"Θα δημιουργήσουμε ένα βιβλίο που θα κάνει τον δήμιο να το κάψει ολόκληρο", λέει o συγγραφέας στους φίλους του, όταν τους διαβάζει αποσπάσματα. Κανένας όμως δεν προτίθεται να το εκδώσει και έτσι το εκδίδει μόνος του - ανώνυμα - με δανεικά λεφτά και το διαφημίζει ως εξής:
"Εμφανίζεται ένας νέος άντρας στη σκηνή και με το πρώτο βήμα του καταποντίζει καραβάνια ολόκληρα από θεατρικούς συγγραφείς. Και μη μου πείτε πως δεν θ'αφήσει εποχή στα εθνικά μας θέατρα! Αρκεί μονάχα να πω ότι οι ειδικοί στο πεδίο αυτό τσακώνονται για το ποιος θα το πρωτοεκδώσει, για το ποιος θα το ανεβάσει πρώτος " ( Νεανική έπαρση - είναι μόνον είκοσι ετών - αυτοσαρκασμός, ή επιθυμία να δει τους ήρωές του να ενσαρκώνονται στη σκηνή;)
Στέλνει, στη συνέχεια, 7 αντίτυπα στον εκδότη Σβαν, στο Μανχάιμ κι εκείνος του απαντά: " Το έργο περιέχει σκηνές που, εγώ ως εκδότης θεωρώ ανάρμοστο να τις πουλάω σ' ένα έντιμο και ευπρεπές κοινό" ( αυτό το έντιμο και ευπρεπές κοινό εναντίον του οποίου, στρέφει τους κεραυνούς του, με νεανικό πάθος ο συγγραφέας) και τον συμβουλεύει να καθαρίσει το έργο από τις βρομιές του, εφόσον πρόκειται να παρασταθεί στο θέατρο.
Ο συγγραφέας, παρά τις διαφωνίες του (" θα καταντήσει, αν συνεχίζω να το αλλάζω, ένα απωθητικό κατασκεύασμα όλο λάθη, ένα κοράκι με παγωνιού φτερά"), κάνει τις διαγραφές και τις διορθώσεις του και το έργο ανεβαίνει, τον Ιανουάριο του 1782, με το όνομά του, αυτή τη φορά, στο πρόγραμμα: Φρήντριχ Σίλλερ.
" Όταν έπεσε η αυλαία, άγνωστοι μεταξύ τους έπεφταν ο ένας στην αγκαλιά του άλλου με λυγμούς, γυναίκες παραπατούσαν προς την έξοδο, έτοιμες να λιποθυμήσουν", γράφουν οι εφημερίδες της εποχής. Το βιβλίο δεν πέφτει στην πυρά αλλά ο Μονάρχης Δούκας Κάρολος Ευγένιος, τον τιμωρεί με φυλάκιση. Επιπλέον, του απαγορεύει να γράφει οτιδήποτε.
Το έργο όμως έχει πάρει ήδη τον δρόμο του και γνωρίζει παντού τεράστια επιτυχία.
" Η διαφθορά ξετυλίγει εδώ όλο της τον μηχανισμό", γράφει στον πρόλογό του. "Προσπάθησα να κατασκευάσω ένα χαρακτηριστικό ζωντανό ομοίωμα ενός τέτοιου είδους παλιανθρώπου, να δείξω ολόκληρο τον μηχανισμό της διαφθοράς του και να εξετάσω τη δύναμή του, με γνώμονα την αλήθεια (απόσπασμα) .
Το έργο κυκλοφορεί, για πρώτη φορά, στην Ελλάδα. Στην παρούσα μετάφραση, από τα γερμανικά, παρουσιάστηκε από το Εθνικό Θέατρο, το 1983.
