To Νο1 Ηλεκτρονικό πολυκατάστημα
Αγορά χωρίς εγγραφή
Δωρεάν αποστολή για αγορές άνω των 90€
Για τηλεφωνικές παραγγελίες
211 500 0 500
Αρχική > Βιβλία > Φιλοσοφία > Ο ΧΡΟΝΟΣ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ
 
 
 
   
 
o xronos toy anthropoy photo

o xronos toy anthropoy photo


Ο ΧΡΟΝΟΣ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ

BKS.0302288      
ΚατηγορίαΦΙΛΟΣΟΦΙΑ
ΤΑΜΠΑΚΗΣ ΝΙΚΟΣ στην κατηγορία ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ
Διαθεσιμότητα: Κατόπιν παραγγελίας
Χωρίς έξοδα αποστολής για παραλαβή από οποιοδήποτε eshop point!
Π.Τ.Λ.12.01 €
μόνο9.01 €
περιλαμβάνει ΦΠΑ

Προσθήκη στη wishlist
Περιγραφή
ISBN: 978-960-446-151-6
Συγγραφέας: ΤΑΜΠΑΚΗΣ ΝΙΚΟΣ
Εκδοτικός οίκος: ΓΚΟΒΟΣΤΗ
Σελίδες: 256
Διαστάσεις: 15Χ23
Ημερομηνία Έκδοσης: Φεβρουάριος 2012

ΦΥΣΙΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ ΚΑΙ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ

«Αντιμετωπίζουμε το μεγάλο μυστήριο του Χρόνου, αλλά αν δεν το λύσουμε δεν θα καταλάβουμε καν τί είναι ή Λογική και -πολύ περισσότερο- η Φυσική».
C.F. von Weizsacker

Αύτη η θέση ενός από την ανεπανάληπτη γενιά των μεγάλων φυσικών που διαμόρφωσαν τη σύγχρονη Φυσική φαίνεται ακόμη πιο επίκαιρη σήμερα όπου οι απόψεις για τον Χρόνο (τον Χώρο και τον «Χωροχρόνο») έχουν κλιμακωθεί σε μια αλλοπρόσαλλη ποικιλία: από μυστήρια «χωροχρονικά άτομα», σε «διαφορική πολλαπλότητα», έως το «δεν υπάρχει Χρόνος».

Όμως άραγε μπορεί κανείς να αντιληφθεί φυσικά -έκτος από τη διαχείριση του μαθηματικού συμβολισμού- εκφράσεις όπως «καμπύλωση χωροχρόνου», «διαστολή Χώρου», «αρχή του Χρόνου»; «Καμπύλωση» και «διαστολή» δεν είναι ιδιότητες που για να εφαρμοστούν προϋποθέτουν «κάτι» ύποστασιοποιημένο; Δεν είναι αυτοαναφορικά γνωρίσματα;

Ακόμη χειρότερα, αυτή ή «αρχή του Χρόνου» δεν φαντάζεται τον Χρόνο σαν «κάτι» δημιουργημένο με αρχή; Και δεν συγγενεύει αυτή ή «αρχή» - έννοια επίσης χρονική, με μια λειτουργία του μυθικού, νευτώνειου ή και παλαιότερου, κοσμικού εκκρεμούς; Μήπως, εν τέλει, επιτρέπεται δειλά να υποψιαστούμε πώς ο βασιλιάς είναι γυμνός;
Στη μελέτη αύτη θα υποστηριχθεί πως ο Χρόνος δεν είναι «κάτι», πως αυτή ή τόσο χρήσιμη υπολογιστικά «διαφορική πολλαπλότητα» υπάρχει μόνον ως μια νοητή, ανθρώπινη κατασκευή - ότι, δηλαδή, ό Χρόνος είναι μια αίσθηση και μια έννοια, «ο Χρόνος του 'Ανθρωπου».

Θα προσπαθήσουμε να αποποιηθούμε τη βαρειά νευτώνεια κληρονομιά του Χώρου και του Χρόνου ως sensorium Dei - ως τη σκηνή όπου ένας Δημιουργός εγκατέστησε τον Κόσμο, εφοδιασμένη με ένα κοσμικό ρολόι που άρχισε να χτυπά από τη στιγμή της δημιουργίας. Δεινή πράγματι ή δυσκολία της νόησης να συλλάβει κάτι που δεν έχει «αρχή»! - και όμως έχει φτάσει μέχρι εμάς ό απόηχος της ηρακλείτειας σκέψης για έναν Κόσμο «πού ήταν, είναι και θα είναι πυρ αείζωον...»

