Η νεοελληνική φιλοσοφία έχει την αφετηρία της στα μέσα του 15ου αιώνα, ξεκινώντας με την ’λωση της Κωνσταντινουπόλεως και την κατάλυση της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας. Το γεγονός αυτό οδήγησε πολλούς διανοουμένους της εποχής, αλλά και όσους επιθυμούσαν να μελετήσουν την ελληνική γλώσσα και φιλοσοφία, σε εκπαιδευτικά κέντρα της Δυτικής Ευρώπης, κυρίως στη Βενετία και στη Φλωρεντία, φέρνοντας έτσι σε επαφή τους Έλληνες μελετητές με το ρεύμα της Αναγέννησης και τους δυτικοευρωπαίους μελετητές με την αρχαία ελληνική γλώσσα και φιλοσοφία. Από αυτή την αλληλεπίδραση προέκυψαν σημαντικές μελέτες, οι οποίες συνέβαλαν στη διάδοση των αντιλήψεων των αρχαίων Ελλήνων φιλοσόφων, αλλά και έθεσαν σε νέα βάση ζωτικά θέματα, όπως ήταν το γλωσσικό ζήτημα, η σχέση φιλοσοφίας και θεολογίας, καθώς και ο προσδιορισμός τής νεοελληνικής ταυτότητας.
Σε αυτό το βιβλίο τονίζονται οι απόψεις και η συμβολή, όχι μόνο γνωστών ονομάτων της νεοελληνικής φιλοσοφικής σκέψης (όπως ο Πλήθων Γεμιστός, ο Γεννάδιος Σχολάριος, ο Νικόλαος Σοφιανός ή ο Θεόφιλος Κορυδαλέας), αλλά και όσων η συμμετοχή δεν είχε μέχρι τώρα αναγνωριστεί ιδιαίτερα (όπως του Ιωαννίκιου Καρτάνου, του Ιωάννη Κωττούνιου, του Αθανασίου Ρήτορα, του Αναστασίου Γόρδιου και πολλών άλλων), ρίχνοντας φως στον τρόπο σκέψης των νεοελλήνων φιλοσόφων, που μόλις άρχιζε να διαμορφώνεται.
Η νεοελληνική φιλοσοφία έχει την αφετηρία της στα μέσα του 15ου αιώνα, ξεκινώντας με την ’λωση της Κωνσταντινουπόλεως και την κατάλυση της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας. Το γεγονός αυτό οδήγησε πολλούς διανοουμένους της εποχής, αλλά και όσους επιθυμούσαν να μελετήσουν την ελληνική γλώσσα και φιλοσοφία, σε εκπαιδευτικά κέντρα της Δυτικής Ευρώπης, κυρίως στη Βενετία και στη Φλωρεντία, φέρνοντας έτσι σε επαφή τους Έλληνες μελετητές με το ρεύμα της Αναγέννησης και τους δυτικοευρωπαίους μελετητές με την αρχαία ελληνική γλώσσα και φιλοσοφία. Από αυτή την αλληλεπίδραση προέκυψαν σημαντικές μελέτες, οι οποίες συνέβαλαν στη διάδοση των αντιλήψεων των αρχαίων Ελλήνων φιλοσόφων, αλλά και έθεσαν σε νέα βάση ζωτικά θέματα, όπως ήταν το γλωσσικό ζήτημα, η σχέση φιλοσοφίας και θεολογίας, καθώς και ο προσδιορισμός τής νεοελληνικής ταυτότητας.
Σε αυτό το βιβλίο τονίζονται οι απόψεις και η συμβολή, όχι μόνο γνωστών ονομάτων της νεοελληνικής φιλοσοφικής σκέψης (όπως ο Πλήθων Γεμιστός, ο Γεννάδιος Σχολάριος, ο Νικόλαος Σοφιανός ή ο Θεόφιλος Κορυδαλέας), αλλά και όσων η συμμετοχή δεν είχε μέχρι τώρα αναγνωριστεί ιδιαίτερα (όπως του Ιωαννίκιου Καρτάνου, του Ιωάννη Κωττούνιου, του Αθανασίου Ρήτορα, του Αναστασίου Γόρδιου και πολλών άλλων), ρίχνοντας φως στον τρόπο σκέψης των νεοελλήνων φιλοσόφων, που μόλις άρχιζε να διαμορφώνεται.
