ISBN: 978-960-501-405-6 Συγγραφέας: ΓΚΕΓΟΥΙΡΝΤΣ ΣΑΡΟΝ, ΚΡΙΜΠ ΑΛΑΝ Εκδοτικός οίκος: ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ Σελίδες: 248 Ημερομηνία Έκδοσης: Νοέμβριος 2011 ΜΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ Ποιους σκοπούς πρέπει να υπηρετεί η εκπαίδευση;Γιατί έχει σημασία η εκπαίδευση;Τι πρέπει να γίνει για την εκπαίδευση; Αυτά τα θεμελιώδη ζητήματα, αν και δεν θεωρούνται πάντα κεντρικά στην κοινωνιολογία της εκπαίδευσης, υποστηρίζεται από τους συγγραφείς του βιβλίου ότι είναι κομβικά, θέτοντας κρίσιμα ερωτήματα σχετικά με τη συνεισφορά της κοινωνιολογίας στις εκπαιδευτικές πολιτικές και πρακτικές. Το βιβλίο παρουσιάζει ανταγωνιστικές προσεγγίσεις στην κοινωνιολογία της εκπαίδευσης -τον δομικό λειτουργισμό, τη θεωρία της συμβολικής διαντίδρασης, τον μαρξισμό, τον φεμινισμό, την κριτική θεωρία για τις φυλετικές και εθνοτικές ομάδες και τον μεταδομισμό- και δείχνει πώς αυτές μπορούν να εφαρμοστούν σε μείζονα ζητήματα όπως είναι η κοινωνική αναπαραγωγή, η πολυπολιτισμική εκπαίδευση, η ταυτότητα και το έργο των εκπαιδευτικών. Σε όλη την έκταση του βιβλίου οι συγγραφείς υπογραμμίζουν τη σπουδαιότητα της κατανόησης των κοινωνικών και εκπαιδευτικών αξιών και τους τρόπους με τους οποίους αυτές στηρίζουν το έργο τόσο των πανεπιστημιακών, όσο και των εκπαιδευτικών.
|