ISBN: 978-960-656-191-7 Συγγραφέας: ΧΑΙΤΙΔΟΥ ΜΑΡΙΑ Εκδοτικός οίκος: ΕΚΔΟΤΙΚΟΣ ΟΙΚΟΣ ΑΝΤ.ΣΤΑΜΟΥΛΗ Σελίδες: 166 Διαστάσεις: 14Χ21 Ημερομηνία Έκδοσης: Οκτώβριος 2023 Η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΟΥ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΣΤΙΣ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ Στο θεωρητικό τμήμα του παρόντος βιβλίου, σε πρώτο επίπεδο, γίνεται προσπάθεια να προσεγγιστεί εννοιολογικά η ιδέα του εκπαιδευτικού αναστοχασμού, όπως εμφανίζεται στην εκπαιδευτική βιβλιογραφία. Ανιχνεύονται οι διαφορετικές διαστάσεις του (περιεχόμενο, διαδικασία, χαρακτηριστικά), τονίζοντας ωστόσο ότι όλες αυτές οι διαστάσεις του αναστοχασμού δεν αποκλείουν η μια την άλλη, αλλά συνθέτουν μια πολυδιάστατη έννοια. Σε δεύτερο επίπεδο προσεγγίζεται ο χώρος της Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών και ειδικότερα η Παιδαγωγική Γνώση Περιεχομένου Φυσικών Επιστημών και η μοντελοποίηση του διδακτικού σχεδιασμού. Στο πεδίο της εκπαιδευτικής έρευνας υπήρχε πάντα, κυρίως όσον αφορά την προετοιμασία των μελλοντικών εκπαιδευτικών, μια ασυνέχεια μεταξύ της γνώσης του περιεχομένου και της γενικής παιδαγωγικής γνώσης, δηλαδή της γνώσης του πώς να διδάσκει κανείς. Ασυνέχεια η οποία ήρθε και καλύφθηκε με την εισαγωγή του όρου Παιδαγωγική Γνώση Περιεχομένου, εννοώντας το αμάλγαμα του περιεχομένου και της παιδαγωγικής γνώσης, ως αποκλειστικού επαγγελματικού εφοδίου του εκπαιδευτικού, με στόχο μια αποτελεσματική διδασκαλία. Στο ερευνητικό τμήμα του παρόντος βιβλίου περιγράφεται ένα συγκεκριμένο πρόγραμμα εκπαίδευσης το οποίο παρακολούθησαν υποψήφιοι εκπαιδευτικοί, με σκοπό να γνωρίσουν τα κυριότερα διδακτικά μοντέλα των Φυσικών Επιστημών και να μπορούν να εφαρμόζουν ένα συγκεκριμένο εργαλείο για να αναλύουν τα μοντέλα αυτά. Τέλος, παρουσιάζεται η μελέτη της εξέλιξης του βάθους του αναστοχασμού των υποψήφιων εκπαιδευτικών κατά το σχεδίασμά ενός μαθήματος Φυσικών Επιστημών, όσον αφορά δύο επιμέρους συστατικά της Παιδαγωγικής Γνώσης Περιεχομένου, την παιδαγωγική γνώση και τη γνώση περιεχομένου.
|