ISBN: 960-351-124-2 Συγγραφέας: ΣΤΑΘΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΒΛΑΣΗΣ Εκδοτικός οίκος: ΣΤΑΜΟΥΛΗΣ Σελίδες: 278 Διαστάσεις: 17x20 Ημερομηνία Έκδοσης: 2005 Η Έρευνα Αγοράς (marketing research) αποτελεί το συνδετικό κρίκο πληροφόρησης της επιχείρησης με το περιβάλλον παρέχοντας στα στελέχη του μάρκετινγκ ακριβείς και χρήσιμες πληροφορίες που χρησιμοποιούνται για τον επιχειρησιακό σχεδιασμό, την επίλυση προβλημάτων κατά τη διαδικασία λήψης αποφάσεων, τον έλεγχο λειτουργιών της επιχείρησης και τέλος τη λήψη πραγματικά αποτελεσματικών αποφάσεων. Ειδικότερα, τα στελέχη του μάρκετινγκ χρειάζονται πληροφορίες αναφορικά με τους ανταγωνιστές των προϊόντων τους, το γιατί οι αγοραστές αγοράζουν τα προϊόντα τους, από που τα αγοράζουν, και πότε τα αγοράζουν. Το στέλεχος του μάρκετινγκ που δεν γνωρίζει πως να χρησιμοποιήσει ή να αξιολογήσει μια έρευνα αγοράς που παρέχει πληροφορίες σαν τις παραπάνω, έχει περιορισμένες δυνατότητες στην εκτέλεση των διοικητικών του καθηκόντων. Το παρόν βιβλίο παρουσιάζει μεθόδους και τεχνικές για τη σωστή διενέργεια της Έρευνας Αγοράς και για την αξιοποίηση των αποτελεσμάτων της. Παρέχει όλο το θεωρητικό πλαίσιο συνοδευόμενο και με τις απαραίτητες πρακτικές προσεγγίσεις ενώ συγχρόνως έχει καταβληθεί προσπάθεια για την απλοποίηση επιστημονικών εννοιών, όρων και διατυπώσεων, χωρίς βέβαια αυτό να συνεπάγεται απλουστεύσεις. Η οργάνωση του βιβλίου εξελίσσεται παράλληλα με τα στάδια της διαδικασίας έρευνας αγοράς. Περιγράφονται οι διάφοροι τρόποι και οι πηγές συλλογής πληροφοριών μάρκετινγκ, η ακριβής διαδικασία και οι μέθοδοι της έρευνας αγοράς, οι τρόποι μέτρησης της στάσης των καταναλωτών, οι βασικές αρχές σχεδιασμού ενός ερωτηματολογίου, η διαδικασία δειγματοληψίας, οι τεχνικές ανάλυσης των στοιχείων και, τέλος, οι τρόποι παρουσίασης των αποτελεσμάτων. Επειδή η ανάλυση των στοιχείων γίνεται πρακτικά με τη χρήση κάποιου στατιστικού "πακέτου", επελέγη να γίνει η παρουσίαση της ανάλυσης των στοιχείων μέσω ενός τέτοιου "πακέτου", του SPSS για Windows. Ένα βιβλίο που "αποκωδικοποιεί" την έρευνα αγοράς, παρέχοντας στον αναγνώστη όλες τις απαραίτητες πληροφορίες για την πλήρη κατανόηση και αξιοποίησή της.
|