To Νο1 Ηλεκτρονικό πολυκατάστημα
Αγορά χωρίς εγγραφή
Δωρεάν αποστολή για αγορές άνω των 90€
Για τηλεφωνικές παραγγελίες
211 500 0 500
 
 
 
   
 

Οδηγός Αγοράς Κάρτας Γραφικών

Λύστε όλες τις απορίες σας για τις κάρτες γραφικών και κάντε την επόμενή σας αναβάθμιση να αξίζει!

Τι είναι η κάρτα γραφικών;

Η κάρτα γραφικών είναι ένα από τα πιο ζωτικής σημασίας εξαρτήματα του υπολογιστή για χρήση gaming, αλλά και για σχεδιασμό 3D και επεξεργασία video. Αν έχετε υψηλές απαιτήσεις σε επιδόσεις τόσο στα games όσο και στη δουλειά σας, τότε η αναβάθμιση της κάρτας γραφικών σας είναι μονόδρομος! Μάθετε πώς να κάνετε μία επιτυχημένη επιλογή κάρτας γραφικών ανάλογα με τις ανάγκες σας και επωφεληθείτε από μοναδικές προσφορές για την αναβάθμιση του υπολογιστή σας !

Δείτε όλες μας τις κάρτες γραφικών εδώ!

Πώς βλέπουμε εικόνα από μία κάρτα γραφικών

Η εικόνα που βλέπει κανείς στην οθόνη του υπολογιστή του αποτελείται από πολύ μικρές κουκκίδες, γνωστές ως pixels. Στις περισσότερες αναλύσεις οθόνης υπάρχουν πάνω από ένα εκατομμύριο pixels. Για να μπορέσει ο υπολογιστής μας να καθορίσει το χρώμα που θα πάρει κάθε pixel ώστε να συνθέσει την εικόνα, χρειάζεται κάποια συσκευή η οποία θα μεταφράσει τα δυαδικά δεδομένα από τον επεξεργαστή. Αυτός ακριβώς ο μεταφραστής είναι η κάρτα γραφικών μας!

Dedicated και Integrated γραφικά

Οι κάρτες γραφικών μπορεί να είναι είτε ενσωματωμένες στη μητρική κάρτα (onboard video) ή στον επεξεργαστή του PC (accelerated process units - APU) είτε να αποτελούν ξεχωριστό κομμάτι hardware, το οποίο συνδέεται πάνω στην μητρική. Το πρώτο είδος ονομάζεται integrated graphics και το δεύτερο dedicated graphics ή, όπως έχουμε συνηθίσει να τις αποκαλούμε ,απλά κάρτες γραφικών.

Η δημιουργία μίας εικόνας από δυαδικά δεδομένα είναι μια απαιτητική διαδικασία για τους πόρους του συστήματος. Για να δημιουργηθεί μία 3D εικόνα η κάρτα γραφικών δημιουργεί για αρχή ένα πλαίσιο από ευθείες γραμμές. Στη συνέχεια συμπληρώνει τα υπόλοιπα pixels, προσθέτει φωτισμό, υφή και χρώμα. Για τα παιχνίδια στα οποία η εικόνα κινείται γρήγορα, ο υπολογιστής πρέπει να περάσει από τη διαδικασία αυτή περίπου 60φορές ανά δευτερόλεπτο για να είναι ομαλή η κίνηση που βλέπουμε στην οθόνη. Χωρίς αυτόνομη κάρτα γραφικών για να εκτελέσει τους απαραίτητους υπολογισμούς, ο φόρτος εργασίας θα είναι πάρα πολύς για να μπορέσει ο επεξεργαστής να ανταπεξέλθει.

Επίσης, η ανάλυση της εικόνας στην οθόνη, πόσα δηλαδή pixels ανά ίντσα θα έχει, είναι ανάλογη των απαιτήσεων του συστήματος από την κάρτα γραφικών. Είναι επομένως εμφανές ότι όσο μεγαλύτερη ανάλυση έχει κάποιος στην οθόνη του και όσο πιο απαιτητικό είναι ένα παιχνίδι, τόσο ισχυρότερη κάρτα γραφικών χρειάζεται ώστε να μπορέσει να έχει εικόνα χωρίς κολλήματα και καθυστερήσεις.