Η ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΑΠΟ ΤΟΝ 16Ο ΕΩΣ ΤΟΝ 18Ο ΑΙΩΝΑBKS.0220907BKS.0220907ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΘΑΝΑΣΗΣΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΘΑΝΑΣΗΣΦΙΛΟΣΟΦΙΑΚατηγορία: ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ •ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΘΑΝΑΣΗΣ στην κατηγορία ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ISBN: 978-960-208-993-4 Συγγραφέας: ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΘΑΝΑΣΗΣ Εκδοτικός οίκος: Σ. Ι. ΖΑΧΑΡΟΠΟΥΛΟΣ Σελίδες: 400 Διαστάσεις: 14Χ21 Ημερομηνία Έκδοσης: Νοέμβριος 2021 Η νεοελληνική φιλοσοφία έχει την αφετηρία της στα μέσα του 15ου αιώνα, ξεκινώντας με την ’λωση της Κωνσταντινουπόλεως και την κατάλυση της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας. Το γεγονός αυτό οδήγησε πολλούς διανοουμένους της εποχής, αλλά και όσους επιθυμούσαν να μελετήσουν την ελληνική γλώσσα και φιλοσοφία, σε εκπαιδευτικά κέντρα της Δυτικής Ευρώπης, κυρίως στη Βενετία και στη Φλωρεντία, φέρνοντας έτσι σε επαφή τους Έλληνες μελετητές με το ρεύμα της Αναγέννησης και τους δυτικοευρωπαίους μελετητές με την αρχαία ελληνική γλώσσα και φιλοσοφία. Από αυτή την αλληλεπίδραση προέκυψαν σημαντικές μελέτες, οι οποίες συνέβαλαν στη διάδοση των αντιλήψεων των αρχαίων Ελλήνων φιλοσόφων, αλλά και έθεσαν σε νέα βάση ζωτικά θέματα, όπως ήταν το γλωσσικό ζήτημα, η σχέση φιλοσοφίας και θεολογίας, καθώς και ο προσδιορισμός τής νεοελληνικής ταυτότητας. Σε αυτό το βιβλίο τονίζονται οι απόψεις και η συμβολή, όχι μόνο γνωστών ονομάτων της νεοελληνικής φιλοσοφικής σκέψης (όπως ο Πλήθων Γεμιστός, ο Γεννάδιος Σχολάριος, ο Νικόλαος Σοφιανός ή ο Θεόφιλος Κορυδαλέας), αλλά και όσων η συμμετοχή δεν είχε μέχρι τώρα αναγνωριστεί ιδιαίτερα (όπως του Ιωαννίκιου Καρτάνου, του Ιωάννη Κωττούνιου, του Αθανασίου Ρήτορα, του Αναστασίου Γόρδιου και πολλών άλλων), ρίχνοντας φως στον τρόπο σκέψης των νεοελλήνων φιλοσόφων, που μόλις άρχιζε να διαμορφώνεται. Η ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΑΠΟ ΤΟΝ 16Ο ΕΩΣ ΤΟΝ 18Ο ΑΙΩΝΑ
Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για την ευκολία της περιήγησης, την εξατομίκευση περιεχομένου και διαφημίσεων και την ανάλυση της επισκεψιμότητάς μας. Δείτε τους ανανεωμένους όρους χρήσης για την προστασία δεδομένων και τα cookies. ΠληροφορίεςΡυθμίσειςΑπόρριψηΑποδοχή
Αναγκαία-Λειτουργικότητας: Τα αναγκαία cookies είναι ουσιαστικής σημασίας για την ορθή λειτουργία της ιστοσελίδας μας επιτρέποντάς σας να κάνετε περιήγηση και να χρησιμοποιήσετε τις λειτουργίες της. Αυτά τα cookies δεν αναγνωρίζουν την ατομική σας ταυτότητα. Χωρίς αυτά τα cookies, δεν μπορούμε να προσφέρουμε αποτελεσματική λειτουργία της ιστοσελίδας μας.
Επιδόσεων: Τα cookies αυτά συλλέγουν πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο που ανώνυμα οι επισκέπτες χρησιμοποιούν την ιστοσελίδα μας, για παράδειγμα, ποιές σελίδες έχουν τις πιο συχνές επισκέψεις.
Διαφήμισης: Αυτά τα cookies χρησιμοποιούνται για την παροχή περιεχομένου, που ταιριάζει περισσότερο στα ενδιαφέροντά σας. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν για την αποστολή στοχευμένης διαφήμισης/προσφορών ή την μέτρηση αποτελεσματικότητας μιας διαφημιστικής καμπάνιας. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν για να καθορίσουμε ποια ηλεκτρονικά κανάλια marketing είναι πιο αποτελεσματικά.
Αποθήκευση