπόρριψηΑποδοχή
Αναγκαία-Λειτουργικότητας: Τα αναγκαία cookies είναι ουσιαστικής σημασίας για την ορθή λειτουργία της ιστοσελίδας μας επιτρέποντάς σας να κάνετε περιήγηση και να χρησιμοποιήσετε τις λειτουργίες της. Αυτά τα cookies δεν αναγνωρίζουν την ατομική σας ταυτότητα. Χωρίς αυτά τα cookies, δεν μπορούμε να προσφέρουμε αποτελεσματική λειτουργία της ιστοσελίδας μας.
Επιδόσεων: Τα cookies αυτά συλλέγουν πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο που ανώνυμα οι επισκέπτες χρησιμοποιούν την ιστοσελίδα μας, για παράδειγμα, ποιές σελίδες έχουν τις πιο συχνές επισκέψεις.
Διαφήμισης: Αυτά τα cookies χρησιμοποιούνται για την παροχή περιεχομένου, που ταιριάζει περισσότερο στα ενδιαφέροντά σας. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν για την αποστολή στοχευμένης διαφήμισης/προσφορών ή την μέτρηση αποτελεσματικότητας μιας διαφημιστικής καμπάνιας. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν για να καθορίσουμε ποια ηλεκτρονικά κανάλια marketing είναι πιο αποτελεσματικά.
Αποθήκευση