Επιπλέον, μια dedicated κάρτα γραφικών έχει τη δική της μνήμη RAM ώστε να μην χρειάζεται να χρησιμοποιεί την μνήμη του συστήματος, το δικό της σύστημα ψύξης και τη δική της τροφοδοσία ρεύματος, με όλα τα στοιχεία της να έχουν σχεδιαστεί ειδικά για την επεξεργασία εικόνων και βίντεο. Η αναβάθμιση σε μια dedicated κάρτα γραφικών αφαιρεί βάρος από τον επεξεργαστή και μνήμη RAM του συστήματος, και έτσι η επεξεργασία γραφικών γίνεται ταχύτερη, αλλά βελτιώνεται επίσης και η συνολική απόδοση του υπολογιστή σας!

Γι' αυτό σε όσους επιθυμούν καλύτερες επιδόσεις σε γραφικά, ώστε να έχουν απρόσκοπτη απεικόνιση στην οθόνη τους, προτείνονται οι dedicated κάρτες γραφικών, αφού έχουν μεγαλύτερες δυνατότητες στην πλειοψηφία τους από τις integrated.

Δείτε τις μητρικές κάρτες με onboard κάρτες γραφικών εδώ!

Δείτε τους επεξεργαστές με ενσωματωμένα γραφικά εδώ!

Δείτε τις dedicated κάρτες γραφικών εδώ!

Chipset

Το chipset είναι η καρδιά της κάρτας γραφικών. Δύο είναι οι κυρίαρχες εταιρείες κατασκευής του: η nVidia και η AMD. Κάθε εταιρεία έχει αναπτύξει δικές της βελτιώσεις και τεχνολογίες στους επεξεργαστές γραφικών τους, ωστε να αυξήσουν τις επιδόσεις των καρτών γραφικών τους. Σε κάθε σειρά καρτών γραφικών που κυκλοφορεί, τα chipsets διατίθενται σε πολλές εκδόσεις ώστε να καλύψουν όλη τη γκάμα απαιτήσεων για τους χρήστες. Το κόστος διαμορφώνεται ανάλογα με τις επιδόσεις τους.

nVidia

Η nVidia διαθέτει τεχνολογίες όπως αρχιτεκτονική CUDA (μια επαναστατική αρχιτεκτονική που καθιστά δυνατή τη χρήση των πολλών πυρήνων σε ένα GPU για την εκτέλεση μαθηματικών υπολογισμών, επιτυγχάνοντας δραματική βελτίωση στην απόδοση της κάρτας), PhysiΧ (μια ισχυρή μηχανή εξομοίωσης φυσικής κίνησης που επιτρέπει σε πραγματικό χρόνο την κίνηση των αντικειμένων στα παιχνίδια, εξομοιώνοντας πολύ καλά την κίνηση στον πραγματικό κόσμο), G-Sync (που εξασφαλίζει ομαλή κίνηση εικόνας), HairWorks (ρεαλιστικότερη εξομοίωση της κίνησης των μαλλιών των χαρακτήρων στα παιχνίδια) και SLI (μία επαναστατική προσέγγιση για πολλαπλές κάρτες γραφικών σε ένα υπολογιστή για μεγαλύτερη απόδοση σε απαιτητικά παιχνίδια και εφαρμογές γραφικών, αλλά και απεικόνιση σε πολύ μεγαλύτερο αριθμό οθονών).

vs
AMD

Η AMD διαθέτει τεχνολογίες όπως GCN Αρχιτεκτονική (που καθιστά την κάρτα γραφικών ικανή να χειρίζεται αποδοτικότερα όχι μόνο τα παιχνίδια αλλά και εφαρμογές που χρησιμοποιούν τη δύναμη της κάρτας γραφικών), High-Bandwidth Memory (προσφέρει περισσότερο από 3 φορές το εύρος ζώνης ανά watt στη GDDR5 μαζί με μια διεπαφή μνήμης 4096-bit για απίθανες νέες βελτιώσεις στην κατανάλωση ενέργειας), Freesync (που εξασφαλίζει ομαλή κίνηση εικόνας), TressFX Hair (ρεαλιστικότερη εξομοίωση της κίνησης των μαλλιών των χαρακτήρων στα παιχνίδια), Frame Rate Target Control (μείωση του framerate όταν δεν χρειάζεται, για χαμηλότερη κατανάλωση ενέργειας) και CrossFire (μία επαναστατική προσέγγιση για πολλαπλές κάρτες γραφικών σε ένα υπολογιστή για μεγαλύτερη απόδοση σε απαιτητικά παιχνίδια και εφαρμογές γραφικών, αλλά και απεικόνιση σε πολύ μεγαλύτερο αριθμό οθονών).

