Στη σκέψη του Nietzsche ανευρίσκονται δύο διαφορετικές κατευθύνσεις. Αφενός, ο λόγος του γερμανού φιλοσόφου αυτοσυστήνεται ως ένας λόγος που προβληματοποιεί εκ βάθρων οιαδήποτε μορφή θεμελίωσης, αναδεικνύοντας την ολιστική και αδήριτη εκκάλυψη της αβύσσου ως ένας λόγος που διαγιγνώσκει τον «θάνατο του Θεού», όχι ως μια παροδική έκλειψη ηλίου, αλλά ως μια κατακρήμνιση εν κενώ, ως μια καταβαράθρωση στη ναυτιώδη νύχτα του μηδενός. Αφετέρου, όπως επεσήμανε ο Δ. Λαμπρέλλης, ο νιτσεϊκός λόγος εισηγείται, στην απόληξη της στοχαστικής του διαδρομής, μια σειρά από καινές θεωρίες για την πραγματικότητα, στις οποίες συγκαταλέγονται χαρακτηριστικά η θέληση για δύναμη και η αιώνια επιστροφή του ομοίου. Στο σημείο αυτό εγείρονται ορισμένα κρίσιμα ερωτήματα: Ποια είναι η στάση του Nietzsche απέναντι στο ανεπίκριτο για αιώνες πρόβλημα της εμμένειας του φιλοσοφικού λόγου στην απόλυτη αξία της αλήθειας; Κατά πόσον ο στοχασμός του γερμανού φιλοσόφου κατόρθωσε εν τέλει να περατώσει τη ριζική κριτική της μεταφυσικής παράδοσης, την οποία προανήγγειλε; Δύναται η μακραίωνη σκιά του Θεού να διαυγαστεί απλώς με την πρόταξη μιας αντιμεταφυσικής φιλοσοφίας;
Η πραγμάτευσή μας επιχειρεί να αναμετρηθεί με τα συγκεκριμένα ερωτήματα, ιχνηλατώντας την απόπειρα του Nietzsche να υπερβεί τις μεταμφιέσεις του θεμελίου στη φιλοσοφική σκέψη. Σε αυτή τη βάση, το εγχείρημά μας ακολουθεί τη νοητή προέκταση της νιτσεϊκής σύλληψης της νιοστής δύναμης της μάσκας ως μιας αέναης προσκηνιακότητας του φιλοσοφείν, εξετάζοντας τις προϋποθέσεις που αφορούν την υπόθεση ενός κύκλου του κύκλου: μιας σπειροειδούς στοχαστικής κίνησης, η οποία εξωθεί δυναμικά τον κύκλο της αιωνίας επιστροφής του ομοίου στα όρια μιας αυθυπέρβασης, αίροντας τη διαφορά ανάμεσα στη φιλοσοφική θεωρία και το αντικείμενό της εν προκειμένω, ανάμεσα στον λόγο της αιωνίας επιστροφής και την αιώνια επιστροφή του ίδιου του λόγου. Έτσι, η θεωρία της μάσκας και η μάσκα της θεωρίας συμπίπτουν σε μια ιδιάζουσα στιγμή αλληλοπεριχώρησης, όπου η χορευτική εναλλαγή των κειμενικών μασκών φλερτάρει με τη διάλυση του Εγώ του γράφοντος Nietzsche και τη διασπορά της ταυτότητάς του σε επιμέρους ονόματα και εποχές της ανθρώπινης ιστορίας.