"Θα δημιουργήσουμε ένα βιβλίο που θα κάνει τον δήμιο να το κάψει ολόκληρο", λέει o συγγραφέας στους φίλους του, όταν τους διαβάζει αποσπάσματα. Κανένας όμως δεν προτίθεται να το εκδώσει και έτσι το εκδίδει μόνος του - ανώνυμα - με δανεικά λεφτά και το διαφημίζει ως εξής:
"Εμφανίζεται ένας νέος άντρας στη σκηνή και με το πρώτο βήμα του καταποντίζει καραβάνια ολόκληρα από θεατρικούς συγγραφείς. Και μη μου πείτε πως δεν θ'αφήσει εποχή στα εθνικά μας θέατρα! Αρκεί μονάχα να πω ότι οι ειδικοί στο πεδίο αυτό τσακώνονται για το ποιος θα το πρωτοεκδώσει, για το ποιος θα το ανεβάσει πρώτος " ( Νεανική έπαρση - είναι μόνον είκοσι ετών - αυτοσαρκασμός, ή επιθυμία να δει τους ήρωές του να ενσαρκώνονται στη σκηνή;)
Στέλνει, στη συνέχεια, 7 αντίτυπα στον εκδότη Σβαν, στο Μανχάιμ κι εκείνος του απαντά: " Το έργο περιέχει σκηνές που, εγώ ως εκδότης θεωρώ ανάρμοστο να τις πουλάω σ' ένα έντιμο και ευπρεπές κοινό" ( αυτό το έντιμο και ευπρεπές κοινό εναντίον του οποίου, στρέφει τους κεραυνούς του, με νεανικό πάθος ο συγγραφέας) και τον συμβουλεύει να καθαρίσει το έργο από τις βρομιές του, εφόσον πρόκειται να παρασταθεί στο θέατρο.
Ο συγγραφέας, παρά τις διαφωνίες του (" θα καταντήσει, αν συνεχίζω να το αλλάζω, ένα απωθητικό κατασκεύασμα όλο λάθη, ένα κοράκι με παγωνιού φτερά"), κάνει τις διαγραφές και τις διορθώσεις του και το έργο ανεβαίνει, τον Ιανουάριο του 1782, με το όνομά του, αυτή τη φορά, στο πρόγραμμα: Φρήντριχ Σίλλερ.
" Όταν έπεσε η αυλαία, άγνωστοι μεταξύ τους έπεφταν ο ένας στην αγκαλιά του άλλου με λυγμούς, γυναίκες παραπατούσαν προς την έξοδο, έτοιμες να λιποθυμήσουν", γράφουν οι εφημερίδες της εποχής. Το βιβλίο δεν πέφτει στην πυρά αλλά ο Μονάρχης Δούκας Κάρολος Ευγένιος, τον τιμωρεί με φυλάκιση. Επιπλέον, του απαγορεύει να γράφει οτιδήποτε.
Το έργο όμως έχει πάρει ήδη τον δρόμο του και γνωρίζει παντού τεράστια επιτυχία.
" Η διαφθορά ξετυλίγει εδώ όλο της τον μηχανισμό", γράφει στον πρόλογό του. "Προσπάθησα να κατασκευάσω ένα χαρακτηριστικό ζωντανό ομοίωμα ενός τέτοιου είδους παλιανθρώπου, να δείξω ολόκληρο τον μηχανισμό της διαφθοράς του και να εξετάσω τη δύναμή του, με γνώμονα την αλήθεια (απόσπασμα) .
Το έργο κυκλοφορεί, για πρώτη φορά, στην Ελλάδα. Στην παρούσα μετάφραση, από τα γερμανικά, παρουσιάστηκε από το Εθνικό Θέατρο, το 1983.
ΟΙ ΛΗΣΤΕΣBKS.0260041BKS.0260041SCHILLER FRIEDRICHSCHILLER FRIEDRICHΘΕΑΤΡΟΚατηγορία: ΘΕΑΤΡΟ •SCHILLER FRIEDRICH στην κατηγορία ΘΕΑΤΡΟ ISBN: 978-960-558-163-3 Συγγραφέας: SCHILLER FRIEDRICH Εκδοτικός οίκος: ΔΩΔΩΝΗ ΓΕΝΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ Σειρά: ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΘΕΑΤΡΟ Σελίδες: 208 Διαστάσεις: 14Χ21 Ημερομηνία Έκδοσης: Οκτώβριος 2013 "Θα δημιουργήσουμε ένα βιβλίο που θα κάνει τον δήμιο να το κάψει ολόκληρο", λέει o συγγραφέας στους φίλους του, όταν τους διαβάζει αποσπάσματα. Κανένας όμως δεν προτίθεται να το εκδώσει και έτσι το εκδίδει μόνος του - ανώνυμα - με δανεικά λεφτά και το διαφημίζει ως εξής: "Εμφανίζεται ένας νέος άντρας στη σκηνή και με το πρώτο βήμα του καταποντίζει καραβάνια ολόκληρα από θεατρικούς συγγραφείς. Και μη μου πείτε πως δεν θ'αφήσει εποχή στα εθνικά μας