Δείτε τις κάρτες γραφικών nVidia!

Δείτε τις κάρτες γραφικών AMD!

Επεξεργαστής γραφικών

Ο επεξεργαστής γραφικών της καρτας γραφικών, γνωστός και ως GPU, αποτελεί τον πυρήνα της κάρτας. Δουλεύει αποκλειστικά για τη διαχείριση και επεξεργασία γραφικών και εικονών ενος υπολογιστή, κάνοντας επεξεργασία μεγάλων μπλοκ οπτικών δεδομένων πιο αποδοτικά από τον κεντρικό επεξεργαστή του υπολογιστή μας. Στον επεξεργαστή γραφικών εκτελούνται οι πολύπλοκοι υπολογισμοί που απαιτούνται ώστε να αποδοθούν τα γραφικά. Για να πετύχουν βελτίωση στην ποιότητα της εικόνας, οι σύγχρονες GPU χρησιμοποιούν τεχνολογίες όπως full scene antialiasing (FSAA) για πιο λείες άκρες των 3D αντικειμένων και anisotropic filtering (AF) για πιο ευκρινείς εικόνες.

Shaders

Το Shader είναι ένα πρόγραμμα υπολογιστή που χρησιμοποιείται για να κάνει σκίαση. Παράγει τα κατάλληλα επίπεδα του χρώματος μέσα σε μια εικόνα, παράγει ειδικά εφέ και υλοποιεί το βίντεο μετά την επεξεργασία του. Είναι με λίγα λόγια ένα πρόγραμμα που λέει έναν υπολογιστή πώς να σχεδιάσει κάτι με ένα συγκεκριμένο και μοναδικό τρόπο.

Τα Shaders υπολογίζουν το rendering , δηλαδή την διαδικασία του να παραχθεί μία εικόνα απο 2D ή 3D μοντέλο μέσω ενός προγράμματος υπολογιστή καθώς και το αποτέλεσμα της διαδικασίας αυτής. Συνήθως χρησιμοποιούνται για τον προγραμματισμό του rendering pipeline της GPU, δηλαδή των βημάτων που απαιτούνται για να γίνει το rendering. Το rendering pipeline έχει ως επί το πλείστον αντικαταστήσει το παλιότερο μοντέλο pipeline που χρησιμοποιούταν σε παλαιότερες κάρτες γραφικών. Πλέον με τα Shaders η θέση, η απόχρωση, ο κορεσμός, η φωτεινότητα και η αντίθεση όλων των εικονοστοιχείων, κορυφών ή υφών που χρησιμοποιούνται για την κατασκευή μίας τελικής εικόνας μπορεί να μεταβληθεί άμεσα χρησιμοποιώντας αλγόριθμους που καλούν τα Shaders.

Shader Processor Units είναι πυρήνες του GPU που χρησιμοποιούνται για την επεξεργασία των Shaders. Σε παλαιότερες τεχνολογίες καρτών γραφικών υπήρχαν διαφορετικοί πυρήνες για την επεξεργασία των Shaders που έλεγχαν το χρώμα και διαφορετικοί πυρήνες για την επεξεργασία των Shaders που έλεγχαν την κίνηση, τον φωτισμό και το χρώμα σε 3D μοντέλα (Pixel Shaders και Vertex Shaders αντίστοιχα). Πλέον, με την χρήση των Unified Shader Processors, οι πυρήνες αυτοί μπορούν να επεξεργαστούν είτε το ένα είτε το άλλο είδος το οποίο επιτρέπει στις κάρτες γραφικών μεγαλύτερες επιδόσεις, αφού πλέον οποιοδήποτε από τα διαθέσιμα Shader Processor Units μπορεί να επεξεργαστεί το είδος του Shader που απαιτείται κάθε στιγμή. H nVidia ονομάζει τα Shader Processor Units της CUDA Cores ενώ η AMD τα ονομάζει Stream Processors. Καθεμία από τις 2 εταιρείες χρησιμοποιεί δικές της τεχνολογίες και αρχιτεκτονικές ώστε να κάνει τα Shader Processor Units της πιο αποδοτικά.

