Με το πρώτο κιόλας έργο του, ο Ευριπίδης δίνει το στίγμα που θα τον ακολουθήσει μέχρι τις «Βάκχες», το τελευταίο του, αξιοποιώντας με το μεγάλο ταλέντο του, την φιλοσοφική οντολογική κατάφαση στο μυστήριο της αθανασίας. Ο νους, η ψυχή και το σώμα, δοσμένα μέσα στην περιφέρεια της κυκλικής ροής, επανατοποθετούνται με διαφορετική σειρά, που όμως χαρακτηρίζεται από την αμφίδρομη φιλοσοφική τάση της ενοποίησης. Τα πάντα είναι ένα και το ένα είναι τα πάντα. Κύκλοι που δεν κλείνουν, δίνες που πλανώνται σε ένα συμπαντικό κενό, δίχως αναφορά του χώρου και του χρόνου, ένα ωκεανός ενέργειας και παλμού που εμφανίζει πυκνότητα σε σημεία, κόμβους που συνιστούν το πέπλο της Αθηνάς, που κανείς θνητός δεν μπορεί να αφαιρέσει.
Το ταξίδι αυτό στη μυστηριακή κοσμογονία δρομολογείται από τον ποιητή, ως ένα ακόμα ταξίδι με την Αργώ, την δική του Αργώ, που είναι η εσωτερική αρμονία της ποίησής του και η χρησιμοποίηση του κώδικα του ετυμολογικού αλλά συνάμα και προκλητικού, διανοητικού παιγνίου. Εναλλάσσει τις μάσκες, θεϊκές αλλά και δαιμονικές, ανθρώπινες και νοητές, με ευκολία. Ξενίζει τους θεατές, βάζοντας το μοναδικό στην ελληνική δραματουργία, χορικό της Ανάγκης, παρουσιάζει τον Ηρακλή ως Διόνυσο και συμβαδίζει με την ανθρώπινη αναρώτηση περί θανάτου, παρουσιάζοντας έναν ’δμητο δειλό, έναν Φέρη (πατέρα του Αδμήτου) κυνικό και μια Αλκηστη, να ακροβατεί ανάμεσα στον θρήνο και στην αδήλωτη υποχρεωτικότητα μιας θυσίας που είναι αμφίβολο, αν προέρχεται από τα ερωτικά σκιρτήματα προς τον σύζυγο. Αυτά πλανώνται, δίχως να δηλωθούν ρητά και να στηρίξουν αυτή της την επιλογή.
Με το πρώτο κιόλας έργο του, ο Ευριπίδης δίνει το στίγμα που θα τον ακολουθήσει μέχρι τις «Βάκχες», το τελευταίο του, αξιοποιώντας με το μεγάλο ταλέντο του, την φιλοσοφική οντολογική κατάφαση στο μυστήριο της αθανασίας. Ο νους, η ψυχή και το σώμα, δοσμένα μέσα στην περιφέρεια της κυκλικής ροής, επανατοποθετούνται με διαφορετική σειρά, που όμως χαρακτηρίζεται από την αμφίδρομη φιλοσοφική τάση της ενοποίησης. Τα πάντα είναι ένα και το ένα είναι τα πάντα. Κύκλοι που δεν κλείνουν, δίνες που πλανώνται σε ένα συμπαντικό κενό, δίχως αναφορά του χώρου και του χρόνου, ένα ωκεανός ενέργειας και παλμού που εμφανίζει πυκνότητα σε σημεία, κόμβους που συνιστούν το πέπλο της Αθηνάς, που κανείς θνητός δεν μπορεί να αφαιρέσει.
Το ταξίδι αυτό στη μυστηριακή κοσμογονία δρομολογείται από τον ποιητή, ως ένα ακόμα ταξίδι με την Αργώ, την δική του Αργώ, που είναι η εσωτερική αρμονία της ποίησής του και η χρησιμοποίηση του κώδικα του ετυμολογικού αλλά συνάμα και προκλητικού, διανοητικού παιγνίου. Εναλλάσσει τις μάσκες, θεϊκές αλλά και δαιμονικές, ανθρώπινες και νοητές, με ευκολία. Ξενίζει τους θεατές, βάζοντας το μοναδικό στην ελληνική δραματουργία, χορικό της Ανάγκης, παρουσιάζει τον Ηρακλή ως Διόνυσο και συμβαδίζει με την ανθρώπινη αναρώτηση περί θανάτου, παρουσιάζοντας έναν ’δμητο δειλό, έναν Φέρη (πατέρα του Αδμήτου) κυνικό και μια Αλκηστη, να ακροβατεί ανάμεσα στον θρήνο και στην αδήλωτη υποχρεωτικότητα μιας θυσίας που είναι αμφίβολο, αν προέρχεται από τα ερωτικά σκιρτήματα προς τον σύζυγο. Αυτά πλανώνται, δίχως να δηλωθούν ρητά και να στηρίξουν αυτή της την επιλογή.