θέατρα! Αρκεί μονάχα να πω ότι οι ειδικοί στο πεδίο αυτό τσακώνονται για το ποιος θα το πρωτοεκδώσει, για το ποιος θα το ανεβάσει πρώτος " ( Νεανική έπαρση - είναι μόνον είκοσι ετών - αυτοσαρκασμός, ή επιθυμία να δει τους ήρωές του να ενσαρκώνονται στη σκηνή;) Στέλνει, στη συνέχεια, 7 αντίτυπα στον εκδότη Σβαν, στο Μανχάιμ κι εκείνος του απαντά: " Το έργο περιέχει σκηνές που, εγώ ως εκδότης θεωρώ ανάρμοστο να τις πουλάω σ' ένα έντιμο και ευπρεπές κοινό" ( αυτό το έντιμο και ευπρεπές κοινό εναντίον του οποίου, στρέφει τους κεραυνούς του, με νεανικό πάθος ο συγγραφέας) και τον συμβουλεύει να καθαρίσει το έργο από τις βρομιές του, εφόσον πρόκειται να παρασταθεί στο θέατρο. Ο συγγραφέας, παρά τις διαφωνίες του (" θα καταντήσει, αν συνεχίζω να το αλλάζω, ένα απωθητικό κατασκεύασμα όλο λάθη, ένα κοράκι με παγωνιού φτερά"), κάνει τις διαγραφές και τις διορθώσεις του και το έργο ανεβαίνει, τον Ιανουάριο του 1782, με το όνομά του, αυτή τη φορά, στο πρόγραμμα: Φρήντριχ Σίλλερ. " Όταν έπεσε η αυλαία, άγνωστοι μεταξύ τους έπεφταν ο ένας στην αγκαλιά του άλλου με λυγμούς, γυναίκες παραπατούσαν προς την έξοδο, έτοιμες να λιποθυμήσουν", γράφουν οι εφημερίδες της εποχής. Το βιβλίο δεν πέφτει στην πυρά αλλά ο Μονάρχης Δούκας Κάρολος Ευγένιος, τον τιμωρεί με φυλάκιση. Επιπλέον, του απαγορεύει να γράφει οτιδήποτε. Το έργο όμως έχει πάρει ήδη τον δρόμο του και γνωρίζει παντού τεράστια επιτυχία. " Η διαφθορά ξετυλίγει εδώ όλο της τον μηχανισμό", γράφει στον πρόλογό του. "Προσπάθησα να κατασκευάσω ένα χαρακτηριστικό ζωντανό ομοίωμα ενός τέτοιου είδους παλιανθρώπου, να δείξω ολόκληρο τον μηχανισμό της διαφθοράς του και να εξετάσω τη δύναμή του, με γνώμονα την αλήθεια (απόσπασμα) . Το έργο κυκλοφορεί, για πρώτη φορά, στην Ελλάδα. Στην παρούσα μετάφραση, από τα γερμανικά, παρουσιάστηκε από το Εθνικό Θέατρο, το 1983. ΟΙ ΛΗΣΤΕΣ
Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για την ευκολία της περιήγησης, την εξατομίκευση περιεχομένου και διαφημίσεων και την ανάλυση της επισκεψιμότητάς μας. Δείτε τους ανανεωμένους όρους χρήσης για την προστασία δεδομένων και τα cookies. ΠληροφορίεςΡυθμίσειςΑπόρριψηΑποδοχή
Αναγκαία-Λειτουργικότητας: Τα αναγκαία cookies είναι ουσιαστικής σημασίας για την ορθή λειτουργία της ιστοσελίδας μας επιτρέποντάς σας να κάνετε περιήγηση και να χρησιμοποιήσετε τις λειτουργίες της. Αυτά τα cookies δεν αναγνωρίζουν την ατομική σας ταυτότητα. Χωρίς αυτά τα cookies, δεν μπορούμε να προσφέρουμε αποτελεσματική λειτουργία της ιστοσελίδας μας.
Επιδόσεων: Τα cookies αυτά συλλέγουν πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο που ανώνυμα οι επισκέπτες χρησιμοποιούν την ιστοσελίδα μας, για παράδειγμα, ποιές σελίδες έχουν τις πιο συχνές επισκέψεις.
Διαφήμισης: Αυτά τα cookies χρησιμοποιούνται για την παροχή περιεχομένου, που ταιριάζει περισσότερο στα ενδιαφέροντά σας. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν για την αποστολή στοχευμένης διαφήμισης/προσφορών ή την μέτρηση αποτελεσματικότητας μιας διαφημιστικής καμπάνιας. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν για να καθορίσουμε ποια ηλεκτρονικά κανάλια marketing είναι πιο αποτελεσματικά.
Αποθήκευση