Με τη θέση μου πως ό Χρόνος είναι αίσθηση και έννοια έρχομαι μόνο να αναστήσω παλιές ιδέες μετεωρικών διανοητών, όπως ό Αριστοτέλης και ο Leibniz - ιδέες πού κάπως σκεπάστηκαν από τον δικαιολογημένο άλλα βιαστικό ενθουσιασμό για το νέο και αποτελεσματικό. Νομίζω, λοιπόν, πώς τις τρεις περίπου τελευταίες δεκαετίες ή εμφάνιση και ραγδαία πρόοδος μιας πολύ γενικής κατεύθυνσης στη Φυσική και Βιολογία -μη γραμμικά δυναμικά συστήματα, πολυπλοκότητα, ανάδυση, συμμετρία και θραύσεις της, κ.λπ., μαζί με την εκρηκτική ανάπτυξη τής Νευρολογίας-επιτρέπουν να υπερασπιστούμε αποφασιστικά, από άλλη σκοπιά, εκείνες τις παλιές ιδέες.


Βαθμολογία & Σχόλια προιόντος
Σύνολο ψήφων: 0 Σχολιάστε και ψηφίστε

Last viewed
Ο ΧΡΟΝΟΣ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ (BKS.0302288)
o xronos toy anthropoy photo
Κατόπιν παραγγελίας
Wishlist
Share
ΠΤΛ 12.01 € μόνο 9.01
Περιγραφή
Αξιολόγηση
Σχετικά
Κατηγορία: ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ
ΤΑΜΠΑΚΗΣ ΝΙΚΟΣ στην κατηγορία ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ

ISBN: 978-960-446-151-6
Συγγραφέας: ΤΑΜΠΑΚΗΣ ΝΙΚΟΣ
Εκδοτικός οίκος: ΓΚΟΒΟΣΤΗ
Σελίδες: 256
Διαστάσεις: 15Χ23
Ημερομηνία Έκδοσης: Φεβρουάριος 2012

ΦΥΣΙΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ ΚΑΙ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ

«Αντιμετωπίζουμε το μεγάλο μυστήριο του Χρόνου, αλλά αν δεν το λύσουμε δεν θα καταλάβουμε καν τί είναι ή Λογική και -πολύ περισσότερο- η Φυσική».
C.F. von Weizsacker

Αύτη η θέση ενός από την ανεπανάληπτη γενιά των μεγάλων φυσικών που διαμόρφωσαν τη σύγχρονη Φυσική φαίνεται ακόμη πιο επίκαιρη σήμερα όπου οι απόψεις για τον Χρόνο (τον Χώρο και τον «Χωροχρόνο») έχουν κλιμακωθεί σε μια αλλοπρόσαλλη ποικιλία: από μυστήρια «χωροχρονικά άτομα», σε «διαφορική πολλαπλότητα», έως το «δεν υπάρχει Χρόνος».

Όμως άραγε μπορεί κανείς να αντιληφθεί φυσικά -έκτος από τη διαχείριση του μαθηματικού συμβολισμού- εκφράσεις όπως «καμπύλωση χωροχρόνου», «διαστολή Χώρου», «αρχή του Χρόνου»; «Καμπύλωση» και «διαστολή» δεν είναι ιδιότητες που για να εφαρμοστούν προϋποθέτουν «κάτι» ύποστασιοποιημένο; Δεν είναι αυτοαναφορικά γνωρίσματα;

Ακόμη χειρότερα, αυτή ή «αρχή του Χρόνου» δεν φαντάζεται τον Χρόνο σαν «κάτι» δημιουργημένο με αρχή; Και δεν συγγενεύει αυτή ή «αρχή» - έννοια επίσης χρονική, με μια λειτουργία του μυθικού, νευτώνειου ή και παλαιότερου, κοσμικού εκκρεμούς; Μήπως, εν τέλει, επιτρέπεται δειλά να υποψιαστούμε πώς ο βασιλιάς είναι γυμνός;
Στη μελέτη αύτη θα υποστηριχθεί πως ο Χρόνος δεν είναι «κάτι», πως αυτή ή τόσο χρήσιμη υπολογιστικά «διαφορική πολλαπλότητα» υπάρχει μόνον ως μια νοητή, ανθρώπινη κατασκευή - ότι, δηλαδή, ό Χρόνος είναι μια αίσθηση και μια έννοια, «ο Χρόνος του 'Ανθρωπου».