DirectX

Το Microsoft DirectX είναι ένα σύνολο εντολών προγραμματισμού (που ονομάζονται API) για εργασίες που σχετίζονται με το χειρισμό των πολυμέσων (ειδικά στον προγραμματισμό παιχνιδιών και βίντεο) στις πλατφόρμες της Microsoft. Αρχικά αυτά τα API ονομάζονταν με Direct στην αρχή του ονόματος τους, όπως Direct3D, DirectDraw, DirectMusic, DirectPlay, DirectSound, κλπ. Το DirectX επινοήθηκε ως συντομογραφία για όλα αυτά τα API και σύντομα έγινε το όνομα αυτού του συνόλου. Το Direct3D συγκεκριμένα είναι το κομμάτι του DirectX που χρησιμοποιείται στα video games. Τα games των τελευταίων ετών αξιοποιούν το DirectX 11 σε Windows 7 και μεταγενέστερα και το DirectX 12 αποκλειστικά σε Windows 10. Κάθε νέα έκδοση DirectX προσφέρει νέες δυνατότητες στον προγραμματισμό και καλύτερα εφέ, ειδικά στα παιχνίδια.

Μνήμη

Οι περισσότερες σύγχρονες κάρτες γραφικών διαθέτουν μνήμη από 1 ως 12 Gibabytes. Δεδομένου ότι η πρέπει το GPU και το κύκλωμα που αποδίδει την εικόνα στην οθόνη να έχουν πρόσβαση στη μνήμη και είναι ιδιαίτερα σημαντικός ο χρόνος απόκρισής της, ο χρονισμός και οι τεχνολογίες που χρησιμοποιούνται από τη μνήμη έχουν βασικό αντίκτυπο στην απόδοση της κάρτας. Ο χρονισμός της μνήμης στις σύγχρονες κάρτες είναι συνήθως μεταξύ 1 GHz και 7 GHz. Καθώς η GPU επεξεργάζεται και δημιουργεί δεδομένα εικόνας, πρέπει να τα αποθηκεύσει κάπου. Συνεπώς η μνήμη διατηρεί δεδομένα αλλά και έτοιμες εικόνες μέχρι να έρθει η στιγμή να απεικονιστούν στην οθόνη. Η μνήμη συνδέεται και με τον μετατροπέα των δεδομένων εικόνας, που με χρήση TMDS ή LVDS τεχνολογιών επιτρέπει στα δεδομένα αυτά να απεικονιστούν μέσω DVI, HDMI ή DisplayPort στην οθόνη. Γι' αυτό και οι μνήμες των καρτών γραφικών λειτουργούν σε πολύ μεγάλες συχνότητες και είναι dual ported, δηλαδή επιτρέπουν ταυτόχρονη ανάγνωση και γραφή δεδομένων.

Η χωρητικότητα της μνήμης στις κάρτες γραφικών είναι πολύ σημαντική κυρίως για τους gamers, καθώς όσο πιο ποιοτικά είναι τα παιχνίδια στην ευκρίνεια των υφών στα 3D μοντέλα τους και όσο πιο μεγάλη έκταση θέασης προσφέρουν, τόσο περισσότερη μνήμη απαιτούν από την κάρτα γραφικών. Πιο συγκεκριμένα, η απεικόνιση ενός μεγάλου τοπίου με όλα τα 3D μοντέλα σε υψηλή ανάλυση μπορεί να χρειαστεί πάνω από 2GB RAM κάρτας γραφικών. Ο τύπος της μνήμης, επίσης, είναι βασικό χαρακτηριστικό για την ταχύτητα και τη δυνατότητα για υψηλές αναλύσεις και υποδεικνύεται ως GDDR3, GDDR4, GDDR5 κτλ. Όσο πιο μεγάλο το νούμερο, τόσο μεγαλύτερο το εύρος διαμεταγωγής των δεδομένων, άρα η GDDR5 στο παράδειγμα είναι η καλύτερη.

