Η εισαγωγή στις κλασικές προσεγγίσεις της κοινωνιολογίας των θρησκειών συμβάλλει στη θεωρητική ανασυγκρότηση που οφείλει να χαρακτηρίζει μια ζωντανή κοινωνική επιστήμη. Οι «ιδρυτές πατέρες», για τους οποίους γίνεται λόγος εδώ, ήταν φορείς του οράματος μιας ενοποιημένης επιστήμης, η ανάπτυξη της οποίας αποτυπώθηκε στο μαχητικό κίνημα για τον εξορθολογισμό και την απομυθοποίηση του κόσμου. Οι περισσότεροι από αυτούς εστίασαν στο γεγονός ότι η θρησκεία έχει απωλέσει μέρος της επιρροής της στις νεότερες κοινωνίες. Κάποιοι πανηγύρισαν την απελευθέρωση του ανθρώπου που σχετίζεται με την απώλεια αυτή. 'Αλλοι, πάλι, στοχάστηκαν επί μακρόν τη δυνατότητα αντικατάστασής της από μια κοινή ηθική, βασισμένη στην επιστήμη.
Σήμερα, ερχόμαστε να υπογραμμίσουμε τα όρια, τους κινδύνους και τον πιθανό αντίκτυπο αυτής της ορθολογικής απομυθοποίησης, να καταγράψουμε τις θρησκευτικές πεποιθήσεις που πολλαπλασιάζονται και τις νέες μορφές θρησκευτικής κοινωνικοποίησης. Καλούμαστε να ταυτοποιήσουμε τις καινοφανείς εκφράσεις μιας συλλογικής εμπειρίας του ιερού η οποία δεν εξαφανίστηκε αλλά εξακολουθεί να εμφανίζεται με άλλες μορφές.
Η κριτική αυτή αναθεώρηση της διαδρομής της λεγόμενης «εκκοσμίκευσης» δεν απαξιώνει τις κλασικές αναλύσεις. Αντίθετα, μας προκαλεί να τις διαβάσουμε διαφορετικά. Γιατί το να διαβάσει κανείς τον Καρλ Μαρξ, τον Αλεξίς ντε Τοκβίλ, τον Μαξ Βέμπερ, τον Γκεόργκ Ζίμμελ, τον Εμίλ Ντυρκάιμ, τον Μωρίς Αλμπβάς, τον Γκαμπριέλ Λε Μπρα, τον Ανρί Ντερός αποτελεί πηγή διαρκούς έμπνευσης και αναστοχασμού για να αναλύσουμε τους τρόπους με τους οποίους αποδομείται και αναδομείται το θρησκευτικό στοιχείο στην εποχή μας.
Η εισαγωγή στις κλασικές προσεγγίσεις της κοινωνιολογίας των θρησκειών συμβάλλει στη θεωρητική ανασυγκρότηση που οφείλει να χαρακτηρίζει μια ζωντανή κοινωνική επιστήμη. Οι «ιδρυτές πατέρες», για τους οποίους γίνεται λόγος εδώ, ήταν φορείς του οράματος μιας ενοποιημένης επιστήμης, η ανάπτυξη της οποίας αποτυπώθηκε στο μαχητικό κίνημα για τον εξορθολογισμό και την απομυθοποίηση του κόσμου. Οι περισσότεροι από αυτούς εστίασαν στο γεγονός ότι η θρησκεία έχει απωλέσει μέρος της επιρροής της στις νεότερες κοινωνίες. Κάποιοι πανηγύρισαν την απελευθέρωση του ανθρώπου που σχετίζεται με την απώλεια αυτή. 'Αλλοι, πάλι, στοχάστηκαν επί μακρόν τη δυνατότητα αντικατάστασής της από μια κοινή ηθική, βασισμένη στην επιστήμη.
Σήμερα, ερχόμαστε να υπογραμμίσουμε τα όρια, τους κινδύνους και τον πιθανό αντίκτυπο αυτής της ορθολογικής απομυθοποίησης, να καταγράψουμε τις θρησκευτικές πεποιθήσεις που πολλαπλασιάζονται και τις νέες μορφές θρησκευτικής κοινωνικοποίησης. Καλούμαστε να ταυτοποιήσουμε τις καινοφανείς εκφράσεις μιας συλλογικής εμπειρίας του ιερού η οποία δεν εξαφανίστηκε αλλά εξακολουθεί να εμφανίζεται με άλλες μορφές.
Η κριτική αυτή αναθεώρηση της διαδρομής της λεγόμενης «εκκοσμίκευσης» δεν απαξιώνει τις κλασικές αναλύσεις. Αντίθετα, μας προκαλεί να τις διαβάσουμε διαφορετικά. Γιατί το να διαβάσει κανείς τον Καρλ Μαρξ, τον Αλεξίς ντε Τοκβίλ, τον Μαξ Βέμπερ, τον Γκεόργκ Ζίμμελ, τον Εμίλ Ντυρκάιμ, τον Μωρίς Αλμπβάς, τον Γκαμπριέλ Λε Μπρα, τον Ανρί Ντερός αποτελεί πηγή διαρκούς έμπνευσης και αναστοχασμού για να αναλύσουμε τους τρόπους με τους οποίους αποδομείται και αναδομείται το θρησκευτικό στοιχείο στην εποχή μας.
ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΘΕΩΡΙΕΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΙΑBKS.0075304BKS.0075304ΧΕΡΒΙΕ ΛΕΓΚΕΡ ΝΤΑΝΙΕΛ, ΓΟΥΛΛΙΕΜ ΖΑΝ ΠΩΛΧΕΡΒΙΕ ΛΕΓΚΕΡ ΝΤΑΝΙΕΛ, ΓΟΥΛΛΙΕΜ ΖΑΝ ΠΩΛΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑΚατηγορία: ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ •ΧΕΡΒΙΕ ΛΕΓΚΕΡ ΝΤΑΝΙΕΛ, ΓΟΥΛΛΙΕΜ ΖΑΝ ΠΩΛ στην κατηγορία ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ISBN: 960-218-443-4 Συγγραφέας: ΧΕΡΒΙΕ ΛΕΓΚΕΡ ΝΤΑΝΙΕΛ, ΓΟΥΛΛΙΕΜ ΖΑΝ ΠΩΛ Εκδοτικός οίκος: ΚΡΙΤΙΚΗ Μετάφραση: ΤΣΙΚΕΡΔΑΝΟΣ ΚΩΣΤΑΣ Σελίδες: 408 Διαστάσεις: 14x21 Ημερομηνία Έκδοσης: 2005 Η εισαγωγή στις κλασικές προσεγγίσεις της κοινωνιολογίας των θρησκειών συμβάλλει στη θεωρητική ανασυγκρότηση που οφείλει να χαρακτηρίζει μια ζωντανή κοινωνική επιστήμη. Οι «ιδρυτές πατέρες», για τους οποίους γίνεται λόγος εδώ, ήταν φορείς του οράματος μιας ενοποιημένης επιστήμης, η ανάπτυξη της οποίας αποτυπώθηκε στο μαχητικό κίνημα για τον εξορθολογισμό και την απομυθοποίηση του κόσμου. Οι περισσότεροι από αυτούς εστίασαν στο γεγονός ότι η θρησκεία έχει απωλέσει μέρος της επιρροής της στις νεότερες κοινωνίες. Κάποιοι πανηγύρισαν την απελευθέρωση του ανθρώπου που σχετίζεται με την απώλεια αυτή. 'Αλλοι, πάλι, στοχάστηκαν επί μακρόν τη δυνατότητα αντικατάστασής της από μια κοινή ηθική, βασισμένη στην επιστήμη. Σήμερα, ερχόμαστε να υπογραμμίσουμε τα όρια, τους κινδύνους και τον πιθανό αντίκτυπο αυτής της ορθολογικής απομυθοποίησης, να καταγράψουμε τις θρησκευτικές πεποιθήσεις που πολλαπλασιάζονται και τις νέες μορφές θρησκευτικής κοινωνικοποίησης. Καλούμαστε να ταυτοποιήσουμε τις καινοφανείς εκφράσεις μιας συλλογικής εμπειρίας του ιερού η οποία δεν εξαφανίστηκε αλλά εξακολουθεί να εμφανίζεται με άλλες μορφές. Η κριτική αυτή αναθεώρηση της διαδρομής της λεγόμενης «εκκοσμίκευσης» δεν απαξιώνει τις κλασικές αναλύσεις. Αντίθετα, μας προκαλεί να τις διαβάσουμε διαφορετικά. Γιατί το να διαβάσει κανείς τον Καρλ Μαρξ, τον Αλεξίς ντε Τοκβίλ, τον Μαξ Βέμπερ, τον Γκεόργκ Ζίμμελ, τον Εμίλ Ντυρκάιμ, τον Μωρίς Αλμπβάς, τον Γκαμπριέλ Λε Μπρα, τον Ανρί Ντερός αποτελεί πηγή διαρκούς έμπνευσης και αναστοχασμού για να αναλύσουμε τους τρόπους με τους οποίους αποδομείται και αναδομείται το θρησκευτικό στοιχείο στην εποχή μας. ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΘΕΩΡΙΕΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΙΑ
Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για την ευκολία της περιήγησης, την εξατομίκευση περιεχομένου και διαφημίσεων και την ανάλυση της επισκεψιμότητάς μας. Δείτε τους ανανεωμένους όρους χρήσης για την προστασία δεδομένων και τα cookies. ΠληροφορίεςΡυθμίσειςΑπόρριψηΑποδοχή
Αναγκαία-Λειτουργικότητας: Τα αναγκαία cookies είναι ουσιαστικής σημασίας για την ορθή λειτουργία της ιστοσελίδας μας επιτρέποντάς σας να κάνετε περιήγηση και να χρησιμοποιήσετε τις λειτουργίες της. Αυτά τα cookies δεν αναγνωρίζουν την ατομική σας ταυτότητα. Χωρίς αυτά τα cookies, δεν μπορούμε να προσφέρουμε αποτελεσματική λειτουργία της ιστοσελίδας μας.
Επιδόσεων: Τα cookies αυτά συλλέγουν πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο που ανώνυμα οι επισκέπτες χρησιμοποιούν την ιστοσελίδα μας, για παράδειγμα, ποιές σελίδες έχουν τις πιο συχνές επισκέψεις.
Διαφήμισης: Αυτά τα cookies χρησιμοποιούνται για την παροχή περιεχομένου, που ταιριάζει περισσότερο στα ενδιαφέροντά σας. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν για την αποστολή στοχευμένης διαφήμισης/προσφορών ή την μέτρηση αποτελεσματικότητας μιας διαφημιστικής καμπάνιας. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν για να καθορίσουμε ποια ηλεκτρονικά κανάλια marketing είναι πιο αποτελεσματικά.
Αποθήκευση