Η μελέτη αυτή στόχο έχει να δείξει πώς οριοθετείται το κείμενο της αριστοτελικής Ποιητικής και πώς υπερβαίνει τα όριά του, προκειμένου να ενταχθεί σε ένα φιλοσοφικό σύστημα, το οποίο με τους όρους του ερμηνεύει τον κόσμο, μέσα από τον μύθον, έννοια που έχει ήδη δοκιμαστεί σε πολλά πεδία στην αρχαία ελληνική σκέψη. Στην Ποιητική ο μύθος θα αποτελέσει τη βάση της θεμελίωσης της ποίησης και της διάκρισής της έναντι της φιλοσοφίας, της ρητορικής, της ιστορίας, της σοφιστικής, της διαλεκτικής, της επιστήμης. Ο όρος μύθος, που δηλώνει την μίμησιν πράξεως ως διαδικασία παραγωγής της τραγωδίας, συνδέει τον δημιουργό-ποιητή, το δημιούργημα-τραγωδία και τον θεατή-αναγνώστη. Η μίμησις πράξεως, καθώς οφείλει, πάντοτε λόγω, να συστήσει το καθόλου, συνιστά πράξη επικοινωνίας η οποία επιδιώκει να επιτύχει το τέλος της, το οποίο "πραγματώνεται" στους θεατές/αναγνώστες ως κάθαρσις. Απαιτεί από αυτούς να κάνουν την πορεία που έκανε και ο Αριστοτέλης εξετάζοντας το φαινόμενο της ποίησης. Η πορεία αυτή είναι η αντίστροφη από εκείνη του ποιητή και της συνθέσεως του ποιήματος-ζώου.
Η μελέτη αυτή στόχο έχει να δείξει πώς οριοθετείται το κείμενο της αριστοτελικής Ποιητικής και πώς υπερβαίνει τα όριά του, προκειμένου να ενταχθεί σε ένα φιλοσοφικό σύστημα, το οποίο με τους όρους του ερμηνεύει τον κόσμο, μέσα από τον μύθον, έννοια που έχει ήδη δοκιμαστεί σε πολλά πεδία στην αρχαία ελληνική σκέψη. Στην Ποιητική ο μύθος θα αποτελέσει τη βάση της θεμελίωσης της ποίησης και της διάκρισής της έναντι της φιλοσοφίας, της ρητορικής, της ιστορίας, της σοφιστικής, της διαλεκτικής, της επιστήμης. Ο όρος μύθος, που δηλώνει την μίμησιν πράξεως ως διαδικασία παραγωγής της τραγωδίας, συνδέει τον δημιουργό-ποιητή, το δημιούργημα-τραγωδία και τον θεατή-αναγνώστη. Η μίμησις πράξεως, καθώς οφείλει, πάντοτε λόγω, να συστήσει το καθόλου, συνιστά πράξη επικοινωνίας η οποία επιδιώκει να επιτύχει το τέλος της, το οποίο "πραγματώνεται" στους θεατές/αναγνώστες ως κάθαρσις. Απαιτεί από αυτούς να κάνουν την πορεία που έκανε και ο Αριστοτέλης εξετάζοντας το φαινόμενο της ποίησης. Η πορεία αυτή είναι η αντίστροφη από εκείνη του ποιητή και της συνθέσεως του ποιήματος-ζώου.
ΜΥΘΟΣ ΚΑΙ ΤΡΑΓΩΔΙΑ ΣΤΗΝ ΠΟΙΗΤΙΚΗ ΤΟΥ ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗBKS.0470115BKS.0470115ΜΕΛΙΣΤΑ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑΜΕΛΙΣΤΑ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑΚΛΑΣΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣΚατηγορία: ΚΛΑΣΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ •ΜΕΛΙΣΤΑ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ στην κατηγορία ΚΛΑΣΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ISBN: 978-960-7793-97-3 Συγγραφέας: ΜΕΛΙΣΤΑ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ Εκδοτικός οίκος: ΣΜΙΛΗ Σελίδες: 160 Διαστάσεις: 16Χ24 Ημερομηνία Έκδοσης: Φεβρουάριος 2017 Η μελέτη αυτή στόχο έχει να δείξει πώς οριοθετείται το κείμενο της αριστοτελικής Ποιητικής και πώς υπερβαίνει τα όριά του, προκειμένου να ενταχθεί σε ένα φιλοσοφικό σύστημα, το οποίο με τους όρους του ερμηνεύει τον κόσμο, μέσα από τον μύθον, έννοια που έχει ήδη δοκιμαστεί σε πολλά πεδία στην αρχαία ελληνική σκέψη. Στην Ποιητική ο μύθος θα αποτελέσει τη βάση της θεμελίωσης της ποίησης και της διάκρισής της έναντι της φιλοσοφίας, της ρητορικής, της ιστορίας, της σοφιστικής, της διαλεκτικής, της επιστήμης. Ο όρος μύθος, που δηλώνει την μίμησιν πράξεως ως διαδικασία παραγωγής της τραγωδίας, συνδέει τον δημιουργό-ποιητή, το δημιούργημα-τραγωδία και τον θεατή-αναγνώστη. Η μίμησις πράξεως, καθώς οφείλει, πάντοτε λόγω, να συστήσει το καθόλου, συνιστά πράξη επικοινωνίας η οποία επιδιώκει να επιτύχει το τέλος της, το οποίο "πραγματώνεται" στους θεατές/αναγνώστες ως κάθαρσις. Απαιτεί από αυτούς να κάνουν την πορεία που έκανε και ο Αριστοτέλης εξετάζοντας το φαινόμενο της ποίησης. Η πορεία αυτή είναι η αντίστροφη από εκείνη του ποιητή και της συνθέσεως του ποιήματος-ζώου. ΜΥΘΟΣ ΚΑΙ ΤΡΑΓΩΔΙΑ ΣΤΗΝ ΠΟΙΗΤΙΚΗ ΤΟΥ ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗ
Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για την ευκολία της περιήγησης, την εξατομίκευση περιεχομένου και διαφημίσεων και την ανάλυση της επισκεψιμότητάς μας. Δείτε τους ανανεωμένους όρους χρήσης για την προστασία δεδομένων και τα cookies. ΠληροφορίεςΡυθμίσειςΑπόρριψηΑποδοχή
Αναγκαία-Λειτουργικότητας: Τα αναγκαία cookies είναι ουσιαστικής σημασίας για την ορθή λειτουργία της ιστοσελίδας μας επιτρέποντάς σας να κάνετε περιήγηση και να χρησιμοποιήσετε τις λειτουργίες της. Αυτά τα cookies δεν αναγνωρίζουν την ατομική σας ταυτότητα. Χωρίς αυτά τα cookies, δεν μπορούμε να προσφέρουμε αποτελεσματική λειτουργία της ιστοσελίδας μας.
Επιδόσεων: Τα cookies αυτά συλλέγουν πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο που ανώνυμα οι επισκέπτες χρησιμοποιούν την ιστοσελίδα μας, για παράδειγμα, ποιές σελίδες έχουν τις πιο συχνές επισκέψεις.
Διαφήμισης: Αυτά τα cookies χρησιμοποιούνται για την παροχή περιεχομένου, που ταιριάζει περισσότερο στα ενδιαφέροντά σας. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν για την αποστολή στοχευμένης διαφήμισης/προσφορών ή την μέτρηση αποτελεσματικότητας μιας διαφημιστικής καμπάνιας. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν για να καθορίσουμε ποια ηλεκτρονικά κανάλια marketing είναι πιο αποτελεσματικά.
Αποθήκευση