ISBN: 978-960-9539-14-2 Συγγραφέας: ΜΠΑΣΕΤΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ Εκδοτικός οίκος: ΔΙΑΔΡΑΣΗ Σελίδες: 276 Διαστάσεις: 17Χ24 Ημερομηνία Έκδοσης: Δεκέμβριος 2011 Το βιβλίο αυτό πραγματεύεται την παιδαγωγική αλληλεπίδραση στο σχολείο και επιχειρεί να δώσει απαντήσεις στο πώς επιμέρους ψυχοπαιδαγωγικές και ψυχοκοινωνιολογικές διαδικασίες στη συνάρτηση και δυναμική διαπλοκή τους διαμορφώνουν τη συμπεριφορά και τις σχέσεις μεταξύ μαθητών και συμμαθητών, και δασκάλων και μαθητών στο σχολείο. Ιδιαιτέρως συζητείται το φαινόμενο «Πυγμαλίων», η «απόδοση αιτίων» και οι τεχνικές άμβλυνσης των αρνητικών επιπτώσεων τους στη διαμόρφωση της συμπεριφοράς και των σχέσεων δασκάλων και μαθητών στη σχολική τάξη. Παρομοίως συζητούνται τα στυλ αγωγής και διδασκαλίας, η αυθεντία του δασκάλου και το πρόβλημα της πειθαρχίας στο σχολείο, η σχολική τάξη ως κοινωνική ομάδα και οι μέθοδοι διάγνωσης των έλξεων και απώσεων μεταξύ μαθητών, όπως είναι η κοινωνιομετρία κ.ά. Υπό την έννοια αυτή και με τις επιμέρους παρεμβάσεις που προτείνονται για την βελτίωση των παιδαγωγικών σχέσεων στο σχολείο, το παρόν βιβλίο καθίσταται ένα εγχειρίδιο χρήσιμο και απαραίτητο για τους εν ενεργεία δασκάλους, τους φοιτητές των Παιδαγωγικών Τμημάτων και των τμημάτων των λεγομένων παραγωγικών Σχολών των Πανεπιστημίων, αλλά και για όλους όσοι ασχολούνται με την αγωγή και μόρφωση παιδιών.
|