ΔΟΚΙΜΙΟ ΕΡΜΗΝΕΙΑΣ ΤΗΣ ΠΟΙΗΤΙΚΗΣ ΤΟΥ ΑΝΕΣΤΗ ΕΥΑΓΓΕΛΟΥ
Οι σελίδες που ακολουθούν αποτελούν στην ουσία τους μια απόπειρα διαλόγου με το έργο του Ανέστη Ευαγγέλου, ποιητικό ή πεζό, απόπειρα που πιστεύω ότι διατηρήθηκε ενεργή τα τριάντα τουλάχιστον τελευταία χρόνια. Αν και η απόπειρα έχει μέσα της το στοιχείο της αβεβαιότητας, την προτιμώ από την εξέταση ή την αποτίμηση, όρους κατά τεκμήριο πιο ''εξουσιαστικούς''. Και τούτο γιατί για μένα το βασικότερο στοιχείο που μπορεί να αποβεί αληθινά καρποφόρο στον κριτικό δεν είναι ο έλεγχος και η μάταιη αποδόμηση ενός έργου, αλλά η προσπάθεια του να το ανασυνθέσει, και έτσι να βρει μια ζωτική οδό επικοινωνίας με το κείμενο που συμπαθεί και κατά προέκταση με τον δημιουργό του. Απόντα ή παρόντα. Χρησιμοποιώ εδώ τετριμμένες ίσως έννοιες, όπως ''συμπάθεια'', ''διάλογος'', "ζωτικότητα", ''επικοινωνία'' έννοιες που βρίσκονταν πάντοτε στην πρώτη γραμμή των αιτημάτων του Ευαγγέλου και που, επίσης, στο δικό μου κριτικό λεξιλόγιο δεν εκφράζουν κάτι που είναι ακαθόριστο και γενικόλογο, αλλά κάτι απολύτως καίριο και προσωπικό. Αν ο λογοτεχνικός κριτικός δεν συμπαθήσει ή αντιπαθήσει ένα έργο, αν δηλαδή η γραφή του δεν περάσει ως μέσα στα ίδια τα σπλάχνα του και δεν του προκαλέσει καταστάσεις μέθης, απορίας, ιλίγγου, μαγείας, γέλιου ή δυσφορίας, τότε η προσέγγισή του περιορίζεται στη συμβατική διεκπεραίωση. Σε ό,τι με άλλα λόγια αποτελεί τον κανόνα της σημερινής πληθωριστικής σχολιογραφίας ή της αποχυμωμένης με την εργαλειακή-μεθοδολογική υποστήριξη κριτικής. [...] (από την εισαγωγή του βιβλίου)
ΔΟΚΙΜΙΟ ΕΡΜΗΝΕΙΑΣ ΤΗΣ ΠΟΙΗΤΙΚΗΣ ΤΟΥ ΑΝΕΣΤΗ ΕΥΑΓΓΕΛΟΥ
Οι σελίδες που ακολουθούν αποτελούν στην ουσία τους μια απόπειρα διαλόγου με το έργο του Ανέστη Ευαγγέλου, ποιητικό ή πεζό, απόπειρα που πιστεύω ότι διατηρήθηκε ενεργή τα τριάντα τουλάχιστον τελευταία χρόνια. Αν και η απόπειρα έχει μέσα της το στοιχείο της αβεβαιότητας, την προτιμώ από την εξέταση ή την αποτίμηση, όρους κατά τεκμήριο πιο ''εξουσιαστικούς''. Και τούτο γιατί για μένα το βασικότερο στοιχείο που μπορεί να αποβεί αληθινά καρποφόρο στον κριτικό δεν είναι ο έλεγχος και η μάταιη αποδόμηση ενός έργου, αλλά η προσπάθεια του να το ανασυνθέσει, και έτσι να βρει μια ζωτική οδό επικοινωνίας με το κείμενο που συμπαθεί και κατά προέκταση με τον δημιουργό του. Απόντα ή παρόντα. Χρησιμοποιώ εδώ τετριμμένες ίσως έννοιες, όπως ''συμπάθεια'', ''διάλογος'', "ζωτικότητα", ''επικοινωνία'' έννοιες που βρίσκονταν πάντοτε στην πρώτη γραμμή των αιτημάτων του Ευαγγέλου και που, επίσης, στο δικό μου κριτικό λεξιλόγιο δεν εκφράζουν κάτι που είναι ακαθόριστο και γενικόλογο, αλλά κάτι απολύτως καίριο και προσωπικό. Αν ο λογοτεχνικός κριτικός δεν συμπαθήσει ή αντιπαθήσει ένα έργο, αν δηλαδή η γραφή του δεν περάσει ως μέσα στα ίδια τα σπλάχνα του και δεν του προκαλέσει καταστάσεις μέθης, απορίας, ιλίγγου, μαγείας, γέλιου ή δυσφορίας, τότε η προσέγγισή του περιορίζεται στη συμβατική διεκπεραίωση. Σε ό, τι με άλλα λόγια αποτελεί τον κανόνα της σημερινής πληθωριστικής σχολιογραφίας ή της αποχυμωμένης με την εργαλειακή-μεθοδολογική υποστήριξη κριτικής. [...] (από την εισαγωγή του βιβλίου)
