Ο Πίτερ Βάνσιταρτ στο βιβλίο του Η Σκοτεινιά του Φωτός περιγράφει τη ζωή του Τιμολέοντα του Συρακούσιου, ενός από τους ήρωες των Βίων του Πλουτάρχου, που έζησε τον 4ο π.Χ. αιώνα.
Τα νεανικά του χρόνια στην Κόρινθο, στη σκιά του τυραννικού αδερφού του Τιμοφάνη, τον οποίο στη συνέχεια δολοφονεί, η εξορία και η περιπλάνησή του, η επιστροφή στη γενέθλια πόλη, όπου αντιμετωπίζεται ως ήρωας, η εκστρατεία στη Σικελία, ο αγώνας κατά της Καρχηδόνας, που συμβολίζει τη βαρβαρότητα και την τυραννία, τέλος, η εφαρμογή ενός δημοκρατικού συστήματος διακυβέρνησης στις Συρακούσες, με βάση την ιδέα της πόλης-κράτους, όλα αυτά αποτελούν το ιστορικό υπόβαθρο, την αφορμή. Γιατί τo βιβλίο Η Σκοτεινιά του Φωτός δεν είναι ένα καθαρά ιστορικό βιβλίο, αλλά θέτει ερωτήματα, ηθικά και πολιτικά, εντελώς σύγχρονα. Μια πολιτική δολοφονία δικαιώνεται πάντα; Η αποκάλυψη της αλήθειας ωφελεί πάντα; Ένας άνθρωπος, γενικά αποτυχημένος, μπορεί να πετύχει κάτι; Ποιος είναι ο ρόλος της Μοίρας ή της Τύχης στη ζωή ενός ανθρώπου;
Ο Τίμωνας μπερδεύεται σε περιπέτειες, ξεπερνά τις σχέσεις του με την οικογένειά του, την πόλη του, τους θεούς, την Τύχη, τους φίλους, τη Φύση και το Χρόνο.
Τέλος, γέρος και τυφλός, δοξασμένος σαν θεός, κυβερνήτης χωρίς φρουρά ή σωματοφυλακή, μένει μόνος, ηθικά δικαιωμένος αλλά προβληματισμένος σχετικά με την ειρωνεία των υλικών επιτευγμάτων.
Ο Πίτερ Βάνσιταρτ στο βιβλίο του Η Σκοτεινιά του Φωτός περιγράφει τη ζωή του Τιμολέοντα του Συρακούσιου, ενός από τους ήρωες των Βίων του Πλουτάρχου, που έζησε τον 4ο π.Χ. αιώνα.
Τα νεανικά του χρόνια στην Κόρινθο, στη σκιά του τυραννικού αδερφού του Τιμοφάνη, τον οποίο στη συνέχεια δολοφονεί, η εξορία και η περιπλάνησή του, η επιστροφή στη γενέθλια πόλη, όπου αντιμετωπίζεται ως ήρωας, η εκστρατεία στη Σικελία, ο αγώνας κατά της Καρχηδόνας, που συμβολίζει τη βαρβαρότητα και την τυραννία, τέλος, η εφαρμογή ενός δημοκρατικού συστήματος διακυβέρνησης στις Συρακούσες, με βάση την ιδέα της πόλης-κράτους, όλα αυτά αποτελούν το ιστορικό υπόβαθρο, την αφορμή. Γιατί τo βιβλίο Η Σκοτεινιά του Φωτός δεν είναι ένα καθαρά ιστορικό βιβλίο, αλλά θέτει ερωτήματα, ηθικά και πολιτικά, εντελώς σύγχρονα. Μια πολιτική δολοφονία δικαιώνεται πάντα; Η αποκάλυψη της αλήθειας ωφελεί πάντα; Ένας άνθρωπος, γενικά αποτυχημένος, μπορεί να πετύχει κάτι; Ποιος είναι ο ρόλος της Μοίρας ή της Τύχης στη ζωή ενός ανθρώπου;
Ο Τίμωνας μπερδεύεται σε περιπέτειες, ξεπερνά τις σχέσεις του με την οικογένειά του, την πόλη του, τους θεούς, την Τύχη, τους φίλους, τη Φύση και το Χρόνο.
Τέλος, γέρος και τυφλός, δοξασμένος σαν θεός, κυβερνήτης χωρίς φρουρά ή σωματοφυλακή, μένει μόνος, ηθικά δικαιωμένος αλλά προβληματισμένος σχετικά με την ειρωνεία των υλικών επιτευγμάτων.