Στη σκέψη του Nietzsche ανευρίσκονται δύο διαφορετικές κατευθύνσεις. Αφενός, ο λόγος του γερμανού φιλοσόφου αυτοσυστήνεται ως ένας λόγος που προβληματοποιεί εκ βάθρων οιαδήποτε μορφή θεμελίωσης, αναδεικνύοντας την ολιστική και αδήριτη εκκάλυψη της αβύσσου ως ένας λόγος που διαγιγνώσκει τον «θάνατο του Θεού», όχι ως μια παροδική έκλειψη ηλίου, αλλά ως μια κατακρήμνιση εν κενώ, ως μια καταβαράθρωση στη ναυτιώδη νύχτα του μηδενός. Αφετέρου, όπως επεσήμανε ο Δ. Λαμπρέλλης, ο νιτσεϊκός λόγος εισηγείται, στην απόληξη της στοχαστικής του διαδρομής, μια σειρά από καινές θεωρίες για την πραγματικότητα, στις οποίες συγκαταλέγονται χαρακτηριστικά η θέληση για δύναμη και η αιώνια επιστροφή του ομοίου. Στο σημείο αυτό εγείρονται ορισμένα κρίσιμα ερωτήματα: Ποια είναι η στάση του Nietzsche απέναντι στο ανεπίκριτο για αιώνες πρόβλημα της εμμένειας του φιλοσοφικού λόγου στην απόλυτη αξία της αλήθειας; Κατά πόσον ο στοχασμός του γερμανού φιλοσόφου κατόρθωσε εν τέλει να περατώσει τη ριζική κριτική της μεταφυσικής παράδοσης, την οποία προανήγγειλε; Δύναται η μακραίωνη σκιά του Θεού να διαυγαστεί απλώς με την πρόταξη μιας αντιμεταφυσικής φιλοσοφίας;
Η πραγμάτευσή μας επιχειρεί να αναμετρηθεί με τα συγκεκριμένα ερωτήματα, ιχνηλατώντας την απόπειρα του Nietzsche να υπερβεί τις μεταμφιέσεις του θεμελίου στη φιλοσοφική σκέψη. Σε αυτή τη βάση, το εγχείρημά μας ακολουθεί τη νοητή προέκταση της νιτσεϊκής σύλληψης της νιοστής δύναμης της μάσκας ως μιας αέναης προσκηνιακότητας του φιλοσοφείν, εξετάζοντας τις προϋποθέσεις που αφορούν την υπόθεση ενός κύκλου του κύκλου: μιας σπειροειδούς στοχαστικής κίνησης, η οποία εξωθεί δυναμικά τον κύκλο της αιωνίας επιστροφής του ομοίου στα όρια μιας αυθυπέρβασης, αίροντας τη διαφορά ανάμεσα στη φιλοσοφική θεωρία και το αντικείμενό της εν προκειμένω, ανάμεσα στον λόγο της αιωνίας επιστροφής και την αιώνια επιστροφή του ίδιου του λόγου. Έτσι, η θεωρία της μάσκας και η μάσκα της θεωρίας συμπίπτουν σε μια ιδιάζουσα στιγμή αλληλοπεριχώρησης, όπου η χορευτική εναλλαγή των κειμενικών μασκών φλερτάρει με τη διάλυση του Εγώ του γράφοντος Nietzsche και τη διασπορά της ταυτότητάς του σε επιμέρους ονόματα και εποχές της ανθρώπινης ιστορίας.
Ο NIETZSCHE ΚΑΙ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΗΣ ΜΕΤΑΦΥΣΙΚΗΣBKS.0566289BKS.0566289ΠΙΤΕΝΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣΠΙΤΕΝΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣΦΙΛΟΣΟΦΙΑΚατηγορία: ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ •ΠΙΤΕΝΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ στην κατηγορία ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ISBN: 978-960-02-4473-1 Συγγραφέας: ΠΙΤΕΝΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ Εκδοτικός οίκος: ΠΑΠΑΖΗΣΗΣ Σειρά: ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΜΕΛΕΤΕΣ Σελίδες: 204 Διαστάσεις: 14Χ21 Ημερομηνία Έκδοσης: Απρίλιος 2025 Στη σκέψη του Nietzsche ανευρίσκονται δύο διαφορετικές κατευθύνσεις. Αφενός, ο λόγος του γερμανού φιλοσόφου αυτοσυστήνεται ως ένας λόγος που προβληματοποιεί εκ βάθρων οιαδήποτε μορφή θεμελίωσης, αναδεικνύοντας την ολιστική και αδήριτη εκκάλυψη της αβύσσου ως ένας λόγος που διαγιγνώσκει τον «θάνατο του Θεού», όχι ως μια παροδική έκλειψη ηλίου, αλλά