ΑΠΟΔΟΣΗ ΕΠΤΑ ΘΕΑΤΡΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ ΣΕ ΠΕΖΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΤΑΣΟ ΛΕΙΒΑΔΙΤΗ
«Ο Τάσος Λειβαδίτης υπήρξε ένας μείζων μεταπολεμικός ποιητής. Η σεμνότητά του, που του δώριζε μια σχεδόν παιδική αιδώ, τον άφησε έξω από τη δημοσιότητα και την προβολή που είχαν άλλοι λόγιοι και ποιητές της γενιάς του, και, κυρίως, της Αριστεράς. Βγαίνοντας από τον Εμφύλιο, όπως και άλλοι λογοτέχνες, καλλιτέχνες και επιστήμονες που είχαν μετάσχει στην Αντίσταση κατά των κατακτητών μέσα από τις γραμμές του ΕΑΜ, ακολούθησε τη μοίρα του ως «εχθρός» του καθεστώτος, όταν καθεστώς κατέστη η νικήτρια μερίδα της χώρας στον Εμφύλιο. Διωγμοί και εξορίες. Όταν ήρθαν τα μέτρα επιεικείας και αρκετοί εξόριστοι γύρισαν στον τόπο τους, χωρίς τα περίφημα ταπεινωτικά χαρτιά μετανοίας που κανένας που σεβόταν την τιμή του δεν υπέγραφε, ο Λειβαδίτης και δεν μπορούσε, αλλά και δεν του προσφέρονταν δουλειά. Πολλοί όπως αυτός, ανάμεσά τους και ο φιλόλογος πατέρας μου, ζούσαν ποριζόμενοι τον επιούσιο της οικογένειάς τους κρυπτόμενοι ως παρίες και, συχνά, ως θηράματα των κυνηγών της φανατικής αντίπαλης ομάδας των συνελλήνων.
Ο Λειβαδίτης ΄΄γραφιάς΄΄ ήταν, λόγιος και ποιητής, άλλη τέχνη ή επάγγελμα δεν ασκούσε. Πριν την καταιγίδα δημοσιογραφούσε στα έντυπα της Αριστεράς με θέματα πνευματικά και κριτικής της Λογοτεχνίας. Έτσι, στα χρόνια της πολιτικής καραντίνας, κατέφυγε στους παλιούς συναδέλφους του στη δημοσιογραφία που διηύθυναν εφημερίδες και περιοδικά. Ένα περιοδικό της εποχής, από τα λεγόμενα ποικίλης ύλης και με περιεχόμενο μάλλον ελαφράς λογοτεχνίας και κριτικής των κοινωνικών και αστικών ηθών, το Φαντάζιο έδωσε την ευκαιρία στον Λειβαδίτη να εξασφαλίσει τα αναγκαία ως προς το ζην. Και ο βαθιά ενημερωμένος πάνω στην ευρωπαϊκή λογοτεχνία, λογοτεχνική και θεατρική παράδοση ποιητής που, εξάλλου, είχε και αδελφό έξοχο ηθοποιό της γενναίας σειράς των μεγάλων της Ελληνικής Επιθεώρησης, τον Αλέκο Λειβαδίτη, πρόσφερε στον εργοδότη του Φαντάζιο μια έξοχη σειρά κειμένων, όπου διασκεύαζε ως νουβέλες τα μεγάλα σαιξπηρικά δράματα. (...)
Οι νουβέλες Ρωμαίος και Ιουλιέτα, Οθέλος, Έμπορος της Βενετίας, Ριχάρδος Γ΄, Όπως σας αρέσει, Αντώνιος και Κλεοπάτρα και Τρικυμία είναι απολαυστικά πεζά που αντλούν την υπόθεση, αλλά διαθέτουν και το βάθος των χαρακτήρων των έργων του Σαίξπηρ. (...) Ο Σαίξπηρ είχε ως πρώτη ύλη πεζά, τα μεταποιούσε σε μέγα ποιητικό θέατρο και ο Λειβαδίτης τα επέστρεφε στις πηγές τους, στον αφηγηματικό γλαφυρό λόγο, χωρίς, πράγμα που απουσίαζε και από τις αρχικές νουβέλες, την ποιητική γλώσσα. »
ΑΠΟΔΟΣΗ ΕΠΤΑ ΘΕΑΤΡΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ ΣΕ ΠΕΖΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΤΑΣΟ ΛΕΙΒΑΔΙΤΗ
«Ο Τάσος Λειβαδίτης υπήρξε ένας μείζων μεταπολεμικός ποιητής. Η σεμνότητά του, που του δώριζε μια σχεδόν παιδική αιδώ, τον άφησε έξω από τη δημοσιότητα και την προβολή που είχαν άλλοι λόγιοι και ποιητές της γενιάς του, και, κυρίως, της Αριστεράς. Βγαίνοντας από τον Εμφύλιο, όπως και άλλοι λογοτέχνες, καλλιτέχνες και επιστήμονες που είχαν μετάσχει στην Αντίσταση κατά των κατακτητών μέσα από τις γραμμές του ΕΑΜ, ακολούθησε τη μοίρα του ως «εχθρός» του καθεστώτος, όταν καθεστώς κατέστη η νικήτρια μερίδα της χώρας στον Εμφύλιο. Διωγμοί και εξορίες. Όταν ήρθαν τα μέτρα επιεικείας και αρκετοί εξόριστοι γύρισαν στον τόπο τους, χωρίς τα περίφημα ταπεινωτικά χαρτιά μετανοίας που κανένας που σεβόταν την τιμή του δεν υπέγραφε, ο Λειβαδίτης και δεν μπορούσε, αλλά και δεν του προσφέρονταν δουλειά. Πολλοί όπως αυτός, ανάμεσά τους και ο φιλόλογος πατέρας μου, ζούσαν ποριζόμενοι τον επιούσιο της οικογένειάς τους κρυπτόμενοι ως παρίες και, συχνά, ως θηράματα των κυνηγών της φανατικής αντίπαλης ομάδας των συνελλήνων.
