Ό,τι έγινε γνωστό ως η τρίτομη" Ιστορία της σεξουαλικότητας" (Η βούληση για γνώση, Η χρήση των ηδονών, Η επιμέλεια εαυτού) έθετε ένα λιτό και σαφές ερώτημα στοχεύοντας στην καρδιά της υποκειμενικότητας εντός του δυτικού πολιτισμού: «με ποιον τρόπο, κατά τη διάρκεια των αιώνων, ο δυτικός άνθρωπος οδηγήθηκε να αναγνωρίσει τον εαυτό του ως υποκείμενο επιθυμίας»; Ωστόσο, ο πρόωρος θάνατος του Michel Foucault το 1984 θα καλύψει με το γκρίζο χρώμα της σκόνης έναν ολόκλήρο τόμο, ο οποίος θα παραμείνει κλειδωμένος στα αρχεία για τρεις ολόκληρες δεκαετίες, αφήνοντας μετέωρο και ανολοκλήρωτο το γενεαλογικό ερώτημα περί του επιθυμούντος υποκειμένου.
Ο τόμος αυτός φέρει τον τίτλο "Οι ομολογίες της σάρκας" και έρχεται να συμπληρώσει τη μέχρι τώρα γνωστή ως τρίτομη "Ιστορία της σεξουαλικότητας", αποτελώντας τον συνδετικό κρίκο μεταξύ του πρώτου τόμου (1976) και του δεύτερου και τρίτου (1984), καθώς εστιάζει στη μετάβαση από την παγανιστική θεώρηση των αφροδισίων στη χριστιανική στάση απέναντι στη σάρκα και στην επιθυμία, μελετώντας τις τεχνικές του εαυτού που αναπτύχθηκαν στη Δύση «εντός μιας σχέσης με την εξουσία του άλλου και με το βλέμμα που σηματοδοτεί ταυτοχρόνως μία υποκειμενοποίηση του ατόμου και μία αντικειμενοποίηση της εσωτερικότητάς του». Με αυτόν τον τρόπο, ο παρών τόμος συμπληρώνει το αρχικό σχέδιο μιας ιστορίας της σεξουαλικότητας ως εμπειρίας, «αν με τον όρο εμπειρία εννοούμε τη συσχέτιση που υπάρχει στο πλαίσιο ενός πολιτισμού μεταξύ τομέων γνώσης, τύπων κανονιστικότητας και μορφών υποκειμενικότητας». Με αυτόν τον τρόπο, ο Φουκώ συνενώνει τη φιλοσοφική και ιστορική θεώρηση με την ποιητικότητα της κριτικής, τουλάχιστον έτσι όπως τη θέλουν οι στίχοι του αγαπημένου του ποιητή, του Ρενέ Σαρ, οι οποίοι κοσμούν το οπισθόφυλλο της γαλλικής έκδοσης: «Η ιστορία των ανθρώπων είναι η μακρά διαδοχή συνωνύμων του ίδιου όρου. Το να την αντικρούσουμε είναι ένα καθήκον».
Ό, τι έγινε γνωστό ως η τρίτομη" Ιστορία της σεξουαλικότητας" (Η βούληση για γνώση, Η χρήση των ηδονών, Η επιμέλεια εαυτού) έθετε ένα λιτό και σαφές ερώτημα στοχεύοντας στην καρδιά της υποκειμενικότητας εντός του δυτικού πολιτισμού: «με ποιον τρόπο, κατά τη διάρκεια των αιώνων, ο δυτικός άνθρωπος οδηγήθηκε να αναγνωρίσει τον εαυτό του ως υποκείμενο επιθυμίας»; Ωστόσο, ο πρόωρος θάνατος του Michel Foucault το 1984 θα καλύψει με το γκρίζο χρώμα της σκόνης έναν ολόκλήρο τόμο, ο οποίος θα παραμείνει κλειδωμένος στα αρχεία για τρεις ολόκληρες δεκαετίες, αφήνοντας μετέωρο και ανολοκλήρωτο το γενεαλογικό ερώτημα περί του επιθυμούντος υποκειμένου.
Ο τόμος αυτός φέρει τον τίτλο "Οι ομολογίες της σάρκας" και έρχεται να συμπληρώσει τη μέχρι τώρα γνωστή ως τρίτομη "Ιστορία της σεξουαλικότητας", αποτελώντας τον συνδετικό κρίκο μεταξύ του πρώτου τόμου (1976) και του δεύτερου και τρίτου (1984), καθώς εστιάζει στη μετάβαση από την παγανιστική θεώρηση των αφροδισίων στη χριστιανική στάση απέναντι στη σάρκα και στην επιθυμία, μελετώντας τις τεχνικές του εαυτού που αναπτύχθηκαν στη Δύση «εντός μιας σχέσης με την εξουσία του άλλου και με το βλέμμα που σηματοδοτεί ταυτοχρόνως μία υποκειμενοποίηση του ατόμου και μία αντικειμενοποίηση της εσωτερικότητάς του». Με αυτόν τον τρόπο, ο παρών τόμος συμπληρώνει το αρχικό σχέδιο μιας ιστορίας της σεξουαλικότητας ως εμπειρίας, «αν με τον όρο εμπειρία εννοούμε τη συσχέτιση που υπάρχει στο πλαίσιο ενός πολιτισμού μεταξύ τομέων γνώσης, τύπων κανονιστικότητας και μορφών υποκειμενικότητας». Με αυτόν τον τρόπο, ο Φουκώ συνενώνει τη φιλοσοφική και ιστορική θεώρηση με την ποιητικότητα της κριτικής, τουλάχιστον έτσι όπως τη θέλουν οι στίχοι του αγαπημένου του ποιητή, του Ρενέ Σαρ, οι οποίοι κοσμούν το οπισθόφυλλο της γαλλικής έκδοσης: «Η ιστορία των ανθρώπων είναι η μακρά διαδοχή συνωνύμων του ίδιου όρου. Το να την αντικρούσουμε είναι ένα καθήκον».
