ISBN: 978-618-5059-46-0 Συγγραφέας: ΑΡΑΒΑΝΗΣ ΣΠΥΡΟΣ Εκδοτικός οίκος: ΔΙΑΔΡΑΣΗ Σελίδες: 144 Διαστάσεις: 14Χ21 Ημερομηνία Έκδοσης: Νοέμβριος 2015 ΜΙΑ ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΤΩΝ ΑΝΑΛΥΤΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ Α'ΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ, 2003 ΚΑΙ 2011 Στην παρούσα μελέτη επιχειρείται η συγκριτική εξέταση του Αναλυτικού Προγράμματος Σπουδών-Διαθεματικού Ενιαίου Πλαισίου Προγράμματος Σπουδών (Α.Π.Σ. - Δ.Ε.Π.Π.Σ.) 2003 και του Πιλοτικού Προγράμματος Σπουδών (Π.Π.Σ.) 2011, Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, με κεντρικό άξονα τη Διαπολιτισμικότητα. Πιο συγκεκριμένα εξετάζεται το πώς προσεγγίζεται και αναπτύσσεται στα Προγράμματα η Πολυπολιτισμική Ταυτότητα μέσα από το διδακτικό αντικείμενο της Λογοτεχνίας. Στο Πρώτο Μέρος αναλύεται η σχέση των Αναλυτικών Προγραμμάτων με τις αρχές και τους στόχους της Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης και παρουσιάζονται οι Μέθοδοι Ενσωμάτωσης πολιτισμικού περιεχομένου και οι Στρατηγικές Διαπολιτισμικής Διδασκαλίας μέσω των Αναλυτικών Προγραμμάτων. Στη συνέχεια επιχειρείται η συγκριτική εξέταση της παρουσίας της Διαπολιτισμικότητας στα Α.Π.Σ. - Δ.Ε.Π.Π.Σ. και Π.Π.Σ. της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης μέσα από τα γνωστικά αντικείμενα της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής, των Θρησκευτικών και της Ιστορίας. Τέλος, αναλύεται η ειδικότερη σχέση του μαθήματος της Λογοτεχνίας με τη Διαπολιτισμικότητα και παρουσιάζονται οι (Δια)πολιτισμικές Προσεγγίσεις των λογοτεχνικών κειμένων. Στο Δεύτερο Μέρος γίνεται η συγκριτική εξέταση των δύο Προγραμμάτων Σπουδών μέσω της Εσωτερικής Διαμορφωτικής Ποιοτικής Μικροαξιολόγησης, παρουσιάζονται οι Καινοτομίες του Π.Π.Σ. και διατυπώνονται οι Προβληματισμοί μαζί με τις αντίστοιχες Προτάσεις βελτίωσης. Στόχος της μελέτης είναι να εξεταστεί κατά πόσον το ισχύον Α.Π.Σ. - Δ.Ε.Π.Π.Σ. και το Π.Π.Σ. συνάδουν σε επίπεδο φιλοσοφίας, μεθοδολογίας και σκοποθεσίας με τις αρχές της Διαπολιτισμικής Παιδαγωγικής και με τις νέες κοινωνικοπολιτικές και εκπαιδευτικές ανάγκες καθώς και να αποτελέσει ένα χρηστικό εργαλείο για τους εκπαιδευτικούς στον τρόπο προσέγγισης της Λογοτεχνίας μέσα στις σύγχρονες πολυπολιτισμικές τάξεις.
|