Ο Λειβαδίτης ΄΄γραφιάς΄΄ ήταν, λόγιος και ποιητής, άλλη τέχνη ή επάγγελμα δεν ασκούσε. Πριν την καταιγίδα δημοσιογραφούσε στα έντυπα της Αριστεράς με θέματα πνευματικά και κριτικής της Λογοτεχνίας. Έτσι, στα χρόνια της πολιτικής καραντίνας, κατέφυγε στους παλιούς συναδέλφους του στη δημοσιογραφία που διηύθυναν εφημερίδες και περιοδικά. Ένα περιοδικό της εποχής, από τα λεγόμενα ποικίλης ύλης και με περιεχόμενο μάλλον ελαφράς λογοτεχνίας και κριτικής των κοινωνικών και αστικών ηθών, το Φαντάζιο έδωσε την ευκαιρία στον Λειβαδίτη να εξασφαλίσει τα αναγκαία ως προς το ζην. Και ο βαθιά ενημερωμένος πάνω στην ευρωπαϊκή λογοτεχνία, λογοτεχνική και θεατρική παράδοση ποιητής που, εξάλλου, είχε και αδελφό έξοχο ηθοποιό της γενναίας σειράς των μεγάλων της Ελληνικής Επιθεώρησης, τον Αλέκο Λειβαδίτη, πρόσφερε στον εργοδότη του Φαντάζιο μια έξοχη σειρά κειμένων, όπου διασκεύαζε ως νουβέλες τα μεγάλα σαιξπηρικά δράματα. (...)
Οι νουβέλες Ρωμαίος και Ιουλιέτα, Οθέλος, Έμπορος της Βενετίας, Ριχάρδος Γ΄, Όπως σας αρέσει, Αντώνιος και Κλεοπάτρα και Τρικυμία είναι απολαυστικά πεζά που αντλούν την υπόθεση, αλλά διαθέτουν και το βάθος των χαρακτήρων των έργων του Σαίξπηρ. (...) Ο Σαίξπηρ είχε ως πρώτη ύλη πεζά, τα μεταποιούσε σε μέγα ποιητικό θέατρο και ο Λειβαδίτης τα επέστρεφε στις πηγές τους, στον αφηγηματικό γλαφυρό λόγο, χωρίς, πράγμα που απουσίαζε και από τις αρχικές νουβέλες, την ποιητική γλώσσα. »
ΟΥΙΛΛΙΑΜ ΣΑΙΞΠΗΡBKS.0256167BKS.0256167SHAKESPEARE WILLIAMSHAKESPEARE WILLIAMΘΕΑΤΡΟΚατηγορία: ΘΕΑΤΡΟ •SHAKESPEARE WILLIAM στην κατηγορία ΘΕΑΤΡΟ ISBN: 978-618-5339-65-4 Συγγραφέας: SHAKESPEARE WILLIAM Εκδοτικός οίκος: ΜΕΤΡΟΝΟΜΟΣ Σελίδες: 216 Διαστάσεις: 14Χ21 Ημερομηνία Έκδοσης: Μάιος 2021 ΑΠΟΔΟΣΗ ΕΠΤΑ ΘΕΑΤΡΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ ΣΕ ΠΕΖΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΤΑΣΟ ΛΕΙΒΑΔΙΤΗ «Ο Τάσος Λειβαδίτης υπήρξε ένας μείζων μεταπολεμικός ποιητής. Η σεμνότητά του, που του δώριζε μια σχεδόν παιδική αιδώ, τον άφησε έξω από τη δημοσιότητα και την προβολή που είχαν άλλοι λόγιοι και ποιητές της γενιάς του, και, κυρίως, της Αριστεράς. Βγαίνοντας από τον Εμφύλιο, όπως και άλλοι λογοτέχνες, καλλιτέχνες και επιστήμονες που είχαν μετάσχει στην Αντίσταση κατά των κατακτητών μέσα από τις γραμμές του ΕΑΜ, ακολούθησε τη μοίρα του ως «εχθρός» του καθεστώτος, όταν καθεστώς κατέστη η νικήτρια μερίδα της χώρας στον Εμφύλιο. Διωγμοί και εξορίες. Όταν ήρθαν τα μέτρα επιεικείας και αρκετοί εξόριστοι γύρισαν στον τόπο τους, χωρίς τα περίφημα ταπεινωτικά χαρτιά μετανοίας που κανένας που σεβόταν την τιμή του δεν υπέγραφε, ο Λειβαδίτης και δεν μπορούσε, αλλά και δεν του προσφέρονταν δουλειά. Πολλοί όπως αυτός, ανάμεσά τους και ο φιλόλογος πατέρας μου, ζούσαν ποριζόμενοι τον επιούσιο της οικογένειάς τους κρυπτόμενοι ως παρίες και, συχνά, ως θηράματα των κυνηγών