To Νο1 Ηλεκτρονικό πολυκατάστημα
Αγορά χωρίς εγγραφή
Δωρεάν αποστολή για αγορές άνω των 90€
Για τηλεφωνικές παραγγελίες
211 500 0 500
Αρχική > Βιβλία > Φιλοσοφία > ΚΕΙΜΕΝΑ ΓΝΩΣΙΟΘΕΩΡΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΚΡΙΤΙΚΗΣ
 
 
 
   
 
keimena gnosiotheorias kai koinonikis kritikis photo

keimena gnosiotheorias kai koinonikis kritikis photo


ΚΕΙΜΕΝΑ ΓΝΩΣΙΟΘΕΩΡΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΚΡΙΤΙΚΗΣ

BKS.0340160      
ΚατηγορίαΦΙΛΟΣΟΦΙΑ
HABERMAS JURGEN στην κατηγορία ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ
Διαθεσιμότητα: Κατόπιν παραγγελίας
Χωρίς έξοδα αποστολής για παραλαβή από οποιοδήποτε eshop point!
Π.Τ.Λ.18.01 €
μόνο16.21 €
περιλαμβάνει ΦΠΑ

Προσθήκη στη wishlist
Περιγραφή
ISBN: 960-7599-03-9
Συγγραφέας: HABERMAS JURGEN
Εκδοτικός οίκος: ΠΛΕΘΡΟΝ
Μετάφραση: ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ ΑΝΤΩΝΗΣ
Σελίδες: 198
Ημερομηνία Έκδοσης: 1990

Στο Γνώση και Διαφέρον, κεντρικό έργο της πρώτης περιόδου του, Γιούργκεν Xάμπερμας αποπειράται να εκθέσει συστηματικά την ιστορία του επιχειρήματος. Η ανάλυση έχει ως αφετηρία τον Kαντ, γιατί δημιουργείται, κατά τον συγγραφέα, ένας τύπος μη-αντικειμενιστικής θεμελίωσης, που θέλει να εμφανίζεται ως γνωσιοθεωρία, χωρίς να αποκλείει αυθαίρετα τον στοχασμό. Οι επίγονοι του Kαντ θεωρούν ότι τόσο οι υπερβατολογικές προϋποθέσεις, όσο και το ίδιο το «υποκείμενο» της γνώσης δεν είναι δεδομένα, αλλά παράγωγα της αυτογνωσίας.

Ο Mαρξ παρακάμπτει το πρόβλημα της απόλυτης αρχής, ανάγοντας την ιστορία της δημιουργίας των συστατικών στοιχείων της δυνατής εμπειρίας στη διαδικασία της κοινωνικής αναπαραγωγής του είδους. Ο θετικισμός με τους Kοντ και Mαχ εγκαταλείπει τελείως -προς όφελος του αντικειμενισμού- το αίτημα για στοχαστική θεμελίωση της γνώσης. Παράλληλα με τον θετικισμό αναπτύσσονται, ωστόσο, οι πρώτες προσπάθειες για μια θεωρία των επιστημών που θα θεμελιώνεται υπερβατολογικά, όχι όμως σ' ένα «υποκείμενο» αποκομμένο από τη Φυσική Ιστορία δημιουργίας και την κοινωνική ιστορία διαμόρφωσης του ανθρώπινου είδους. Ο Πηρς διερευνά το πραγματολογικό κι ο Nτίλταϋ το επικοινωνιακό a priori της γνώσης. Με την ψυχανάλυση, τέλος, δημιουργείται, κατά τον Xάμπερμας, μια επιστήμη που κάνει χρήση του αυτοστοχασμού, περιορίζοντας τόσο την προσληπτική ικανότητα όσο και τη δράση του κοινωνικού ατόμου.

Στον παρόντα τόμο προσπαθήσαμε να καλύψουμε τα δύο πεδία της πρώιμης προβληματικής του Xάμπερμας -δηλαδή, τη γνωσιοθεωρία και την κοινωνική θεωρία-, καθώς και τη μεταξύ τους σχέση. Όπως δηλώνει ο ίδιος, το 1968: «μόνον ως κοινωνική θεωρία μπορεί να συγκροτηθεί μιά ριζοσπαστική γνωσιοθεωρία».


