ISBN: 978-960-499-100-6  Συγγραφέας:  ΜΑΡΑΓΚΟΠΟΥΛΟΣ ΑΡΗΣ  Εκδοτικός οίκος: ΤΟΠΟΣ  Σελίδες: 160  Διαστάσεις: 15Χ24  Ημερομηνία Έκδοσης: Μάιος 2014  ΘΕΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΟΥΛΤΟΥΡΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ   Το δοκιμιακό βιβλίο του 'Αρη Μαραγκόπουλου Πεδία Μάχης Αφύλακτα: Θέσεις για την κουλτούρα και τον πολιτισμό, επιχειρεί να απαντήσει σε ζωτικά για την Ελλάδα ερωτήματα κουλτούρας και πολιτισμού, ερωτήματα στα οποία ο συγγραφέας επανέρχεται τακτικά τα τελευταία δεκαπέντε είκοσι χρόνια με παρεμβάσεις του στον ημερήσιο, περιοδικό και ηλεκτρονικό Τύπο. Ιδού μερικά από αυτά:  Πότε σβήνει μια πατρίδα ιδεών;  Είναι ο Έλληνας εαυτός μας ο χειρότερός μας εχθρός;  Eίναι η ελληνική, μια απαίδευτη κοινωνία;  Πότε και γιατί σωπαίνουν οι διανοούμενοι;  Γιατί ο Έλληνας γονιός δεν αγαπάει τα παιδιά του;  Γιατί κάποτε η νεοελληνική πεζογραφία θυμίζει άβγαλτη πόρνη;  Γιατί κάποιοι διαβάζουν τον κόσμο με τα μάτια της Μπάρμπι;  Γιατί η πλατεία των αγανακτισμένων θύμιζε ντιβάνι ψυχανάλυσης;  Γιατί στον απέραντο παιχνιδότοπο-εργοστάσιο του διαδικτύου παίζουμε όλοι;  Μπορούν τα γκραφίτι και τα κόμικς να θεωρηθούν λαϊκή τέχνη;  Πώς οι δημόσιες βιβλιοθήκες σταδιακά μετατρέπονται σε διασκεδαστήρια video-games;  Συναινώ (στην Εξουσία) και άρα (μόνο έτσι) υπάρχω;  Υπάρχει κάτι άλλο πέρα από το «Fast-food, fast-fuck, fast-read;»  Θα τους κάνουμε ποτέ να μας φοβούνται (αυτούς που μας φοβίζουν);  Το Πεδία μάχης αφύλακτα παρεμβαίνει στον διάλογο για την κατάσταση της κοινωνικής και πολιτισμικής παρακμής στην Ελλάδα από τη μεταπολίτευση έως σήμερα. Κεντρικά θέματα του βιβλίου: οι ιδιόμορφοι όροι συγκρότησης της νεοελληνικής κουλτούρας στα τέλη του 20ού αιώνα και η διαλεκτική σχέση της με την κρίση η ισχνή παρέμβαση του αριστερού Λόγου στην αντιμετώπιση της παρακμής η λειτουργία του διαδικτύου (αλλά και των γκραφίτι) στην εν προόδω ανάπτυξη ενός παγκοσμιοποιημένου «λαϊκότροπου» πολιτισμού καθώς και η λειτουργία των δημοσίων βιβλιοθηκών ως αναχωμάτων απέναντι στη βαρβαρότητα των καιρών τέλος, ο ρόλος, η ευθύνη και οι δυνατότητες των διανοουμένων πριν και μετά την κρίση.   
			 |