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΟΤΗΤΑΣ 4 ΟΙ ΟΜΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΣΑΡΚΑΣBKS.0340306BKS.0340306FOUCAULT MICHELFOUCAULT MICHELΦΙΛΟΣΟΦΙΑΚατηγορία: ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ •FOUCAULT MICHEL στην κατηγορία ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ISBN: 978-960-348-324-3 Συγγραφέας: FOUCAULT MICHEL Εκδοτικός οίκος: ΠΛΕΘΡΟΝ Σελίδες: 552 Διαστάσεις: 14Χ21 Ημερομηνία Έκδοσης: Απρίλιος 2019 Ό, τι έγινε γνωστό ως η τρίτομη" Ιστορία της σεξουαλικότητας" (Η βούληση για γνώση, Η χρήση των ηδονών, Η επιμέλεια εαυτού) έθετε ένα λιτό και σαφές ερώτημα στοχεύοντας στην καρδιά της υποκειμενικότητας εντός του δυτικού πολιτισμού: «με ποιον τρόπο, κατά τη διάρκεια των αιώνων, ο δυτικός άνθρωπος οδηγήθηκε να αναγνωρίσει τον εαυτό του ως υποκείμενο επιθυμίας»; Ωστόσο, ο πρόωρος θάνατος του Michel Foucault το 1984 θα καλύψει με το γκρίζο χρώμα της σκόνης έναν ολόκλήρο τόμο, ο οποίος θα παραμείνει κλειδωμένος στα αρχεία για τρεις ολόκληρες δεκαετίες, αφήνοντας μετέωρο και ανολοκλήρωτο το γενεαλογικό ερώτημα περί του επιθυμούντος υποκειμένου. Ο τόμος αυτός φέρει τον τίτλο "Οι ομολογίες της σάρκας" και έρχεται να συμπληρώσει τη μέχρι τώρα γνωστή ως τρίτομη "Ιστορία της σεξουαλικότητας", αποτελώντας τον συνδετικό κρίκο μεταξύ του πρώτου τόμου (1976) και του δεύτερου και τρίτου (1984), καθώς εστιάζει στη μετάβαση από την παγανιστική θεώρηση των αφροδισίων στη χριστιανική στάση απέναντι στη σάρκα και στην επιθυμία, μελετώντας τις τεχνικές του εαυτού που αναπτύχθηκαν στη Δύση «εντός μιας σχέσης με την εξουσία του άλλου και με το βλέμμα που σηματοδοτεί ταυτοχρόνως μία υποκειμενοποίηση του ατόμου και μία αντικειμενοποίηση της εσωτερικότητάς του». Με αυτόν τον τρόπο, ο παρών τόμος συμπληρώνει το αρχικό σχέδιο μιας ιστορίας της σεξουαλικότητας ως εμπειρίας, «αν με τον όρο εμπειρία εννοούμε τη συσχέτιση που υπάρχει στο πλαίσιο ενός πολιτισμού μεταξύ τομέων γνώσης, τύπων κανονιστικότητας και μορφών υποκειμενικότητας». Με αυτόν τον τρόπο, ο Φουκώ συνενώνει τη φιλοσοφική και ιστορική θεώρηση με την ποιητικότητα της κριτικής, τουλάχιστον έτσι όπως τη θέλουν οι στίχοι του αγαπημένου του ποιητή, του Ρενέ Σαρ, οι οποίοι κοσμούν το οπισθόφυλλο της γαλλικής έκδοσης: «Η ιστορία των ανθρώπων είναι η μακρά διαδοχή συνωνύμων του ίδιου όρου. Το να την αντικρούσουμε είναι ένα καθήκον». ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΟΤΗΤΑΣ 4 ΟΙ ΟΜΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΣΑΡΚΑΣ
Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για την ευκολία της περιήγησης, την εξατομίκευση περιεχομένου και διαφημίσεων και την ανάλυση της επισκεψιμότητάς μας. Δείτε τους ανανεωμένους όρους χρήσης για την προστασία δεδομένων και τα cookies. ΠληροφορίεςΡυθμίσειςΑπόρριψηΑποδοχή
Αναγκαία-Λειτουργικότητας: Τα αναγκαία cookies είναι ουσιαστικής σημασίας για την ορθή λειτουργία της ιστοσελίδας μας επιτρέποντάς σας να κάνετε περιήγηση και να χρησιμοποιήσετε τις λειτουργίες της. Αυτά τα cookies δεν αναγνωρίζουν την ατομική σας ταυτότητα. Χωρίς αυτά τα cookies, δεν μπορούμε να προσφέρουμε αποτελεσματική λειτουργία της ιστοσελίδας μας.
Επιδόσεων: Τα cookies αυτά συλλέγουν πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο που ανώνυμα οι επισκέπτες χρησιμοποιούν την ιστοσελίδα μας, για παράδειγμα, ποιές σελίδες έχουν τις πιο συχνές επισκέψεις.
Διαφήμισης: Αυτά τα cookies χρησιμοποιούνται για την παροχή περιεχομένου, που ταιριάζει περισσότερο στα ενδιαφέροντά σας. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν για την αποστολή στοχευμένης διαφήμισης/προσφορών ή την μέτρηση αποτελεσματικότητας μιας διαφημιστικής καμπάνιας. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν για να καθορίσουμε ποια ηλεκτρονικά κανάλια marketing είναι πιο αποτελεσματικά.
Αποθήκευση