ISBN: 978-960-602-439-9 Συγγραφέας: ΣΚΕΥΑ ΜΟΡΦΩ, ΣΤΡΑΒΑΚΟΥ ΠΕΛΑ Εκδοτικός οίκος: ΚΥΡΙΑΚΙΔΗ ΑΦΟΙ Σειρά: ΝΕΟΙ ΔΡΟΜΟΙ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Σελίδες: 112 Διαστάσεις: 17Χ24 Ημερομηνία Έκδοσης: Μάρτιος 2024 ΘΕΩΡΗΤΙΚΗ ΚΑΙ ΕΜΠΕΙΡΙΚΗ ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ Η θεωρητική και ερευνητική αυτή μελέτη πραγματεύεται ένα σύγχρονο και επίκαιρο εκπαιδευτικό μοντέλο-θεσμό που σχετίζεται με τις κριτικές φιλίες. Αποτελεί κοινό τόπο -ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια- η επισήμανση ότι οι εκπαιδευτικοί κατά την επαγγελματική πορεία και σταδιοδρομία τους αλλάζουν κατά πολλούς τρόπους, εξελίσσονται και αναμένεται από αυτούς να ακολουθούν ένα μοτίβο συνεχιζόμενης εκπαίδευσης, ενδοϋπηρεσιακής εκπαίδευσης, δηλ. επιμόρφωσης, κάτι που εν τέλει συμβάλει και στην επαγγελματική τους ανάπτυξη. Σκοπός της μελέτης αυτής είναι η παρουσίαση της δια βίου μάθησης των εκπαιδευτικών μέσα από το μοντέλο του κριτικού φίλου και η ανάδειξη των βασικών στοιχείων που συνθέτουν το μοντέλο αυτό. Έτσι, τονίζεται η αναγκαιότητα ανάπτυξης επιμορφωτικών παρεμβάσεων που στηρίζονται στις ομάδες εργασίας και σε δίκτυα συνεργασίας εκπαιδευτικών και στελεχών εκπαίδευσης με την παρουσία ενός «κριτικού φίλου» ή διευκολυντή. Για την επίτευξη του σκοπού της μελέτης αξιοποιήθηκε ελληνόγλωσση και κυρίως ξενόγλωσση βιβλιογραφία και έγινε χρήση του ποιοτικού παραδείγματος. Τα ευρήματα της ερευνητικής αυτής μελέτης θα μπορούσαν να αποτελέσουν χρήσιμο εργαλείο στα χέρια των ειδικών, αλλά και κάθε ενδιαφερόμενου, καθώς και εφαλτήριο για έρευνα σε μεγαλύτερη κλίμακα ανιχνεύοντας και άλλες παραμέτρους του υπό συζήτηση αντικειμένου.
|