ISBN: 978-960-599-074-9 Συγγραφέας: ΦΥΚΑΡΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ, ΜΟΣΧΟΠΟΥΛΟΥ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ Εκδοτικός οίκος: ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΚΥΡΙΑΚΙΔΗ Σελίδες: 224 Διαστάσεις: 17Χ24 Ημερομηνία Έκδοσης: Αύγουστος 2016 ΣΤΟ ΠΑΡΟΝ ΒΙΒΛΙΟ επιχειρείται η διεπιστημονική προσέγγιση της Διδακτικής και του Κοινωνικού Μάρκετινγκ (Social Marketing), σε μια προσπάθεια διαμόρφωσης μιας εναλλακτικής προοπτικής του Διδακτικού Σχεδιασμού, μέσω της δόμησης ενός νέου Μοντέλου ?ιδακτικού Σχεδιασμού, του «Μοντέλου Συστημικού Διδακτικού Σχεδιασμού» (ΜΣ?Σ). Το «Μοντέλο Συστημικού Διδακτικού Σχεδιασμού» αναδεικνύει τη διδασκαλία ως ένα ενδογενώς και εξωγενώς αλληλοτροφοδοτούμενο ενέργημα. Στο πλαίσιο αυτό αναζητούνται και αξιοποιούνται τα «Δυνατά σημεία» του διδακτικού μικρο- περιβάλλοντος προς βελτίωση των «Αδυνάτων σημείων» του, εντοπίζοντας τις «Ευκαιρίες» του διδακτικού μακρο- περιβάλλοντος, με σκοπό την αντιμετώπιση των πιθανών «Απειλών». Κύριο χαρακτηριστικό του νέου αυτού μοντέλου αποτελεί ο συστημικός μετασχηματισμός των ενδοσχολικών και εξωσχολικών διδακτικών παραμέτρων για την προαγωγή της συνεργείας μεταξύ τους προς την επίτευξη αποτελεσματικότερης διδασκαλίας. Στο πλαίσιο λειτουργικότητας του μοντέλου αυτού ο εκπαιδευτικός αναλαμβάνει τον ρόλο του εναλλακτικού μετασχηματιστή, υποκινητή και προωθητή, χωρίς να αδρανοποιείται ο ρόλος του μαθητή. Ο μαθητής γίνεται αντιληπτός ως συν- υποκινητής, συν- επίκουρος και συν- προωθητής της διδασκαλίας.
|