Δύο από τους μεγαλύτερους διανοητές του δυτικού πολιτισμού, ο Φρίντριχ Νίτσε και ο Σωκράτης του Πλάτωνα, συναντιούνται σε μια φιλοσοφική πραγματεία που εξετάζει μια σειρά από έννοιες κλειδιά για τη σωκρατική σκέψη με άξονα την ερμηνεία τους από τον νιτσεϊκό στοχασμό.
Στο πρώτο μέρος, ο ερευνητής ανιχνεύει το φιλολογικό υπόβαθρο της αναφοράς του Νίτσε στην περίπτωση του Σωκράτη με εκκίνηση τα πλατωνικά έργα Συμπόσιο, Φαίδρος, Φαίδων, Γοργίας, Πολιτικός, Μένων, Ίων και τις εκδοχές του αρχαίου Έλληνα φιλοσόφου που μας παραδίδουν ο Λουκιανός (Περί ορχήσεως) και ο Διογένης Λαέρτιος (Βίοι φιλοσόφων). Σε αυτό το πλαίσιο εξετάζεται η ατοπία ως η ταυτόχρονη συμμετοχή του Σωκράτη τόσο στον ορθολογικό όσο και τον ερωτικό φιλοσοφικό λόγο, και η σχέση της αφενός με την τέχνη και την αισθητική, και αφετέρου με την όρχηση και το σώμα.
Στο δεύτερο μέρος, με εκκίνηση την απόπειρα μιας αυτοκριτικής που προσέθεσε ο Νίτσε στη Γέννηση της τραγωδίας το 1886, ο ερευνητής αποκαλύπτει τις αντιφάσεις που εγκυμονούν στην πρώιμη σκέψη του Γερμανού φιλοσόφου (1872/4), διαφωτίζοντας αυτόν τον αναστοχασμό του υπό το πρίσμα των εννοιών που δεσπόζουν στα ύστερα έργα του (λ.χ. μάσκα, περιπλάνηση, μεγάλη υποψία, προοπτικισμός κ.ά.). Στην πορεία αυτή παρουσιάζονται οι θεωρήσεις σημαντικών ερευνητών, όπως του Heidegger, του Deleuze, του Kaufmann, του Bataille, του Morgan, του Λαμπρέλλη, του Λάγιου και του Δόικου, αναφορικά με τις νιτσεϊκές συλλήψεις της πατρίδας, του ατομισμού, της φιλίας, του φαντασιακού, της σκιάς και της βούλησης για δύναμη.
Δύο από τους μεγαλύτερους διανοητές του δυτικού πολιτισμού, ο Φρίντριχ Νίτσε και ο Σωκράτης του Πλάτωνα, συναντιούνται σε μια φιλοσοφική πραγματεία που εξετάζει μια σειρά από έννοιες κλειδιά για τη σωκρατική σκέψη με άξονα την ερμηνεία τους από τον νιτσεϊκό στοχασμό.
Στο πρώτο μέρος, ο ερευνητής ανιχνεύει το φιλολογικό υπόβαθρο της αναφοράς του Νίτσε στην περίπτωση του Σωκράτη με εκκίνηση τα πλατωνικά έργα Συμπόσιο, Φαίδρος, Φαίδων, Γοργίας, Πολιτικός, Μένων, Ίων και τις εκδοχές του αρχαίου Έλληνα φιλοσόφου που μας παραδίδουν ο Λουκιανός (Περί ορχήσεως) και ο Διογένης Λαέρτιος (Βίοι φιλοσόφων). Σε αυτό το πλαίσιο εξετάζεται η ατοπία ως η ταυτόχρονη συμμετοχή του Σωκράτη τόσο στον ορθολογικό όσο και τον ερωτικό φιλοσοφικό λόγο, και η σχέση της αφενός με την τέχνη και την αισθητική, και αφετέρου με την όρχηση και το σώμα.
Στο δεύτερο μέρος, με εκκίνηση την απόπειρα μιας αυτοκριτικής που προσέθεσε ο Νίτσε στη Γέννηση της τραγωδίας το 1886, ο ερευνητής αποκαλύπτει τις αντιφάσεις που εγκυμονούν στην πρώιμη σκέψη του Γερμανού φιλοσόφου (1872/4), διαφωτίζοντας αυτόν τον αναστοχασμό του υπό το πρίσμα των εννοιών που δεσπόζουν στα ύστερα έργα του (λ.χ. μάσκα, περιπλάνηση, μεγάλη υποψία, προοπτικισμός κ.ά.). Στην πορεία αυτή παρουσιάζονται οι θεωρήσεις σημαντικών ερευνητών, όπως του Heidegger, του Deleuze, του Kaufmann, του Bataille, του Morgan, του Λαμπρέλλη, του Λάγιου και του Δόικου, αναφορικά με τις νιτσεϊκές συλλήψεις της πατρίδας, του ατομισμού, της φιλίας, του φαντασιακού, της σκιάς και της βούλησης για δύναμη.