Θα προσπαθήσουμε να αποποιηθούμε τη βαρειά νευτώνεια κληρονομιά του Χώρου και του Χρόνου ως sensorium Dei - ως τη σκηνή όπου ένας Δημιουργός εγκατέστησε τον Κόσμο, εφοδιασμένη με ένα κοσμικό ρολόι που άρχισε να χτυπά από τη στιγμή της δημιουργίας. Δεινή πράγματι ή δυσκολία της νόησης να συλλάβει κάτι που δεν έχει «αρχή»! - και όμως έχει φτάσει μέχρι εμάς ό απόηχος της ηρακλείτειας σκέψης για έναν Κόσμο «πού ήταν, είναι και θα είναι πυρ αείζωον...»

Με τη θέση μου πως ό Χρόνος είναι αίσθηση και έννοια έρχομαι μόνο να αναστήσω παλιές ιδέες μετεωρικών διανοητών, όπως ό Αριστοτέλης και ο Leibniz - ιδέες πού κάπως σκεπάστηκαν από τον δικαιολογημένο άλλα βιαστικό ενθουσιασμό για το νέο και αποτελεσματικό. Νομίζω, λοιπόν, πώς τις τρεις περίπου τελευταίες δεκαετίες ή εμφάνιση και ραγδαία πρόοδος μιας πολύ γενικής κατεύθυνσης στη Φυσική και Βιολογία -μη γραμμικά δυναμικά συστήματα, πολυπλοκότητα, ανάδυση, συμμετρία και θραύσεις της, κ.λπ., μαζί με την εκρηκτική ανάπτυξη τής Νευρολογίας-επιτρέπουν να υπερασπιστούμε αποφασιστικά, από άλλη σκοπιά, εκείνες τις παλιές ιδέες.