Επιλέξτε κάρτα γραφικών με τη μνήμη που σας εξυπηρετεί:

1GB 2GB 4GB 6GB 8GB

Συχνότητα GPU και μνήμης

Εκτός από την αρχιτεκτονική κατασκευής της GPU, την μνήμη της κάρτας αλλά και το game που παίζει κανείς, ρόλο στην απόδοση της κάρτας γραφικών παίζει και η συχνότητα χρονισμού του πυρήνα της GPU αλλά και της μνήμης. Στην πράξη, η συχνότητα λειτουργίας είναι ο αριθμός των πράξεων που μπορούν να πραγματοποιηθούν ανά μονάδα χρόνου. Οι σύγχρονες κάρτες γραφικών βασίζονται περισσότερο στις εξελιγμένες τους τεχνολογίες, παρά στην καθαρή αύξηση της συχνότητας. Όταν όμως μιλάμε για το ίδιο Chipset καρτών, μεγαλύτερη συχνότητα της GPU και της μνήμης σε γενικές γραμμές συνεπάγεται και μεγαλύτερες επιδόσεις. Για παράδειγμα, οι κάρτες με ένδειξη OC (OverClocked) διαθέτουν εργοστασιακά ρυθμισμένη μεγαλύτερη συχνότητα.

Συνδέσεις

Αν θέλετε να συνδέσετε πάνω από μια οθόνη στον υπολογιστή σας ή αν έχετε χτίσει Multimedia PC, το οποίο θα αξιοποιήσετε με μια high-definition τηλεόραση, τότε πρέπει να λάβετε υπόψη τις εξόδους που παρέχει η υποψήφια κάρτα γραφικών. Οι πιο συνηθισμένες είναι η HDMI, βασική διασύνδεση HD τηλεοράσεων και οθονών, η DVI, βασική διασύνδεση απλών οθονών υπολογιστή και η DisplayPort που είναι αντίστοιχη της HDMI και μπορεί να μετατραπεί με αντάπτορα σε HDMI ή DVI.

Η DisplayPort 1.2 υποστηρίζει αναλύσεις εως και 3840x2160 pixels (ανάλυση 4Κ) με συχνότητα 60Hz, ενώ η έκδοση 1.3, που αναμένεται σύντομα, υποστηρίζει ανάλυση έως 8192x4320 pixels (ανάλυση 8Κ ή δύο οθόνες με 4Κ η καθεμία). Το αρνητικό του DisplayPort είναι ότι δεν υποστηρίζει κανάλι επιστροφής ήχου, όμως μπορεί να υποστηρίξει περισσότερες από μία οθόνες.

Η HDMI 1.4 είναι η πιο συνηθισμένη έκδοση HDMI που χρησιμοποιείται αυτές τις μέρες, και υποστηρίζει ανάλυση 4Κ στα 30Kz. Σε αντίθεση με το DisplayPort, το HDMI υποστηρίζει επιστροφή ήχου, σημαντικό στοιχείο για κάποιον που επιθυμεί να συνδέσει την κάρτα γραφικών του σε μία τηλεόραση και να έχει ήχο από αυτήν, χωρίς την χρήση ξεχωριστών ηχείων.

H DVI λειτουργεί σε τρία πρότυπα: DVI-D (ψηφιακό σήμα μόνο), DVI-A (αναλογικό σήμα μόνο) και DVI-I (ψηφιακό και αναλογικό σήμα). Πλέον θεωρείται ξεπερασμένη, αφού οι δυνατότητές της είναι σαφώς κατώτερες από τα νεότερα πρότυπα HDMI και DisplayPort. Ουσιαστικά υποστηρίζει σήμα βίντεο αντίστοιχο του HDMI, αλλά δεν διαθέτει δυνατότητα μεταφοράς ήχου, αν και σε κάποιες κάρτες γραφικών μπορεί να υποστηρίξει και μεταφορά ήχου εάν χρησιμοποιηθεί αντάπτορας από DVI σε HDMI. Παρόλα αυτά δεν μπορεί να υποστηρίξει αναλύσεις 4Κ.

Το ξεπερασμένο πρότυπο VGA χρησιμοποιείται από κάποιες οθόνες ακόμα και σήμερα, αλλά χρειάζεται αντάπτορας από DVI σε VGA συνήθως ώστε να συνδεθεί σε σύγχρονες κάρτες γραφικών.