Η ΣΚΟΤΕΙΝΙΑ ΤΟΥ ΦΩΤΟΣBKS.0140428BKS.0140428ΒΑΝΣΙΤΑΡΤ ΠΗΤΕΡΒΑΝΣΙΤΑΡΤ ΠΗΤΕΡΞΕΝΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΚατηγορία: ΞΕΝΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ •ΒΑΝΣΙΤΑΡΤ ΠΗΤΕΡ στην κατηγορία ΞΕΝΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ISBN: 978-960-236-591-5 Συγγραφέας: ΒΑΝΣΙΤΑΡΤ ΠΗΤΕΡ Εκδοτικός οίκος: Α. Α. ΛΙΒΑΝΗΣ Μετάφραση: ΜΑΣΤΡΑΚΟΥΛΗΣ ΝΙΚΟΣ Σελίδες: 359 Ημερομηνία Έκδοσης: 1995 Ο Πίτερ Βάνσιταρτ στο βιβλίο του Η Σκοτεινιά του Φωτός περιγράφει τη ζωή του Τιμολέοντα του Συρακούσιου, ενός από τους ήρωες των Βίων του Πλουτάρχου, που έζησε τον 4ο π.Χ. αιώνα. Τα νεανικά του χρόνια στην Κόρινθο, στη σκιά του τυραννικού αδερφού του Τιμοφάνη, τον οποίο στη συνέχεια δολοφονεί, η εξορία και η περιπλάνησή του, η επιστροφή στη γενέθλια πόλη, όπου αντιμετωπίζεται ως ήρωας, η εκστρατεία στη Σικελία, ο αγώνας κατά της Καρχηδόνας, που συμβολίζει τη βαρβαρότητα και την τυραννία, τέλος, η εφαρμογή ενός δημοκρατικού συστήματος διακυβέρνησης στις Συρακούσες, με βάση την ιδέα της πόλης-κράτους, όλα αυτά αποτελούν το ιστορικό υπόβαθρο, την αφορμή. Γιατί τo βιβλίο Η Σκοτεινιά του Φωτός δεν είναι ένα καθαρά ιστορικό βιβλίο, αλλά θέτει ερωτήματα, ηθικά και πολιτικά, εντελώς σύγχρονα. Μια πολιτική δολοφονία δικαιώνεται πάντα; Η αποκάλυψη της αλήθειας ωφελεί πάντα; Ένας άνθρωπος, γενικά αποτυχημένος, μπορεί να πετύχει κάτι; Ποιος είναι ο ρόλος της Μοίρας ή της Τύχης στη ζωή ενός ανθρώπου; Ο Τίμωνας μπερδεύεται σε περιπέτειες, ξεπερνά τις σχέσεις του με την οικογένειά του, την πόλη του, τους θεούς, την Τύχη, τους φίλους, τη Φύση και το Χρόνο. Τέλος, γέρος και τυφλός, δοξασμένος σαν θεός, κυβερνήτης χωρίς φρουρά ή σωματοφυλακή, μένει μόνος, ηθικά δικαιωμένος αλλά προβληματισμένος σχετικά με την ειρωνεία των υλικών επιτευγμάτων. Η ΣΚΟΤΕΙΝΙΑ ΤΟΥ ΦΩΤΟΣ
Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για την ευκολία της περιήγησης, την εξατομίκευση περιεχομένου και διαφημίσεων και την ανάλυση της επισκεψιμότητάς μας. Δείτε τους ανανεωμένους όρους χρήσης για την προστασία δεδομένων και τα cookies. ΠληροφορίεςΡυθμίσειςΑπόρριψηΑποδοχή
Αναγκαία-Λειτουργικότητας: Τα αναγκαία cookies είναι ουσιαστικής σημασίας για την ορθή λειτουργία της ιστοσελίδας μας επιτρέποντάς σας να κάνετε περιήγηση και να χρησιμοποιήσετε τις λειτουργίες της. Αυτά τα cookies δεν αναγνωρίζουν την ατομική σας ταυτότητα. Χωρίς αυτά τα cookies, δεν μπορούμε να προσφέρουμε αποτελεσματική λειτουργία της ιστοσελίδας μας.
Επιδόσεων: Τα cookies αυτά συλλέγουν πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο που ανώνυμα οι επισκέπτες χρησιμοποιούν την ιστοσελίδα μας, για παράδειγμα, ποιές σελίδες έχουν τις πιο συχνές επισκέψεις.
Διαφήμισης: Αυτά τα cookies χρησιμοποιούνται για την παροχή περιεχομένου, που ταιριάζει περισσότερο στα ενδιαφέροντά σας. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν για την αποστολή στοχευμένης διαφήμισης/προσφορών ή την μέτρηση αποτελεσματικότητας μιας διαφημιστικής καμπάνιας. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν για να καθορίσουμε ποια ηλεκτρονικά κανάλια marketing είναι πιο αποτελεσματικά.
Αποθήκευση