Δεν υπάρχει κανένα σχόλιο
Βαθμολογία    
email    
Σχόλιο (Τα σχόλια σε greeklish δεν θα γίνονται δεκτά)
Με την αποστολή αποδέχεστε τους Όρους και Προυποθέσεις χρήσης καθώς και τους όρους περί προστασίας προσωπικών δεδομένων όπως αναγράφονται στο site.
Ο ΧΡΟΝΟΣ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ BKS.0302288 BKS.0302288 ΤΑΜΠΑΚΗΣ ΝΙΚΟΣ ΤΑΜΠΑΚΗΣ ΝΙΚΟΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ Κατηγορία: ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ •ΤΑΜΠΑΚΗΣ ΝΙΚΟΣ στην κατηγορία ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ISBN: 978-960-446-151-6 Συγγραφέας: ΤΑΜΠΑΚΗΣ ΝΙΚΟΣ Εκδοτικός οίκος: ΓΚΟΒΟΣΤΗ Σελίδες: 256 Διαστάσεις: 15Χ23 Ημερομηνία Έκδοσης: Φεβρουάριος 2012 ΦΥΣΙΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ ΚΑΙ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ «Αντιμετωπίζουμε το μεγάλο μυστήριο του Χρόνου, αλλά αν δεν το λύσουμε δεν θα καταλάβουμε καν τί είναι ή Λογική και -πολύ περισσότερο- η Φυσική». C.F. von Weizsacker Αύτη η θέση ενός από την ανεπανάληπτη γενιά των μεγάλων φυσικών που διαμόρφωσαν τη σύγχρονη Φυσική φαίνεται ακόμη πιο επίκαιρη σήμερα όπου οι απόψεις για τον Χρόνο (τον Χώρο και τον «Χωροχρόνο») έχουν κλιμακωθεί σε μια αλλοπρόσαλλη ποικιλία: από μυστήρια «χωροχρονικά άτομα», σε «διαφορική πολλαπλότητα», έως το «δεν υπάρχει Χρόνος». Όμως άραγε μπορεί κανείς να αντιληφθεί φυσικά -έκτος από τη διαχείριση του μαθηματικού συμβολισμού- εκφράσεις όπως «καμπύλωση χωροχρόνου», «διαστολή Χώρου», «αρχή του Χρόνου»; «Καμπύλωση» και «διαστολή» δεν είναι ιδιότητες που για να εφαρμοστούν προϋποθέτουν «κάτι» ύποστασιοποιημένο; Δεν είναι αυτοαναφορικά γνωρίσματα; Ακόμη χειρότερα, αυτή ή «αρχή του Χρόνου» δεν φαντάζεται τον Χρόνο σαν «κάτι» δημιουργημένο με αρχή; Και δεν συγγενεύει αυτή ή «αρχή» - έννοια επίσης χρονική, με μια λειτουργία του μυθικού, νευτώνειου ή και παλαιότερου, κοσμικού εκκρεμούς; Μήπως, εν τέλει, επιτρέπεται δειλά να υποψιαστούμε πώς ο βασιλιάς είναι γυμνός; Στη μελέτη αύτη θα υποστηριχθεί πως ο Χρόνος δεν είναι «κάτι», πως αυτή ή τόσο χρήσιμη υπολογιστικά «διαφορική πολλαπλότητα» υπάρχει μόνον ως μια νοητή, ανθρώπινη κατασκευή - ότι, δηλαδή, ό Χρόνος είναι μια αίσθηση και μια έννοια, «ο Χρόνος του 'Ανθρωπου». Θα προσπαθήσουμε να αποποιηθούμε τη βαρειά νευτώνεια κληρονομιά του Χώρου και του Χρόνου ως sensorium Dei - ως τη σκηνή όπου ένας Δημιουργός εγκατέστησε τον Κόσμο, εφοδιασμένη με ένα κοσμικό ρολόι που άρχισε να χτυπά από τη στιγμή της δημιουργίας. Δεινή πράγματι ή δυσκολία της νόησης να συλλάβει κάτι που δεν έχει «αρχή»! - και όμως έχει φτάσει μέχρι εμάς ό απόηχος της ηρακλείτειας σκέψης για έναν Κόσμο «πού ήταν, είναι και θα είναι πυρ αείζωον...» Με τη θέση μου πως ό Χρόνος είναι αίσθηση και έννοια έρχομαι μόνο να αναστήσω παλιές ιδέες μετεωρικών διανοητών, όπως ό Αριστοτέλης και ο Leibniz - ιδέες πού κάπως σκεπάστηκαν από τον δικαιολογημένο άλλα βιαστικό ενθουσιασμό για το νέο και αποτελεσματικό. Νομίζω, λοιπόν, πώς τις τρεις περίπου τελευταίες δεκαετίες ή εμφάνιση και ραγδαία πρόοδος μιας πολύ γενικής κατεύθυνσης στη Φυσική και Βιολογία -μη γραμμικά δυναμικά συστήματα, πολυπλοκότητα, ανάδυση, συμμετρία και θραύσεις της, κ.λπ., μαζί με την εκρηκτική ανάπτυξη τής Νευρολογίας-επιτρέπουν να υπερασπιστούμε αποφασιστικά, από άλλη σκοπιά, εκείνες τις παλιές ιδέες.
6.76
10 1 1

x
Υπολογιστές
Ήχος - Εικόνα
Τηλεπικοινωνίες
Λευκές συσκευές
Ηλεκτρικές συσκευές
Εργαλεία
Οργανα γυμναστικής
Outdoor
Μουσικά όργανα
Security
Ηλεκτρονικά παιχνίδια
Gadgets & Παιχνίδια
Είδη γραφείου
Βιβλία
Ταινίες DVD - Blu Ray
Προσωπική φροντίδα
Ενδυση - Υπόδηση
Αθλητικά είδη
Βρεφικά - Παιδικά
    Stockhouse     Crazysundays     Eshop specials     Zen 10
Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για την ευκολία της περιήγησης, την εξατομίκευση περιεχομένου και διαφημίσεων και την ανάλυση της επισκεψιμότητάς μας. Δείτε τους ανανεωμένους όρους χρήσης για την προστασία δεδομένων και τα cookies.
Πληροφορίες Ρυθμίσεις Απόρριψη Αποδοχή