Βαθμολογία & Σχόλια προιόντος
Σύνολο ψήφων: 0 Σχολιάστε και ψηφίστε

Last viewed
ΚΕΙΜΕΝΑ ΓΝΩΣΙΟΘΕΩΡΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΚΡΙΤΙΚΗΣ (BKS.0340160)
keimena gnosiotheorias kai koinonikis kritikis photo
Κατόπιν παραγγελίας
Wishlist
Share
ΠΤΛ 18.01 € μόνο 16.21
Περιγραφή
Αξιολόγηση
Σχετικά
Κατηγορία: ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ
HABERMAS JURGEN στην κατηγορία ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ

ISBN: 960-7599-03-9
Συγγραφέας: HABERMAS JURGEN
Εκδοτικός οίκος: ΠΛΕΘΡΟΝ
Μετάφραση: ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ ΑΝΤΩΝΗΣ
Σελίδες: 198
Ημερομηνία Έκδοσης: 1990

Στο Γνώση και Διαφέρον, κεντρικό έργο της πρώτης περιόδου του, Γιούργκεν Xάμπερμας αποπειράται να εκθέσει συστηματικά την ιστορία του επιχειρήματος. Η ανάλυση έχει ως αφετηρία τον Kαντ, γιατί δημιουργείται, κατά τον συγγραφέα, ένας τύπος μη-αντικειμενιστικής θεμελίωσης, που θέλει να εμφανίζεται ως γνωσιοθεωρία, χωρίς να αποκλείει αυθαίρετα τον στοχασμό. Οι επίγονοι του Kαντ θεωρούν ότι τόσο οι υπερβατολογικές προϋποθέσεις, όσο και το ίδιο το «υποκείμενο» της γνώσης δεν είναι δεδομένα, αλλά παράγωγα της αυτογνωσίας.

Ο Mαρξ παρακάμπτει το πρόβλημα της απόλυτης αρχής, ανάγοντας την ιστορία της δημιουργίας των συστατικών στοιχείων της δυνατής εμπειρίας στη διαδικασία της κοινωνικής αναπαραγωγής του είδους. Ο θετικισμός με τους Kοντ και Mαχ εγκαταλείπει τελείως -προς όφελος του αντικειμενισμού- το αίτημα για στοχαστική θεμελίωση της γνώσης. Παράλληλα με τον θετικισμό αναπτύσσονται, ωστόσο, οι πρώτες προσπάθειες για μια θεωρία των επιστημών που θα θεμελιώνεται υπερβατολογικά, όχι όμως σ' ένα «υποκείμενο» αποκομμένο από τη Φυσική Ιστορία δημιουργίας και την κοινωνική ιστορία διαμόρφωσης του ανθρώπινου είδους. Ο Πηρς διερευνά το πραγματολογικό κι ο Nτίλταϋ το επικοινωνιακό a priori της γνώσης. Με την ψυχανάλυση, τέλος, δημιουργείται, κατά τον Xάμπερμας, μια επιστήμη που κάνει χρήση του αυτοστοχασμού, περιορίζοντας τόσο την προσληπτική ικανότητα όσο και τη δράση του κοινωνικού ατόμου.

Στον παρόντα τόμο προσπαθήσαμε να καλύψουμε τα δύο πεδία της πρώιμης προβληματικής του Xάμπερμας -δηλαδή, τη γνωσιοθεωρία και την κοινωνική θεωρία-, καθώς και τη μεταξύ τους σχέση. Όπως δηλώνει ο ίδιος, το 1968: «μόνον ως κοινωνική θεωρία μπορεί να συγκροτηθεί μιά ριζοσπαστική γνωσιοθεωρία».