Δείτε τα VGA και DVI καλώδια μας εδώ!

Δείτε τα HDMI καλώδια μας εδώ!

Δείτε τα DisplayPort καλώδια μας εδώ!

Συστοιχία πολλαπλών καρτών (SLI και CROSSFIRE)

Οι περισσότερες κάρτες γραφικών υποστηρίζουν τα πρότυπα SLI για την nVidia και Crossfire για την AMD, ώστε ο υπολογιστής σας να διαθέτει ταυτόχρονα 2 ή περισσότερες κάρτες γραφικών (με μέγιστο αριθμό καρτών τις 4). Σε συμβατές μητρικές κάρτες, οι κάρτες γραφικών αυτές μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε SLI και Crossfire διάταξη αντίστοιχα, ώστε ουσιαστικά οι κάρτες να μοιράζονται τη δουλειά μεταξύ τους, εκτινάσσοντας τις επιδόσεις πολύ παραπάνω από ότι αν είχαμε μόνο μία κάρτα γραφικών αντίστοιχων επιδόσεων με αυτές που χρησιμοποιούνται στην διάταξη.

Μία βασική διαφορά ανάμεσα στα δύο πρότυπα, είναι ότι στο SLI οι κάρτες γραφικών πρέπει να είναι από την ίδια σειρά, ενώ αντίθετα στο Crossfire οι κάρτες είναι συμβατές και με άλλες κάρτες της ίδιας οικογένειας, ακόμα και με διαφορετικό μέγεθος μνήμης της κάθε κάρτας. Επίσης, ενώ στο SLI απαιτείται ακόμα απο τον χρήστη να αγοράσει ένα ειδικό καλώδιο που συνδέει τις κάρτες μεταξύ τους (και ονομάζεται SLI bridge), στο Crossfire δεν απαιτείται πλέον κάποιο τέτοιο καλώδιο για τις νεότερες σειρές καρτών γραφικών της AMD. Πέρα απο αυτά, το αποτέλεσμα και για τις 2 τεχνολογίες είναι η εκτίναξη της απόδοσης του συστήματος σε πολύ υψηλότερα επίπεδα και συνεπώς μοναδική εμπειρία gaming!

Ένα σημαντικό σημείο της χρήσης πολλαπλών καρτών γραφικών σε ενα υπολογιστή, είναι ότι στην χρήση 2 ή περισσότερων καρτών της nVidia σε SLI, τα PhysX λειτουργούν σε μία μόνο απο τις κάρτες (ενώ το rendering εκτελείται κανονικά σε όλες τις GPU της SLI διάταξης). Πέρα από αυτό όμως, υπάρχει και άλλη μία δυνατότητα: χρήση 2 μή ομοίων καρτών γραφικών της nVidia σε έναν υπολογιστή, ωστε η μία (συνήθως η πιό ισχυρή απο τις δύο) να λειτουργεί κανονικά σαν η κάρτα γραφικών του υπολογιστή, ενώ η δεύτερη αποκλειστικά και μόνο για τα PhysX παίρνοντας αυτό τον φόρτο δουλειάς απο την βασική κάρτα. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα πιο ομαλά γραφικά στο gaming και καλύτερη απόδοση της βασικής κάρτας του συστήματος.

Απαιτήσεις τροφοδοσίας

Πολύ σημαντικό στοιχείο στην επιλογή της κάρτας γραφικών είναι η κατανάλωσή της, οπότε θα πρέπει το τροφοδοτικό του υπολογιστή να καλύπτει τις ελάχιστες απαιτήσεις σε Watt και σε καλώδια τροφοδοσίας. Τα συνηθέστερα καλώδια είναι τα 8-PIN στις high-end κάρτες και τα 6-PIN στις υποδεέστερες. Γενικότερα όσο πιο ισχυρή είναι η κάρτα γραφικών, τόσο μεγαλύτερο σε Watt τροφοδοτικό χρειαζεται το σύστημα υπολογιστή μας. Αυτό συμβαίνει επειδή οι ισχυρότερες κάρτες γραφικών χρειάζονται περισσότερη ισχύ όταν χρησιμοποιούν το μέγιστο των δυνατοτήτων τους από αντίστοιχες χαμηλότερων αποδόσεων.