ως μια κατακρήμνιση εν κενώ, ως μια καταβαράθρωση στη ναυτιώδη νύχτα του μηδενός. Αφετέρου, όπως επεσήμανε ο Δ. Λαμπρέλλης, ο νιτσεϊκός λόγος εισηγείται, στην απόληξη της στοχαστικής του διαδρομής, μια σειρά από καινές θεωρίες για την πραγματικότητα, στις οποίες συγκαταλέγονται χαρακτηριστικά η θέληση για δύναμη και η αιώνια επιστροφή του ομοίου. Στο σημείο αυτό εγείρονται ορισμένα κρίσιμα ερωτήματα: Ποια είναι η στάση του Nietzsche απέναντι στο ανεπίκριτο για αιώνες πρόβλημα της εμμένειας του φιλοσοφικού λόγου στην απόλυτη αξία της αλήθειας; Κατά πόσον ο στοχασμός του γερμανού φιλοσόφου κατόρθωσε εν τέλει να περατώσει τη ριζική κριτική της μεταφυσικής παράδοσης, την οποία προανήγγειλε; Δύναται η μακραίωνη σκιά του Θεού να διαυγαστεί απλώς με την πρόταξη μιας αντιμεταφυσικής φιλοσοφίας; Η πραγμάτευσή μας επιχειρεί να αναμετρηθεί με τα συγκεκριμένα ερωτήματα, ιχνηλατώντας την απόπειρα του Nietzsche να υπερβεί τις μεταμφιέσεις του θεμελίου στη φιλοσοφική σκέψη. Σε αυτή τη βάση, το εγχείρημά μας ακολουθεί τη νοητή προέκταση της νιτσεϊκής σύλληψης της νιοστής δύναμης της μάσκας ως μιας αέναης προσκηνιακότητας του φιλοσοφείν, εξετάζοντας τις προϋποθέσεις που αφορούν την υπόθεση ενός κύκλου του κύκλου: μιας σπειροειδούς στοχαστικής κίνησης, η οποία εξωθεί δυναμικά τον κύκλο της αιωνίας επιστροφής του ομοίου στα όρια μιας αυθυπέρβασης, αίροντας τη διαφορά ανάμεσα στη φιλοσοφική θεωρία και το αντικείμενό της εν προκειμένω, ανάμεσα στον λόγο της αιωνίας επιστροφής και την αιώνια επιστροφή του ίδιου του λόγου. Έτσι, η θεωρία της μάσκας και η μάσκα της θεωρίας συμπίπτουν σε μια ιδιάζουσα στιγμή αλληλοπεριχώρησης, όπου η χορευτική εναλλαγή των κειμενικών μασκών φλερτάρει με τη διάλυση του Εγώ του γράφοντος Nietzsche και τη διασπορά της ταυτότητάς του σε επιμέρους ονόματα και εποχές της ανθρώπινης ιστορίας. Ο NIETZSCHE ΚΑΙ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΗΣ ΜΕΤΑΦΥΣΙΚΗΣ
Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για την ευκολία της περιήγησης, την εξατομίκευση περιεχομένου και διαφημίσεων και την ανάλυση της επισκεψιμότητάς μας. Δείτε τους ανανεωμένους όρους χρήσης για την προστασία δεδομένων και τα cookies. ΠληροφορίεςΡυθμίσειςΑπόρριψηΑποδοχή
Αναγκαία-Λειτουργικότητας: Τα αναγκαία cookies είναι ουσιαστικής σημασίας για την ορθή λειτουργία της ιστοσελίδας μας επιτρέποντάς σας να κάνετε περιήγηση και να χρησιμοποιήσετε τις λειτουργίες της. Αυτά τα cookies δεν αναγνωρίζουν την ατομική σας ταυτότητα. Χωρίς αυτά τα cookies, δεν μπορούμε να προσφέρουμε αποτελεσματική λειτουργία της ιστοσελίδας μας.
Επιδόσεων: Τα cookies αυτά συλλέγουν πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο που ανώνυμα οι επισκέπτες χρησιμοποιούν την ιστοσελίδα μας, για παράδειγμα, ποιές σελίδες έχουν τις πιο συχνές επισκέψεις.
Διαφήμισης: Αυτά τα cookies χρησιμοποιούνται για την παροχή περιεχομένου, που ταιριάζει περισσότερο στα ενδιαφέροντά σας. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν για την αποστολή στοχευμένης διαφήμισης/προσφορών ή την μέτρηση αποτελεσματικότητας μιας διαφημιστικής καμπάνιας. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν για να καθορίσουμε ποια ηλεκτρονικά κανάλια marketing είναι πιο αποτελεσματικά.
Αποθήκευση