Ο ΝΙΤΣΕ ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΩΚΡΑΤΗBKS.0152117BKS.0152117ΠΙΤΕΝΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣΠΙΤΕΝΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣΦΙΛΟΣΟΦΙΑΚατηγορία: ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ •ΠΙΤΕΝΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ στην κατηγορία ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ISBN: 978-618-5298-17-3 Συγγραφέας: ΠΙΤΕΝΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ Εκδοτικός οίκος: ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΔΑΙΔΑΛΕΟΣ Σελίδες: 120 Διαστάσεις: 14Χ21 Ημερομηνία Έκδοσης: Νοέμβριος 2018 ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΗ ΠΡΑΓΜΑΤΕΙΑ Δύο από τους μεγαλύτερους διανοητές του δυτικού πολιτισμού, ο Φρίντριχ Νίτσε και ο Σωκράτης του Πλάτωνα, συναντιούνται σε μια φιλοσοφική πραγματεία που εξετάζει μια σειρά από έννοιες κλειδιά για τη σωκρατική σκέψη με άξονα την ερμηνεία τους από τον νιτσεϊκό στοχασμό. Στο πρώτο μέρος, ο ερευνητής ανιχνεύει το φιλολογικό υπόβαθρο της αναφοράς του Νίτσε στην περίπτωση του Σωκράτη με εκκίνηση τα πλατωνικά έργα Συμπόσιο, Φαίδρος, Φαίδων, Γοργίας, Πολιτικός, Μένων, Ίων και τις εκδοχές του αρχαίου Έλληνα φιλοσόφου που μας παραδίδουν ο Λουκιανός (Περί ορχήσεως) και ο Διογένης Λαέρτιος (Βίοι φιλοσόφων). Σε αυτό το πλαίσιο εξετάζεται η ατοπία ως η ταυτόχρονη συμμετοχή του Σωκράτη τόσο στον ορθολογικό όσο και τον ερωτικό φιλοσοφικό λόγο, και η σχέση της αφενός με την τέχνη και την αισθητική, και αφετέρου με την όρχηση και το σώμα. Στο δεύτερο μέρος, με εκκίνηση την απόπειρα μιας αυτοκριτικής που προσέθεσε ο Νίτσε στη Γέννηση της τραγωδίας το 1886, ο ερευνητής αποκαλύπτει τις αντιφάσεις που εγκυμονούν στην πρώιμη σκέψη του Γερμανού φιλοσόφου (1872/4), διαφωτίζοντας αυτόν τον αναστοχασμό του υπό το πρίσμα των εννοιών που δεσπόζουν στα ύστερα έργα του (λ.χ. μάσκα, περιπλάνηση, μεγάλη υποψία, προοπτικισμός κ.ά.). Στην πορεία αυτή παρουσιάζονται οι θεωρήσεις σημαντικών ερευνητών, όπως του Heidegger, του Deleuze, του Kaufmann, του Bataille, του Morgan, του Λαμπρέλλη, του Λάγιου και του Δόικου, αναφορικά με τις νιτσεϊκές συλλήψεις της πατρίδας, του ατομισμού, της φιλίας, του φαντασιακού, της σκιάς και της βούλησης για δύναμη. Ο ΝΙΤΣΕ ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΩΚΡΑΤΗ
Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για την ευκολία της περιήγησης, την εξατομίκευση περιεχομένου και διαφημίσεων και την ανάλυση της επισκεψιμότητάς μας. Δείτε τους ανανεωμένους όρους χρήσης για την προστασία δεδομένων και τα cookies. ΠληροφορίεςΡυθμίσειςΑπόρριψηΑποδοχή
Αναγκαία-Λειτουργικότητας: Τα αναγκαία cookies είναι ουσιαστικής σημασίας για την ορθή λειτουργία της ιστοσελίδας μας επιτρέποντάς σας να κάνετε περιήγηση και να χρησιμοποιήσετε τις λειτουργίες της. Αυτά τα cookies δεν αναγνωρίζουν την ατομική σας ταυτότητα. Χωρίς αυτά τα cookies, δεν μπορούμε να προσφέρουμε αποτελεσματική λειτουργία της ιστοσελίδας μας.
Επιδόσεων: Τα cookies αυτά συλλέγουν πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο που ανώνυμα οι επισκέπτες χρησιμοποιούν την ιστοσελίδα μας, για παράδειγμα, ποιές σελίδες έχουν τις πιο συχνές επισκέψεις.
Διαφήμισης: Αυτά τα cookies χρησιμοποιούνται για την παροχή περιεχομένου, που ταιριάζει περισσότερο στα ενδιαφέροντά σας. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν για την αποστολή στοχευμένης διαφήμισης/προσφορών ή την μέτρηση αποτελεσματικότητας μιας διαφημιστικής καμπάνιας. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν για να καθορίσουμε ποια ηλεκτρονικά κανάλια marketing είναι πιο αποτελεσματικά.
Αποθήκευση