ISBN: 978-960-612-120-3 Συγγραφέας: ΠΟΛΥΧΡΟΝΟΠΟΥΛΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ Εκδοτικός οίκος: ΓΡΗΓΟΡΗ Σελίδες: 150 Διαστάσεις: 14Χ21 Ημερομηνία Έκδοσης: Μάρτιος 2018 ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΕΡΒΑΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑ ΤΗΣ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΕΩΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΥΔΕΥΤΙΚΟΥ ΜΑΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ Στο βιβλίο αυτό παρουσιάζομε ένα σύνολο καινοτομικών προτάσεων για την ανασυγκρότηση και την αναβάθμιση της παιδείας μας, προκειμένου να συμβάλλουν, στον αντίστοιχο βαθμό, στην αναμόρφωση και στην αναγέννηση της ελληνικής κοινωνίας. Οι προτάσεις αυτές συνιστούν ένα σώμα πραξιο-κεντρικής εκπαιδευτικής φιλοσοφίας και προβάλλουν μία εναλλακτική εκπαιδευτική πολιτική, καινοτομική και πραγματιστική, διαφορετική από την επί πολλά έτη εφαρμοζόμενη. Η ισχύουσα θεωρητικο-κεντρική εκπαιδευτική φιλοσοφία, και η συνακόλουθη πελατειακή εκπαιδευτική πολιτική και η παιδαγωγική του απράκτου λόγου, πρέπει να ανατραπούν, διότι είναι συνυπεύθυνες για την χρεωκοπία της χώρας. Πρέπει να εφαρμοσθή μία πραγματιστική, και συνάμα, αναπτυξιακή εκπαιδευτική πολιτική, κατάλληλη και ικανή να συμβάλλη στην επανάκαμψη της χώρας από την χρεωκοπία και την παρακμή της, η οποία είναι προϋπόθεση για την ανόρθωσή της. Αν δεν επιλύσωμε το πρόβλημα της παιδείας μας, θα ματαιοπονούμε, διότι ούτε η οικονομική πολιτική, ούτε η αμυντική πολιτική, ούτε η εξωτερική πολιτική είναι σημαντικότερες από την εκπαιδευτική πολιτική. Σε τελευταία ανάλυση, κάθε άλλη πολιτική εδράζεται στην πολιτική που εφαρμόζομε στην παιδεία μας: τα θεμέλια στα οποία στηρίζεται η ατομική και η κοινωνική ζωή είναι η παιδεία μας, το ποιόν της αγωγής εκάστου πολίτη-συμπολίτη είναι η υποδομή επί της οποίας στηρίζεται η προσωπική ζωή του κάθε ατόμου, είναι ταυτοχρόνως, και το υπόβαθρο στο οποίο θεμελιώνεται η κοινωνική και η εθνική ευημερία.
|