Δείτε τις ισχυρότερες σειρές καρτών γραφικών εδώ!

Δείτε τα τροφοδοτικά μας εδώ!

Ψύκτρες και απαγωγή θερμότητας

Μια ψύκτρα είναι τοποθετημένη στις περισσότερες σύγχρονες κάρτες γραφικών. Ο λόγος ύπαρξής της είναι γιατί απάγει τη θερμότητα που παράγεται από τη GPU ομοιόμορφα σε ολόκληρη την ψύκτρα και την κάρτα, ώστε να μην αναπτύσσονται πολύ μεγάλες θερμοκρασίες που μπορούν να καταστρέψουν τα κυκλώματα. Η ψύκτρα διαθέτει συνήθως έναν ή περισσότερους ανεμιστήρες, ώστε να παρέχει καλύτερη ψύξη.

Βασικό θέμα για πολλούς gamers αποτελεί το επίπεδο θορύβου που προκαλεί ο ανεμιστήρας της ψύκτρας μιας κάρτας γραφικών. Επειδή όσο πιο μεγάλες απαιτήσεις έχει ένα παιχίδι τόσο πιο πολύ ζεσταίνεται η κάρτα γραφικών, οι ανεμιστήρες των ψυκτρών λειτουργούν σε μεγαλύτερες στροφές για να γίνεται ταχύτερη αποβολή της θερμότητας, με αποτέλεσμα μερικές φορές ο θόρυβος να είναι σε επίπεδα που μπορεί να ενοχλεί.

Πολλές εταιρείες έχουν αναπτύξει και χρησιμοποιούν κράματα και τεχνολογίες ώστε να γίνεται ακόμα πιο αποτελεσματικά η απαγωγή θερμότητας και η αποβολή της στο περιβάλλον. Με αυτό τον τρόπο επιτυγχάνεται παράλληλα χαμηλότερος ή και μηδενικός θόρυβος, αφού οι ανεμιστήρες, με τη χρήση αισθητήρων θερμοκρασίας από την κάρτα, λειτουργούν σε χαμηλότερες στροφές ή και καθόλου όταν δεν χρειάζεται. Ακόμα όταν η κάρτα λειτουργεί στο 100% η απαγωγή της θερμότητας γίνεται πιο αποδοτικά ώστε να μην γίνεται πολύ αισθητός ο θόρυβος του ανεμιστήρα. Κάποια απο τα πιο γνωστά συστηματα ψύξης κάρτας γραφικών που εμφανίζονται στις mid-range και πάνω ειναι το DirectCU της ASUS, το Twin Frozr της MSI, το ACX της EVGA, το Windforce της Gigabyte και το Vapor-X της Sapphire.

Κάποιες κάρτες γραφικών διαθέτουν αντί για ψύκτρα ένα waterblock, αντίστοιχο μέσο απαγωγής θερμότητας μέσω υδρόψυξης. Συνήθως τα waterblocks τα συναντάμε στις ισχυρότερες κάρτες γραφικών, όπου συνήθως αναπτύσσονται και μεγαλύτερες θερμοκρασίες όταν ο χρήστης του υπολογιστή παίζει κάποιο παιχνίδι σε πολύ υψηλή ανάλυση και με τις ρυθμίσεις τον γραφικών στο full ή όταν κάνει επεξεργασία σε βίντεο και επιδιώκει μηδενικό θόρυβο.

Δείτε τα waterblocks μας εδω!

Κάρτες γραφικών για επαγγελματική χρήση

Αν και οι περισσότερες κάρτες γραφικών που κυκλοφορούν επικεντρώνονται στο gaming και την προβολή multimedia περιεχομένου για τον μέσο χρήστη, υπάρχει και άλλη μια κατηγορία καρτών γραφικών που απευθύνεται καθαρά σε επαγγελματίες. Για όσους εργάζονται σε κάποιο πεδίο που απαιτεί "βαρύ" video editing και rendering, όπως CAD (για δημιουργία και επεξεργασία σχεδίων) και CGI (δημιουργία και επεξεργασία γραφικών, εικόνων και simulations), υπάρχουν κάρτες γραφικών των οποίων η αρχιτεκτονική σχεδιασμού έχει ως επίκεντρο αυτές ακριβώς τις εργασίες.

