Ο Τάσος Γουδέλης, έπειτα από το «διάλειμμα» ενός μυθιστορήματος (Οικογενειακές ιστορίες), επανέρχεται στο χώρο της δηλωμένης του προτίμησης, αυτόν του διηγήματος. Η μικρή φόρμα, όπως την αντιλαμβάνεται ο Τάσος Γουδέλης, οφείλει να είναι «εναρμονισμένη με την ενδιάθετη γραφή, την ελευθερία και την εσωτερικότητα».
Τα περισσότερα από τα κείμενα του βιβλίου υπηρετούνται από μία «μετααφηγηματική, ταυτοτική γραφή, μπροστά στον καθρέφτη του υποσυνειδήτου», από «έναν πλάγιο λόγο χωρίς παρεκκλίσεις... χωρίς εξωτερική εξέλιξη ορατή», η οποία παρακολουθεί την «άχρονη ροή της συνείδησης». Όπως έχει παρατηρήσει ο Δημήτρης Ραυτόπουλος, απέναντι στο υποκείμενο δεν υπάρχει ποτέ «μια εξωτερική πραγματικότητα αυτοτελής, αναγνωρίσιμη, περιγράψιμη αλλά θέα πρισματική, αμετάφραστη σε γραμμική λογική, είτε σε σταθερή εικόνα δισδιάστατη, τρισδιάστατη... Όχι εικόνα, αλλά κατάσταση, εσωτερική από φευγαλέα ή διαφεύγοντα γεγονότα, ερεθίσματα - ακόμα και σωματικά, αισθητηριακά.
Σε έναν τέτοιο αβέβαιο χωρόχρονο, φαίνονται να εντοπίζονται και να συλλαμβάνονται οι καταστάσεις σαν από μια αντεστραμμένη κάμερα (ιδεατή) που βλέπει προς τον καμεραμάν. Είναι μια αντίφαση-ανατροπή, κινηματογραφική οπτική/λογική...». Εκτός από τα «αφηρημένα» διηγήματα συναντάμε διάφορες «μιμήσεις ύφους» αφηγηματικού χαρακτήρα, ηθελημένες ταχυλογίες που παρουσιάζονται ως προπλάσματα διηγημάτων, μία δημιουργική μετάφραση/ανάπλαση ενός παλαιού, ξένου κειμένου, διακειμενικές και ψευδοδοκιμιακές χειρονομίες. Συνολικά η γραφή του Τάσου Γουδέλη επιζητεί να υπηρετήσει έναν ποιητικό μινιμαλισμό.
Ο Τάσος Γουδέλης, έπειτα από το «διάλειμμα» ενός μυθιστορήματος (Οικογενειακές ιστορίες), επανέρχεται στο χώρο της δηλωμένης του προτίμησης, αυτόν του διηγήματος. Η μικρή φόρμα, όπως την αντιλαμβάνεται ο Τάσος Γουδέλης, οφείλει να είναι «εναρμονισμένη με την ενδιάθετη γραφή, την ελευθερία και την εσωτερικότητα».
Τα περισσότερα από τα κείμενα του βιβλίου υπηρετούνται από μία «μετααφηγηματική, ταυτοτική γραφή, μπροστά στον καθρέφτη του υποσυνειδήτου», από «έναν πλάγιο λόγο χωρίς παρεκκλίσεις... χωρίς εξωτερική εξέλιξη ορατή», η οποία παρακολουθεί την «άχρονη ροή της συνείδησης». Όπως έχει παρατηρήσει ο Δημήτρης Ραυτόπουλος, απέναντι στο υποκείμενο δεν υπάρχει ποτέ «μια εξωτερική πραγματικότητα αυτοτελής, αναγνωρίσιμη, περιγράψιμη αλλά θέα πρισματική, αμετάφραστη σε γραμμική λογική, είτε σε σταθερή εικόνα δισδιάστατη, τρισδιάστατη... Όχι εικόνα, αλλά κατάσταση, εσωτερική από φευγαλέα ή διαφεύγοντα γεγονότα, ερεθίσματα - ακόμα και σωματικά, αισθητηριακά.
Σε έναν τέτοιο αβέβαιο χωρόχρονο, φαίνονται να εντοπίζονται και να συλλαμβάνονται οι καταστάσεις σαν από μια αντεστραμμένη κάμερα (ιδεατή) που βλέπει προς τον καμεραμάν. Είναι μια αντίφαση-ανατροπή, κινηματογραφική οπτική/λογική...». Εκτός από τα «αφηρημένα» διηγήματα συναντάμε διάφορες «μιμήσεις ύφους» αφηγηματικού χαρακτήρα, ηθελημένες ταχυλογίες που παρουσιάζονται ως προπλάσματα διηγημάτων, μία δημιουργική μετάφραση/ανάπλαση ενός παλαιού, ξένου κειμένου, διακειμενικές και ψευδοδοκιμιακές χειρονομίες. Συνολικά η γραφή του Τάσου Γουδέλη επιζητεί να υπηρετήσει έναν ποιητικό μινιμαλισμό.