ΨΥΧΗ ΚΑΙ ΚΟΣΜΟΣ ΣΤΗΝ ΑΛΚΗΣΤΗ ΤΟΥ ΕΥΡΙΠΙΔΗBKS.0566047BKS.0566047ΜΑΡΑΓΚΟΥ ΛΑΜΠΡΙΝΑΜΑΡΑΓΚΟΥ ΛΑΜΠΡΙΝΑΚΛΑΣΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣΚατηγορία: ΚΛΑΣΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ •ΜΑΡΑΓΚΟΥ ΛΑΜΠΡΙΝΑ στην κατηγορία ΚΛΑΣΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ISBN: 978-960-02-4019-1 Συγγραφέας: ΜΑΡΑΓΚΟΥ ΛΑΜΠΡΙΝΑ Εκδοτικός οίκος: ΠΑΠΑΖΗΣΗΣ Σειρά: ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΜΕΛΕΤΕΣ Σελίδες: 212 Διαστάσεις: 14Χ21 Ημερομηνία Έκδοσης: Μάρτιος 2023 Με το πρώτο κιόλας έργο του, ο Ευριπίδης δίνει το στίγμα που θα τον ακολουθήσει μέχρι τις «Βάκχες», το τελευταίο του, αξιοποιώντας με το μεγάλο ταλέντο του, την φιλοσοφική οντολογική κατάφαση στο μυστήριο της αθανασίας. Ο νους, η ψυχή και το σώμα, δοσμένα μέσα στην περιφέρεια της κυκλικής ροής, επανατοποθετούνται με διαφορετική σειρά, που όμως χαρακτηρίζεται από την αμφίδρομη φιλοσοφική τάση της ενοποίησης. Τα πάντα είναι ένα και το ένα είναι τα πάντα. Κύκλοι που δεν κλείνουν, δίνες που πλανώνται σε ένα συμπαντικό κενό, δίχως αναφορά του χώρου και του χρόνου, ένα ωκεανός ενέργειας και παλμού που εμφανίζει πυκνότητα σε σημεία, κόμβους που συνιστούν το πέπλο της Αθηνάς, που κανείς θνητός δεν μπορεί να αφαιρέσει. Το ταξίδι αυτό στη μυστηριακή κοσμογονία δρομολογείται από τον ποιητή, ως ένα ακόμα ταξίδι με την Αργώ, την δική του Αργώ, που είναι η εσωτερική αρμονία της ποίησής του και η χρησιμοποίηση του κώδικα του ετυμολογικού αλλά συνάμα και προκλητικού, διανοητικού παιγνίου. Εναλλάσσει τις μάσκες, θεϊκές αλλά και δαιμονικές, ανθρώπινες και νοητές, με ευκολία. Ξενίζει τους θεατές, βάζοντας το μοναδικό στην ελληνική δραματουργία, χορικό της Ανάγκης, παρουσιάζει τον Ηρακλή ως Διόνυσο και συμβαδίζει με την ανθρώπινη αναρώτηση περί θανάτου, παρουσιάζοντας έναν ’δμητο δειλό, έναν Φέρη (πατέρα του Αδμήτου) κυνικό και μια Αλκηστη, να ακροβατεί ανάμεσα στον θρήνο και στην αδήλωτη υποχρεωτικότητα μιας θυσίας που είναι αμφίβολο, αν προέρχεται από τα ερωτικά σκιρτήματα προς τον σύζυγο. Αυτά πλανώνται, δίχως να δηλωθούν ρητά και να στηρίξουν αυτή της την επιλογή. ΨΥΧΗ ΚΑΙ ΚΟΣΜΟΣ ΣΤΗΝ ΑΛΚΗΣΤΗ ΤΟΥ ΕΥΡΙΠΙΔΗ
Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για την ευκολία της περιήγησης, την εξατομίκευση περιεχομένου και διαφημίσεων και την ανάλυση της επισκεψιμότητάς μας. Δείτε τους ανανεωμένους όρους χρήσης για την προστασία δεδομένων και τα cookies. ΠληροφορίεςΡυθμίσειςΑπόρριψηΑποδοχή
Αναγκαία-Λειτουργικότητας: Τα αναγκαία cookies είναι ουσιαστικής σημασίας για την ορθή λειτουργία της ιστοσελίδας μας επιτρέποντάς σας να κάνετε περιήγηση και να χρησιμοποιήσετε τις λειτουργίες της. Αυτά τα cookies δεν αναγνωρίζουν την ατομική σας ταυτότητα. Χωρίς αυτά τα cookies, δεν μπορούμε να προσφέρουμε αποτελεσματική λειτουργία της ιστοσελίδας μας.
Επιδόσεων: Τα cookies αυτά συλλέγουν πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο που ανώνυμα οι επισκέπτες χρησιμοποιούν την ιστοσελίδα μας, για παράδειγμα, ποιές σελίδες έχουν τις πιο συχνές επισκέψεις.
Διαφήμισης: Αυτά τα cookies χρησιμοποιούνται για την παροχή περιεχομένου, που ταιριάζει περισσότερο στα ενδιαφέροντά σας. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν για την αποστολή στοχευμένης διαφήμισης/προσφορών ή την μέτρηση αποτελεσματικότητας μιας διαφημιστικής καμπάνιας. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν για να καθορίσουμε ποια ηλεκτρονικά κανάλια marketing είναι πιο αποτελεσματικά.
Αποθήκευση