της φανατικής αντίπαλης ομάδας των συνελλήνων. Ο Λειβαδίτης ΄΄γραφιάς΄΄ ήταν, λόγιος και ποιητής, άλλη τέχνη ή επάγγελμα δεν ασκούσε. Πριν την καταιγίδα δημοσιογραφούσε στα έντυπα της Αριστεράς με θέματα πνευματικά και κριτικής της Λογοτεχνίας. Έτσι, στα χρόνια της πολιτικής καραντίνας, κατέφυγε στους παλιούς συναδέλφους του στη δημοσιογραφία που διηύθυναν εφημερίδες και περιοδικά. Ένα περιοδικό της εποχής, από τα λεγόμενα ποικίλης ύλης και με περιεχόμενο μάλλον ελαφράς λογοτεχνίας και κριτικής των κοινωνικών και αστικών ηθών, το Φαντάζιο έδωσε την ευκαιρία στον Λειβαδίτη να εξασφαλίσει τα αναγκαία ως προς το ζην. Και ο βαθιά ενημερωμένος πάνω στην ευρωπαϊκή λογοτεχνία, λογοτεχνική και θεατρική παράδοση ποιητής που, εξάλλου, είχε και αδελφό έξοχο ηθοποιό της γενναίας σειράς των μεγάλων της Ελληνικής Επιθεώρησης, τον Αλέκο Λειβαδίτη, πρόσφερε στον εργοδότη του Φαντάζιο μια έξοχη σειρά κειμένων, όπου διασκεύαζε ως νουβέλες τα μεγάλα σαιξπηρικά δράματα. (...) Οι νουβέλες Ρωμαίος και Ιουλιέτα, Οθέλος, Έμπορος της Βενετίας, Ριχάρδος Γ΄, Όπως σας αρέσει, Αντώνιος και Κλεοπάτρα και Τρικυμία είναι απολαυστικά πεζά που αντλούν την υπόθεση, αλλά διαθέτουν και το βάθος των χαρακτήρων των έργων του Σαίξπηρ. (...) Ο Σαίξπηρ είχε ως πρώτη ύλη πεζά, τα μεταποιούσε σε μέγα ποιητικό θέατρο και ο Λειβαδίτης τα επέστρεφε στις πηγές τους, στον αφηγηματικό γλαφυρό λόγο, χωρίς, πράγμα που απουσίαζε και από τις αρχικές νουβέλες, την ποιητική γλώσσα. » Aπό τον πρόλογο του Κώστα Γεωργουσόπουλου ΟΥΙΛΛΙΑΜ ΣΑΙΞΠΗΡ
Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για την ευκολία της περιήγησης, την εξατομίκευση περιεχομένου και διαφημίσεων και την ανάλυση της επισκεψιμότητάς μας. Δείτε τους ανανεωμένους όρους χρήσης για την προστασία δεδομένων και τα cookies. ΠληροφορίεςΡυθμίσειςΑπόρριψηΑποδοχή
Αναγκαία-Λειτουργικότητας: Τα αναγκαία cookies είναι ουσιαστικής σημασίας για την ορθή λειτουργία της ιστοσελίδας μας επιτρέποντάς σας να κάνετε περιήγηση και να χρησιμοποιήσετε τις λειτουργίες της. Αυτά τα cookies δεν αναγνωρίζουν την ατομική σας ταυτότητα. Χωρίς αυτά τα cookies, δεν μπορούμε να προσφέρουμε αποτελεσματική λειτουργία της ιστοσελίδας μας.
Επιδόσεων: Τα cookies αυτά συλλέγουν πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο που ανώνυμα οι επισκέπτες χρησιμοποιούν την ιστοσελίδα μας, για παράδειγμα, ποιές σελίδες έχουν τις πιο συχνές επισκέψεις.
Διαφήμισης: Αυτά τα cookies χρησιμοποιούνται για την παροχή περιεχομένου, που ταιριάζει περισσότερο στα ενδιαφέροντά σας. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν για την αποστολή στοχευμένης διαφήμισης/προσφορών ή την μέτρηση αποτελεσματικότητας μιας διαφημιστικής καμπάνιας. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν για να καθορίσουμε ποια ηλεκτρονικά κανάλια marketing είναι πιο αποτελεσματικά.
Αποθήκευση