Η ΠΑΡΟΥΣΙΑBKS.0124789BKS.0124789ΓΟΥΔΕΛΗΣ ΤΑΣΟΣΓΟΥΔΕΛΗΣ ΤΑΣΟΣΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΚατηγορία: ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ •ΓΟΥΔΕΛΗΣ ΤΑΣΟΣ στην κατηγορία ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ISBN: 978-960-04-4076-8 Συγγραφέας: ΓΟΥΔΕΛΗΣ ΤΑΣΟΣ Εκδοτικός οίκος: ΚΕΔΡΟΣ Σελίδες: 192 Διαστάσεις: 14Χ20, 5 Ημερομηνία Έκδοσης: Ιούνιος 2010 Ο Τάσος Γουδέλης, έπειτα από το «διάλειμμα» ενός μυθιστορήματος (Οικογενειακές ιστορίες), επανέρχεται στο χώρο της δηλωμένης του προτίμησης, αυτόν του διηγήματος. Η μικρή φόρμα, όπως την αντιλαμβάνεται ο Τάσος Γουδέλης, οφείλει να είναι «εναρμονισμένη με την ενδιάθετη γραφή, την ελευθερία και την εσωτερικότητα». Τα περισσότερα από τα κείμενα του βιβλίου υπηρετούνται από μία «μετααφηγηματική, ταυτοτική γραφή, μπροστά στον καθρέφτη του υποσυνειδήτου», από «έναν πλάγιο λόγο χωρίς παρεκκλίσεις... χωρίς εξωτερική εξέλιξη ορατή», η οποία παρακολουθεί την «άχρονη ροή της συνείδησης». Όπως έχει παρατηρήσει ο Δημήτρης Ραυτόπουλος, απέναντι στο υποκείμενο δεν υπάρχει ποτέ «μια εξωτερική πραγματικότητα αυτοτελής, αναγνωρίσιμη, περιγράψιμη αλλά θέα πρισματική, αμετάφραστη σε γραμμική λογική, είτε σε σταθερή εικόνα δισδιάστατη, τρισδιάστατη... Όχι εικόνα, αλλά κατάσταση, εσωτερική από φευγαλέα ή διαφεύγοντα γεγονότα, ερεθίσματα - ακόμα και σωματικά, αισθητηριακά. Σε έναν τέτοιο αβέβαιο χωρόχρονο, φαίνονται να εντοπίζονται και να συλλαμβάνονται οι καταστάσεις σαν από μια αντεστραμμένη κάμερα (ιδεατή) που βλέπει προς τον καμεραμάν. Είναι μια αντίφαση-ανατροπή, κινηματογραφική οπτική/λογική...». Εκτός από τα «αφηρημένα» διηγήματα συναντάμε διάφορες «μιμήσεις ύφους» αφηγηματικού χαρακτήρα, ηθελημένες ταχυλογίες που παρουσιάζονται ως προπλάσματα διηγημάτων, μία δημιουργική μετάφραση/ανάπλαση ενός παλαιού, ξένου κειμένου, διακειμενικές και ψευδοδοκιμιακές χειρονομίες. Συνολικά η γραφή του Τάσου Γουδέλη επιζητεί να υπηρετήσει έναν ποιητικό μινιμαλισμό. Η ΠΑΡΟΥΣΙΑ
Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για την ευκολία της περιήγησης, την εξατομίκευση περιεχομένου και διαφημίσεων και την ανάλυση της επισκεψιμότητάς μας. Δείτε τους ανανεωμένους όρους χρήσης για την προστασία δεδομένων και τα cookies. ΠληροφορίεςΡυθμίσειςΑπόρριψηΑποδοχή
Αναγκαία-Λειτουργικότητας: Τα αναγκαία cookies είναι ουσιαστικής σημασίας για την ορθή λειτουργία της ιστοσελίδας μας επιτρέποντάς σας να κάνετε περιήγηση και να χρησιμοποιήσετε τις λειτουργίες της. Αυτά τα cookies δεν αναγνωρίζουν την ατομική σας ταυτότητα. Χωρίς αυτά τα cookies, δεν μπορούμε να προσφέρουμε αποτελεσματική λειτουργία της ιστοσελίδας μας.
Επιδόσεων: Τα cookies αυτά συλλέγουν πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο που ανώνυμα οι επισκέπτες χρησιμοποιούν την ιστοσελίδα μας, για παράδειγμα, ποιές σελίδες έχουν τις πιο συχνές επισκέψεις.
Διαφήμισης: Αυτά τα cookies χρησιμοποιούνται για την παροχή περιεχομένου, που ταιριάζει περισσότερο στα ενδιαφέροντά σας. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν για την αποστολή στοχευμένης διαφήμισης/προσφορών ή την μέτρηση αποτελεσματικότητας μιας διαφημιστικής καμπάνιας. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν για να καθορίσουμε ποια ηλεκτρονικά κανάλια marketing είναι πιο αποτελεσματικά.
Αποθήκευση