Δεν υπάρχει κανένα σχόλιο
Βαθμολογία    
email    
Σχόλιο (Τα σχόλια σε greeklish δεν θα γίνονται δεκτά)
Με την αποστολή αποδέχεστε τους Όρους και Προυποθέσεις χρήσης καθώς και τους όρους περί προστασίας προσωπικών δεδομένων όπως αναγράφονται στο site.
ΚΕΙΜΕΝΑ ΓΝΩΣΙΟΘΕΩΡΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΚΡΙΤΙΚΗΣ BKS.0340160 BKS.0340160 HABERMAS JURGEN HABERMAS JURGEN ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ Κατηγορία: ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ •HABERMAS JURGEN στην κατηγορία ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ISBN: 960-7599-03-9 Συγγραφέας: HABERMAS JURGEN Εκδοτικός οίκος: ΠΛΕΘΡΟΝ Μετάφραση: ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ ΑΝΤΩΝΗΣ Σελίδες: 198 Ημερομηνία Έκδοσης: 1990 Στο Γνώση και Διαφέρον, κεντρικό έργο της πρώτης περιόδου του, Γιούργκεν Xάμπερμας αποπειράται να εκθέσει συστηματικά την ιστορία του επιχειρήματος. Η ανάλυση έχει ως αφετηρία τον Kαντ, γιατί δημιουργείται, κατά τον συγγραφέα, ένας τύπος μη-αντικειμενιστικής θεμελίωσης, που θέλει να εμφανίζεται ως γνωσιοθεωρία, χωρίς να αποκλείει αυθαίρετα τον στοχασμό. Οι επίγονοι του Kαντ θεωρούν ότι τόσο οι υπερβατολογικές προϋποθέσεις, όσο και το ίδιο το «υποκείμενο» της γνώσης δεν είναι δεδομένα, αλλά παράγωγα της αυτογνωσίας. Ο Mαρξ παρακάμπτει το πρόβλημα της απόλυτης αρχής, ανάγοντας την ιστορία της δημιουργίας των συστατικών στοιχείων της δυνατής εμπειρίας στη διαδικασία της κοινωνικής αναπαραγωγής του είδους. Ο θετικισμός με τους Kοντ και Mαχ εγκαταλείπει τελείως -προς όφελος του αντικειμενισμού- το αίτημα για στοχαστική θεμελίωση της γνώσης. Παράλληλα με τον θετικισμό αναπτύσσονται, ωστόσο, οι πρώτες προσπάθειες για μια θεωρία των επιστημών που θα θεμελιώνεται υπερβατολογικά, όχι όμως σ' ένα «υποκείμενο» αποκομμένο από τη Φυσική Ιστορία δημιουργίας και την κοινωνική ιστορία διαμόρφωσης του ανθρώπινου είδους. Ο Πηρς διερευνά το πραγματολογικό κι ο Nτίλταϋ το επικοινωνιακό a priori της γνώσης. Με την ψυχανάλυση, τέλος, δημιουργείται, κατά τον Xάμπερμας, μια επιστήμη που κάνει χρήση του αυτοστοχασμού, περιορίζοντας τόσο την προσληπτική ικανότητα όσο και τη δράση του κοινωνικού ατόμου. Στον παρόντα τόμο προσπαθήσαμε να καλύψουμε τα δύο πεδία της πρώιμης προβληματικής του Xάμπερμας -δηλαδή, τη γνωσιοθεωρία και την κοινωνική θεωρία-, καθώς και τη μεταξύ τους σχέση. Όπως δηλώνει ο ίδιος, το 1968: «μόνον ως κοινωνική θεωρία μπορεί να συγκροτηθεί μιά ριζοσπαστική γνωσιοθεωρία».
14.59
10 1 1

x
Υπολογιστές
Ήχος - Εικόνα
Τηλεπικοινωνίες
Λευκές συσκευές
Ηλεκτρικές συσκευές
Εργαλεία
Οργανα γυμναστικής
Outdoor
Μουσικά όργανα
Security
Ηλεκτρονικά παιχνίδια
Gadgets & Παιχνίδια
Είδη γραφείου
Βιβλία
Ταινίες DVD - Blu Ray
Προσωπική φροντίδα
Ενδυση - Υπόδηση
Αθλητικά είδη
Βρεφικά - Παιδικά
    Stockhouse     Crazysundays     Eshop specials     Zen 10
Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για την ευκολία της περιήγησης, την εξατομίκευση περιεχομένου και διαφημίσεων και την ανάλυση της επισκεψιμότητάς μας. Δείτε τους ανανεωμένους όρους χρήσης για την προστασία δεδομένων και τα cookies.
Πληροφορίες Ρυθμίσεις Απόρριψη Αποδοχή