Οι κάρτες αυτές είναι σχεδιασμένες να έχουν καλύτερη απόδοση στο OpenGL (πλατφόρμα προγραμματισμού για 3D που χρησιμοποιείται για rendering) και είναι τεσταρισμένες για συμβατότητα με τις πιο συνηθισμένες OpenGL εφαρμογές που χρησιμοποιούνται ευρέως στον επαγγελματικό τομέα. Με το firmware ειδικά σχεδιασμένο ώστε ο πυρήνας της κάρτας να θέτει το rendering και την ακρίβεια σε μεγαλύτερη προτεραιότητα από ότι στις τυπικές κάρτες γραφικών όπου η προτεραιότητα είναι το frame rate, οι συγκεκριμένες κάρτες μπορούν να διαχειριστούν πιο εύκολα τα προγράμματα που χρησιμοποιεί ο επαγγελματίας. Οι κάρτες γραφικών QUADRO της PNY, οι κάρτες γραφικών FirePro και οι κάρτες γραφικών της MATROX είναι από τις πιο γνωστές λύσεις για τον επαγγελματία που απαιτεί μία κάρτα γραφικών καθαρά για το δικό του και ιδιαίτερο πεδίο της δουλειάς του. Είτε κάποιος επιζητά κάρτα γραφικών για σχεδιασμό 3D, είτε για σχεδιασμό 2D, είτε για ταυτόχρονη προβολή σε έως 8 οθόνες ή προτζέκτορες, υπάρχει η αντίστοιχη κάρτα που μπορεί να επιτελέσει άψογα την κάθε εργασία ανάλογα με τις επιμέρους απαιτήσεις του!

Δείτε τις PNY QUADRO κάρτες γραφικών μας εδώ!

Δείτε τις FirePro κάρτες γραφικών μας εδώ!

Δείτε τις MATROX κάρτες γραφικών μας εδώ!

Συνδέσεις σε πολλαπλές οθόνες και θέαση 3D

Οι περισσότερες σύγχρονες κάρτες γραφικών διαθέτουν περισσότερες από μία εξόδους, ώστε να είναι εφικτή η απεικόνιση σε περισσότερες από μία οθόνες. Με αυτό τον τρόπο, μπορεί κανείς να έχει πολλαπλές οθόνες στον υπολογιστή του και μπορεί να επιλέξει αν η εικόνα της μίας θα είναι συνέχεια της άλλης ή αν η κάθε οθόνη θα απεικονίζει ακριβώς την ίδια προβολή. Ειδικά για τους gamers, είναι ιδιαίτερα απολαυστικό να παίζουν ένα παιχνίδι σε 2, 3 ή και 4 οθόνες ώστε να αυξάνουν το οπτικό τους πεδίο και τη ρεαλιστικότητα του κόσμου του παιχνιδιού.

Οι πιο ισχυρές κάρτες γραφικών παρέχουν επίσης τη δυνατότητα υποστήριξης θέασης 3D σε όλες τις συνδεμένες οθόνες, δίνοντας έτσι ακόμα περισσότερες επιλογές στον χρήστη που θέλει να ζήσει ένα παιχνίδι ή μία ταινία στο έπακρο μπαίνοντας μέσα στην δράση και χρησιμοποιώντας γυαλιά 3D -με οθόνες που το υποστηρίζουν.

Δείτε τις οθόνες μας εδω!



x
Υπολογιστές
Ήχος - Εικόνα
Τηλεπικοινωνίες
Λευκές συσκευές
Ηλεκτρικές συσκευές
Εργαλεία
Μουσικά όργανα
Security
Ηλεκτρονικά παιχνίδια
Gadgets & Παιχνίδια
Είδη γραφείου
Βιβλία
Ταινίες DVD - Blu Ray
Αθλητικά είδη
Βρεφικά - Παιδικά
    Stockhouse     Crazysundays     Eshop specials
Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για την ευκολία της περιήγησης, την εξατομίκευση περιεχομένου και διαφημίσεων και την ανάλυση της επισκεψιμότητάς μας. Δείτε τους ανανεωμένους όρους χρήσης για την προστασία δεδομένων και τα cookies.
Πληροφορίες Ρυθμίσεις Δέχομαι