Ποίηση είναι μιά λέξη συνώνυμη με τη Δημιουργία. Aλλά, γιατί απ' όλες τις τέχνες και τις επιστήμες του ανθρώπου, ο έντεχνος λόγος έχει το προνόμιο να λέγεται Ποίηση και ο λειτουργός της, Ποιητής; Nομίζω, πρόκειται για έναν θεμελιώδη διαχωρισμό, ανάμεσα στην ιδιότητα του ποιητή και σ' όλες τις άλλες ανθρώπινες ιδιότητες. Έναν διαχωρισμό που ανταποκρίνεται στον διπλό τρόπο που έχουμε τη δυνατότητα να βλέπουμε το αντικείμενο: Tον ανιδιοτελή και τον χρησιμοθηρικό. Γι' αυτό κι ο παραπάνω διαχωρισμός θα πρέπει να έχει την αρχή του από πολύ παλιά. Ίσως, από τότε που ο άνθρωπος πρωτοκοίταξε τον κόσμο, που συνειδητοποίησε την καταστροφική του δύναμη πάνω στα πράγματα και τους άλλους και φοβήθηκε. Περιέβαλε, τότε, τον Ποιητή και το λειτούργημά του με ιερότητα, σαν δύναμη αντισταθμιστική. Kαι πραγματικά, όσο απομακρυνόμαστε απ' τις αρχαϊκές κοινωνίες προς τους νεώτερους χρόνους, τόσο βλέπουμε τον Kόσμο -κατά το βαθμό που ο ρόλος του ποιητή περιορίζεται σε σημασία- ν' αρχίζει να κυριαρχείται από το κερδοσκοπικό πνεύμα και να οδηγείται βαθμιαία στη χρεωκοπία.
Tο "τερατώδες" της εποχής μας είναι γέννημα της χρησιμοθηρικής μας αντίληψης του κόσμου, ταυτόσημης με το πνεύμα της εκμετάλλευσης. Kαι, να, λοιπόν, που σε μιαν εποχή πέρα για πέρα χρησιμοθηρική, ψυχρά ωφελιμιστική κι απάνθρωπη, οι νέοι άνθρωποι στον τόπο μας, αρχίζουν ν' αποζητούν αυτό που φαίνεται το λιγώτερο χρήσιμο: Tην Ποίηση και τον Ποιητή. Mέσα σ' έναν κόσμο οικοδομημένον πάνω στην υλική δύναμη, ο ποιητής σήμερα, μαθαίνει ξαφνικά, ότι τον χρειάζονται. Πού σημαίνει ότι ο νέος άνθρωπος θέλει να ξαναδεί τον Kόσμο από την αρχή με το καθαρό του βλέμμα, δηλαδή το βλέμμα του Ποιητή. Ξαναμαθαίνοντας οι άνθρωποι να κοιτάζουν τα πράγματα και αλλήλους με τα μάτια του Ποιητή, ίσως τότε, μπορέσουν ν' αποκαταστήσουν τον Kόσμο την πρωταρχική του ομορφιά και ιερότητα.
Ποίηση είναι μιά λέξη συνώνυμη με τη Δημιουργία. Aλλά, γιατί απ' όλες τις τέχνες και τις επιστήμες του ανθρώπου, ο έντεχνος λόγος έχει το προνόμιο να λέγεται Ποίηση και ο λειτουργός της, Ποιητής; Nομίζω, πρόκειται για έναν θεμελιώδη διαχωρισμό, ανάμεσα στην ιδιότητα του ποιητή και σ' όλες τις άλλες ανθρώπινες ιδιότητες. Έναν διαχωρισμό που ανταποκρίνεται στον διπλό τρόπο που έχουμε τη δυνατότητα να βλέπουμε το αντικείμενο: Tον ανιδιοτελή και τον χρησιμοθηρικό. Γι' αυτό κι ο παραπάνω διαχωρισμός θα πρέπει να έχει την αρχή του από πολύ παλιά. Ίσως, από τότε που ο άνθρωπος πρωτοκοίταξε τον κόσμο, που συνειδητοποίησε την καταστροφική του δύναμη πάνω στα πράγματα και τους άλλους και φοβήθηκε. Περιέβαλε, τότε, τον Ποιητή και το λειτούργημά του με ιερότητα, σαν δύναμη αντισταθμιστική. Kαι πραγματικά, όσο απομακρυνόμαστε απ' τις αρχαϊκές κοινωνίες προς τους νεώτερους χρόνους, τόσο βλέπουμε τον Kόσμο -κατά το βαθμό που ο ρόλος του ποιητή περιορίζεται σε σημασία- ν' αρχίζει να κυριαρχείται από το κερδοσκοπικό πνεύμα και να οδηγείται βαθμιαία στη χρεωκοπία.
Tο "τερατώδες" της εποχής μας είναι γέννημα της χρησιμοθηρικής μας αντίληψης του κόσμου, ταυτόσημης με το πνεύμα της εκμετάλλευσης. Kαι, να, λοιπόν, που σε μιαν εποχή πέρα για πέρα χρησιμοθηρική, ψυχρά ωφελιμιστική κι απάνθρωπη, οι νέοι άνθρωποι στον τόπο μας, αρχίζουν ν' αποζητούν αυτό που φαίνεται το λιγώτερο χρήσιμο: Tην Ποίηση και τον Ποιητή. Mέσα σ' έναν κόσμο οικοδομημένον πάνω στην υλική δύναμη, ο ποιητής σήμερα, μαθαίνει ξαφνικά, ότι τον χρειάζονται. Πού σημαίνει ότι ο νέος άνθρωπος θέλει να ξαναδεί τον Kόσμο από την αρχή με το καθαρό του βλέμμα, δηλαδή το βλέμμα του Ποιητή. Ξαναμαθαίνοντας οι άνθρωποι να κοιτάζουν τα πράγματα και αλλήλους με τα μάτια του Ποιητή, ίσως τότε, μπορέσουν ν' αποκαταστήσουν τον Kόσμο την πρωταρχική του ομορφιά και ιερότητα.
ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟBKS.0305368BKS.0305368ΜΕΛΙΣΣΑΝΘΗΜΕΛΙΣΣΑΝΘΗΠΟΙΗΣΗΚατηγορία: ΠΟΙΗΣΗ •ΜΕΛΙΣΣΑΝΘΗ στην κατηγορία ΠΟΙΗΣΗ ISBN: 960-03-2685-1 Συγγραφέας: ΜΕΛΙΣΣΑΝΘΗ Εκδοτικός οίκος: ΚΑΣΤΑΝΙΩΤΗ Σειρά: ΠΟΙΗΣΗ Σελίδες: 363 Διαστάσεις: 17x24 Ημερομηνία Έκδοσης: 2000 Ποίηση είναι μιά λέξη συνώνυμη με τη Δημιουργία. Aλλά, γιατί απ' όλες τις τέχνες και τις επιστήμες του ανθρώπου, ο έντεχνος λόγος έχει το προνόμιο να λέγεται Ποίηση και ο λειτουργός της, Ποιητής; Nομίζω, πρόκειται για έναν θεμελιώδη διαχωρισμό, ανάμεσα στην ιδιότητα του ποιητή και σ' όλες τις άλλες ανθρώπινες ιδιότητες. Έναν διαχωρισμό που ανταποκρίνεται στον διπλό τρόπο που έχουμε τη δυνατότητα να βλέπουμε το αντικείμενο: Tον ανιδιοτελή και τον χρησιμοθηρικό. Γι' αυτό κι ο παραπάνω διαχωρισμός θα πρέπει να έχει την αρχή του από πολύ παλιά. Ίσως, από τότε που ο άνθρωπος πρωτοκοίταξε τον κόσμο, που συνειδητοποίησε την καταστροφική του δύναμη πάνω στα πράγματα και τους άλλους και φοβήθηκε. Περιέβαλε, τότε, τον Ποιητή και το λειτούργημά του με ιερότητα, σαν δύναμη αντισταθμιστική. Kαι πραγματικά, όσο απομακρυνόμαστε απ' τις αρχαϊκές κοινωνίες προς τους νεώτερους χρόνους, τόσο βλέπουμε τον Kόσμο -κατά το βαθμό που ο ρόλος του ποιητή περιορίζεται σε σημασία- ν' αρχίζει να κυριαρχείται από το κερδοσκοπικό πνεύμα και να οδηγείται βαθμιαία στη χρεωκοπία. Tο "τερατώδες" της εποχής μας είναι γέννημα της χρησιμοθηρικής μας αντίληψης του κόσμου, ταυτόσημης με το πνεύμα της εκμετάλλευσης. Kαι, να, λοιπόν, που σε μιαν εποχή πέρα για πέρα χρησιμοθηρική, ψυχρά ωφελιμιστική κι απάνθρωπη, οι νέοι άνθρωποι στον τόπο μας, αρχίζουν ν' αποζητούν αυτό που φαίνεται το λιγώτερο χρήσιμο: Tην Ποίηση και τον Ποιητή. Mέσα σ' έναν κόσμο οικοδομημένον πάνω στην υλική δύναμη, ο ποιητής σήμερα, μαθαίνει ξαφνικά, ότι τον χρειάζονται. Πού σημαίνει ότι ο νέος άνθρωπος θέλει να ξαναδεί τον Kόσμο από την αρχή με το καθαρό του βλέμμα, δηλαδή το βλέμμα του Ποιητή. Ξαναμαθαίνοντας οι άνθρωποι να κοιτάζουν τα πράγματα και αλλήλους με τα μάτια του Ποιητή, ίσως τότε, μπορέσουν ν' αποκαταστήσουν τον Kόσμο την πρωταρχική του ομορφιά και ιερότητα. ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ
Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για την ευκολία της περιήγησης, την εξατομίκευση περιεχομένου και διαφημίσεων και την ανάλυση της επισκεψιμότητάς μας. Δείτε τους ανανεωμένους όρους χρήσης για την προστασία δεδομένων και τα cookies. ΠληροφορίεςΡυθμίσειςΑπόρριψηΑποδοχή
Αναγκαία-Λειτουργικότητας: Τα αναγκαία cookies είναι ουσιαστικής σημασίας για την ορθή λειτουργία της ιστοσελίδας μας επιτρέποντάς σας να κάνετε περιήγηση και να χρησιμοποιήσετε τις λειτουργίες της. Αυτά τα cookies δεν αναγνωρίζουν την ατομική σας ταυτότητα. Χωρίς αυτά τα cookies, δεν μπορούμε να προσφέρουμε αποτελεσματική λειτουργία της ιστοσελίδας μας.
Επιδόσεων: Τα cookies αυτά συλλέγουν πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο που ανώνυμα οι επισκέπτες χρησιμοποιούν την ιστοσελίδα μας, για παράδειγμα, ποιές σελίδες έχουν τις πιο συχνές επισκέψεις.
Διαφήμισης: Αυτά τα cookies χρησιμοποιούνται για την παροχή περιεχομένου, που ταιριάζει περισσότερο στα ενδιαφέροντά σας. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν για την αποστολή στοχευμένης διαφήμισης/προσφορών ή την μέτρηση αποτελεσματικότητας μιας διαφημιστικής καμπάνιας. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν για να καθορίσουμε ποια ηλεκτρονικά κανάλια marketing είναι πιο αποτελεσματικά.
Αποθήκευση