Η ΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΑΦΗΣBKS.0374544BKS.0374544ΖΗΡΑΣ ΑΛΕΞΗΣΖΗΡΑΣ ΑΛΕΞΗΣΔΟΚΙΜΙΑΚατηγορία: ΔΟΚΙΜΙΑ •ΖΗΡΑΣ ΑΛΕΞΗΣ στην κατηγορία ΔΟΚΙΜΙΑ ISBN: 978-960-336-396-5 Συγγραφέας: ΖΗΡΑΣ ΑΛΕΞΗΣ Εκδοτικός οίκος: ΓΑΒΡΙΗΛΙΔΗΣ Σελίδες: 144 Ημερομηνία Έκδοσης: 2009 ΔΟΚΙΜΙΟ ΕΡΜΗΝΕΙΑΣ ΤΗΣ ΠΟΙΗΤΙΚΗΣ ΤΟΥ ΑΝΕΣΤΗ ΕΥΑΓΓΕΛΟΥ Οι σελίδες που ακολουθούν αποτελούν στην ουσία τους μια απόπειρα διαλόγου με το έργο του Ανέστη Ευαγγέλου, ποιητικό ή πεζό, απόπειρα που πιστεύω ότι διατηρήθηκε ενεργή τα τριάντα τουλάχιστον τελευταία χρόνια. Αν και η απόπειρα έχει μέσα της το στοιχείο της αβεβαιότητας, την προτιμώ από την εξέταση ή την αποτίμηση, όρους κατά τεκμήριο πιο ''εξουσιαστικούς''. Και τούτο γιατί για μένα το βασικότερο στοιχείο που μπορεί να αποβεί αληθινά καρποφόρο στον κριτικό δεν είναι ο έλεγχος και η μάταιη αποδόμηση ενός έργου, αλλά η προσπάθεια του να το ανασυνθέσει, και έτσι να βρει μια ζωτική οδό επικοινωνίας με το κείμενο που συμπαθεί και κατά προέκταση με τον δημιουργό του. Απόντα ή παρόντα. Χρησιμοποιώ εδώ τετριμμένες ίσως έννοιες, όπως ''συμπάθεια'', ''διάλογος'', "ζωτικότητα", ''επικοινωνία'' έννοιες που βρίσκονταν πάντοτε στην πρώτη γραμμή των αιτημάτων του Ευαγγέλου και που, επίσης, στο δικό μου κριτικό λεξιλόγιο δεν εκφράζουν κάτι που είναι ακαθόριστο και γενικόλογο, αλλά κάτι απολύτως καίριο και προσωπικό. Αν ο λογοτεχνικός κριτικός δεν συμπαθήσει ή αντιπαθήσει ένα έργο, αν δηλαδή η γραφή του δεν περάσει ως μέσα στα ίδια τα σπλάχνα του και δεν του προκαλέσει καταστάσεις μέθης, απορίας, ιλίγγου, μαγείας, γέλιου ή δυσφορίας, τότε η προσέγγισή του περιορίζεται στη συμβατική διεκπεραίωση. Σε ό, τι με άλλα λόγια αποτελεί τον κανόνα της σημερινής πληθωριστικής σχολιογραφίας ή της αποχυμωμένης με την εργαλειακή-μεθοδολογική υποστήριξη κριτικής. [...] (από την εισαγωγή του βιβλίου) Η ΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΑΦΗΣ
Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για την ευκολία της περιήγησης, την εξατομίκευση περιεχομένου και διαφημίσεων και την ανάλυση της επισκεψιμότητάς μας. Δείτε τους ανανεωμένους όρους χρήσης για την προστασία δεδομένων και τα cookies. ΠληροφορίεςΡυθμίσειςΑπόρριψηΑποδοχή
Αναγκαία-Λειτουργικότητας: Τα αναγκαία cookies είναι ουσιαστικής σημασίας για την ορθή λειτουργία της ιστοσελίδας μας επιτρέποντάς σας να κάνετε περιήγηση και να χρησιμοποιήσετε τις λειτουργίες της. Αυτά τα cookies δεν αναγνωρίζουν την ατομική σας ταυτότητα. Χωρίς αυτά τα cookies, δεν μπορούμε να προσφέρουμε αποτελεσματική λειτουργία της ιστοσελίδας μας.
Επιδόσεων: Τα cookies αυτά συλλέγουν πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο που ανώνυμα οι επισκέπτες χρησιμοποιούν την ιστοσελίδα μας, για παράδειγμα, ποιές σελίδες έχουν τις πιο συχνές επισκέψεις.
Διαφήμισης: Αυτά τα cookies χρησιμοποιούνται για την παροχή περιεχομένου, που ταιριάζει περισσότερο στα ενδιαφέροντά σας. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν για την αποστολή στοχευμένης διαφήμισης/προσφορών ή την μέτρηση αποτελεσματικότητας μιας διαφημιστικής καμπάνιας. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν για να καθορίσουμε ποια ηλεκτρονικά κανάλια marketing είναι πιο αποτελεσματικά.
Αποθήκευση